![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus pesten is foei. Zeg dat dan meteen ipv zo'n lang verhaal over dat geslacht en ras maar een constructie is.
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarop u concludeert dat pedofilie meer voor komt onder homoseksuelen, dat klopt als uw stellingname? Waarbij u ook nog stelt dat onder heteroseksuelen die een kind misbruiken meer psychopaten zitten dan pedoseksuelen? Wat hun handelen verklaart? Ik wacht even af of ik u goed begrepen heb. Laatst gewijzigd door alice : 6 november 2019 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk niet omwille van de link of dat die personen naar volwassen toe überhaupt steeds homofiel zijn maar vanwege het feit dat er een gelijkaardig vorm van sociaal isolement terug te vinden is. Citaat:
Citaat:
neen dat kwam ik niet echt te zeggen hoor Ik zei dat de grootste groep kindermisbruikers zich bevinden onder hetero's ( mannen ) ( meestal in familiaal verband) Waarmee ik gewoon wil zeggen dat ze niet überhaupt pedofielen of pedoseksuelen dienen te zijn...ze gebruiken/misbruiken gewoon kinderen Dan kan het nog zijn als ge totaal aantal psychopaten gaat vergelijken dat er meer bij de pedoseksuelen zitten... geen idee Btw het is ook handig dat we praten in termen van %, absoluten etc..alvorens hier weer zaken verkeerd worden geïnterpreteerd Kijk, ik ben geen moeilijk mens hé Ik ben het ook niet die graag in hokjes indeelt...dat zijn anderen die dat doen. Ik kwam het je al te zeggen dat als ik ergens een soort structuur/logica/naamgeving toebedeel die vrij minimaal is en de volgende: pedofiel : wiens seksuele voorkeur of totale interesse gaat naar niet- geslachtsrijpe jongeren of kinderen In die zin zie ik onnodige de indeling of die mensen nu voor een jongen of een meisje gaan niet meteen zitten pedoseksueel : idem dito maar gaat effectief tot de daad over kindermisbruiker : verzamelwoord voor iemand die kinderen (seksueel) misbruikt of het nu een pedofiel is of gewoon als toemaatje Laatst gewijzigd door praha : 6 november 2019 om 22:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Ik heb uw bijlage doorgenomen, nergens zie ik staan wat u concludeert, wat homoseksualiteit en pedofilie betreft. 3. Wat is schreef werd trouwens door uw bijlage bevestigt, pedofilie gaat over een verstoorde seksuele ontwikkeling of hoe noemt u dat anders wanneer je als volwassene kinderen ziet als " volwassen" of met " dezelfde seksuele noden als een volwassenen". 4. Los daarvan zijn er ook mannen die zich " occasioneel " aan een kind vergrijpt, niet omdat ze per definitie pedofielen zijn maar omdat het kind " voor handen " is. Dan heb je toch een vorm van psychopatie , want dat kind is een object voor eigen lust, hoe zou u dat anders noemen? 5. Ik begrijp dus niet waarom u over cherry picking begon, want mijn stellingname werd niet door uw standpunten weerlegt. 6. Pedofilie is een problematiek die los staat van seksuele geaardheid, daarom worden zowel jongetjes als meisjes misbruikt, wel zijn daders vooral mannen! Lesbisch zijn vergroot die kans blijkbaar niet op pedofiel zijn..dus ontbreekt hoe dan ook de link die u beweert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn verschillende types Citaat:
Ik heb niet gezegd dat het daar ergens in zou staan Dat dien ik dan zelf terug te gaan opzoeken ...maar k had beter moeten weten Met jou lukt het gewoon niet even iets tussen de soep en te patatten te zeggen dat niet meteen in je wereldbeeld valt Citaat:
Bovendien .. zelfs in dit kleine stukje weerwoord zou ik al durven stellen dat je omwille van de twee reden niet geheel kunt spreken van en verstoorde seksuele ontwikkeling daar de wethouder dat ook deels zo ziet Citaat:
Een daad van op dat moment misschien daar je kan stellen dat de dader zich helemaal niet kon inleven in het slachtoffer ? Citaat:
