![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#521 |
|
Banneling
|
Aangezien de humane wetenschappen aan de universiteit ook de naam hebben linkse bastions te zijn, vermoed ik inderdaad dat zij de volgende zijn om de banhamer te ontvangen. Men is nu reeds de kritische opmerkingen van allerhande proffen zo beu als koude pap bij de NVA.
|
|
|
|
|
|
#522 |
|
Banneling
|
Het gebruiken van inzicht om problemen op te lossen, verbaal of technisch, is nogal vrij elementair een van de basissen voor intelligentie.
|
|
|
|
|
|
#523 | |
|
Banneling
|
Citaat:
https://www.flavorwire.com/325091/10...tive-musicians Bekijk dit lijstje eens. |
|
|
|
|
|
|
#524 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#525 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie bepaalt wat cultuur is? Diezelfde "hoogopgeleide" linkse culturele elite? Of zijn er misschien ook objectieve maatstaven? Kent u de "Well-Shaven Cactus"? Waarom vindt de cultuurelite dat dit kunst is, maar een nummer van de jonge schlagerzanger Flion dan weer niet? |
|
|
|
|
|
|
#526 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#527 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#528 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Cultuur mag zich inderdaad "vrij en ongebonden" ontwikkelen. Vrij en ongebonden, ook financieel dus. Geen enkel probleem. |
|
|
|
|
|
|
#529 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=D5A4n7i5rmE Front 242 heeft nooit subsidies nodig gehad om de wereld te veroveren, in tegenstelling tot Christophe die een supermarkt sletje zal blijven. Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 11 november 2019 om 21:04. |
|
|
|
|
|
|
#530 | |
|
|
Citaat:
Schaal mijn beste vriend. Vlaanderen is te klein voor bepaalde kunstvormen; Als N-VA tientallen miljoenen blijft pompen in het Ballet Van Vlaanderen is het omdat ze voor de simpele keuze staan: prestige of afwezigheid op internationaal vlak. |
|
|
|
|
|
|
#531 |
|
Banneling
|
Jan, met alle respect, ik heb geleerd u subtiel te negeren.
|
|
|
|
|
|
#532 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Doet me denken aan "De kleren van de keizer" ...
|
|
|
#533 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Moderne dans. Wat ik ervan kende was wat men toonde op TV in het journaal of in één of andere reportage. Voorstellingen van "de top" van de wereld. Pina Bausch, Anne-Theresa De Keersmaker. Ik vond het kut. Een bende spastische apen op een podium. Niet mooi, geen emotie, geen samenhang. Brol. Een dikke tien jaar geleden was ik op vakantie ( in Frankrijk) en begon er daar een meerdaags festival van dans. Dansers gaven voorstellingen in de publieke ruimte, gratis, voor de voorbijgangers. Er waren professionele groepen van overal in Frankrijk en ook enkele uit Spanje, maar ook de lokale scholen gaven voorstellingen. Dus we bekeken dat "op ons gemakske" en een wereld is voor mij opengegaan. Er was zo een verscheidenheid in die dans. En echt wel fantastisch mooie stukken, zowel qua muziek als choreografie. Natuurlijk niet alles beviel me, maar het genre was zoveel rijker dan de media mij hadden doen geloven. Naast het publieke, gratis gedeelte waren er ook voorstellingen in het theater, tegen betaling. We zijn er een aantal gaan bekijken, in opvolging van wat we "op straat" gezien hadden. Sindsdien zijn we nog meerder keren naar een dansvoorstelling gaan kijken. Dit jaar nog naar een Spaans ensemble met een interpretatie van Romeo en Julia. Dat er geen interesse is kan ik mij dus helemaal voorstellen, maar zo een gratis festival kan juist de interesse opwekken. En daar kunnen de subsidies en sponsorgelden hun grootste effect halen. Wat ook blijkt uit het gekwoote artikel.
|
|
|
|
#534 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar goed, aangezien je die subsidies aan het Ballet van Vlaanderen zelf niet vind kunnen dan zijn we hier snel uitgepraat. |
|
|
|
|
|
|
#535 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, ik weet het... Net iets te vervelende vragen. Poneren dat de overheid "cultuur" moet subsidiëren, maar niet eens tot een begin komen van een definiëring wat dat eigenlijk is. Uit uw schrijfsels leer ik wel dat u de ene cultuuruiting wel dermate verheven acht dat ze subsidiewaard is, terwijl een andere dat weer niet is. Onderscheid wordt gemaakt, maar niemand die blijkbaar objectieve criteria kan aanbieden waarop men dan de lijn trekt.
|
|
|
|
|
|
#536 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik beschouw de huidige categorisering van cultuur als degene waar ik over spreek, maar niets sluit uit dat dat kan veranderen. |
|
|
|
|
|
|
#537 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Creatievelingen zijn het zeker en vast vooral in de vindingrijkheid om uw centen zonder al te veel moeite in hun zakken te krijgen.
|
|
|
|
#538 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Euh... Wat is dat, die "huidige categorisering van cultuur" waar u over spreekt?
|
|
|
|
|
|
#539 | |
|
|
Citaat:
|