Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2019, 23:09   #41
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Is het zo goed wat betreft privacy wetgeving? ...
Ik heb het gelezen, maar ga er geen uitspraak over doen.
Moedwillig zelf, en dat is niet om je te 'ambeteren' of whatever, dus versta me zeker niet verkeerd hé.
Ik heb nu wel wat verstand van wetgeving enzo, ik noem dit persoonlijk een basis kennis. Mss op bepaalde domeinen iets meer dan een ander, maar soit.
Maar ik ben geen jurist hé.

Stel dat ik nu zou zeggen, het is ok voor mij, en achteraf blijkt dat er toch ergens een addertje verscholen zit, ben jij in eerste plaats de dupe, en dat is iets wat ik ten stelligste wil vermijden.

Zo'n teksten laat je beter door een jurist nalezen hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 7 november 2019 om 23:10.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2019, 23:14   #42
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik heb het gelezen, maar ga er geen uitspraak over doen.
Moedwillig zelf, en dat is niet om je te 'ambeteren' of whatever, dus versta me zeker niet verkeerd hé.
Ik heb nu wel wat verstand van wetgeving enzo, ik noem dit persoonlijk een basis kennis. Mss op bepaalde domeinen iets meer dan een ander, maar soit.
Maar ik ben geen jurist hé.

Stel dat ik nu zou zeggen, het is ok voor mij, en achteraf blijkt dat er toch ergens een addertje verscholen zit, ben jij in eerste plaats de dupe, en dat is iets wat ik ten stelligste wil vermijden.

Zo'n teksten laat je beter door een jurist nalezen hé.
Voor addertjes ben ik al lang niet bang meer. 10 jaar zijn ze ons al aan het kloten. Ik vrees dat een mens daar toch door beïnvloed wordt.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2019, 23:38   #43
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Johan, ik kan je alleen maar één goede raad geven.

Praat dit eerst allemaal eens grondig uit met een jurist, neem een advokaat en bewandel deze weg.
Doe niets op eigen houtje want voor je het beseft maak je de zaak alleen nog maar erger.
Maak geen website aan, en hou al de info die je hebt voor u.
Niet dat het mij stoort, want ik kan je gevoelens best begrijpen.
Maar 't zou zonde zijn mocht al hetgeen je tot nu toe al publiekelijk gemaakt hebt ook eens zou gebruikt of misbruikt kunnen worden door de andere kant.

En dat meen ik uit gans mijn hart, daar mag je zeker van zijn.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 07:11   #44
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.211
Standaard

Als je een boek aan het schrijven bent met Van Eynde zal die wel weten wat kan en niet kan zeker.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 09:00   #45
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als je een boek aan het schrijven bent met Van Eynde zal die wel weten wat kan en niet kan zeker.
Voor alle duidelijkheid, het boek over deze affaire is niet geschreven door Wim Van den Eynde.
We hebben wel met hem op een zondagmorgen eens samengezeten in een brasserie in Tienen. Ik moet er geen tekening bijmaken dat ons wedervaren met onze fiscus nogal gelijkloopt met de afschuwelijke ervaring die Filip Meert heeft meegemaakt en nog steeds meemaakt.
Je moet het boek 'DE BLOEDKAMER' maar eens lezen.
Wim is een groot voorstander om de mensen (ook magistraten) gewoon bij naam te noemen. Als je dat niet doet ontneem je de lezer de mogelijkheid om bij de vernoemde persoon na te gaan of dat wat is neergeschreven ook daadwerkelijk correct is. M.a.w., een verhaal vertellen met 'anonieme' personen is eigenlijk waardeloos.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 10:01   #46
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Johan, ik kan je alleen maar één goede raad geven.

Praat dit eerst allemaal eens grondig uit met een jurist, neem een advokaat en bewandel deze weg.
Doe niets op eigen houtje want voor je het beseft maak je de zaak alleen nog maar erger.
Maak geen website aan, en hou al de info die je hebt voor u.
Niet dat het mij stoort, want ik kan je gevoelens best begrijpen.
Maar 't zou zonde zijn mocht al hetgeen je tot nu toe al publiekelijk gemaakt hebt ook eens zou gebruikt of misbruikt kunnen worden door de andere kant.

En dat meen ik uit gans mijn hart, daar mag je zeker van zijn.
Er bestaan echt twee werelden.
Langs de ene zijde hebben we de op papier in elkaar geflanste wereld van overheid, langs de andere kant hebben we de realiteit, hoe de burger zich daarvan bewust is en dit is toch flink voor verbetering vatbaar.

Ik zie de mensen uit mijn directe omgeving hun mening over overheden en justitie met grote stappen herzien van zodra ze de beetje aandacht schenken aan de informatie die ik toon.

En, dit heb ik niet opgestart hoor. Hadden ze 10 jaar geleden bij de fiscus een minimum aan informatie geraadpleegd hadden ze deze olifant nooit de verkeerde kant uitgestuurd. Vandaag zijn aan dit dossier zoveel ambtenaren verbonden die boter op hun hoofd hebben dat er krampachtig wordt vastgehouden aan pure kafka.
Staan die er niet stil bij dat zo ook ambtenaren die correct werken mee sleuren? Hoe is het mogelijk ...
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 10:48   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wim is een groot voorstander om de mensen (ook magistraten) gewoon bij naam te noemen. Als je dat niet doet ontneem je de lezer de mogelijkheid om bij de vernoemde persoon na te gaan of dat wat is neergeschreven ook daadwerkelijk correct is. M.a.w., een verhaal vertellen met 'anonieme' personen is eigenlijk waardeloos.
Zoals ik stelde, ik denk dat je dan strikt wettelijk genomen in de fout gaat (tegen de wet), maar je moet je niet noodzakelijk aan de wet houden. De wet is enkel maar een probleem als je daadwerkelijk gepakt wordt, anders niet. Je moet je enkel maar aan de wet houden in die gevallen waar je gepakt zal worden, je kan dus best overwegen om de wet aan uw laars te lappen en daar perfect mee weg te komen. Dat is essentieel wat Wim U zegt: lap de wet aan uw laars, er gaat u (waarschijnlijk) niks gebeuren. En het kan goed zijn dat hij gelijk heeft.

Aan de andere kant is het argument van Wim onnozel. Geen kat gaat uw verhaal natrekken. Men gaat het op zijn best lezen voor de sensatie en de "verontwaardiging". Of men denkt dathet echt waar is of niet zal niet afhangen van of men het kan natrekken, geen kat zal dat doen. De onderzoekende geest die dat wel wil, kan U altijd contacteren, zodat je hem de echte namen kan geven, maar dat gaat niet gebeuren. Mensen houden ervan om het ongeluk dat anderen is overkomen te lezen. En het kan hen in de grond geen ballen schelen of dat na te trekken valt of niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 november 2019 om 10:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 10:50   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Er bestaan echt twee werelden.
Langs de ene zijde hebben we de op papier in elkaar geflanste wereld van overheid, langs de andere kant hebben we de realiteit, hoe de burger zich daarvan bewust is en dit is toch flink voor verbetering vatbaar.
Dat is dan ook de existentiele leugen van de staat, he. De staat is een predator van het volk, maar moet het volk laten geloven dat het een noodzakelijke goeddoener is. Meer is daar niet aan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 12:28   #49
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Ik ga hier enkele zaken op een rijtje zetten voor u zoals N-Vb het land ziet:
en wat ik hier al veelvuldig laten weten heb,

- Justitie kun je in twee woorden samenvatten : een "corrupte knoeiboel"
- zaken die je in 10 dagen kunt oplossen duren 10 jaar
- alle gelinkte diensten zijn even corrupt: notarissen, deurwaarders, advocaten, rechters
- de wetten zijn zo ingewikkeld dat je door de bomen het bos niet meer ziet, een kat haar jongen niet meer vindt, in een doolhof terechtkomt waar advocaten u zo lang mogelijk in laten verdwalen
- de pers, de media zijn allemaal eigendom van de rijkste families van het land
- ook zoekertjessites vallen daar onder, zelfs enquêtebureaus,
- zij storen zich niet aan de privacy want je hebt ze zelf uw gegevens gegeven

als het over Justitie gaat, zou je nog naar de HRJ kunnen schrijven,
alhoewel je daar ook niet te veel van moet verwachten,


je zou nog een verzoekschrift kunnen indienen, als het Vlaamse materie is, bij het Vlaams Parlement, via de juiste commissie,
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 14:04   #50
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Aan de andere kant is het argument van Wim onnozel. Geen kat gaat uw verhaal natrekken.