Dat is alweer een post gelden maar kom En ge vraagt ook al ergens naar een omkering van bewijslast als ge begint over uw stelling te gaan weerleggen. Jouw stelling dien jij kracht gij te zetten... niet omgekeerd Maar blijkbaar vat ge de hele zaak niet... Vandaar dat ik het je nog eens zal uitleggen Jouw stellingen: 1) homofilie : aangeboren 2) pedofilie : niet aangeboren een verstoorde ontwikkeling op seksueel vlak 1) Hebt ge destijds met hand en tand vurig proberen te verdedigen (niet gelukt btw) omdat onderzoek zou uitwijzen dat er een bepaalde dezelfde afwijking zou voorkomen in de hersenen bij homo's...en dat was blijkbaar genoeg om te stellen dat het louter aangeboren zou zijn zelfs een en-en verhaal was uitgesloten, je negeerde compleet andere onderzoeksresultaten die wezen daarop wezen Nu kom ik je net te stellen dat diezelfde soort afwijking ook voorkomt bij pedofielen/pedoseksuelen ... maar plots ga je grandioos voorbij dat noem ik dus je reinste vorm van cherry-picking Citaat:
Ik kwam je net te stellen dat er geen causale link is, mijn inziens Dus dat van die lesbo's is dan volkomen irrelevant Maar dat is wel reuze relevant met betrekking tot jouw vorige claim hé ...dat van aangeboren homoseksualiteit, maar dat had ik je al eens opgemerkt e jij hebt dat toen straal genegeerd Misschien moet je toch nog eens op zoek gaan naar recent hersenonderzoek die testosterontheorie staaft voor lesbische vrouwen ... of hebben vrouwen wel een 'keuze' inzake seksuele geaardheid ? Kijk hé alice Ik heb het nogmaals gezegd Gij denkt teveel in starre wel afgebakende starre hokjes en als er niet iets precies invalt zijt ge eerder nog bereid nog een extra vakje te creëren dan te denken in een doorlopend spectrum Het begint al met het loutere feit dat ge geen starre hokjes hebt voor M en V dus laat staan dat geaardheid dan strikt gedefinieerd zou kunnen worden Laatst gewijzigd door praha : 7 november 2019 om 21:08. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() juist teruggevonden..
lees dit ook even Daar staat dat in van diezelfde hersenafwijkingen en andere overeenkomsten. Wat het waard is laat ik aan jou over...ik vrees ervoor zodra ik "Begeleider prof. dr. D.F. Swaab" zag staan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin dat pedo's vaker homo zijn dan hetero's. Ik denk niet in afgebakende hokjes zoals u zegt maar u stelt iets, moet je dan toch kunnen motiveren, aantonen of whatever? Uw artikel bevestigt mijn stellingname juist, pedofielen hebben een vertekend beeld van de noden van kinderen en bijgevolg dus een verstoorde seksuele ontwikkeling, ongeacht of ze kinderen gelijk stellen op seksueel vlak of volwassenheid. Die verstoorde seksuele ontwikkeling staat los van je geaardheid dus klopt wat u beweert niet. Zullen we wat bij het onderwerp blijven? Het gaat niet over mannelijk of vrouwelijk maar over seksuele geaardheid en de verklaring voor pedofilie. Ik heb nooit gesteld dat een hersenafwijking zou voorkomen onder homo's dus vergist u zich denk ik. Ja, je seksuele geaardheid is aangeboren, denkt u van niet dan? Dat betekent niet dat er geen grijze gebieden zijn. Sommige mensen zitten ergens tussen in, zijn bi bijvoorbeeld of hebben homoseksuele contacten zeer sporadisch en afhankelijk van omstandigheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zit het dan met de hersens van hetero's die pedofiel zijn? Waarom zijn vooral mannen pedofiel? Waarom komen seksuele misdrijven met kinderen als slachtoffer vooral onder hetero's voor? Ligt dit ook louter aan hersenstructuren? Vanwaar uw vrees voor Swaab? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard Jan, maar, dat was de vraag niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niettemin en spijts alles, we zouden het antwoord toch graag weten.
