![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#22041 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De omstandigheden zijn ook verschillend. Het recente karakter van de wandaden van het Franco-regime maakt dat wel elke Catalaan nog van zijn grootvader hoort welke familieleden vermoord of verdwenen zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22042 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zullen nu wel een pak minder city-trips naar Barcelona geboekt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22043 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22044 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22045 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaag een heel goed artikel daarover in doorbraak... De moeite om te lezen https://doorbraak.be/advocaat-paul-b...het-niet-meer/ Advocaat Paul Bekaert: ‘Als Spanje een rechtsstaat is, weet ik het niet meer’ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22046 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voorbeeld bij uitstek is de voorzitster van het parlement. Zij stond toe dat er gedebatteerd werd, en alleen maar daarvoor krijgt zij 11 jaar en zes maanden. Wie dat goedkeurt, is misdadig krankzinnig.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22047 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22048 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22049 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22050 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22051 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marie snapt nog altijd niet dat je naast rechten ook plichten hebt....
![]() |
#22052 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22053 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vergelijk de praktijk van het wettelijk karakter van wat een meerderheid beslist. Destijds was bijna elke Amerikaan overtuigd (vaak op religieuze gronden: de goddelijke ordening) dat slaven minderwaardig waren. Nu is bijna elke Spanjaard gebrainwashed door de fictie "Espana, una, grande" (Spanje, één, groots). Het is alsof ze fysiek pijn hebben, mocht een stuk van hun grondgebied zich plots geen Spanje meer zou noemen, niettegenstaande de wil om te blijven samenwerken in een EU-geheel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22054 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zij heeft ook de illegale onafhankelijkheid uitgeroepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22055 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 3
Ik heb altijd gezegd dat Carme Forcadell totaal niets kon verweten worden. Ze heeft haar werk gedaan, en dat op exact dezelfde manier zoals haar voorgangers en haar opvolgers tijdens het proces bevestigd hebben. Door leugenaars op het proces werd zij op allerlei plaatsen gezien en gehoord, gewoon om haar te kunnen meebeschuldigen. Als zij zo zwaar veroordeeld is, dan is de bedoeling daarachter alle charismatische figuren uit het kamp van de independentisten op te sluiten, en zo hen te destabiliseren. DAAROM zit Forcadell vast, niet voor wat ze wel of niet gedaan heeft. En ook daarom zitten de Jordi's vast. Ze zitten vast voor hun mening, en omdat ze populaire figuren zijn.
![]() |
#22056 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor die woorden zijn ze bereid hele uitroeiingskampen op te richten de dag dat het erop aankomt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22057 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik geef toe: als jouw klap erg beledigend zou overkomen, dan zou ik mijn geduld en koelbloedigheid kunnen verliezen. Alhoewel, mijn fysieke paraatheid heeft klappen gekregen de laatste jaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22058 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar als de Spaanse staat het ingeslagen straatje blijft bewandelen en de repressie steeds hogere vluchten neemt, dan bestaat er nog zoiets als *remedial secession*. Dat is het punt waar volgens de VN alle Spaanse rechten en plichten de pot op kunnen en afscheiding letterlijk helend werkt voor de regio in kwestie, en de in het eigen gelijk zwelgende entiteit waarvan wordt afgescheiden samen met alle supporters van staatsfascistische methodes zoveel boehoe mogen doen als ze willen, het haalt geen hol meer uit.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22059 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En daar valt nu eens niet over te discussiëren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22060 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |