Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2019, 16:16   #1061
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik wijs u enkel maar op enkele stevige gaten in uw logica.

We weten nu nog niks: zijn moslims grotere criminelen of zijn blanke vlamingen beter in het zich niet laten pakken ?
Ik zou u willen vragen, met enige aandrang zelfs, om uit te wijden over die zogenaamde gaten.

Op die wijze kan ik me misschien verbeteren.
Dat is waarom we hier zijn, niet waar?
Oud 14 november 2019, 16:17   #1062
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Somers heeft nergens tot geweld opgeroepen.

Bij Theo Francken was het weer het extreemrechtse riedeltje: ‘brandstichting zou niet mogen, maar....
Voor dat de ccc bestond, werd er ook niet opgeroepen.
Voor het bekladden van partijlokalen werd ook niet opgeroepen.
Ik zeg dat zijn wartaal een uitnodiging is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 16:19   #1063
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Opnieuw: waar vind ik de meetgegevens waarop jouw oordeel is gebaseerd?
U vraagt, wij draaien.

Citaat:
We identified 21?267 first episodes of hospital-treated self-harm, to which we matched 531?675 controls, and 23?724 first violent crime convictions, to which we matched 593?100 controls. We observed inverse relationships between parental income and risks for the two outcomes for each of the ages parental income was measured. The longer a child lived in poorer circumstances, the higher their subsequent risks for self-harm and violent criminality, and vice versa for time spent living in affluent conditions. Associations were stronger for violent criminality than for self-harm. Compared with individuals who were born and remained in the most affluent families, all other income trajectories were associated with elevated risks for both outcomes. Those who remained in the least affluent quintile showed the highest risks for self-harm (IRR 7·2, 95% CI 6·6–7·9; 1174 [6%] cases) and for violent criminality (IRR 13·0; 95% CI 11·9–14·1; 1640 [7%] cases). The risk patterns were attenuated, but essentially persisted, after covariate adjustment. For any parental income level at birth, being upwardly mobile was associated with lower risk compared with downward mobility.
https://www.thelancet.com/journals/l...164-6/fulltext
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 16:21   #1064
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou u willen vragen, met enige aandrang zelfs, om uit te wijden over die zogenaamde gaten.

Op die wijze kan ik me misschien verbeteren.
Dat is waarom we hier zijn, niet waar?
Mijn stelling is dat economische ongelijkheid en achterstelling, gecombineerd met een consistente vorm van racisme, en kansarmoede, leidt tot hogere criminaliteitsgraden.

Als jouw stelling correct was, zaten er garantie een deel van die managers daar op Sabic in Geleen in den bak. Quod non: het zijn rijken.
Oud 14 november 2019, 16:28   #1065
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees veel geklaag, maar geen oplossingen.

Wat moeten we doen met de tweede en derde generatie allochtonen ?
Niet teveel pamperen.
En als ze niet goed weten te kiezen welke nationaliteit ze aankleven, ze aansporen om in hun thuisland aan ontwikkelingshulp te doen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 16:28   #1066
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Laat dat nu net al tientallen jaren het grote probleem blijken met moslims.
Duurzaam samenleven, Tavek begrijpt dat dit enkel kan als moslims.

Begrijp je nu hoe wanhopig de Belgicisten zijn?
Oud 14 november 2019, 16:31   #1067
Tavek
Banneling

Standaard

De meest essentiele oplossing voor het migratieprobleem in mijn ogen is dus simpelweg veel stenger zijn naar onderwijs toe en alle leerlingen gewoon dwingen zich te laten onderwijzen. De moeilijke gevallen desnoods via verplicht internaat of andere vormen van speciale scholing.

Nu is men veel te laks en verlaagt men enkel de lat. Een allochtoon met een goede kennis van het Nederlands en vakkennis (bvb automecaniek) zal veel sneller werk krijgen dan eentje die halfbakken Nederlands kent en maar is doorgelaten om er van af te zijn of nooit de middelbare school heeft afgemaakt.

Indien we een economische opwaartse mobiliteit kunnen realiseren bij de jongeren, zal deze generatie het economisch beter hebben en dus uiteindelijk ook minder de criminaliteit ingaan.