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gaat me om de vaak zo starre arbitraire afbakening ervan. Als één ding duidelijk is geworden doorheen de tijd is dat die lijnen niet zo contrastrijk zijn afgebakend Citaat:
Citaat:
(echt geen zin om het terug te gaan opzoeken) Kan je me dan nog eens in het 't heel kort vertellen hoe ge erbij komt dat het aangeboren zou zijn ? Citaat:
Die mening wordt versterkt door het uitblijven van hard bewijs voor een causale link dat het enkel aangeboren zou zijn, de 'normaliteit' dat zowat elk menselijk/dierlijk gedrag onderhevig is aan de omgevingsfactoren en het beschrijvend statistisch onderzoek dat er blijkbaar zoiets bestaat als een geaardheid die kan veranderen doorheen het leven van een persoon. Ik weet begot niet wat meer je nog moet hebben |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kun je me dan ook even vertellen waarom ge nog achter die theorie blijft staan die het ("neurowetenschapper Dick Swaab ontdekker van een hersengebiedje dat er bij homo’s anders uitzag dan bij hetero’s.") er net moest hebben Citaat:
(grappig ... dat is zowat dezelfde 'strategie' als in je vorige betoog : absentie van een antwoord dient als bevestiging van jouw visie erop ? ) Maar kunt gij dan ook antwoorden waarom Swaabs onderzoek naar homofilie met conclusie dat het aangeboren zou zijn zich beperkt tot homo's ? btw dat onderlijnde staat daar wel los van hé Dat heb ik al ergens 'verklaard' als te klasseer dat misschien gewoon onder : zet de kat bij de melk Een makkelijk toemaatje dus ... en blijkbaar weer onder die ene gemeenschappelijke en belangrijke eigenschap : man Citaat:
Dat zou je nu toch moeten weten van de vorige reis ? Laatst gewijzigd door praha : 13 november 2019 om 02:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homoseksualiteit wordt als aangeboren beschouwd, teken een lijn met in het midden bi en aan uiteinden hetero en homo. Ieder mens komt vanaf geboorte ergens op die lijn terecht wat zich ontwikkelt tijdens de pubertijd. Dat verklaart waarom er zoveel variatie is, sommigen slechts heel sporadisch seksuele contacten hebben met iemand van het hetzelfde geslacht, anderen helemaal niet, en weer anderen uitsluitend. Los van die seksuele diversiteit verloopt de seksuele ontwikkeling normaal en gelijklopend ( ook al zijn er altijd individuele verschillen, globaal delen we wel fasen in seksuele ontwikkeling) Pedofilie wordt niet als aangeboren beschouw maar als vorm van verstoorde seksuele ontwikkeling. Omdat bij pedofilie de gerichtheid is op anderen die nog in ontwikkeling zijn, volwassen relaties op seksueel vlak worden vermeden en voldoen niet. Maar wie volwassen is heeft hoe dan ook een machtsrelatie tegenover kinderen, hoe aardig ze ook zijn, of ze nu overhalen of opdringen, het blijft gaan om een relatie zonder gelijkwaardigheid en dat is ook de voorwaarde voor het seksueel contact. Los daarvan bestaan er ook seksuele misdrijven en grensoverschrijdend gedrag , waarbij daders wanneer de kans zich voor doet ook kinderen misbruiken, maar dit past in een andere problematiek die los staat van de discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wel weet is dat er een hardnekkige visie is in die richting en tot nu toe nog deel uitmaakt van veel onderzoek Dat jij die mening deelt, er geen hard bewijs is voor geleverd en andere onderzoek wat anders uitwijst Ge moet weten wat je wilt hé Citaat:
Eigenlijk zeg je zoveel als : alle uitschieters die niet in het plaatje van dat aangeborenen passen kunnen we terugbrengen op bi-zijnde... dat dan weer op zich niet te verklaren is. Citaat:
Citaat:
Ge noemt het 'verstoord' omdat het een 'geaardheid' is dat niet op gelijkwaardigheid gebaseerd is ? Ik bemerk dat ge wiki ten rade hebt genomen bij het begrip parafilie ![]() " seksuele afwijkingen waarbij het erotische contact met een gelijkwaardige partner niet volstaat" Alleen vrees ik dat ge het een beetje misbegrepen hebt door het stukje i het schuin uiteen te trekken. Het gaat natuurlijk over een verwijzing naar iets wat zou afwijken van wat we vooraf als normaal seksueel verkeer beschouwen. Heeft weinig te maken met gelijkwaardigheid an sich Citaat:
De topic is : "Weg met Homo's! (Steve Herman Vlaams Belang)" Door toedoen van x-aantal posters is de link naar pedofilie ( waar ze alle gerotzooi met kinderen mee bedoelen ) gelegd...en ik ben dar netjes op in gegaan |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |