![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21761 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21762 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is het resultaat van dit vonnis, de meer gematigde leiders zullen macht verliezen en de meer radicale delen zullen aan macht en invloed winnen. De Catalaanse leiders zijn in feite gezapige burgers. Maar de felle Spaanse furie heeft aangetoond dat, als Catalonie onafhankelijk wil worden, ze een ander soort leiders nodig hebben. Laatst gewijzigd door tomm : 17 oktober 2019 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Catalanen moeten het laagje democratisch vernis in Madrid afschuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21764 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
van daar uit moet geen steun verwacht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(nie waar hoor, ik heb geen ex)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21766 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21767 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor "kleine" zaken: akkoord.
Voor Catalonië: niet akkoord. Ze gaan blijven balanceren tussen gewelddadige opstand en vreedzaam betogen, tot de gewone Spanjaard er de buik van vol zal hebben. Het valt te vrezen dat er inderdaad eerst een ernstig ongeval gaat moeten gebeuren: een dode door een politiekogel of zo.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#21768 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom? Omdat de Franco-lovers dialoog weigeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21769 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de huidige betogingsgolf gaat gaan liggen binnenkort, gaan ze nieuwe Catalaanse verkiezingen houden.
Het is de moment om de meerderheid in Catalonië zelf wat up te peppen. Naast de komende Spaanse verkiezingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#21770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat de n-va'ers en andere nationalisten alweer hun maten gaan helpen daar in Spanje, de jaren dertig kunnen 10 jaar vooruitgeschoven worden indien nodig.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21771 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
b. behandelt ons veel beter dan hoe Madrid de Catalanen behandelt. Maar toch gaat de Vlaamse strijd verder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21772 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En binnen 2 jaar komen die veroordeelden stilletjes vrij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21773 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus toen de Baltische landen zich wilden afscheiden van de Sovjet-Unie mochten de Sovjets dat onderdrukken, want de meerderheid in de Sovjet-Unie was daartegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21774 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die veroordeelden krijgen amnestie en komen vrij een week na de Spaanse nationale verkiezingen van 10 november. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21775 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10...t-in-hongkong/
De betogers nemen een voorbeeld aan die in Hong Kong: ze dragen maskers, communiceren via versleutelde apps, zijn snel en wendbaar. Typerend ook dat de Spaanse autoriteiten veel repressiever willen optreden dan die in het "autoritaire" Hong Kong. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21776 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het referendum was verboden. Verboden door de regering. Een regering die verkozen geweest is door het volk nota bene. Dat er nadien dan klappen kunnen vallen, heb je dan zelf gezocht hé. Wel, ik ga morgen vreedzaam een winkelketen overvallen. Ik ga geen geweld gebruiken. Dat het tegen de wet is, dat is mijn probleem niet want ik ga het vreedzaam doen. Ze mogen mij dus achteraf niet veroordelen. Ben benieuwd naar morgen avond.... ![]()
![]() |
![]() |
#21777 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.rt.com/op-ed/470992-cata...-media-orwell/
Catalonia ‘separatists’ bad, HK ‘pro-democracy protesters’ good: Orwell’s 1984 becomes user’s manual for Western ‘free media’ |
![]() |
![]() |
![]() |
#21778 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21779 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21780 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Een referendum nog minder met een betoging.
![]() |