Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2019, 15:32   #221
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

"Gerechtelijk onderzoek naar racistische commentaren brandstichting Bilzen "

https://www.hln.be/in-de-buurt/bilze...lzen~a9a68148/

Geen UNIA nodig.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 15:33   #222
Tavek
Banneling

Standaard

Misschien vangen ze een vis hier op dit forum.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 15:36   #223
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Het platbranden van een leegstaand gebouw waarin Fedasil tegen de wil van de lokale bewoner een AZC door de strot komt duwen is een gerechtvaardigde politieke aktie omdat de federale regering die dit project door de lokale strot komt duwen geen enkele democratische legitimiteit meer heeft, en nog slechts de steun geniet van 25% van de Belgische kiezers.

fire!
Men heeft 2 grote fouten gemaakt.
1) Een open asielcentrum neerpoten in een landbouwersgebied.
Wie haalt dat nu in zijn hoofd. Iedereen weet dat die mensen uiterste gaan om hun hebben en houden te verdedigen.
Iedereen weet dat je gemakkelijker een stad kan vol stouwen met 200.000 asielzoekers, dan zo'n gehucht te dwingen 10 asielzoekers in hun omgeving te aanvaarden.
Die mensen zijn niet dom en hebben ook toegang tot internet en TV.
Je weet dus op voorhand dat als je in zo'n klein dorp even 140 vreemdelingen gaat laten loslopen, je om problemen vraagt.
De jeugd wil daar nog rustig en veilig naar boerenbals kunnen gaan, zonder dat de meisjes worden uitgemaakt voor hoeren en verschillende malen worden verkracht als ze de deur durven uitgaan.

2) De politici zijn vergeten dat het volk het beu is en niet meer wil opdraaien voor de kosten van die gelukszoekers.
De politici zijn vergeten dat het volk altijd op een zeker ogenblik zijn rechten terug zal nemen, als het niet met zachte hand kan, dan maar met geweld.

Misschien dat De Block eerst het goede voorbeeld geeft en de asielzoekers bij haar thuis opvangt, en kan ze de rest verdelen onder die van het Rode kruis

Citaat:
...Zowel het Rode Kruis als minister De Block beklemtoont dat er opvangplaatsen nodig zijn. ‘Er is sinds de zomer weer een hogere instroom van asielzoekers’, zegt de woordvoerder van de minister. ‘We moeten mensen die asiel aanvragen opvang bieden.

We moeen niet opvangen, we moeten de toevloed stoppen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 15:40   #224
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
We hebben een paar professionele volksmenners die artificieel de druk aan het opvoeren zijn. In Bilzen is er geen probleem met allochtonen, toch niet van die aard zoals we dat kennen in de grootsteden. Maar als je de mensen blijft wijsmaken maken dat een asielzoeker een potentiele verkrachter of bommenlegger is, dan moet je niet verbaasd zijn dat er lomperikken zijn die zich gelegitimeerd voelen om actie te ondernemen.

Brandstichting is overigens geen licht misdrijf, hier draai je voor de in bak. Als ze er een haatmisdrijf van kunnen maken, ga ik lachen als ze hem of hun vinden.

Stem nog maar wat voor de NVA en het VB. Ge zult zelf de vruchten plukken van hun haatzaaierij.
Er zijn ondertussen zowat overal problemen met allochtonen. Kun je het de Bilzenaren kwalijk nemen dat ze de grootstedelijke problematiek liever ver van hun bed houden?
En verder plukken we al lang genoeg de vruchten van het beleid van de trado's.
Oud 12 november 2019, 15:41   #225
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Men heeft 2 grote fouten gemaakt.
1) Een open asielcentrum neerpoten in een landbouwersgebied.
Wie haalt dat nu in zijn hoofd. Iedereen weet dat die mensen uiterste gaan om hun hebben en houden te verdedigen.
Iedereen weet dat je gemakkelijker een stad kan vol stouwen met 200.000 asielzoekers, dan zo'n gehucht te dwingen 10 asielzoekers in hun omgeving te aanvaarden.
Die mensen zijn niet dom en hebben ook toegang tot internet en TV.
Je weet dus op voorhand dat als je in zo'n klein dorp even 140 vreemdelingen gaat laten loslopen, je om problemen vraagt.
De jeugd wil daar nog rustig en veilig naar boerenbals kunnen gaan, zonder dat de meisjes worden uitgemaakt voor hoeren en verschillende malen worden verkracht als ze de deur durven uitgaan.

2) De politici zijn vergeten dat het volk het beu is en niet meer wil opdraaien voor de kosten van die gelukszoekers.
De politici zijn vergeten dat het volk altijd op een zeker ogenblik zijn rechten terug zal nemen, als het niet met zachte hand kan, dan maar met geweld.

Misschien dat De Block eerst het goede voorbeeld geeft en de asielzoekers bij haar thuis opvangt, en kan ze de rest verdelen onder die van het Rode kruis

We moeen niet opvangen, we moeten de toevloed stoppen.
Het al dan niet pro of contra een asielcentrum zijn, is nog steeds geen reden om het in de fik te steken. Als een landloper daar lag te slapen (het stond leeg) was die omgekomen. Als het vuur oversloeg naar aanpalende gebouwen waren er slachtoffers. Als een brandweerman omkwam tijdens de bluswerken....

Dat het parket nu maar zijn gang gaat, en de pyromanen vindt, oppakt en laat berechten. De straffen zijn niet min voor brandstichting, zeker indien het motief racistisch van aard is.

Ook de online haatpredikers mogen eens opgepakt worden.
Oud 12 november 2019, 15:41   #226
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben hier thuis, en mijn stamboom gaat terug tot in de 17de eeuw, hier lokaal in het dorp.

Ook maar logisch, in de 17de eeuw was het hier Luiks/Duits, dan even kort Frans/Nederlands, en dan lang Belgisch. Ik ben geen Vlaming.
Wat ben jij dan wel?
Oud 12 november 2019, 15:41   #227
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brandstichting van asielcentra zal nooit de "goede kant" van de geschiedenis worden mijn beste.
Ik keur brandstichting niet goed, maar u moet wel correct zijn. Dat gebouw was nog geen asielcentrum. Het gaat namelijk om een voormalig woonzorgcentrum.

Ik begrijp uiteraard wel dat mensen geen criminaliteitsstijging in hun buurt willen, maar dat moeten ze op een andere manier trachten op te lossen. Het probleem is wel dat de heren en dames politici in hun ivoren toren geen oren meer hebben naar de verzuchtingen van Jan met de Pet. Het gevolg is dat ze het heft in eigen handen beginnen te nemen. De politiek draagt hier dus een verpletterende verantwoordelijkheid. Jij legt die uiteraard bij de klokkenluiders, terwijl je die eerder zou moeten leggen bij de politici die geen oren hebben naar wat het volk wil.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 15:42   #228
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is zoals verklaren dat meeheulen met de buitenlandse indringer als dat toevallig goed zou kunnen uitkomen voor eigen politek gewin ligitiem is. Of daar duizenden landgenoten de dood worden ingejaagd is een ligitieme bijzaak.
Dat er een zwarte leeuwenvlag gehangen werd bij de woning van de bejaarde eigenares van het gebouw in Grote-Spouwen is waarschijnlijk ook maar toevallig zeker?

Jongens toch wat ik hier allemaal lees begint mij serieus angst aan te jagen. Maar sterkt mij wel in de overtuiging dat een onafhankelik Vlaanderen het allerlaatste is waar ik moet naar streven. Dat wordt een egoïstische harde samenleving waar jehet risico loopt je leven of eigendom te verlieze als je niet netjes in de pas loopt van de leidende (politieke) klasse.
Inderdaad, bepaalde Vlaams-nationalistische rakkertjes zijn tot alles in staat.

En we kunnen dus vaststellen: "Sie sind wieder da."

Edoch, de eindconclusie luidt voorzeker en zonder enige twijfel: "Und doch werden Sie wieder verlieren. Wie immer."

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 november 2019 om 15:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 15:42   #229
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad, bepaalde Vlaams-nationalistische rakkertjes zijn tot alles in staat.

En we kunnen dus vaststellen: "Sie sind wieder da."

Edoch, als eindconclusie luidt voorzeker: "Und doch werden sie wieder verlieren. Wie immer."

Inderdaad.

We zullen er weer tegen aan moeten gaan om deze ideologie terug klein te krijgen. Zoals onze opas.
Oud 12 november 2019, 15:43   #230
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben hier thuis, en mijn stamboom gaat terug tot in de 17de eeuw, hier lokaal in het dorp.

Ook maar logisch, in de 17de eeuw was het hier Luiks/Duits, dan even kort Frans/Nederlands, en dan lang Belgisch. Ik ben geen Vlaming.
Dus Marie is een Waalse omdat ze in Wallonie woont. Jij bent echter geen Vlaming ondanks het feit dat je in Vlaanderen woont. Het consequent zijn is weer ver te zoeken zie ik.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 12 november 2019, 15:44   #231
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dus Marie is een Waalse omdat ze in Wallonie woont. Jij bent echter geen Vlaming ondanks het feit dat je in Vlaanderen woont. Het consequent zijn is weer ver te zoeken zie ik.
Ok, marie is een Belgische.

Content ?
Oud 12 november 2019, 15:45   #232
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het al dan niet pro of contra een asielcentrum zijn, is nog steeds geen reden om het in de fik te steken. Als een landloper daar lag te slapen (het stond leeg) was die omgekomen. Als het vuur oversloeg naar aanpalende gebouwen waren er slachtoffers. Als een brandweerman omkwam tijdens de bluswerken....

Dat het parket nu maar zijn gang gaat, en de pyromanen vindt, oppakt en laat berechten. De straffen zijn niet min voor brandstichting, zeker indien het motief racistisch van aard is.

Ook de online haatpredikers mogen eens opgepakt worden.
Dat zal moeilijk te bewijzen vallen. Het niet willen hebben van een asielcentrum is een legitieme verzuchting. Brandstichting is dat uiteraard niet. Dus oppakken en vervolgen voor brandstichting is evident, het andere is dwaas.
Oud 12 november 2019, 15:45   #233
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, marie is een Belgische.

Content ?
Als je consequent wil zijn is dat logisch ja.
Oud 12 november 2019, 15:46   #234
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal moeilijk te bewijzen vallen. Het niet willen hebben van een asielcentrum is een legitieme verzuchting. Brandstichting is dat uiteraard niet. Dus oppakken en vervolgen voor brandstichting is evident, het andere is dwaas.
Als de daders zich begeven in bepaalde kringen zullen de sporen van hun motief wel op sociale media te vinden zijn.
Oud 12 november 2019, 15:47   #235
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de daders zich begeven in bepaalde kringen zullen de sporen van hun motief wel op sociale media te vinden zijn.
Dat filmpje gezien op tvl. Die vent die dat goedpraat. Dat is precies iemand die een geforceerde inspanning doet om Limburgs te klinken.

Laatst gewijzigd door pajoske : 12 november 2019 om 15:49.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 15:49   #236
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij gaat ervan uit dat de daders tot 1 of andere organisatie behoren. Heb je daar aanwijzingen voor? Wat mij betreft kan het ook gewoon een gefrustreerde buurtbewoner zijn.

Laatst gewijzigd door fox : 12 november 2019 om 15:49.
Oud 12 november 2019, 15:49   #237
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
jij gaat ervan uit dat de dader(s) tot in of andere organisatie behoren. Heb je daar aanwijzingen voor? Wat mij betreft kan het ook gewoon een gefrustreerde buurtbewoner zijn.
Buurtbewoners hebben getuigd dat ze bitter weinig mensen bij de protesterende menigte herkenden. Het gros waren voorposters en vlaams belangers die van ergens anders waren afgezakt.
Oud 12 november 2019, 15:50   #238
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat filmpje gezien op tvl. Die vent die dat goedpraat. Dat is precies iemand die een geforceerde inspanning doet om Limburgs te klinken.
Voorposters, die hier keet komen schoppen.
Oud 12 november 2019, 15:50   #239
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zelfde redenering: nu is het ok als er ook een woning van een extreem-rechtse in de fik gezet wordt.
Ik herinner me alvast wel dat er sommigen op dit forum veel lol hadden toen het VB hoofdkwartier met verf besmeurd werd. Een naam van een forumlid spookt me door het hoofd, maar ik kan er niet direct opkomen.
Oud 12 november 2019, 15:51   #240
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik herinner me alvast wel dat er sommigen op dit forum veel lol hadden toen het VB hoofdkwartier met verf besmeurd werd. Een naam van een forumlid spookt me door het hoofd, maar ik kan er niet direct opkomen.
Verf lol

Ja jongen, verf, dat zal iemand dooddoen. Eieren, nog zo een halsmisdaad voor de Vlaamse justitie. Ophangen die betogers die met verf en eieren smijten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be