Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2019, 16:58   #12461
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Boris Johnson insisted: “I will not negotiate a delay with the EU, and neither does the law compel me to do so”

Ik denk dat hij hiermee bedoelt dat hij de aanvraag voor een extensie gaat indienen maar niet wil onderhandelen over de voorwaarden (bv veto rechten ed), waardoor het mogelijks niet wordt goedgekeurd.
De Benn Bill letter is heel gedetailleerd. Extensie tot 21 januari 2020. Als de EU een andere datum voorstelt dan is het aan het Parlement om die al dan niet te aanvaarden. Johnson staat buitenspel.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 17:07   #12462
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Het zou nog te bezien zijn wat de EU zal antwoorden op een eventuele vraag om uitstel. Ik vermoed dat men dat zal accepteren onder conditie dat het akkoord van afgelopen week niet wordt onderhandeld. En dat het VK dus in de tussentijd de keuze heeft tussen:

- de deal;
- een no deal brexit
- geen brexit.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 17:09   #12463
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Benn Bill letter is heel gedetailleerd. Extensie tot 21 januari 2020. Als de EU een andere datum voorstelt dan is het aan het Parlement om die al dan niet te aanvaarden. Johnson staat buitenspel.
Hij zegt dat toch niet zomaar? We gaan zien, ik weiger te geloven dat het voorbij is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 17:12   #12464
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het zou nog te bezien zijn wat de EU zal antwoorden op een eventuele vraag om uitstel. Ik vermoed dat men dat zal accepteren onder conditie dat het akkoord van afgelopen week niet wordt onderhandeld. En dat het VK dus in de tussentijd de keuze heeft tussen:

- de deal;
- een no deal brexit
- geen brexit.
Hij kan dus eventueel weigeren akkoord te gaan met gestelde condities, de EU zal dus een on-conditionele verlenging moeten geven, dat kan ook nog.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 17:13   #12465
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

De EU heeft de deal al aanvaard. En alle EU regeringsleiders zijn akkoord. Er is bij de EU geen enkel probleem.

Bij het UK is het echter een complete chaos. Het Letwin amendement komt van een Conservatief die pro de Deal is. Hij vertrouwt echter Johnson niet en vreest dat die toch een No Deal gaat veroorzaken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 17:14   #12466
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hij kan dus eventueel weigeren akkoord te gaan met gestelde condities, de EU zal dus een on-conditionele verlenging moeten geven, dat kan ook nog.
Een kort uitstel kan wel en de EU kan een andere datum voorstellen waar Johnson geen bezwaar kan tegen maken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 17:16   #12467
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hij zegt dat toch niet zomaar? We gaan zien, ik weiger te geloven dat het voorbij is.
Johnson flapt er zowat maar uit. Een paar maanden geleden beloofde hij aan de DUP dat er geen grens tussen N. Ierland en de rest van het UK zou komen. Heb je de vertegenwoordigers van de DUP vandaag gehoord?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 17:26   #12468
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hij kan dus eventueel weigeren akkoord te gaan met gestelde condities, de EU zal dus een on-conditionele verlenging moeten geven, dat kan ook nog.
Afgelopen januari heb ik hun manier van stemmen gezien. Dat zou toch veel vlugger gaan moesten ze gewoon op 'n knop duwen en werken met 'n elektronisch bord waarop dan de uitslag te zien is? Ik heb de indruk dat dat Britse systeem veel trager is. Het leek me nogal tijdrovend. Maar ja, Boris is lid van de conservatieve partij, dus...
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 18:03   #12469
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Afgelopen januari heb ik hun manier van stemmen gezien. Dat zou toch veel vlugger gaan moesten ze gewoon op 'n knop duwen en werken met 'n elektronisch bord waarop dan de uitslag te zien is? Ik heb de indruk dat dat Britse systeem veel trager is. Het leek me nogal tijdrovend. Maar ja, Boris is lid van de conservatieve partij, dus...
Ja, de Britten zijn nogal gesteld op tradities
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 18:13   #12470
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Afgelopen januari heb ik hun manier van stemmen gezien. Dat zou toch veel vlugger gaan moesten ze gewoon op 'n knop duwen en werken met 'n elektronisch bord waarop dan de uitslag te zien is? Ik heb de indruk dat dat Britse systeem veel trager is. Het leek me nogal tijdrovend. Maar ja, Boris is lid van de conservatieve partij, dus...
Knoppen??
Wat een modernistische nonsens, straks ga je nog verwachten dat ze daar elektriciteit hebben...

Neenee, ze doen het al 800 jaar met een stuk gesteven schapehuid en een griffel en dat werkt nog altijd perfect.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 18:15   #12471
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Knoppen??
Wat een modernistische nonsens, straks ga je nog verwachten dat ze daar elektriciteit hebben...

Neenee, ze doen het al 800 jaar met een stuk gesteven schapehuid en een griffel en dat werkt nog altijd perfect.
The Gentleman Usher of the Black Rod. Het heeft wel wat.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 18:20   #12472
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
The Gentleman Usher of the Black Rod. Het heeft wel wat.
T?*s waar, alleen jammer dat al die MP's niet in traditionele klederdracht moeten aanzitten.

