Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2019, 23:54   #201
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...klas~ae3593a4/

Meer zelfs: Nederlands-onkundige kinderen in de klas belemmeren de onderwijskansen van iedereen, door de tijd en energie die tijdens de les verloren gaat aan het overbruggen van de verschillende taalbarrières.

Dat lijkt me de evidentie zelve, en die maatregel had al 20 jaar geleden moeten genomen worden. Maar sommige politici zien dat anders:

Gent moedigt gebruik van thuistaal op school aan, N-VA reageert fel: “Misdadig voor toekomst van onze leerlingen”
Ik vind het een goede maatregel van uw minister. Wie eender waar actief en nuttig wil zijn en zich wil integreren moet zich de lokale taal voldoende eigen maken en zoals iemand hier in een vorige post heeft gesteld is het best om daarmee zo jong mogelijk te beginnen : voor jonge kinderen is het natuurlijk aanleren van eender welke taal of talen veel makkelijker dan voor volwassenen.

Ikzelf ben van in de wieg zoals zowat iedereen in mijn wereld zowel (uiteraard) Franstalig als Engelstalig opgevoed, en om redenen van een soortement familietraditie aan moeders zijde (of om het extra moeilijk te maken?) bovendien evenzeer in het Nederlands vanaf kleuterleeftijd, met nadien nog wat voor ons nuttiger talen.

Fluitje van een cent.

Bon, het voor ons onnuttig Nederlands was voor mijn zus en ik al snel – en nog steeds - weinig meer dan ons onderling «geheimtaaltje» dat we overigens in die zin geheel persoonlijk aanpasten zodat het ook voor Nederlandstaligen onverstaanbaar werd en is, en de familietraditie heeft met onze generatie het loodje gelegd, al heb ikzelf er als volwassene mettertijd een soort ontspannende hobby van gemaakt om mijn stukje kennis van het «goed» Nederlands koppig te onderhouden en te bestendigen, zoals u bijvoorbeeld op dit forum hebt kunnen vaststellen.

Maar niets is voor eeuwig, want geheel terzijde, iets anders :

Zij die mij op dit forum een beetje gevolgd hebben, weten dat ik sinds een aantal jaren ernstige gezondheidsproblemen heb. Hetgeen aanvankelijk een zaak was van «maximaal nog enkele maanden» is dank zij de niet aflatende inspanningen van medici uiteindelijk diverse jaren geworden waarbij ik het grootste deel van de tijd - weliswaar met enig vallen en opstaan – quasi gewoon actief ben kunnen zijn en blijven, zowel persoonlijk als beroepshalve. Er is zelfs een periode geweest dat het er zowaar begon op te lijken dat de ziekte onder controle was, maar helaas bleek dit na een tiental maanden toch niet het geval.

Ik was zo stilaan gewend geraakt aan de opeenvolging van «behandelingen van de laatste kans», maar nu zijn de medische mirakels volkomen opgebruikt. We wisten dat dat moment zou komen, dus geen zorgen : de zaken zijn op orde en ik ben goed omringd.

Ik heb wellicht nog een paar weken, maar wijl ik ertoe nog in staat ben maak ik van deze gelegenheid gebruik om hier afscheid te nemen. Ik ben u allen oprecht dankbaar om mij als sporadische deelneemster aan dit voor mij buitenlands en anderstalig discussieplatform te hebben aanvaard, voorheen als Hallebarde en nadien als Gwylan. Mijn bijzondere dank aan de enkele forummers die in de loop der jaren persoonlijk contact met mij hebben gehad, en die de vertrouwelijkheid omtrent mijn identiteit hebben bewaard.

Ik wens u allen, zonder enig onderscheid, een gezond, aangenaam, en voorspoedig verder leven toe.

Naam: Gwylan_texte.jpg
Bekeken: 533
Grootte: 263,8 KB
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 23:55   #202
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uw keuze. Iemand moet de toiletten doen later.
Het vuile werk, inderdaad.

Dan is de cirkel rond.
Oud 5 november 2019, 04:57   #203
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Gij zijt zwaar op uw kop gevallen. Ik ga geen schoolke spelen thuis zenne. Daarvoor heb ik noch de tijd, ervaring en bekwaamheid. Dat de scholen doen waarvoor ze overheidsgeld krijgen: kinderen iets bijbrengen.
Dan zijn uw kinderen een vogel voor de kat zulle Tenzij het kleine geniekes zijn. De school, een overheidsdienst zijnde, doet natuurlijk maar half zijn werk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 05:00   #204
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik heb persoonlijk niets tegen een taaltest, maar niet op die leeftijd.
Na het tweede leerjaar, kan ik wél akkoord gaan.
Kijk, het eerste en tweede leerjaar dient om leren te lezen en te schrijven. Hoe kunt ge nu een taal leren lezen en schrijven, die ge niet spreekt ?