Ik denk niet dat het onnozel is. Je hebt wel gelijk en ik ervaar dat al zo lang deze affaire al aan de gang is. Niemand gaat wat nakijken. De burgers niet en zelfs ambtenaren die dit eigenlijk wel zouden moeten doenomdat het hun job is ook niet.
Men leest wat en beslist op dat ogenblik, dit is waar of onwaar.
De indruk die het artikel (of boek) op dat moment nalaat is cruciaal.
En dat is net wat Wim Van den Eynde bedoeld. Als je namen echt noemt wordt meestal wat is neergeschreven als waar ervaren, zonder namen wordt het makkelijk bij verzinsels geklasseerd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2019, 05:19   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik denk niet dat het onnozel is. Je hebt wel gelijk en ik ervaar dat al zo lang deze affaire al aan de gang is. Niemand gaat wat nakijken. De burgers niet en zelfs ambtenaren die dit eigenlijk wel zouden moeten doenomdat het hun job is ook niet.
Men leest wat en beslist op dat ogenblik, dit is waar of onwaar.
De indruk die het artikel (of boek) op dat moment nalaat is cruciaal.
En dat is net wat Wim Van den Eynde bedoeld. Als je namen echt noemt wordt meestal wat is neergeschreven als waar ervaren, zonder namen wordt het makkelijk bij verzinsels geklasseerd.
Ah, maar dan moeten die namen niet juist zijn he. Dat kan ook een techniek zijn. Je vervangt al die namen door verzonnen namen, je ZEGT dat ook (kranten doen dat ook: "we zullen de persoon Mieke noemen").

Ik denk wel dat als je de namen zogezegd "zwart" maakt en bijvoegt dat de namen bekend zijn maar niet gepubliceerd mogen worden, men dat ook aanneemt hoor.

Het zou toch onnozel zijn om te denken dat als daar een naam staat, het "juist" is, en als daar een zwartgemaakte naam is, het "uitgevonden" is. Iedereen kan een verhaal met namen in schrijven.

Ik begrijp trouwens uw fetish met die namen niet: het zijn toch niet de namen van ambtenaren die maken dat het verhaal na te gaan is of niet ? Het zijn toch dossiernummers, datums en zo ?

Als je nu een scan van een origineel papieren document neemt, en met een fotoverwerker zoals Gimp ga je daar gewoon een zwart kadertje over de namen van ambtenaren zetten, is dat toch even goed authentiek als het originele document, en als het natrekbaar moet zijn, zal het niet zijn omdat je een scan plaatst (iedereen kan een papieren document opstellen en scannen he), maar wel omdat men in de administratie een origineel kan gaan vinden, he. "nagaan" wil zeggen: het origineel in de administratie kunnen terugvinden. Niet "uw scan geloven".

Uw scan is even veel of weinig geloofwaardig met een naam zwartgemaakt of niet. Het komt zelfs professioneler over om die naam zwart te maken. Het geeft er iets NSA-achtigs aan

Je moet goed nadenken over uw echte bedoeling van die publicatie, en eerlijk zijn met uzelf. Als het is omdat ge wraak wilt op die ambtenaren die U dat aangedaan hebben, en ge ze hierbij door het slijk zou willen halen, raad ik U serieus af van dat te doen. Oftewel is uw poging futiel en kan het mensen geen ballen schelen, oftewel slaagt ge er tegen alle verwachtingen in om die ambtenaren echt te ambeteren, en dan gaat ge ambras krijgen, met de wet tegen U. Als ge echt wraak wilt, zou ik het zo niet doen, maar ze opzoeken en hun kinderen vergiftigen of zo. Dan kunt ge gniffelen in uw hoekske.
Als het U te doen is om te tonen hoe een *administratie* mensen mismeestert, dan is uw verhaal evenveel, of zelfs meer waard, als ge de aandacht niet trekt op een paar prive personen (namen van ambtenaren) maar op de manier waarop een systeem functioneert.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 november 2019 om 05:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2019, 09:08   #52
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als het U te doen is om te tonen hoe een *administratie* mensen mismeestert, dan is uw verhaal evenveel, of zelfs meer waard, als ge de aandacht niet trekt op een paar prive personen (namen van ambtenaren) maar op de manier waarop een systeem functioneert.
Dat is toch de plicht van elke burger? Aantonen waar het verkeerd loopt, dat eerst via de dienst trachten te corrigeren en als vervolgens nog steeds de kwaadwilligheid overheerst naar de media stappen.
De boel is zo rot en corrupt als het maar zijn kan en daar moet iedereen die het nog een beetje goed meent tegen revolteren.