Het alternatief is wat patrickve voorstelt, of het laten aanmodderen. Pick your choice.
Oud 14 november 2019, 16:32   #1068
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet teveel pamperen.
En als ze niet goed weten te kiezen welke nationaliteit ze aankleven, ze aansporen om in hun thuisland aan ontwikkelingshulp te doen.
Wegjagen en deporteren dus, zeggen de debatfiches dat nu ?

Ze hebben de Belgische nationaliteit, juridisch gezien kan je ze niks maken.
Oud 14 november 2019, 16:40   #1069
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Je bedoelt wellicht er is een correlatie tussen religieus fanatisme en armoede.
Waarschijnlijk.

Plus natuurlijk met misdaad.

Ik bedoel maar, de westerse wereld in het algemeen, is toch gevormd met houdingen/richtlijnen zoals bijvoorbeeld, ge zult niet stelen.
Nu, de moslimwereld, die is gevormd door ongeveer dezelfde houding, maar toch net iets anders. Namelijk, ge zult niet stelen van een moslim.
Andere voorbeelden zijn, ge zult niet liegen, vergeleken met de moslimvariant, ge zult niet liegen tegen een moslim.

Dat kweekt andere mensen, mensen met andere waarden.
Oud 14 november 2019, 16:55   #1070
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is straight up nazi praat.

"Gespuis"

Is niet ver af van bacterie:
Hoe moet ik iemand noemen die zijn ex vrouw stalked en dan maar een kopje kleiner maakt omdat ze hem niet meer moet? Verward? Mag ik dat enkel gespuis noemen als het autochtonen betreft? Want blijkbaar mag jij dat wel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 14 november 2019 om 16:56.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 16:55   #1071
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het artikel dat je citeert ondersteunt op geen enkele manier jouw uitspraak.

Indien de stelling was: "Er is een correlatie tussen armoede en geweld."

dan was dat Lancet artikel daar een ondersteuning van.

Maar jouw stelling is de volgende:

Citaat:
Er is een grotere correlatie tussen armoede en al deze zaken dan geloof.
Het zal extreme armoede moeten zijn indien je er een factor >30 mee wilt verklaren in het percentage gedetineerden.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 16:59   #1072
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fox, jij prentedeert enige vorm van hogere scholing te hebben genoten....

Heb jij ooit gesproken met een asielzoeker ?
Heb je er ooit een van dichtbij gezien ?

Hoe kan je dan spreken over "allochtoon gespuis". Of is de enige vorm van informatiewinning die jij doet de NVA propagandakanalen & rechtse media die uw verstand verpesten met leugens en haat ?
Ik had 17, 18, 18 voor mijn ingangsexamens burgerlijk ingenieur, maar ik heb er toen voor gekozen om handelsingenieur te doen. Met mijn scholingsgraad zou er dus niets verkeerd mogen zijn in uw ogen.

Allochtonen die criminele feiten plegen noem ik allochtoon gespuis. Hun status als asielzoeker, illigaal of legaal doet daarbij weinig terzake. Jij zegt exact hetzelfde over Vlamingen, maar op 1 of andere manier is dat wel toegelaten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 17:04   #1073
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Onder de politieke partijen die elke verkiezing kleiner worden bedoel je?

Zou er verband zijn?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 17:05   #1074
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meest essentiele oplossing voor het migratieprobleem in mijn ogen is dus simpelweg veel stenger zijn naar onderwijs toe en alle leerlingen gewoon dwingen zich te laten onderwijzen. De moeilijke gevallen desnoods via verplicht internaat of andere vormen van speciale scholing.
Ik ben het daar in de grond mee eens, maar ik ben niet zeker dat het werkt. Want je gaat altijd botsen op "jamaar als moslim ditte en jamaar als moslim datte". Het simpelste zou zijn om ze inderdaad beter op te voeden, waaronder ook ze dat waanzinnige geloof niet laten ingelepeld krijgen. Maar als je dat wil doen, moet je een groot aantal pilaren van onze vrije maatschappij TOCH onderuit halen. Je gaat botsen op vele vrijheden die voor mensen van hier normale zaken zijn, en die je zal moeten verkrachten om uw plannen uit te voeren, zonder zelfs maar een garantie op succes.

Immers, deftig opgevoede jongeren worden niet als moslim opgevoed. De twee gaan niet samen. Je kan niet enerzijds bullshit ingelepeld krijgen waaronder een rare visie op vrouwen, op homo's, op varkensvlees en op hoe uw kont af te kuisen enerzijds, en een goeie zinvolle opleiding anderzijds.

