Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Hoe groot wordt het Vlaams Belang in 2024?
minder dan 15% 2 7,14%
tussen 15 en 20% 2 7,14%
tussen 20 en 25% 6 21,43%
tussen 25 en 30% 6 21,43%
meer dan 30% 12 42,86%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2019, 02:19   #61
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Daarmee dat het leger nu al een te kort aan manschappen heeft.
Als die dat cordon gaan moeten bewaken, beklaag ik ze.
Nu heb ik van u al de grootste onzin gelezen maar dit slaat alles.
Het leger dat het cordon moet bewaken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 06:44   #62
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik hoor bij de best verdienende 5% van Vlaanderen en hoef dus echt geen lessen te trekken in werken, studeren, geld verdienen en zich iets permitteren.

Een woonbonus is helemaal geen uitkering die betaald wordt door Jef, Piet en Klaas. Je doet net alsof je er niks voor moet doen en een gezin zomaar 35000 euro cadeau krijgt van de belastingbetaler.

Het is ook helemaal niet de staat die mensen geld uitdeelt. Het is 35000 euro aan zelf verworven inkomsten die je terugkrijgt van de belastingen.

Het afschaffen ervan is een zware belastingverhoging, te betalen door de koper zelf
Dan moet je ook niet janken over de woonbonus.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 06:45   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel een huis, maar een dat minder mooi is dan wat eerst kon. 35000 euro goedkoper in feite.

Ik werk 45u per week en verder gaan er 15u naar studeren.
Ik geef ook 50% van mijn brutoloon aan mensen die aan de staatsuier hangen, in de vorm van belastingen en (a)sociale lasten. Ik overweeg serieus om nog 3 dagen per week geregistreerd te gaan werken. In die andere dagen ga ik bomen snoeien of mezelf prostitueren voor zwart geld (al denk ik dat dit laatste geen succes zal worden). Het zou me netto meer geld opleveren dan 5 dagen te gaan werken.

Het afschaffen van de woonbonus is een belastingverhoging van ruim 1000 euro per jaar per persoon. Niemand is daar blij mee ongeacht zijn/haar inkomen. Het is 100 euro per maand verlies aan koopkracht. Dat zijn 3 fitnessabonnementen per jaar, ofwel jaarlijks een retourticket naar Australië gedurende 20 jaar.

Wat het financiële betreft kan ik rekenen op veel bijval van ouders die meerdere eigendommen bezitten, maar die ga ik pas veel later verwerven. Ik sta dus aan de goede kant van de streep maar het neemt niet weg dat ik het onrechtvaardig vind. Dan moeten ze het voor iedereen afschaffen, ook de lopende bonussen.

En het niet afschaffen van de bonus voor mensen die al vastgoed bezitten is helemaal oneerlijk

Waarom ?
Je importeerde toch een zuid amerikaanse ? Waarom zet je die niet aan het werk ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 06:50   #64
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Indien hij wat minder aan de auto gaf kon hij wat meer aan het huis geven....
Als er nu iets is dat constant veranderingen ondergaat zijn het de belastingen op de eerste plaats.

Alleen de grootste sukkels van de wereld zowel financieel als mentaal laten dus de aankoop van vastgoed afhangen van de belastingsaftrek, uitkeringen en de woonbonus.

Gezien het allemaal verworvenheden zijn die men constant aanpast.

Dom vlaamsch klootjesvolk.

Laatst gewijzigd door dpg : 19 oktober 2019 om 06:51.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 07:39   #65
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als ik niet beter zou weten zou ik uit uw schrijfsels concluderen dat de linksen aan de macht zijn. Is het dus de schuld van links als de misdaad toeneemt terwijl ze in de oppositie zitten?
Tja, waarom verbaast uw conclusie mij niet, moest je een andere getrokken hebben zou je dan ook de eerste linkse zijn die op lange termijn kan vooruit of achteruit denken.

Maar in ieder geval zolang de misdaad stijgt zal het VB mee stijgen.
Reden: De mensen zijn de zachte heelmeesters benoemd door links beu. Je moest de mensen waar ik woon eens horen praten over het inbraakprobleem hier bv. Wij wonen hier niet ver van de befaamde Kempische snelwegparking, mensen die wonen in een straal van 1km rond de bewuste parking kunnen niet meer op straat na het vallen van de duisternis, dan zijn er de omliggende dorpen waar een echte inbraakgolf heerst, zelfs bij klaarlichte dag breken ze hier in, wat denk je dat de mensen hier vinden over het laks beleid gevoerd door de commie adepten.
De mensen willen strenge toepassing van de wetten en laat dat nu net zijn waar het VB voor staat. Dus als je even uwe linkse kolder opzij kan zetten weet je waar de volgende verkiezing de mensen hun stem naartoe zal gaan.
Oud 19 oktober 2019, 07:41   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tja, waarom verbaast uw conclusie mij niet, moest je een andere getrokken hebben zou je dan ook de eerste linkse zijn die op lange termijn kan vooruit of achteruit denken.

Maar in ieder geval zolang de misdaad stijgt zal het VB mee stijgen.
Reden: De mensen zijn de zachte heelmeesters benoemd door links beu. Je moest de mensen waar ik woon eens horen praten over het inbraakprobleem hier bv. Wij wonen hier niet ver van de befaamde Kempische snelwegparking, mensen die wonen in een straal van 1km rond de bewuste parking kunnen niet meer op straat na het vallen van de duisternis, dan zijn er de omliggende dorpen waar een echte inbraakgolf heerst, zelfs bij klaarlichte dag breken ze hier in, wat denk je dat de mensen hier vinden over het laks beleid gevoerd door de commie adepten.
De mensen willen strenge toepassing van de wetten en laat dat nu net zijn waar het VB voor staat. Dus als je even uwe linkse kolder opzij kan zetten weet je waar de volgende verkiezing de mensen hun stem naartoe zal gaan.
Volgens u zijn de stemmen voor het VB dus enkel proteststemmen (allee voor het grootste deel dan toch).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 09:06   #67
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Volgens u zijn de stemmen voor het VB dus enkel proteststemmen (allee voor het grootste deel dan toch).
Nee hoor waar haal je dat uit, VB stemmen zijn stemmen voor een strenger beleid en de strikte toepassing van onze wetten, sociale woningen voor de Belgen, dubbele paspoorten afschaffen, in plaats van vreemde aangespoelden hun zakken vol te stoppen onze gepensioneerden wat opslag geven en ga zo maar door, gedaan met pamperen van avonturiers die hier komen profiteren in plaats van hun eigen land te gaan helpen opbouwen zoals wij gedaan hebben na 40-45, wij hebben na de oorlog een ongekende welvaart opgebouwd voor onze nakomelingen en wat doen die ermee, juist ja weggeven.
Als ik spreek met de jongeren van nu, die hebben geen enkel begrip van hoe het hier was na de oorlog in de jaren 50,60,70 en 80 hoe relaxt het leven hier in het westen was. De tijd terugdraaien gaat niet maar er naar streven om een veilige toekomst op te bouwen voor onze kleinkinderen moet kunnen, zoals het er nu uitziet vrees ik voor onze kleindochters en kleinzonen die door de hersenspoelingen op school en in de jeugdbewegingen verworden zijn tot "kruidje roer me niet".

PS. Afgelopen jaar 51.000 woninginbraken dus zo een zes per uur, denk je dat de in de realiteit levende mensen dat niet beu zijn?

Laatst gewijzigd door Hoomer : 19 oktober 2019 om 09:20.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 10:03   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoomer is tenminste origineel.

Er is hier een eerste strekking die beweert dat het Blok rond separatisme en de vlaamse republiek draait, dat de waal onze vijand is van wie we ons moeten ontdoen.

Een andere strekking weet dan weer dat onze vijand de makak is, en als de islam buiten de wet zou worden gezet dat we dan gered zijn.

En nu is er den Hoomer, die ons weet te vertellen dat het allemaal rond inbraken draait. Law and order Blokkers dus.

Oud 19 oktober 2019, 10:17   #69
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee hoor waar haal je dat uit, VB stemmen zijn stemmen voor een strenger beleid en de strikte toepassing van onze wetten, sociale woningen voor de Belgen, dubbele paspoorten afschaffen, in plaats van vreemde aangespoelden hun zakken vol te stoppen onze gepensioneerden wat opslag geven en ga zo maar door, gedaan met pamperen van avonturiers die hier komen profiteren in plaats van hun eigen land te gaan helpen opbouwen zoals wij gedaan hebben na 40-45, wij hebben na de oorlog een ongekende welvaart opgebouwd voor onze nakomelingen en wat doen die ermee, juist ja weggeven.
Als ik spreek met de jongeren van nu, die hebben geen enkel begrip van hoe het hier was na de oorlog in de jaren 50,60,70 en 80 hoe relaxt het leven hier in het westen was. De tijd terugdraaien gaat niet maar er naar streven om een veilige toekomst op te bouwen voor onze kleinkinderen moet kunnen, zoals het er nu uitziet vrees ik voor onze kleindochters en kleinzonen die door de hersenspoelingen op school en in de jeugdbewegingen verworden zijn tot "kruidje roer me niet".

PS. Afgelopen jaar 51.000 woninginbraken dus zo een zes per uur, denk je dat de in de realiteit levende mensen dat niet beu zijn?

En er wordt hier blijvend gezeverd en niks gedaan aan al dat schroot dat hier van over de hele wereld afgezakt komt en niks dan rechten krijgt maar geen plichten. Met hetgeen ze hier stelen kunnen hun familieleden beter rondkomen in andere delen van Europa. Is daar geen werk of willen ze niet werken?
En bovendien wordt er hier ook geplunderd door de politieke elite.
Dit land is te klein voor zoveel partijen en regeringen en dat merken we. We bouwen niks dan schuld op en onze activa zijn overgenomen door andere landen; vooral door Frankrijk. Wat er overblijft is schroot van kerncentrales die we binnen kort op onze kosten mogen afbreken want reserves voor ook deze afbraak worden niet aangelegd. En als het zover is zullen dezen die de winsten nu in hun zak steken wel in faling gaan.
Ik zie het nog gebeuren dat er perioden zullen volgen dat we in de winter met een poolkostuum zullen doorbrengen binnen vier muren.
En dat er velen onder ons zelfs geen geld meer zullen hebben om zich een degelijk kostuum aan te schaffen. En bovendien; ook het geld van het OCMW is ontoereikend geworden en meer en meer plebs zal van armoede zich moeten aanmelden.
Wat we vaststellen? Wel er is vooral de vlucht naar Europa.
Daar mogen ze nieuw geld drukken.
En het zijn vooral dezen die onze activa verkwanselden die welkom zijn binnen de Europese top. Toch eigenaardig nietwaar?
Hitler gaf ooit het voorbeeld.
Met één ton DM kon je op het einde zelfs geen brood meer kopen.
Feitelijk wordt er alleen nog gerekend op fikse devaluaties van onze munt en dus ook van de schuld ontstaan door plundering. Want de mieren zullen het niet blijven oplossen.
De krekels vieren ondertussen wel feest. Maar echt werken willen ze evenmin. We zullen wel zien wat er van komt.
Zelfs echte democratie wordt behandeld als een stinkende drol.
Als het in de kraam past wordt het wel steeds ingeroepen als redmiddel.
Onderwijl denkt men wel : "Après nous le déluge!"
Walgelijk! De drek en vuiligheid zal voor de volgende generatie zijn.

Laatst gewijzigd door werkman : 19 oktober 2019 om 10:34.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 10:37   #70
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
En er wordt hier blijvend gezeverd en niks gedaan aan al dat schroot dat hier van over de hele wereld afgezakt komt en niks dan rechten krijgt maar geen plichten. Met hetgeen ze hier stelen kunnen hun familieleden beter rondkomen in andere delen van Europa. Is daar geen werk of willen ze niet werken?
Dit land is te klein voor zoveel partijen en regeringen en dat merken we. We bouwen niks dan schuld op en onze activa zijn overgenomen door andere landen; vooral door Frankrijk. Wat er overblijft is schroot van kerncentrales die we binnen kort op onze kosten mogen afbreken want reserves voor ook deze afbraak worden niet aangelegd. En als het zover is zullen dezen die de winsten nu in hun zak steken wel in faling gaan.
Ik zie het nog gebeuren dat er perioden zullen volgen dat we in de winter met een poolkostuum zullen doorbrengen binnen vier muren.
En dat er velen onder ons zelfs geen geld meer zullen hebben om zich een degelijk kostuum aan te schaffen. En bovendien; ook het geld van het OCMW is ontoereikend geworden en meer en meer plebs zal van armoede zich moeten aanmelden.
En het zijn vooral dezen die onze activa verkwanselden die welkom zijn binnen de Europese top. Toch eigenaardig nietwaar?
Feitelijk wordt er alleen nog gerekend op fikse devaluaties van onze munt en dus ook van de schuld ontstaan door plundering. Want de mieren zullen het niet blijven oplossen.
De krekels vieren ondertussen wel feest. Maar echt werken willen ze evenmin. We zullen wel zien wat er van komt.
Walgelijk!
Plunderen door de politieke elite hee ?

Waar was het nu weer dat jij werkte ? Was dat niet bij de einzatzgruppe BBI waar ze met individuele targets werken hoeveel buit een 'controleur' jaarlijks moet roven bij zijn slachtoffers ?

Was je goed in het halen van je objectieven ?
Oud 19 oktober 2019, 10:37   #71
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Walgelijk! De drek en vuiligheid zal voor de volgende generatie zijn.
Citaat:
En er wordt hier blijvend gezeverd en niks gedaan aan al dat schroot dat hier van over de hele wereld afgezakt komt en niks dan rechten krijgt maar geen plichten.
Zolang dat *kassa*kassa* blijft voor mensenhandelaars en Politici zal er nooit wat aan gedaan worden. Der Untergang?
Oud 19 oktober 2019, 10:39   #72
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zolang dat *kassa*kassa* blijft voor mensenhandelaars en Politici zal er nooit wat aan gedaan worden. Der Untergang?
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 10:40   #73
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dan spreken we nog niet van de de N-VA diefstal van 30.000 € op 25 jaar, voor iedere nieuwbouw.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 10:55   #74
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoor bij de best verdienende 5% van Vlaanderen en hoef dus echt geen lessen te trekken in werken, studeren, geld verdienen en zich iets permitteren.

