![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#941 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Minder cultuur en meer films op tv terug.
Want laat ons eerlijk zijn, het is een triestig programma aanbod geworden. Doorspekt met ellenlange reclame blokken.
|
|
|
#942 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#943 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hahahah.
Jazz... Die gitaristen, ik zie die bezig en dan zeg ik, jullie spelen zo maar iets. Nee nee, roepen ze dan verontwaardigt. Kom aan, zeg ik dan, de helft van de noten die je daar gebruikt zitten niet eens in de toonladder. Ja maar, zeggen ze dan, dat is augmented third, diminished fifth, added sixth, added nine en added 13th en 14th. Geen gebrek aan fantasie dus, die spelen zo maar iets.
|
|
|
|
|
#944 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#945 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hahahah, je schijnt de echte kunstenaarsziel niet te begrijpen.
|
|
|
|
|
#946 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben een grote Jazz-liefhebber, en de beste Jazz-muzikanten hebben helemaal geen partituur of whatever nodig.
|
|
|
#947 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, die geloven echt hun eigen leugens.
|
|
|
|
|
#948 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik herinner me een klassiek ensemble op TV, met elk voor hem een muziekstandaard met bladmuziek er op. Af en toe kijken ze dan eens in die richting, maar niemand draait ooit de bladeren om, alsof muziekstukken altijd uitgeschreven staan op één bladzijde... Iemand zei er iets over, dat het knap was dat die zo muziek van het papier konden lezen en spelen. Alsof dat het de eerste keer was dat dit ensemble het stuk speelde. Als je dan zegt dat ze het evengoed zonder de partituur kunnen spelen dan geloven ze u niet eens.
|
|
|
|
|
#949 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#950 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hm, ik ben niet overtuigd, toen ik jong was dacht ik ook zo.
Later toen ik dan muziektheorie studeerde ging mijn gitaarspel en compositie sterk vooruit. Er zijn dingen in de muziek, voor elk instrument - drums inbegrepen, die men u moet leren/uitleggen. Die je nooit van uw eigen zal uitvinden.
|
|
|
|
|
#951 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#952 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#953 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat klopt. Maar je moet wel muziektheorie studeren om het te kunnen lezen. Het lezen en spelen is oefening, stop ermee en na een bepaalde periode kan je opnieuw beginnen. Alleszins, toen ik beginnend gitarist was, als je dan al partituren vond om te beginnen, van de Bomber en Overkill Lp's van Motorhead bijvoorbeeld, dan was dat enkel de zanglijn die uitgeschreven stond met boven de notenbalk een paar akkoorden geschreven. Van de riffs die de gitarist en de bassist speelden was geen spoor te bekennen. Je moest dan altijd maar opnieuw iets anders uitproberen tot dat je riffs had die er enigszins op trokken.
|
|
|
|
|
#954 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ach, je kent kunstenaars.
|
|
|
|
|
#955 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#956 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dat zijn jazz-akkoorden. Gitaristen die altijd rock en roll of lichte muziek speelden kennen die meestal niet. Laatst gewijzigd door pajoske : 14 november 2019 om 14:13. |
|
|
|
|
|
#957 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn bassist indertijd wou op gitaar een akkoord spelen "added ninth", hij begon dat op zijn vingers uit te tellen. Toen ik hem zei dat de "added ninth" die hij zocht eigenlijk "8 + 1" was, toen viel zijn frank direct. In wezen uw octaaf-root +1. Goed trukje, zei hij.
|
|
|
|
|
#958 | |
|
|
Citaat:
Voor sommigen (beroeps), met een uitstekend muzikaal geheugen. Voor diegenen die 1.000 keer dezelfde stukken spelen. Amateurs die een muziekwerk van 20 minuten spelen. Ik denk niet dat dit bij velen zal lukken. |
|
|
|
|
|
|
#959 |
|
|
2
Laatst gewijzigd door pajoske : 14 november 2019 om 14:25. |
|
|
|
|
|
#960 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoveel verschillende akkoorden zijn er niet hoor. Alleszins niet geklasseerd als Rock and Roll akkoorden en dan andere akkoorden die dan Jazz akkoorden zouden zijn.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 14 november 2019 om 14:41. |
||
|
|
|