![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
De Nazi's hadden ook een probleem met cultuur (behalve die van hun dan). |
|
|
|
|
|
|
#342 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#343 |
|
Banneling
|
Duidelijk dezelfde kultuur in ieder geval... 'Wij hebben gelijk' en als ze konden roeiden ze alle anderen uit... Enfin, zij doen het op een meer softere manier, de grote multikul waarin de Vlamingen versmoord worden, maar het doel is hetzelfde... Het grote verschil is dat zijzelf ook Vlamingen zijn, maar de zelfhaat is groot...
|
|
|
|
|
|
#344 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is decennia lang omgekeerd geweest en nu het aan het veranderen is ga je dit forum volschijten met harde kritiek. De VRT is zijn linkse pluimen nog lang niet kwijt trouwens, daarvoor is een grondige zuivering nodig.
|
|
|
|
|
|
#345 |
|
Banneling
|
Vreemd he dat dat progressief denkt het te moeten hebben van Vlamingen bashen... Ik vind dat eerder achterlijk regressief dan progressief...
|
|
|
|
|
|
#346 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De calimero's zijn weer bezig.
|
|
|
#347 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De NVA. Gefrustreerde kleine kinderen. Bleiten en wraakgevoelens als ze hun zin niet krijgen.
Annick De Ridder: - “Lang gedacht dat hij zijn pillekes niet pakte, maar dit lijkt mij stilaan een teveel aan een bepaalde substantie.” Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 november 2019 om 13:05. |
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
gesproken als nen echte.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En alle literatuur die niet wat gelijkt op deze van Ernest Claes en Felix Timmermans is 'entartete' literatuur. Daar gaat het symbolisch naar toe in Vlaanderenland.
|
|
|
|
|
|
#352 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#353 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet als je niet voldeed aan de wensen van die edelman. Dan werd je de deur gewezen. Je moest produceren om in de gunst te blijven staan. Loon naar werken. Nu wordt verondersteld dat de overheid subsidies verleent, maar zich absoluut niet mag bezig houden met de productie. Heel wat mensen in die culturele "elite" zegt eigenlijk: "Geef ons het geld en hou je mond!" Ik vind het daarenboven heel verbazend dat die "elite" graag schopt tegen de Vlaamse overheid, maar het schijnbaar normaal vindt dat die overheid lammert zonder enige eisen of voorwaarden te stellen.
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toch hebben ze de pensioenleeftijd van de parlementairen verhoogd. 20 jaar parlementair werk volstaat niet meer. De afscheidsvergoeding voor parlementairen is ferm naar onderen gehaald. Nog niet genoeg, maar de N-VA verwijten dat ze niets doen, is er ver over. Maar natuurlijk heb je, in al je hoogmoed, daar niets over meegekregen hé. |
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar laat aub hetzelfde ook gelden voor religie: vrijheid zonder overheidscenten. Liefst zonder lawijt vanuit minaretten of import trouwerij klaxons. Klokken lawijt beperkt tolereren als autochtone lokale folklore.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 11 november 2019 om 13:54. |
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Blijkbaar wordt het woord wel gebruikt als ze bij de overheid centen willen aftroggelen... Ik vraag me trouwens af hoe "verbindend" bepaalde zaken uit die moderne kunstvormen wel zijn. Welke verbindende kracht schrijft men toe aan "Zonder titel" van Bellaert dat in het Oostends museum hangt? Iemand?
|
|
|
|
|
|
#359 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Enige tijd geleden las ik een interview in Kerk&Leven over het bestuur van de kerkfabrieken. Daarentegen stond het volgende verhaal: een inwoner had bij de gemeente geklaagd dat de klokken tijdens de nacht het uur aangaven. De kerkfabriek was zo welwillend om de klokken tussen 22:00u en 6:00u niet meer te laten luiden. Daarop ging er in het dorp een petitie rond waarmee gevraagd werd om dat weer ongedaan te maken. Er is al meer dan eens gebleken dat inwoners waarde hechten aan hun dorpskerk en wat daarmee samenhangt, ook al zetten nog nauwelijks een voet in die kerk.
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoeveel % van de Vlamingen worden bereikt met bepaalde uitingen van moderne kunst? Ik denk bijvoorbeeld aan het Raveelmuseum dat handen vol geld kost en nauwelijks iets binnenhaalt uit toegangsgelden. De Vlaamse overheid speelt daarom al een tijdje met het idee om het museum uit handen te geven, maar de gemeente Zulte heeft al bedankt... Een vergiftigd geschenkt. En dan zwijg ik nog over de bijzonder arrogante manier waarop Raveels weduwe haar rechten laat gelden... |
|
|
|
|