Dus, ja, kinderen van moslims die goed opgevoed worden, hebben alle kansen om niet in de storende groep terecht te komen. Maar dan zijn het ook geen moslims meer.

En ga je wel toelaten dat het moslims zijn, dan gaat uw programma waarschijnlijk ook een klein percentage uitschieters toelaten, die maken dat die groep TOCH weeral weer oververtegenwoordigd zal zijn.

Het probleem met de lat laag leggen is trouwens niet het probleem van moslim jongeren. Het is nu het probleem van ALLE jongeren, en werd veroorzaakt om moslimjongeren te accomoderen.

Citaat:
Indien we een economische opwaartse mobiliteit kunnen realiseren bij de jongeren, zal deze generatie het economisch beter hebben en dus uiteindelijk ook minder de criminaliteit ingaan.
Absoluut. Maar ik zie niet in hoe ge daar gaat in slagen en ze tevens moslim zult laten worden.

Immers, wat gij voorstelt hier hebben we gedaan met de Chinezen, de Italianen, de Spanjaarden, en zo voort die destijds ook "arme immigranten" waren. En daar werkte dat. De meeste van die hun kinderen en kleinkinderen zijn sociaal de ladder opgeraakt, (of terug naar omlaag gevallen) zoals de meesten onder ons. Na 2 generaties zie je bij die groepen afstammelingen van immigranten geen enkel systematisch verschil meer tussen autochtonen en zij. We hebben daar zelfs niks speciaals moeten voor doen. Dat ging vanzelf. Er moet dus wel degelijk iets zijn dat die moslim-afstammelingen fundamenteel onderscheidt van de autochtonen, en van alle immigratiegolven die we geassimileerd hebben. En tenzij je nu gaat zeggen dat ze gewoon een andere achterlijke diersoort zijn, is het enige onderscheid hun moslimmigheid. Zonder moslimmigheid zouden dat normale mensen zijn zoals gij en ik, waarvan men na 2 generaties het verschil niet meer zou zijn op sociaal-economisch vlak.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 november 2019 om 17:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 17:29   #1075
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben het daar in de grond mee eens, maar ik ben niet zeker dat het werkt. Want je gaat altijd botsen op "jamaar als moslim ditte en jamaar als moslim datte". Het simpelste zou zijn om ze inderdaad beter op te voeden, waaronder ook ze dat waanzinnige geloof niet laten ingelepeld krijgen. Maar als je dat wil doen, moet je een groot aantal pilaren van onze vrije maatschappij TOCH onderuit halen. Je gaat botsen op vele vrijheden die voor mensen van hier normale zaken zijn, en die je zal moeten verkrachten om uw plannen uit te voeren, zonder zelfs maar een garantie op succes.

Immers, deftig opgevoede jongeren worden niet als moslim opgevoed. De twee gaan niet samen. Je kan niet enerzijds bullshit ingelepeld krijgen waaronder een rare visie op vrouwen, op homo's, op varkensvlees en op hoe uw kont af te kuisen enerzijds, en een goeie zinvolle opleiding anderzijds.

Dus, ja, kinderen van moslims die goed opgevoed worden, hebben alle kansen om niet in de storende groep terecht te komen. Maar dan zijn het ook geen moslims meer.

En ga je wel toelaten dat het moslims zijn, dan gaat uw programma waarschijnlijk ook een klein percentage uitschieters toelaten, die maken dat die groep TOCH weeral weer oververtegenwoordigd zal zijn.

Het probleem met de lat laag leggen is trouwens niet het probleem van moslim jongeren. Het is nu het probleem van ALLE jongeren, en werd veroorzaakt om moslimjongeren te accomoderen.

Absoluut. Maar ik zie niet in hoe ge daar gaat in slagen en ze tevens moslim zult laten worden.