Maar meer nog, hoe kunt ge aan een klassikaal systeem deelnemen waar ge niet begrijpt wat de onderwijzer zegt ? En als ge een braaf en stil manneke/meiske zijt, kunt ge daar nog stil in uw hoekske zitten te vergaan, maar als ge een "normaal" kind zijt die in een situatie gezet wordt waar ge niet begrijpt wat er gebeurt, dan gaat ge aandacht opeisen. En als ge aandacht opeist omdat ge niet de nodige vaardigheden hebt om mee te doen met de anderen, dan STOORT ge. Als er zo 3 of 4 kwiebussen in de klas zitten, dan is de klas omzeep voor de anderen he.

Dat moet vermeden worden. 20 andere leerlingen moeten geen slecht onderwijs krijgen, omdat er daar 3 of 4 tussen zitten die de omgangstaal niet spreken en niet begrijpen he. Die moeten daaruit verwijderd worden om die klas niet te storen - en bovendien leren ze er toch niks.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 05:04   #205
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uw keuze. Iemand moet de toiletten doen later.
Eerlijk gezegd, zolang het probleem van de 2e nationaliteit niet opgelost geraakt door een gebrek aan moed, heb ik liever een onderklasse van Noord-afrikanen en Turken dan dat zij infiltreren in ons staatsapparaat.
Oud 5 november 2019, 06:42   #206
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, niet de de schuld van, maar eerder dankzij de bekrompen Vlaming.
Voelt u zich niet goed in uw vel ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 06:55   #207
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Heel weinig, de meesten spraken geen ABN maar dialect.
Allez, constructiviteit 6/10 zullen we maar zeggen

Dus ik versta dat de andere 95% van uw klasjes vlaams sprak?

En denkt u dat u evengoed vlaams had leren spreken als het een klasje was waar 50% thuis vlaams sprak, en 50% frans?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 10:06   #208
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de ouders zijn ondertussen al vier generaties de oorzaak. Dus ja, je hebt gelijk

Ik viseer jou niet hoor. Het zijn steeds dezelfden die reageren op een vroegere bijdrage van iemand anders als er iets verschijnt op dit forum waar men de moeite doet om een bijkomend facet te belichten.
En als ik zeg dat het steeds dezelfden zijn die het doen dan is dit geen toeval meer. Er zit duidelijk een strategie achter. Maar kom; dit forum is toch al naar de kloten. Een groot gedeelte van de deelnemers reageert pas of komt wanneer ze hooligan-streken kunnen beoefenen. Meestal met geen waardevolle inhoud.
Daarom beperk ik mijn inbreng bewust. Er werd zelfs afgesproken door een bepaalde bende nooit te reageren op inbreng van anderen die hun niet ligt.
Verzuipen en ondersneeuwen dus. Belachelijke onnozelaars!
Maar bon. Het is hier toch reeds lang naar de kloten.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 10:25   #209
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Allez, constructiviteit 6/10 zullen we maar zeggen

Dus ik versta dat de andere 95% van uw klasjes vlaams sprak?

En denkt u dat u evengoed vlaams had leren spreken als het een klasje was waar 50% thuis vlaams sprak, en 50% frans?
Natuurlijk.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 10:33   #210
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik vind het een goede maatregel van uw minister. Wie eender waar actief en nuttig wil zijn en zich wil integreren moet zich de lokale taal voldoende eigen maken en zoals iemand hier in een vorige post heeft gesteld is het best om daarmee zo jong mogelijk te beginnen : voor jonge kinderen is het natuurlijk aanleren van eender welke taal of talen veel makkelijker dan voor volwassenen.

Ikzelf ben van in de wieg zoals zowat iedereen in mijn wereld zowel (uiteraard) Franstalig als Engelstalig opgevoed, en om redenen van een soortement familietraditie aan moeders zijde (of om het extra moeilijk te maken?) bovendien evenzeer in het Nederlands vanaf kleuterleeftijd, met nadien nog wat voor ons nuttiger talen.

Fluitje van een cent.

Bon, het voor ons onnuttig Nederlands was voor mijn zus en ik al snel – en nog steeds - weinig meer dan ons onderling «geheimtaaltje» dat we overigens in die zin geheel persoonlijk aanpasten zodat het ook voor Nederlandstaligen onverstaanbaar werd en is, en de familietraditie heeft met onze generatie het loodje gelegd, al heb ikzelf er als volwassene mettertijd een soort ontspannende hobby van gemaakt om mijn stukje kennis van het «goed» Nederlands koppig te onderhouden en te bestendigen, zoals u bijvoorbeeld op dit forum hebt kunnen vaststellen.

Zij die mij op dit forum een beetje gevolgd hebben, weten dat ik sinds een aantal jaren ernstige gezondheidsproblemen heb. Hetgeen aanvankelijk een zaak was van «maximaal nog enkele maanden» is dank zij de niet aflatende inspanningen van medici uiteindelijk diverse jaren geworden waarbij ik het grootste deel van de tijd - weliswaar met enig vallen en opstaan – quasi gewoon actief ben kunnen zijn en blijven, zowel persoonlijk als beroepshalve. Er is zelfs een periode geweest dat het er zowaar begon op te lijken dat de ziekte onder controle was, maar helaas bleek dit na een tiental maanden toch niet het geval.

