Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2019, 21:07   #1941
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik heb geen enkel woord over die draden gezegd trolleman.
En anders ben je zo een mierenneuker ...nu stel je me teleur
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 08:56   #1942
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Nog 9 dagen, 18 uren, 33 minuten en 10 seconden
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 10:50   #1943
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
En anders ben je zo een mierenneuker ...nu stel je me teleur
Het is 230 Volt ipv 220 Volt waren jouw woorden van een supermierenneuker.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 14:03   #1944
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het is 230 Volt ipv 220 Volt waren jouw woorden van een supermierenneuker.
In uw bed gepist?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 18:11   #1945
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Tesla heeft de zuinigste wagen überhaupt, nu ook officieel.

24 kWh voor 100 miles of ~ 14,9 kWh/ 100 km.

Meer efficiency betekent dat je minder batterijen in een auto hoeft te stoppen voor dezelfde range, wat voordelig uitpakt voor fabrikanten, want batterijen zijn duur. De Amerikaanse website Electrek zette de uitslagen van dit en vorig jaar voor het overzicht naast elkaar:



Citaat:
Tesla Model 3 officieel de efficiëntste elektrische auto

De Tesla Model 3 wordt alom gelauwerd om de efficiency van zijn batterijen, maar tot dit jaar was er een Koreaanse concurrent die het beter deed. Een jaartje extra ontwikkeling van Tesla zette dit recht: de Model 3 duldt nu niemand meer boven zich.

Herman Feitsma 8 november 2019

Er zijn in de westerse wereld twee meetmethodes die weergeven hoeveel een personenauto verbruikt: de Europese WLTP-methode en de Amerikaanse meting van het EPA. De laatste wordt als nauwkeuriger gezien, met een range die standaard lager uitvalt dan die van de WLTP-meting. De Tesla Model 3 Standard Range Plus kwam vorig jaar uit op 133 MPGe, een equivalent van de miles-per-gallon waarin auto's met verbrandingsmotoren hun score ontvangen. Een nette score, maar niet zo goed als die van de Hyundai Ioniq Electric. die op 136 MPGe uitkwam.

Voor de 2020-modeljaren is er nu een nieuwe meting gedaan: hierbij viel de Ioniq - inmiddels met redesign en een groter accupakket - een klein stukje terug: van 136 naar 133 MPGe. De Tesla Model 3 - die niet aan modeljaren doet, maar eigenlijk constant wordt doorontwikkeld - noteerde een nette stijging: van 133 MPGe naar 141 MPGe. In gewone mensentaal: de Model 3 komt 160 km met een 24 kWh-lading, omgerekend 150 Wh/km. Dat is knap laag.

(...)

De Tesla Model 3 is niet alleen de bestverkochte elektrische auto van Nederland, het is tot nu toe ook de bestverkochte auto overall in 2019

https://autobahn.eu/artikel/54972/te...ektrische-auto
https://www.newsclubi.com/2019/11/co...l-3-beats.html

Laatst gewijzigd door Micele : 8 november 2019 om 18:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2019, 00:25   #1946
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Nog 9 dagen, 18 uren, 33 minuten en 10 seconden
?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2019, 10:41   #1947
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
?
Dan zal vlaanderen onafhankelijk zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2019, 20:33   #1948
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

E-auto en $25 omvormer de oplossing bij stroomuitval :


https://electrek.co/2019/11/08/evs-a...a-fire-season/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2019, 22:38   #1949
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
?
Dan komt Tesla met een nieuw model uit .....leveringsdatum 2030 of later








met trappers om de batterij op te laden .

Laatst gewijzigd door chris k : 9 november 2019 om 22:40.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 09:34   #1950
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Honda gaat na zijn knuffelbeertje 2e EV maken en smijt diesel definitief overboord.
Brandstofcel wordt on hold gezet (geraakt sowieso niet van de grond)

Zelfs powerwalls gaan ze verkopen met de bedoeling van vehicle to grid (V2G)


Vooral door Europese CO2-wetgeving is er veel ruimte voor EV en PHEV.
En door een EU-Japans handelsakkoord vallen de importtarieven binnen 10 jaar weg.

bronnen: https://electrek.co/2019/11/10/honda...rogen-on-hold/

In Swindon UK, wordt er een fabriek gesloten (model Civic), in Turkije wordt de Civic ook geschrapt:

Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190218_04184486

Honda bevestigt sluiting Britse fabriek

19/02/2019

De Japanse autofabrikant Honda is van plan in 2021 zijn fabriek in het Britse Swindon te sluiten. Dat heeft het bedrijf bevestigd. Zowat 3.500 werknemers verliezen hun baan.

Britse media hadden maandag al melding gemaakt van de sluitingsplannen, en die plannen heeft de automaker nu ook bevestigd. Volgens Honda is het evenwel geen gevolg van de Brexit, maar van evoluties in de auto-industrie en de nood om meer elektrische wagens te lanceren.

'Er is geen link met de Brexit, wel met globale veranderingen', aldus Ian Howells, senior vicepresident voor Honda in Europa aan de BBC. Honda stopt overigens ook met de productie van de Civic-sedan in een fabriek in Turkije.

De fabriek in Swindon was vorig jaar goed voor de productie van 160.000 auto's, met name die van het populaire model Civic, goed voor zo’n tien procent van de totale Britse autoproductie van ruim 1,5 miljoen auto’s. De overgrote meerderheid van die 160.000 waren voor de Europese markt bestemd.

De fabriek is de op drie na grootste autofabriek in Groot-Brittannië en de enigste van de Japanse fabrikant in Europa. Er worden sinds 1989 motoren gemaakt, en sinds 1992 rollen er auto's van de band.

Nieuwe zware slag

De sluiting is een nieuwe zware slag voor de Britse auto-industrie. Begin februari maakte Nissan nog bekend dat het niet langer van plan is het nieuwe model van de X-Trail in het Britse Sunderland te gaan bouwen.

Eerder kondigde de Britse autobouwer Jaguar Land Rover dat het tot 5.000 banen gaat schrappen in het Verenigd Koninkrijk vanwege de Brexit en een daling van de verkoop in China. Het Japanse Nissan maakte dan weer bekend dat het zijn X-trail-terreinwagen toch niet gaat produceren in zijn Engelse fabriek in Sunderland.

De hele auto-industrie staat onder druk. Nieuwe technologieën kosten de automakers veel geld, terwijl de vraag naar nieuwe wagens stagneert. In China, de grootste automarkt ter wereld, daalde de markt in 2018 voor het eerst in meer dan twintig jaar. Ook internationale handelsconflicten en de Brexit zorgen voor onzekerheden.

In Groot-Brittannië staat de industrie extra onder druk. Door een nieuw handelsakkoord tussen Japan en de Europese Unie vallen importtarieven op Japanse wagens binnen tien jaar weg in de Europese Unie. Dat maakt het voor Japanse autoproducenten makkelijker om in Japan auto's te maken bestemd voor de Europese markt. Grootste slachtoffer daarvan dreigt Groot-Brittannië te worden: bijna de helft van de Britse autoproductie gebeurt voor Japanse merken.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 november 2019 om 09:50.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:37   #1951
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla heeft de zuinigste wagen überhaupt, nu ook officieel.
Interesseert niemand. De elektriciteitsrekening is toch 100% fiscaal in te brengen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Dan komt Tesla met een nieuw model uit .....leveringsdatum 2030 of later
Tegen 2030 bestaat Tesla al lang niet meer
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:48   #1952
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Interesseert niemand. De elektriciteitsrekening is toch 100% fiscaal in te brengen.

Tegen 2030 bestaat Tesla al lang niet meer
Short gaan, kan je aardig wat geld verdienen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 16:54   #1953
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ik moet spaarzaam zijn want mijn appartement in Spanje is gekocht
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 21:23   #1954
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

De ideale EV voor hoge vermogens en grip en vooral onmiddelijke feedback, ook regeneratief remmen per wiel.

Optimale torque vectoring, elk wiel zijn motor en eigen 1-overbrenging reageert in xx-milliseconden.

De Rivian-pickup truck en -SUV zal het toepassen, Tesla Plaid en nieuwe roadster ook. De Tesla pick up zal het ook hebben... nog 10 dagen...

# Rimac heeft het al van beginafaan... # C-one en C-two...

Citaat:
https://electrek.co/2019/11/11/rivia...la-cybertruck/

Tesla’s Cybertruck gets revealed in 10 days. We know it will have incredible performance in a straight line, and that Elon will trumpet its zero-to-60 number. But a vehicle’s offroad capability is more about handling. Whether or not Tesla can steal electric-truck thunder back from Rivian will be based on a simple metric: how many motors are on board the Cybertruck.

By dedicating an individual motor to each wheel, Rivian’s technical design creates an unprecedented potential for torque vectoring. Here’s what Rivian CEO R.J. Scaringe told Fully Charged about the R1T truck:

“It can do zero to 60 in three seconds. But what makes the vehicle so unique is the way we’re able to control torque not just front to back but left to right, instantaneously coupled with the ability to adjust to the roll stiffness and damping frequency. You could have a vehicle that instantaneously goes from something that’s incredible off-road to something incredible on the road.”

We heard something similar a couple of weeks ago from Polestar folks regarding putting a motor on each wheel of Polestar 1’s rear axle. Polestar’s technical concept leader, with the ironic name of Axle Stenberg, gave praise to the straight-ahead performance of Tesla vehicles. But he said that drivers rarely use that incredible zero-to-sixty speed. Meanwhile, the kind of control and handling you get with torque vectoring between two (or four) lateral motors cannot be duplicated with brake-based torque control, as Tesla does. (The exception is Tesla’s track-ready, three-motor Plaid setup.)

Siegfried Pint, technical director of powertrain systems at Audi, told me the same thing a couple of years ago when we were discussing the e-tron two years before its launch. Pint is a former F1 engineer. When we talked at the L.A. Auto in 2016, Audi was considering using three motors on the e-tron – two of them on the rear axle.

“You need three motors. You can drive faster, and you’re safer. You feel less weight. You can’t overcome physics with the traction limit of the tire. The brake takes 10, 20, 50, and 70 milliseconds to get the torque to the axle. [But with motors at each wheel] I don’t have to use brakes. I’m not giving away power. I can use the electric machine that’s much quicker than a brake. I can control slip and speed. That’s the main difference.”

You could argue that torque vectoring is the crucial number-one differentiator for an all-electric, off-road vehicle ?*– especially one with a giant, heavy battery pack. Rivian dedicates an inboard-mounted motor for each wheel. And each one uses its own single-speed gearbox.

Charles Sanderson, Rivian’s chief engineer, echoed Pint’s comments when speaking with Fully Charged. He extolled the virtues of instantaneous torque feedback loops from each of the four electric motors.

“Because we know the torque we can optimize it immediately, and we can determine how much torque is getting us, how much acceleration, and how much slip. And that means we can optimize the slip of the wheel very close to perfect for the tire and the grip we have available.

“Because our feedback is fast, it’s also imperceptible to the driver. So you have wheel control. And what that means off-road is you can utilize the grip way better.”

He said that four-motor torque vectoring stabilizes the vehicle so it feels “much smaller and much more agile than you would expect.” It especially enhances stability during oversteer events. And it has equal benefits for the traction control so vital to off-road vehicles.

Electrek’s Take

We can’t wait to see the Tesla Cybertruck in person. Ten days and counting. We have no doubt that it will impress. But it would be surprising to see a new electric powertrain architecture with a single motor at each wheel. Perhaps there will be three motors, which would be big news. But four?

Meanwhile, Rivian designed its clean-sheet platform from the beginning with a four-motor design. That’s a breakthrough.

We don’t know how long we’ll need to wait for a head-to-head, off-road smackdown between the competing electric trucks – or who will win that battle. Either way, it’s great news for pickup drivers and off-roaders who want to experience the outdoors without emissions or noise from an internal-combustion engine
.
# 2015 C-one

A glimpse of the Concept_One powertrain. 4 independent motors, 2speed double-clutch gearboxes for each rear motor


https://twitter.com/automobilirimac/...72426221940736

Laatst gewijzigd door Micele : 11 november 2019 om 21:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 21:53   #1955
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik moet spaarzaam zijn want mijn appartement in Spanje is gekocht
lol

Oh jee

Vastgoedinvesteringen doen in een politiek instabiel land.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 09:27   #1956
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

die 15 minuten Pre heating in de winter ? zit dat in de verbruikcijfers ? wat denk je ?
https://electrek.co/2019/11/09/tesla...res-mats-tips/

als er één ding is die een fossiele auto dan wel efficient doet is het de waste heat omzetten naar verwarming...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 12:46   #1957
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol

Oh jee

Vastgoedinvesteringen doen in een politiek instabiel land.
Spanje is echt hopeloos aan het worden...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 18:33   #1958
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard Studie van ARAL-BP...

Enkel Duitse automarkt:

Tesla met grote voorsprong geloofwaardigste merk qua milieuvriendelijkheid, de meesten volgen op grote afstand.

bijna 50% stemt Tesla.

24 % krijgt Toyota (wslk dankzij hun massaproductie zuinige hybrides)

22% BMW

18% Audi

16% VW

12% Mercedes...

https://teslamag.de/news/aral-studie...eit-vorn-25717

De studie duidt nog meer aan, slechts 12% is nog in een diesel geinteresseerd, vier jaar geleden was dat nog bijna 33%.
Zelfs hybride-benzines doen het met 17% beter dan diesel.
EV is nog altijd pover met 7%.
Benzines halen nu 55%.


Citaat:
Die Tankstellenkette Aral, seit 2002 Teil des BP-Konzerns, hat die neunte Auflage ihrer alle zwei Jahre stattfindenden Befragung zum deutschen Automarkt veröffentlicht. Eines der Ergebnisse darin: Noch immer bevorzugt eine überwältigende Mehrheit der deutschen Kaufinteressenten ein Auto mit Verbrennungsmotor. Aber beim Umwelt-Image der Hersteller gilt: „Außer bei Tesla geht es nur um Schadenbegrenzung“.

Fast jeder zweite Befragte gab demnach an, das Tesla das Prädikat „umweltfreundlich“ verdiene. Alle anderen Hersteller dagegen verzeichneten einen deutlichen Rückgang gegenüber viel besseren Werten von früher. Mit am stärksten erwischte es die Marke VW: 2013 sahen sie noch 45 Prozent der Befragten als umweltfreundlich an, 2019 nur noch 16 Prozent. Ähnlich erging es Mercedes mit einem Abstieg von 29 Prozent auf jetzt 12 Prozent.

Auf dem zweiten Platz hinter Tesla liegt Toyota mit noch 24 Prozent Umwelt-Glaubwürdigkeit, dann kommen BMW mit 22 Prozent und Audi mit einem Rückgang von 28 Prozent auf 18 Prozent in der jüngsten Aral-Befragung. Die verschlechterte Umwelt-Einschätzung wirkt sich offenbar auch auf das Kaufinteresse an den Autos der jeweiligen Marke aus. So lag VW in der Studie viele Jahre lang auf Platz 1, kam jetzt aber nicht einmal mehr unter die ersten Drei.

Doch auch wenn Autokäufer umweltbewusster zu werden scheinen, wollen noch immer volle 55 Prozent von ihnen ein Auto mit Benzin-Motor haben. An einem Diesel dagegen sind nach fast einem Drittel vor vier Jahren nur noch 12 Prozent interessiert – erstmals weniger als an einem Hybridauto mit 17 Prozent. Das Kaufinteresse an Elektroautos nahm zwar deutlich zu, war mit 7 Prozent aber noch immer am geringsten ausgeprägt, wenn man von Gasantrieben absieht.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2019 om 18:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 22:18   #1959
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

De Tesla pickup en Semi truck worden al "gekloond" door Chinezen, naja...
https://electrek.co/2019/11/13/tesla...ectric-pickup/

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2019 om 22:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 14:59   #1960
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

gelukkig dat we die chinese 'rendering' te zien kregen, zo hebben we een preview van de pickup.. is volledig conform de Tesla stijl
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be