Een woonbonus is helemaal geen uitkering die betaald wordt door Jef, Piet en Klaas. Je doet net alsof je er niks voor moet doen en een gezin zomaar 35000 euro cadeau krijgt van de belastingbetaler.

Het is ook helemaal niet de staat die mensen geld uitdeelt. Het is 35000 euro aan zelf verworven inkomsten die je terugkrijgt van de belastingen.

Het afschaffen ervan is een zware belastingverhoging, te betalen door de koper zelf
Zo simpel is het ook niet want door zo'n bonus gaan de prijzen van de huizen dan gewoon 25.000 euro de lucht in, elke bonus wordt door de markt gerekend bij de prijs waardoor ze quasi geneutraliseerd wordt. Het is dus een nutteloze belastingsvermindering die ze best zo snel mogelijk afschaffen, er zijn betere manieren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 11:00   #75
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Lol...wéér een posting die je niet begrepen hebt.

Laatst gewijzigd door kojak : 19 oktober 2019 om 11:01.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 11:14   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Volgende stap, de onbetrouwbare Vlaming met beestentreinen naar de kampen in Frankrijk, zoals in de goeie oude tijd...
Oud 19 oktober 2019, 11:18   #77
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Plunderen door de politieke elite hee ?

Waar was het nu weer dat jij werkte ? Was dat niet bij de einzatzgruppe BBI waar ze met individuele targets werken hoeveel buit een 'controleur' jaarlijks moet roven bij zijn slachtoffers ?

Was je goed in het halen van je objectieven ?

Vent; kun jij een stukje zagen. Gaat van uw gat maken op een ander.
Ik werd betaald voor het behalen van die objectieven. Punt.
Dat ik betaald werd om te zorgen dat iedereen betaalde op hetgeen hij binnen rijfde durf ik niet beweren. Dat was mijn taak niet om proberen dat dit wel zo was. Dat laat ik aan U over. Gij weet het toch allemaal beter.
En als je het plezant vindt om iedereen aan te vallen die uw werkwijze door heeft dan moet je gaan klagen bij degenen die wel bevoegd zijn.
Ik ben op rust. En aan betweters zoals gij veeg ik dik mijn kloten.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 11:20   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als (als ...) het VB het slim aanpakt, dan wordt zij de grootste partij. In 2024 of ... vroeger.
Maar het valt erg te vrezen dat ze het niet slim gaan aanpakken.

Tot mijn grote spijt!!

Als het er naar uit zou zien dat ze de grootste gaan worden, dan wordt een Vlaamse stem op het Belang meer waard dan een stem op de nva.

Slim aanpakken is een plan volgen waarbij ze nog meer kiezers gaan aantrekken.
Alle "vuilgebekte en grove karakters" hebben ze al binnen.
Hetgene ze nu nog supplementair kunnen binnen halen, zijn net iets gematigder dan dat.
En daar faalt het Belang op.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 11:27   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als (als ...) het VB het slim aanpakt, dan wordt zij de grootste partij. In 2024 of ... vroeger.
Maar het valt erg te vrezen dat ze het niet slim gaan aanpakken.

Tot mijn grote spijt!!

Als het er naar uit zou zien dat ze de grootste gaan worden, dan wordt een Vlaamse stem op het Belang meer waard dan een stem op de nva.

Slim aanpakken is een plan volgen waarbij ze nog meer kiezers gaan aantrekken.
Alle "vuilgebekte en grove karakters" hebben ze al binnen.
Hetgene ze nu nog supplementair kunnen binnen halen, zijn net iets gematigder dan dat.
En daar faalt het Belang op.

Is de forumwoordvoerder van N-VA hier stillekes zijn transfert naar het Blok aan het voorbereiden ?

Is dit "De bocht van Schoofzak" ?
Oud 19 oktober 2019, 11:33   #80
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Indien hij wat minder aan de auto gaf kon hij wat meer aan het huis geven....
De auto is fiscaal aftrekbaar voor zelfstandigen dus mag je wat ruimer gaan.
Heeft een geschatte levensduur van 14 jaar en verbruikt amper 4.5 liter/100km.
De meerkost voor de aankoop haal ik eruit door de levensduur, 10 jaar garantie op alle onderdelen en het lage verbruik. Als het huis fiscaal aftrekbaar was zou ik daar ook wat ruimer gaan

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be