Ik was zo stilaan gewend geraakt aan de opeenvolging van «behandelingen van de laatste kans», maar nu zijn de medische mirakels volkomen opgebruikt. We wisten dat dat moment zou komen, dus geen zorgen : de zaken zijn op orde en ik ben goed omringd.

Ik heb wellicht nog een paar weken, maar wijl ik ertoe nog in staat ben maak ik van deze gelegenheid gebruik om hier afscheid te nemen. Ik ben u allen oprecht dankbaar om mij als sporadische deelneemster aan dit voor mij buitenlands en anderstalig discussieplatform te hebben aanvaard, voorheen als Hallebarde en nadien als Gwylan. Mijn bijzondere dank aan de enkele forummers die in de loop der jaren persoonlijk contact met mij hebben gehad, en die de vertrouwelijkheid omtrent mijn identiteit hebben bewaard.

Ik wens u allen, zonder enig onderscheid, een gezond, aangenaam, en voorspoedig verder leven toe.

Bijlage 111543
Het ga je goed en in feite sta je nu voor het enige echte raadsel waar iedere mens door moet... Ik wens je veel moed toe, maar ik ben er van overtuigd dat je die hebt. Ik leef met je mee...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 10:39   #211
DucDEnghien

Standaard

Citaat:

Fluitje van een cent.

Bijlage 111543
Adieu, Gwylan.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 10:44   #212
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Als ik het kritisch gezemel en gemekker hoor en lees van betweters uit rode en groene, zogezegd “progressieve”, kringen dan kom ik tot de conclusie dat het voortbestaan van een grote troep on- of half-geletterde kanslozen hen uitermate welgevallig is. Wat bezielt die linkse oenen eigenlijk? Ze zijn zogezegd tegen een klassen-samenleving. Maar wanneer gepoogd wordt om de kansen op een betere toekomst voor kinderen met taalachterstand te verhelpen hangen die “progressieven” in de gordijnen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 10:48   #213
Anna List
Banneling

Standaard

RIP Gwylan. we zetten nog een plaatje op voor u :

https://youtu.be/P73yLkfOXXs

ik vind het een zalig nummer in elk geval.

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 november 2019 om 10:50.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 10:51   #214
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Fluitje van een cent.

Bijlage 111543
Ik wens u veel moed en volharding toe beste Gwylan. Uw afscheid getuigt van een grote waardigheid. We vergeten u niet.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 11:56   #215
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Beste Gwylan,
Ook al kennen we elkaar niet persoonlijk en weet ik ook niet welke leeftijd u heeft. (Iemand van 80 is begrijpbaar en aanvaardbaar, iemand van 40 niet.) Mag ik u toch een heel fijne tijd die er nog rest en een vredevol, in dit leven voldaan, afscheid wensen. Sterkte voor u en uw naasten.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 12:06   #216
Tavek
Banneling

Standaard

Gwylan smijt even een bom binnen waardoor de rest een beetje irrelvant wordt.

Sterkte. Geniet nog van de tijd die ge hebt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 12:47   #217
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...klas~ae3593a4/

Meer zelfs: Nederlands-onkundige kinderen in de klas belemmeren de onderwijskansen van iedereen, door de tijd en energie die tijdens de les verloren gaat aan het overbruggen van de verschillende taalbarrières.

Dat lijkt me de evidentie zelve, en die maatregel had al 20 jaar geleden moeten genomen worden. Maar sommige politici zien dat anders:

Gent moedigt gebruik van thuistaal op school aan, N-VA reageert fel: “Misdadig voor toekomst van onze leerlingen”
Belachelijk Jij hebt er blijkbaar geen enkele notie van het feit dat kinderen erg snel een taal oppakken.
Toen ik naar het eerste leerjaar ging sprak ik zo goed als geen Nederlands maar op het einde van het jaar was ik wel de 3° van de klas.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 16:38   #218
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp wel dat onze salafisten deze maatregel maar niks vinden. Ja, die luizenbaarden en tentenwijven krijgen al een kramp als ze het woord "bad" horen. Behalve dan in de uitdrukking "bloedbad". Weyts had dus anders moeten communiceren. Hij had moeten zeggen dat kleuters die de taaltest falen gedurende een jaar een taalbloedbad moeten volgen. Heel de ultra-islamitische gemeenschap zou zijn ontwerp enthousiast steunen.
Oud 5 november 2019, 21:33   #219
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Beste Gwylan,

Ik ben een beetje van de hand Gods geslagen toen ik uw laatste post las. Ik kan alleen maar mijn medeleven uitdrukken en ik hoop van harte dat de komende weken geen lijdensweg worden.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2019, 21:54   #220
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Gwylan,

Ik heb een idee wat er nu bij u en uw omgeving gebeurt. Enkele jaren geleden hebben wij iets gelijkaardigs in onze naaste familie meegemaakt. Daar zijn geen woorden voor. Ik kan u enkel sterkte toewensen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be