Dan was het helemaal een oubollige poppenkast.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 18:26   #12473
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Johnson flapt er zowat maar uit. Een paar maanden geleden beloofde hij aan de DUP dat er geen grens tussen N. Ierland en de rest van het UK zou komen. Heb je de vertegenwoordigers van de DUP vandaag gehoord?
Ja, het blijft natuurlijk een politieker, het is onvermijdelijk dat er Ierse grenzen bijkomen bij een Brexit.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 18:31   #12474
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ja, het blijft natuurlijk een politieker, het is onvermijdelijk dat er Ierse grenzen bijkomen bij een Brexit.
De Johnson deal geeft Noord-Ierland in de praktijk gewoon aan Ierland, met nog een paar strohalmen voor de schone schijn, zo blijven ze politiek nog UK maar wat betekent dat nog binnen een paar jaar?

Voor schotland is dat ook leuk trouwens: Remain Noord-Ierland krijgt een exclusief Economisch voordeelscenario (er was geen weg rond natuurlijk) terwijl zij (ook remain in meerderheid) met de gebakken peren zitten en uit de EU customs union vliegen.

Dat de Schotten hier niet mee kunnen lachen is wel het minste wat je kan zeggen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 18:34   #12475
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De kansen op een harde Brexit zijn juist toegenomen met dit zoveelste uitstel, niet afgenomen.

De EU zou dit balorige parlement 3 opties moeten voorleggen:

1) enkel uitstel als het britse parlement de johnson deal goed keurt
2) indien ze de johnson deal niet goedkeuren moeten ze artikel 50 intrekken om na 31 oktober in de EU te blijven
3) harde brexit op 31 oktober
De EU heeft zich niet te moeien met de Britse interne politiek.
De EU kan wel zeggen dat het krediet dat ze het VK al hebben gegeven is opgebruikt.
Maar daar heeft ze wel de unanieme goedkeuring van de raad voor nodig.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 18:36   #12476
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De EU heeft zich niet te moeien met de Britse interne politiek.
De EU kan wel zeggen dat het krediet dat ze het VK al hebben gegeven is opgebruikt.
Maar daar heeft ze wel de unanieme goedkeuring van de raad voor nodig.
1 land dat zijn veto stelt is genoeg. En als ze in het UK nog veel liggen zeveren trekt Macron er de stekker uit.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 18:39   #12477
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik vraag me toch wel af hoe men die douanegrens in de Ierse zee in de praktijk gaat installeren.
Als dit een echt ondoordringbare grens moet zijn vraag ik me tevens af of dat wel betaalbaar is.
Natuurlijk niet, het is vooral een papieren grens. De goederen moeten voldoen aan EU normen en daarvoor worden er papieren bijgeleverd, de importeurs moeten dan de import-taks voldoen als die in Ierland liggen. Vlees moet effectief gecontroleerd worden maar dat is nu ook al het geval.

Zo'n groot probleem is het dus niet al blijft het een extra kost en extra vertragingen. Evengoed zijn er voordelen want de Ierse vrachtwagens die aan het vasteland leveren doen dit nu via de UK en dit valt volledig weg.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 18:44   #12478
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Knoppen??
Wat een modernistische nonsens, straks ga je nog verwachten dat ze daar elektriciteit hebben...

Neenee, ze doen het al 800 jaar met een stuk gesteven schapehuid en een griffel en dat werkt nog altijd perfect.
Wel, doordat het trager gaat, hebben ze meer tijd om na te denken. Maar als Boris echt geen uitstel wil, dan is hij beter af met knoppen en 'n elecronisch systeem. Dan zouden ze toch vaker kunnen stemmen over iets op 'n dag?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 18:46   #12479
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Wel, doordat het trager gaat, hebben ze meer tijd om na te denken. Maar als Boris echt geen uitstel wil, dan is hij beter af met knoppen en 'n elecronisch systeem. Dan zouden ze toch vaker kunnen stemmen over iets op 'n dag?
Op de live uitzending gehoord dat er verbouwingen gepland zijn. Binnenkort een Brits Parlement met knoppen, wifi en led verlichting.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2019, 18:50   #12480
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Er blijft ook nog één punt, en daar hoor je nu amper iets van.
Anders wel een belangrijk punt.

Wat denkt het Britse volk er nu allemaal van ?

Op de radio nog net gehoord. Ze willen een nieuw referendum want nu weten ze tenminste wat hen te wachten staat. Iets wat ze (volgens die betogers) toen niet echt wisten.

Mocht de Britse regering nu een beslissing nemen waar een meederheid van het volk tegen zou zijn, dan komen daar gegarandeerd vodden van.
Of die meerderheid er nu is, laat ik zelf in het midden, maar als je naar de polls wat gaat kijken, dan weet je eigenlijk al genoeg.
Die grafiekjes heb ik hier onlangs nog eens gepost.
Ik vrees dat er van hun kleine meerderheid die ze toen hadden bij het referendum nu niet veel meer zal overblijven, in het tegendeel zelfs.

In alle geval, ik beklaag de Britten.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be