Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2019, 20:09   #521
Tavek
Banneling

Standaard

Aangezien de humane wetenschappen aan de universiteit ook de naam hebben linkse bastions te zijn, vermoed ik inderdaad dat zij de volgende zijn om de banhamer te ontvangen. Men is nu reeds de kritische opmerkingen van allerhande proffen zo beu als koude pap bij de NVA.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 20:11   #522
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Nu niet terugkrabbelen he. Jij postte een quote van Salvi waaruit je dan concludeerde dat "jullie" gewoonweg slimmer zijn.
Het gebruiken van inzicht om problemen op te lossen, verbaal of technisch, is nogal vrij elementair een van de basissen voor intelligentie.
Oud 11 november 2019, 20:12   #523
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Creatievelingen zijn nu eenmaal veel vaker links.

"Rechtse" cultuur zal omwille van die reden vrij mager uitvallen.
Wat een oerdomme veralgemening.

https://www.flavorwire.com/325091/10...tive-musicians

Bekijk dit lijstje eens.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 20:12   #524
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gebruiken van inzicht om problemen op te lossen, verbaal of technisch, is nogal vrij elementair een van de basissen voor intelligentie.
En dat is dus een typisch links gegeven?
Oud 11 november 2019, 20:13   #525
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herhaal gewoon wat jullie hier stellen he.

De linkse culturele elite is er voor hoogopgeleiden. Andere linksen dus.

Het "volk" wenst balletjs, FC de kampioenen, en discotheek.

(Ik ga hier dus helemaal niet mee akkoord, maarbon....het is wel jullie visie.)
Mag ik nogmaals de nog steeds onbeantwoorde vraag herhalen?

Wie bepaalt wat cultuur is? Diezelfde "hoogopgeleide" linkse culturele elite? Of zijn er misschien ook objectieve maatstaven?

Kent u de "Well-Shaven Cactus"? Waarom vindt de cultuurelite dat dit kunst is, maar een nummer van de jonge schlagerzanger Flion dan weer niet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 20:14   #526
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Aangezien de humane wetenschappen aan de universiteit ook de naam hebben linkse bastions te zijn, vermoed ik inderdaad dat zij de volgende zijn om de banhamer te ontvangen. Men is nu reeds de kritische opmerkingen van allerhande proffen zo beu als koude pap bij de NVA.
Is dit de tegenhanger van Marie haar "grote francofonie"?
Oud 11 november 2019, 20:15   #527
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar wel "Vlaams", en van het juiste "Vlaams".

Nu, ik gun het hun. Maar cherry picking gaan doen op basis van "hoe links de kunstenaars zijn" is degoutant machtsmisbruik en revanchisme.

Jambon is al meer dan 15 jaar abonnee bij Opera Ballet Vlaanderen.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 20:15   #528
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is geen homogeen rechts blok.

Jij spreekt niet voor de Vlaming. Cultuur kan zich enkel ontwikkelen als het vrij en ongebonden is. Anders is het staatspropaganda. Zoals jullie nu van de VRT willen maken....
Ik spreek niet voor de Vlaming. Ik stel vragen. En ik moet vaststellen dat u op geen enkele ingaat.

Cultuur mag zich inderdaad "vrij en ongebonden" ontwikkelen. Vrij en ongebonden, ook financieel dus. Geen enkel probleem.
Oud 11 november 2019, 20:53   #529
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En wat als Christophe heel vér uit de buurt is, terwijl ge ondertussen Front 242 laat horen of zo?

Yes, Front 242

https://www.youtube.com/watch?v=D5A4n7i5rmE

Front 242 heeft nooit subsidies nodig gehad om de wereld te veroveren, in tegenstelling tot Christophe die een supermarkt sletje zal blijven.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 11 november 2019 om 21:04.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2019, 20:59   #530
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Van mij zouden die best ook zelfbedruipend zijn. Maar waarom ben je hier dan wel tegen subsidies?
Omdat ze onmogelijk zelf bedruipend kunnen zijn. Dat is nu net het punt.
Schaal mijn beste vriend. Vlaanderen is te klein voor bepaalde kunstvormen; Als N-VA tientallen miljoenen blijft pompen in het Ballet Van Vlaanderen is het omdat ze voor de simpele keuze staan: prestige of afwezigheid op internationaal vlak.
Oud 11 november 2019, 20:59   #531
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik spreek niet voor de Vlaming. Ik stel vragen. En ik moet vaststellen dat u op geen enkele ingaat.

Cultuur mag zich inderdaad "vrij en ongebonden" ontwikkelen. Vrij en ongebonden, ook financieel dus. Geen enkel probleem.
Jan, met alle respect, ik heb geleerd u subtiel te negeren.
Oud 11 november 2019, 21:10   #532
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Zonder overdrijven maar toen ik eens het SMAK bezocht hing daar een schilderij uit waarvan het doek gewoon groen was geschilderd. Niet eens in verschillende tinten of zo. Dezelfde effen kleur.
Doet me denken aan "De kleren van de keizer" ...
Oud 11 november 2019, 21:12   #533
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Inderdaad, wat mij betreft, een boenk-erop-opinie. Ik kan er een persoonlijke anecdote aan toevoegen ( Ik zie iedereen al skippen naar de volgende post)

Moderne dans. Wat ik ervan kende was wat men toonde op TV in het journaal of in één of andere reportage. Voorstellingen van "de top" van de wereld. Pina Bausch, Anne-Theresa De Keersmaker. Ik vond het kut. Een bende spastische apen op een podium. Niet mooi, geen emotie, geen samenhang. Brol.

Een dikke tien jaar geleden was ik op vakantie ( in Frankrijk) en begon er daar een meerdaags festival van dans. Dansers gaven voorstellingen in de publieke ruimte, gratis, voor de voorbijgangers. Er waren professionele groepen van overal in Frankrijk en ook enkele uit Spanje, maar ook de lokale scholen gaven voorstellingen. Dus we bekeken dat "op ons gemakske" en een wereld is voor mij opengegaan. Er was zo een verscheidenheid in die dans. En echt wel fantastisch mooie stukken, zowel qua muziek als choreografie. Natuurlijk niet alles beviel me, maar het genre was zoveel rijker dan de media mij hadden doen geloven.

Naast het publieke, gratis gedeelte waren er ook voorstellingen in het theater, tegen betaling. We zijn er een aantal gaan bekijken, in opvolging van wat we "op straat" gezien hadden.
Sindsdien zijn we nog meerder keren naar een dansvoorstelling gaan kijken. Dit jaar nog naar een Spaans ensemble met een interpretatie van Romeo en Julia.

Dat er geen interesse is kan ik mij dus helemaal voorstellen, maar zo een gratis festival kan juist de interesse opwekken. En daar kunnen de subsidies en sponsorgelden hun grootste effect halen. Wat ook blijkt uit het gekwoote artikel.
Oud 11 november 2019, 21:15   #534
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Omdat ze onmogelijk zelf bedruipend kunnen zijn. Dat is nu net het punt.
Schaal mijn beste vriend. Vlaanderen is te klein voor bepaalde kunstvormen; Als N-VA tientallen miljoenen blijft pompen in het Ballet Van Vlaanderen is het omdat ze voor de simpele keuze staan: prestige of afwezigheid op internationaal vlak.
Idd, schaal. Om die reden kan men een nationale luchtvaartmaatschappij of een filmindustrie genre Hollywood niet veroorloven.

Maar goed, aangezien je die subsidies aan het Ballet van Vlaanderen zelf niet vind kunnen dan zijn we hier snel uitgepraat.
Oud 11 november 2019, 21:16   #535
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan, met alle respect, ik heb geleerd u subtiel te negeren.
Ja, ik weet het... Net iets te vervelende vragen. Poneren dat de overheid "cultuur" moet subsidiëren, maar niet eens tot een begin komen van een definiëring wat dat eigenlijk is. Uit uw schrijfsels leer ik wel dat u de ene cultuuruiting wel dermate verheven acht dat ze subsidiewaard is, terwijl een andere dat weer niet is. Onderscheid wordt gemaakt, maar niemand die blijkbaar objectieve criteria kan aanbieden waarop men dan de lijn trekt.
Oud 11 november 2019, 21:18   #536
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, ik weet het... Net iets te vervelende vragen. Poneren dat de overheid "cultuur" moet subsidiëren, maar niet eens tot een begin komen van een definiëring wat dat eigenlijk is. Uit uw schrijfsels leer ik wel dat u de ene cultuuruiting wel dermate verheven acht dat ze subsidiewaard is, terwijl een andere dat weer niet is. Onderscheid wordt gemaakt, maar niemand die blijkbaar objectieve criteria kan aanbieden waarop men dan de lijn trekt.
Niet mijn probleem, laat anderen, die meer bevoegd en capabel hiervoor zijn, daar maar over oordelen, waar we de lijn trekken.

Ik beschouw de huidige categorisering van cultuur als degene waar ik over spreek, maar niets sluit uit dat dat kan veranderen.
Oud 11 november 2019, 21:18   #537
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Creatievelingen zijn nu eenmaal veel vaker links.

"Rechtse" cultuur zal omwille van die reden vrij mager uitvallen.

Creatievelingen zijn het zeker en vast vooral in de vindingrijkheid om uw centen zonder al te veel moeite in hun zakken te krijgen.
Oud 11 november 2019, 21:20   #538
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet mijn probleem, laat anderen, die meer bevoegd en capabel hiervoor zijn, daar maar over oordelen, waar we de lijn trekken.

Ik beschouw de huidige categorisering van cultuur als degene waar ik over spreek, maar niets sluit uit dat dat kan veranderen.
Euh... Wat is dat, die "huidige categorisering van cultuur" waar u over spreekt?
Oud 11 november 2019, 21:21   #539
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Idd, schaal. Om die reden kan men een nationale luchtvaartmaatschappij of een filmindustrie genre Hollywood niet veroorloven.

Maar goed, aangezien je die subsidies aan het Ballet van Vlaanderen zelf niet vind kunnen dan zijn we hier snel uitgepraat.
Ultimaz Vez en Ballets C dela B krijgen met één tiende van de subsidies die het Ballet van Vlaanderen opzuipt veel meer succes en herkenning in het buitenland. En wie kent er het Ballet van Vlaanderen in Vlaanderen? Alleen de geinteresseerden. Aan maal 20 de prijs.
Oud 11 november 2019, 21:23   #540
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ultimaz Vez en Ballets C dela B krijgen met één tiende van de subsidies die het Ballet van Vlaanderen opzuipt veel meer succes en herkenning in het buitenland. En wie kent er het Ballet van Vlaanderen in Vlaanderen? Alleen de geinteresseerden. Aan maal 20 de prijs.
Een goed voorbeeld dat meer subsidies niet automatisch beter is. Bedankt om dit even in de verf te zetten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be