Immers, wat gij voorstelt hier hebben we gedaan met de Chinezen, de Italianen, de Spanjaarden, en zo voort die destijds ook "arme immigranten" waren. En daar werkte dat. De meeste van die hun kinderen en kleinkinderen zijn sociaal de ladder opgeraakt, (of terug naar omlaag gevallen) zoals de meesten onder ons. Na 2 generaties zie je bij die groepen afstammelingen van immigranten geen enkel systematisch verschil meer tussen autochtonen en zij. We hebben daar zelfs niks speciaals moeten voor doen. Dat ging vanzelf. Er moet dus wel degelijk iets zijn dat die moslim-afstammelingen fundamenteel onderscheidt van de autochtonen, en van alle immigratiegolven die we geassimileerd hebben. En tenzij je nu gaat zeggen dat ze gewoon een andere achterlijke diersoort zijn, is het enige onderscheid hun moslimmigheid. Zonder moslimmigheid zouden dat normale mensen zijn zoals gij en ik, waarvan men na 2 generaties het verschil niet meer zou zijn op sociaal-economisch vlak.
Laat ze maar een goeie opleiding krijgen en goeie jobs en die hoofddoek gaat binnen de kortste keren de vuilbak in.
En als hun man te macho is dan stappen ze het af. Financieel onafhankelijk zijn zorgt vanzelf voor emancipatie.
Oud 14 november 2019, 17:34   #1076
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Het gerecht kan het onderzoek al stop zetten. De meeste partijen zeiden deze middag in het parlement dat het VB de brandstichter is.

De politiek correcte meute schaamt zich werkelijk voor niets! Dader nog niet bekend en toch is het de schuld van het VB. Het VB roept nochtans nergens op tot geweld of brandstichting. Maar als moslims aanslagen in naam van de islam plegen heeft de islam er niets mee te maken. Nochtans roept hun heilig boekje de koran daartoe op.

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 november 2019 om 17:35.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 17:38   #1077
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jij postte dat normale mensen geen woningen in brand steken.
Ik lever je het bewijs dat ze zelfs hele steden in brand steken.

't Ja laat ons hopen dat ze eindelijk stoppen met dergelijke gebieden aan te vallen.
Laat die mensen met rust.

Nee, België mag niet verder doen zoals nu.
België moet terug naar het oude systeem, waarbij asielaanvragen moesten gedaan worden in de ambassades van het thuisland of in die van een direct buurland als er geen ambassade is of als er direct levensgevaar is.

Italië heeft enkel water als buitengrens en heeft nooit gezegd dat een Europese grenswacht die wateren niet mag bewaken en beschermen.

Het 9de leger van de VS heeft trouwens Vicenza als thuisbasis

Dat Europa terug visa moet invoeren voor veel gebieden klopt.
Maar de oplossing moet in die thuislanden gezocht worden
Asielaanvragen in ambassades? Je bedoelt visumaanvragen? Francken heeft terecht geprocedeerd tegen visumaanvragen voor humanitaire redenen (asielaanvragen) in ambassades.
Oud 14 november 2019, 17:41   #1078
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2!
Oud 14 november 2019, 17:45   #1079
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Laat ze maar een goeie opleiding krijgen en goeie jobs en die hoofddoek gaat binnen de kortste keren de vuilbak in.
En als hun man te macho is dan stappen ze het af. Financieel onafhankelijk zijn zorgt vanzelf voor emancipatie.
Hun eigen godsdienst is er tegen; hun eigen opvoeding is er tegen... Slechts nadat die mensen al die hinderpalen zelf genomen hebben... pas daarna kun je hen een goede opleiding geven en kunnen ze doorstoten naar goede jobs...

Je gaat mij toch niet wijs maken dat er in Saoudi Arabië geen goed opgeleide mensen bestaan die bovendien verdomd goede (rijke) jobs hebben en ik zie daar maar weinig van emancipatie... In tegendeel zelf...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2019, 17:47   #1080
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

Immers, deftig opgevoede jongeren worden niet als moslim opgevoed. De twee gaan niet samen. Je kan niet enerzijds bullshit ingelepeld krijgen waaronder een rare visie op vrouwen, op homo's, op varkensvlees en op hoe uw kont af te kuisen enerzijds, en een goeie zinvolle opleiding anderzijds..
Zever, infantiele praatjes voor sukkels.

Ik heb genoeg allochtone collega´s die door het Duits onderwijs stroomden op ingenieurs functies om het tegendeel te bewijzen en die moeten zeker niet onderdoen voor hun Duitse collega´s op het gebied van kennis en opleiding.

Laatst gewijzigd door dpg : 14 november 2019 om 17:48.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be