Wat namen aangaat van ambtenaren wil ik uw stelling wel volgen. Nu is het ook zo dat de 'merkwaardige interactie' tussen diensten ook mag aangeroont worden. En bizar om zeggen ... ook het 'merkwaardig isolement' van diensten.

Hier hebben we twee versies over de handel en wandel van één vennootschap. Een Waalse en een Vlaamse en beiden zijn gewoon tegenpolen. In de laatste 10 jaar ondanks alle aanwezige bewijsvoering zijn we er niet in geslaagd om de informatie uit Vlaanderen in Wallonië aanvaard te krijgen. Dat gaat volgens mij allemaal in de versnipperaar of wordt daar gewoonweg niet bekeken.
Hoe dat allemaal strookt met de 'plicht' van de fiscus om correct te belasten moeten ze de burgers maar eens uitleggen.
Mij lijkt het meer op de praktijken van oplichters. Geld pakken waar je maar kan en voor de rest ogen en oren dichtknijpen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 9 november 2019 om 09:17.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2019, 09:50   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat is toch de plicht van elke burger? Aantonen waar het verkeerd loopt, dat eerst via de dienst trachten te corrigeren en als vervolgens nog steeds de kwaadwilligheid overheerst naar de media stappen.
De boel is zo rot en corrupt als het maar zijn kan en daar moet iedereen die het nog een beetje goed meent tegen revolteren.
Ik denk dat dat naief is. De boel is enkel maar rot en corrupt als je de werkelijkheid vergelijkt aan een droom die een verkeerde voorstelling van de werkelijkheid is. Ik vind het normaal dat de boel rot en corrupt is en ik zou dat dus niet met zo een negatieve beschrijving aangeven, maar gewoon zeggen dat de staat normaal is (waarbij normaal is wat jij rot en corrupt noemt). Let wel, ik zeg niet dat dat *wenselijk* is, maar ik vind dat normaal. Ik denk trouwens dat de meeste mensen dat wel weten. Als dusdanig is het niet echt "nieuws", tenzij voor die paar naievelingen die dachten dat het zo niet was.

Ik vergelijk dat eerder met het verschrikkelijke nieuws dat je brengt dat mensen ooit dood gaan. Wel, ik wist dat. En ik denk dat de meeste mensen dat weten. Geloven dat mensen niet doodgaan, is een verkeerde droom-voorstelling van de werkelijkheid. Niet dat het niet leuk zou zijn, maar het is gewoon zo niet. Ik vind het dus normaal dat mensen dood gaan, in de zin dat, in de mate dat ik de werkelijkheid begrijp, het *te verwachten is* dat mensen dood gaan. Er zijn misschien een paar naievelingen die dat niet door hebben.

Welnu, dat overheidsdiensten corrupt en rot zijn is voor mij van dezelfde orde. Als je weet hoe dat functioneert, is dat dus te verwachten. Niet dat het plezant is, maar het plezante is maar een droom, en klopt evenmin met de werkelijkheid als het plezante als dat we niet dood zouden gaan.

Nu wordt de zaak wel complexer, met overheidsdiensten, dan met het gegeven dat we dood gaan. Immers, die overheidsdiensten hebben er ergens alle belang bij dat men de werkelijkheid niet onder ogen ziet, en de staat als een geheel van overheidsdiensten, voert dus een vorm van propaganda om te zeggen dat hij niet corrupt en rot is. En ja, dat vergroot het aantal mensen die hierover misleid worden, en denken dat de staat overeenkomt met het (onwerkelijke) droombeeld. Omdat de staat die propaganda actief voert en propaganda door sommigen geloofd wordt.

Eigenlijk is dat min of meer hetzelfde verhaaltje met mensen die dood gaan. Daar zijn ook instellingen (religies) die de propaganda voeren als zou dat niet het geval zijn, en dat je in een soort van "hiernamaals" terecht komt. Dat strookt ook niet met de werkelijkheid. Dat is ook propaganda, en ja, velen trappen daar ook in.

In de twee gevallen dient de propaganda om macht te behouden over de goedgelovigen. Zij die in een hiernamaals geloven vallen onder de macht van de religieuzen, zij die denken dat de staat niet rot en corrupt is, vallen onder de macht van de staat.

In zekere mate is jouw "verontwaardigde boodschap" extra propaganda voor de staat, want op die manier geef je aan dat het lijkt dat het uitzonderlijk is, terwijl het de normale werkelijkheid is.

