![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is dus geen enkele reden om subsidies te blijven geven. |
|
|
|
|
|
|
#283 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is dat onlogisch, in een draadje dat gaat over de Vlaamse MP die de Vlaamse cultuursector financieel droog zet ? Wie gaat dat voelen ? Toch het publiek, die voor het grootste deel zelf Vlamingen zijn.
|
|
|
|
|
|
#284 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar waarvoor dient cultuur? Voor een elite of voor het gewone volk? Als het voor de elite is, de enigen die iets begrijpen van "kunst", dan hebben die geld genoeg om zich een kaartje aan te schaffen. Is het ook voor de gewone burger, dan worden er kaartjes genoeg verkocht om de boel draaiende te houden. |
|
|
|
|
|
|
#285 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#286 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#287 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kan ook een Vlaamse auto ontwerpen, een auto die opzien baart in de hele wereld, alleen is ie zo duur dat niemand hem kan kopen (op enkele elitefiguren na), wat doen we dan? Subsidiëren tot ... |
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waar heeft Jambon de inkomsten van de ministers en parlementairen verhoogt?
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#290 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#291 |
|
|
2
|
|
|
#292 |
|
|
U zevert. Voor de periode 2017-2021 krijgt Collegium Vocale 1.150.600 € aan subsidies.
|
|
|
|
|
|
#293 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die linkse cultuurratten hebben er geen flauw benul van hoe lastig en moeilijk het is om een Michelinster te behalen of zelfs maar een horecazaak draaiende te houden. Ze zitten liever op hun gemak te wauwelen over linkse thema's terwijl de gemeenschap hen moet sponseren.
|
|
|
|
|
|
#294 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hou op met dat vingertje gezwaai. Alsof vóór de komst van de Europeanen in andere werelddelen het aldaar “peis en vree” was. De Spanjaarden hebben zich in wat nu Latijns Amerika is wreedaardig, fanatiek en dom gedragen. Maar de Azteken gedroegen zich als beulen t.a.v. de andere hen omringende Indiaanse stammen. De Inca’s waren van uit Peru evenzeer een gans imperium aan het opbouwen en het strekte zich reeds uit tot en met Colombia in het noorden en Valparaiso (Chili) in het zuiden. De Britten hebben op enkele decennia tijdens de 18e eeuw gans het Indisch subcontinent onder de voet gelopen. En niet eens met een enorme troepenmacht. Dat werd flink vergemakkelijkt omdat de lokale Maharadjah’s bijna onafgebroken met elkaar oorlog voerden en de Britten hen een handje hielpen. In Afrika was het in veel gevallen een gelijkaardig verhaal.
|
|
|
|
|
|
#295 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja er zijn tijdens de 19e en 20e eeuw foute acties ondernomen door de koloniale mogendheden. Maar evenzeer veel goede dingen. Toen wij in 1960 op bevel van de UNO uit Congo praktisch werden buitengeschopt lieten wij een enorm land achter met een zeer goed verzorgde infrastructuur en een voorbeeldige hygiëne. Wat is er van overgebleven? Is die teloorgang aan ons toe te schrijven? Ik dacht het niet. |
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
|
Jambon volgelingen houden van vlaggenzwaai evenementen misschien? Die gaan verminderde cultuursubsidies niet missen. Die juichen dat toe want cultuur is 'links'. Behalve vlaggenzwaaien en poledansen dan.
|
|
|
|
|
|
#297 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is dat een definitie, of jouw definitie misschien, van cultuur?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#298 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Check mijn eerdere posts: ik vind dat parlementairen en politici zeer goed betaald mogen en moeten worden. (maar dan wel open en transparant; helemaal niet zo als het nu is, met lijken die uit de kast vallen, zoals recent de jarenlange betaalde medewerkers van de ex-ministers enz.) Ik heb niet op mijn voorkeurspolitici op de nva-lijst in mijn provincie gestemd om hen holderdebolder te laten mee stappen in een slechte coalitie. Degene op wie ik stemde, doen het dus wel degelijk goed.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#299 |
|
Europees Commissaris
|
Inderdaad, je zou haast denken dat het enige waarvan ze 'kunst' kennen hun gebit is.
|
|
|
#300 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=afdvJr5Wh3Q
|
|
|
|