![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ikzelf ben van in de wieg zoals zowat iedereen in mijn wereld zowel (uiteraard) Franstalig als Engelstalig opgevoed, en om redenen van een soortement familietraditie aan moeders zijde (of om het extra moeilijk te maken?) bovendien evenzeer in het Nederlands vanaf kleuterleeftijd, met nadien nog wat voor ons nuttiger talen. Fluitje van een cent. Bon, het voor ons onnuttig Nederlands was voor mijn zus en ik al snel – en nog steeds - weinig meer dan ons onderling «geheimtaaltje» dat we overigens in die zin geheel persoonlijk aanpasten zodat het ook voor Nederlandstaligen onverstaanbaar werd en is, en de familietraditie heeft met onze generatie het loodje gelegd, al heb ikzelf er als volwassene mettertijd een soort ontspannende hobby van gemaakt om mijn stukje kennis van het «goed» Nederlands koppig te onderhouden en te bestendigen, zoals u bijvoorbeeld op dit forum hebt kunnen vaststellen. Maar niets is voor eeuwig, want geheel terzijde, iets anders : Zij die mij op dit forum een beetje gevolgd hebben, weten dat ik sinds een aantal jaren ernstige gezondheidsproblemen heb. Hetgeen aanvankelijk een zaak was van «maximaal nog enkele maanden» is dank zij de niet aflatende inspanningen van medici uiteindelijk diverse jaren geworden waarbij ik het grootste deel van de tijd - weliswaar met enig vallen en opstaan – quasi gewoon actief ben kunnen zijn en blijven, zowel persoonlijk als beroepshalve. Er is zelfs een periode geweest dat het er zowaar begon op te lijken dat de ziekte onder controle was, maar helaas bleek dit na een tiental maanden toch niet het geval. Ik was zo stilaan gewend geraakt aan de opeenvolging van «behandelingen van de laatste kans», maar nu zijn de medische mirakels volkomen opgebruikt. We wisten dat dat moment zou komen, dus geen zorgen : de zaken zijn op orde en ik ben goed omringd. Ik heb wellicht nog een paar weken, maar wijl ik ertoe nog in staat ben maak ik van deze gelegenheid gebruik om hier afscheid te nemen. Ik ben u allen oprecht dankbaar om mij als sporadische deelneemster aan dit voor mij buitenlands en anderstalig discussieplatform te hebben aanvaard, voorheen als Hallebarde en nadien als Gwylan. Mijn bijzondere dank aan de enkele forummers die in de loop der jaren persoonlijk contact met mij hebben gehad, en die de vertrouwelijkheid omtrent mijn identiteit hebben bewaard. Ik wens u allen, zonder enig onderscheid, een gezond, aangenaam, en voorspoedig verder leven toe. |
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het vuile werk, inderdaad.
Dan is de cirkel rond.
|
|
|
|
|
#203 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar meer nog, hoe kunt ge aan een klassikaal systeem deelnemen waar ge niet begrijpt wat de onderwijzer zegt ? En als ge een braaf en stil manneke/meiske zijt, kunt ge daar nog stil in uw hoekske zitten te vergaan, maar als ge een "normaal" kind zijt die in een situatie gezet wordt waar ge niet begrijpt wat er gebeurt, dan gaat ge aandacht opeisen. En als ge aandacht opeist omdat ge niet de nodige vaardigheden hebt om mee te doen met de anderen, dan STOORT ge. Als er zo 3 of 4 kwiebussen in de klas zitten, dan is de klas omzeep voor de anderen he. Dat moet vermeden worden. 20 andere leerlingen moeten geen slecht onderwijs krijgen, omdat er daar 3 of 4 tussen zitten die de omgangstaal niet spreken en niet begrijpen he. Die moeten daaruit verwijderd worden om die klas niet te storen - en bovendien leren ze er toch niks. |
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Eerlijk gezegd, zolang het probleem van de 2e nationaliteit niet opgelost geraakt door een gebrek aan moed, heb ik liever een onderklasse van Noord-afrikanen en Turken dan dat zij infiltreren in ons staatsapparaat.