Het is een beetje alsof je zou zeggen: "wat een drama, wat een schande, mijn opa is gestorven, in een wereld waar mensen niet dood gaan". Daarmee bevestig je indirect dat "in het algemeen" mensen niet dood gaan, en dat we met een uitzonderlijk en schandalig geval te maken hebben. Terwijl dat de normaalste zaak van de wereld is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 november 2019 om 09:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2019, 13:16   #54
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In zekere mate is jouw "verontwaardigde boodschap" extra propaganda voor de staat, want op die manier geef je aan dat het lijkt dat het uitzonderlijk is, terwijl het de normale werkelijkheid is.
- Valsheid in geschrifte,
- PV's aanpassen omdat het originele niet in hun kraam past.
- Manipuleren van dossiers
- Schuldig verzuim

Hmmm...... volgens mij zijn er toch wetten die tegenspreken dat we dit als normaal moeten beschouwen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2019, 16:54   #55
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
- Valsheid in geschrifte,
- PV's aanpassen omdat het originele niet in hun kraam past.
- Manipuleren van dossiers
- Schuldig verzuim

Hmmm...... volgens mij zijn er toch wetten die tegenspreken dat we dit als normaal moeten beschouwen.
Gevaarlijke uitspraak....

Weet je nog ?

https://forum.politics.be/showpost.p...2&postcount=43
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2019, 23:39   #56
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Gevaarlijke uitspraak....
Volgens mij is het tegendeel uitspreken gevaarlijk.
Feiten plegen die strafrechtelijk kunnen vervolgd worden kan en mag men nooit als 'normale' handelswijze beschouwen. En zeker niet als het binnen een overheidsapparaat gebeurd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2019, 23:44   #57
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

In uw geval ....

... heb ik al eens gepost dacht ik.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2019, 06:58   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
- Valsheid in geschrifte,
- PV's aanpassen omdat het originele niet in hun kraam past.
- Manipuleren van dossiers
- Schuldig verzuim

Hmmm...... volgens mij zijn er toch wetten die tegenspreken dat we dit als normaal moeten beschouwen.
Maar die wetten zijn zelf natuurlijk enkel maar propaganda om U dat doen te geloven he

Niettemin heb je een punt: opdat die propaganda zou blijven werken, moeten er nu en dan gevallen zijn waar de wet gerespecteerd lijkt te zijn. Maw, nu en dan geldt de wet wel. Om de schijn hoog te houden.

Dus zo nu en dan doet men een ambtenaar of politicus tegen de lamp lopen, om de illusie hoog te houden dat dat een uitzondering zou zijn, en dat de wet wel degelijk toegepast wordt. Het is het "mensenoffer" dat nodig is om zijn copains lustig laten voort te doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2019 om 07:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2019, 07:32   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Feiten plegen die strafrechtelijk kunnen vervolgd worden kan en mag men nooit als 'normale' handelswijze beschouwen. En zeker niet als het binnen een overheidsapparaat gebeurd.
Zoals ik al gezegd heb, ben ik van het tegendeel overtuigd. Ik kan mij geen overheidssysteem indenken, waar men zich aan de wet zou houden. Dat heeft gewoon geen zin. Dan is er geen bestaansreden voor die overheid.

Dat is zoals een boer die het beste zou voor hebben met zijn vee. Dan is er geen reden dat hij boer is. Dat het vee zo een boer zou wensen, ja. En dat de boer dat zou willen laten geloven aan zijn vee, ja.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 november 2019 om 07:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2019, 09:43   #60
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoals ik al gezegd heb, ben ik van het tegendeel overtuigd. Ik kan mij geen overheidssysteem indenken, waar men zich aan de wet zou houden. Dat heeft gewoon geen zin. Dan is er geen bestaansreden voor die overheid.
Goed, ik volg je redenering. Belangrijk om weten, heb je het nu enkel over België - laat ons even de toch wel grote mentaliteitsverschillen en manier van werken in de verschillende gewesten ter zijde laten - of heb je het ook over overheden in andere EU landen en de EU zelf?
Ik denk daarbij aan de ontelbare keren dat onze overheid zich al voor het Europees Hof voor de rechten van de mens heeft moeten verantwoorden.
Ergens bewijst dat toch dat de 'Belgisch respect' voor de rechten van de burger wezenlijk verschilt van wat Europa hierover denkt?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be