|
|
|
#206 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dus ik versta dat de andere 95% van uw klasjes vlaams sprak? En denkt u dat u evengoed vlaams had leren spreken als het een klasje was waar 50% thuis vlaams sprak, en 50% frans? |
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik viseer jou niet hoor. Het zijn steeds dezelfden die reageren op een vroegere bijdrage van iemand anders als er iets verschijnt op dit forum waar men de moeite doet om een bijkomend facet te belichten. En als ik zeg dat het steeds dezelfden zijn die het doen dan is dit geen toeval meer. Er zit duidelijk een strategie achter. Maar kom; dit forum is toch al naar de kloten. Een groot gedeelte van de deelnemers reageert pas of komt wanneer ze hooligan-streken kunnen beoefenen. Meestal met geen waardevolle inhoud. Daarom beperk ik mijn inbreng bewust. Er werd zelfs afgesproken door een bepaalde bende nooit te reageren op inbreng van anderen die hun niet ligt. Verzuipen en ondersneeuwen dus. Belachelijke onnozelaars! Maar bon. Het is hier toch reeds lang naar de kloten. |
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ik het kritisch gezemel en gemekker hoor en lees van betweters uit rode en groene, zogezegd “progressieve”, kringen dan kom ik tot de conclusie dat het voortbestaan van een grote troep on- of half-geletterde kanslozen hen uitermate welgevallig is. Wat bezielt die linkse oenen eigenlijk? Ze zijn zogezegd tegen een klassen-samenleving. Maar wanneer gepoogd wordt om de kansen op een betere toekomst voor kinderen met taalachterstand te verhelpen hangen die “progressieven” in de gordijnen.
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Banneling
|
RIP Gwylan. we zetten nog een plaatje op voor u :
https://youtu.be/P73yLkfOXXs ik vind het een zalig nummer in elk geval. Laatst gewijzigd door Anna List : 5 november 2019 om 10:50. |
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Beste Gwylan,
Ook al kennen we elkaar niet persoonlijk en weet ik ook niet welke leeftijd u heeft. (Iemand van 80 is begrijpbaar en aanvaardbaar, iemand van 40 niet.) Mag ik u toch een heel fijne tijd die er nog rest en een vredevol, in dit leven voldaan, afscheid wensen. Sterkte voor u en uw naasten. |
|
|
|
|
|
#216 |
|
Banneling
|
Gwylan smijt even een bom binnen waardoor de rest een beetje irrelvant wordt.
Sterkte. Geniet nog van de tijd die ge hebt. |
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Toen ik naar het eerste leerjaar ging sprak ik zo goed als geen Nederlands maar op het einde van het jaar was ik wel de 3° van de klas. |
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik begrijp wel dat onze salafisten deze maatregel maar niks vinden. Ja, die luizenbaarden en tentenwijven krijgen al een kramp als ze het woord "bad" horen. Behalve dan in de uitdrukking "bloedbad". Weyts had dus anders moeten communiceren. Hij had moeten zeggen dat kleuters die de taaltest falen gedurende een jaar een taalbloedbad moeten volgen. Heel de ultra-islamitische gemeenschap zou zijn ontwerp enthousiast steunen.
|
|
|
#219 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Beste Gwylan,
Ik ben een beetje van de hand Gods geslagen toen ik uw laatste post las. Ik kan alleen maar mijn medeleven uitdrukken en ik hoop van harte dat de komende weken geen lijdensweg worden.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#220 |
|
|
Gwylan,
Ik heb een idee wat er nu bij u en uw omgeving gebeurt. Enkele jaren geleden hebben wij iets gelijkaardigs in onze naaste familie meegemaakt. Daar zijn geen woorden voor. Ik kan u enkel sterkte toewensen. |
|
|
|