Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2019, 07:17   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Straffen???? Die mannekes doen wat ze willen, daarbij komt hun familie eer er nog bij kijken, "ik niet gedaan" ontkennen tot op de graat. En dan komt er de volgende stap, iedereen is onschuldig aangehouden dus:
https://sceptr.net/2019/11/marokaans...KKJkf0eDPKzlQY
lol, daar heeft iemand een beetje te fanatiek naar Patser gekeken van t weekend.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 07:18   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Straffen???? Die mannekes doen wat ze willen, daarbij komt hun familie eer er nog bij kijken, "ik niet gedaan" ontkennen tot op de graat. En dan komt er de volgende stap, iedereen is onschuldig aangehouden dus:
https://sceptr.net/2019/11/marokaans...KKJkf0eDPKzlQY
Oproepen via social media laat sporen achter.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 08:57   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Als ze overtredingen begingen zie ik geen enkel probleem met zware straffen. Welke overtredingen mss?

Maar preventieve arrestaties zonder overtredingen zijn een totale willekeur.
Art. 51. Strafbare poging bestaat, wanneer het voornemen om een misdaad of een wanbedrijf te plegen zich heeft geopenbaard door uitwendige daden die een begin van uitvoering van die misdaad of van dat wanbedrijf uitmaken en alleen ten gevolge van omstandigheden, van de wil van de dader onafhankelijk, zijn gestaakt of hun uitwerking hebben gemist.

Het misdrijf moet zich niet hebben gefinaliseerd om strafbaar te zijn. Het volstaat dat er een begin van uitvoering is.

Het maken van concrete plannen, zich naar de plaats begeven met hulpmiddelen die voor het misdrijf dienen,... kan worden beschouwd als een begin van uitvoering.

Enkelen onder hen droegen ook verboden wapens hé. Dat is al geen poging tot misdrijf meer maar dat is een misdrijf.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 november 2019 om 08:58.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 09:07   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Art. 51. Strafbare poging bestaat, wanneer het voornemen om een misdaad of een wanbedrijf te plegen zich heeft geopenbaard door uitwendige daden die een begin van uitvoering van die misdaad of van dat wanbedrijf uitmaken en alleen ten gevolge van omstandigheden, van de wil van de dader onafhankelijk, zijn gestaakt of hun uitwerking hebben gemist.

Het misdrijf moet zich niet hebben gefinaliseerd om strafbaar te zijn. Het volstaat dat er een begin van uitvoering is.

Het maken van concrete plannen, zich naar de plaats begeven met hulpmiddelen die voor het misdrijf dienen,... kan worden beschouwd als een begin van uitvoering.

Enkelen onder hen droegen ook verboden wapens hé. Dat is al geen poging tot misdrijf meer maar dat is een misdrijf.
louter plannen volgens mij niet, maar zich ter plaatse begeven met materiaal natuurlijk wel.

allemaal voor de jeugdrechter! 'foei, nooit meer doen hé mannekes!'
Oud 18 november 2019, 09:28   #45
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lol, daar heeft iemand een beetje te fanatiek naar Patser gekeken van t weekend.
de inspiratie voor die film komt wel ergens van natuurlijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 09:30   #46
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
louter plannen volgens mij niet, maar zich ter plaatse begeven met materiaal natuurlijk wel.

allemaal voor de jeugdrechter! 'foei, nooit meer doen hé mannekes!'
Mijn opsomming moet niet begrepen worden als 'of, of', maar als een opsomming van wat blijkbaar had plaatsgevonden (minstens bij een deel van hen).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 09:33   #47
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de inspiratie voor die film komt wel ergens van natuurlijk
idd het fragment in die film van een stel racistische Antwerpse flikken die illegalen geld, drugs en seks aftroggelden was dan ook niet louter fictie, er zijn effectief een paar agenten om die feiten buitengevlogen enkele jaren geleden.
Oud 18 november 2019, 09:37   #48
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd het fragment in die film van een stel racistische Antwerpse flikken die illegalen geld, drugs en seks aftroggelden was dan ook niet louter fictie, er zijn effectief een paar agenten om die feiten buitengevlogen enkele jaren geleden.
het gaat natuurlijk niet enkel over malafide flikken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 09:39   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het gaat natuurlijk niet enkel over malafide flikken
daarom sprak ik ook over een fragment uit de film
Oud 18 november 2019, 10:06   #50
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze overtredingen begingen zie ik geen enkel probleem met zware straffen. Welke overtredingen mss?

Maar preventieve arrestaties zonder overtredingen zijn een totale willekeur.
Van de boefjes die ze voor verhoor hebben meegenomen (niet opgepakt dus) hadden er 2 een verboden wapen (vlindermes) en 1 genoeg drugs om als dealer gezien te worden.

Dan zal de actie toch redelijk gericht zijn geweest niet?
Oud 18 november 2019, 10:09   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Van de boefjes die ze voor verhoor hebben meegenomen (niet opgepakt dus) hadden er 2 een verboden wapen (vlindermes) en 1 genoeg drugs om als dealer gezien te worden.

Dan zal de actie toch redelijk gericht zijn geweest niet?
of al die mannekes lopen daarmee rond hé ... ik durf niet zo maar te zeggen wat het zal zijn.
Oud 18 november 2019, 10:14   #52
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
of al die mannekes lopen daarmee rond hé ... ik durf niet zo maar te zeggen wat het zal zijn.
Dat is dan toch een reden te meer om er eens wat mee te pakken voor verhoor dan, niet?
Oud 18 november 2019, 10:15   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat is dan toch een reden te meer om er eens wat mee te pakken voor verhoor dan, niet?
alleen als heel justitie mee wil hé

anders is het gewoon een demotiveren van heel uw politiekorps.
Oud 18 november 2019, 10:17   #54
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
alleen als heel justitie mee wil hé

anders is het gewoon een demotiveren van heel uw politiekorps.
Bwa, het feit dat BDW ze volmondig steunt in de media zal wel een hart onder de riem zijn zeker.

Ik zag hem trouwens dit weekend toen ik met de kleine naar de iintrede van de sint was aan het kijken. Slechte beurt gemaakt toch. Wa ne droogstoppel soms toch...
Oud 18 november 2019, 10:57   #55
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dit is niet plots maar al 20-30 jaar, of meer, aan de gang. Er was zelfs geen overleg, de moslims hielden zich gewoon niet aan de regels. Ik heb ooit zo een vlammende en roepende discussie gehad met een moslim in een Passage Fitness die weigerde zijn zwembroek uit te doen in de sauna, wat een haard van microben kan zijn. Het verbod stond nochtans ingekaderd naast de sauna deur. Toen ik woedend naar de balie trok om het personeel er op te wijzen, met alleen een handdoek rond mijn middel tussen de verschrikte fitnessers, had er niemand geen tijd om te gaan kijken. Ze scheten in hun broek, het bord is gewoon weggenomen.
Hetzelfde speelt zich eveneens af in hospitalen... Kamers waar voor de autochtonen zelfs geen tweede persoon bij de patient mag blijven, zitten overvol als het moslims betreft... Zeggen dat dat niet mag raakt hun koude kleren niet en ze blijven zitten en het personeel doet in zijn broek van angst voor hen...
Een patient op een tweepersoonskamer; en de familie neemt zo maar het tweede bed in beslag, ze komen met veldbedden en meer af en zijn dan nog zo onbeschoft om het personeel erop te wijzen dat ze hun vuile boel moeten opruimen...

Het gaat al lang niet meer om alleen maar op straat; om winkeldiefstallen en ongemak voor de omwonende... Ze doen wat ze willen en lachen ons in ons gezicht uit...

En onze linkiewinkies blijven in het boze volharden en ons wijsmaken dat de fout bij ons en niet bij hen zou liggen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 18 november 2019 om 10:58.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 11:11   #56
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het begon allemaal met het verdwijnen v.d. ELEMENTAIRE discipline die meestal bestempeld werd als "betutteling".
Inderdaad, dat was links...
In de jaren tachtig, negentig van de vorige eeuw hadden ze de waarheid gevonden... hoe wou je nu dat ouders, die toch totaal geen opvoeding of scholing of lering gehad hadden om ouder te worden nu zouden weten wat goed was voor hun kroost... Zij wisten het en de ouders moesten veel meer naar hen luisteren...
Het liep natuurlijk al vlug op vele plaatsen falikant af en tien jaar later beklaagden ze zich dat de ouders het lieten afweten en hun kinderen zo maar lieten loslopen... die ouders eiste van de school en de overheid die opvoedingstaak op zich te nemen...

Andere redenering, inderdaad in verband met de elementaire discipline die volgens hen de meest begaafden de vleugels afknipten...
Men mocht de haantjes de voorste niet meer op hun plaats zetten en men moest hen laten doen; ze zouden zo, uit ervaring en zonder dat ze gekortwiekt werden, wel leren wat mocht en niet mocht...
Wat ze wel totaal over het hoofd zagen en/of wat voor hen totaal niet van tel was, was dat die haantjes te voren dikwijls een echt schrikbewind in en rondom hun omgeving, zeker bij de zwaktste elementen, voerden...
Filmpjes gezien, ze lieten de zwakste elementen gewoon aan hun lot over...
En als je nu ziet hoe tieners elkaar pesten en zelfs totaal in mekaar slaan en dat dan nog fier op internet zetten om hun prestaties te laten meebewonderen door anderen... Merci linkse klas, maar zoals altijd doet u vandaag alsof uw neus bloedt en het zal natuurlijk de fout van het kapitalisme en van de nazistische Vlamingen zijn dat de maatschappij meer en meer verhardt...

En zo kan je honderd en één elementen opnoemen waar de linkse klasse zichzelf in verdoemenis heeft gewerkt... en spijtig voor ons, niet alleen zichzelf, maar de hele maatschappij met hen...

Maar hunne grote, gespleten mond hebben ze nog altijd niet verloren...
Oud 18 november 2019, 11:14   #57
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar is De Wever als je hem nodig hebt ?
Wat kunnen de linksen hun eigen debacle niet meer aan en roepen ze nu op BDW... Ten minste als die zijn mond durft open te doen hebben ze weer de juiste afvoerpaal gevonden om hun eigen zonden op af te schrijven...

Ik neem geen blad meer voor de mond om links zijn dwaasheid en onbetrouwbaarheid op zijn borst te stampen...
Ze hebben veel en veel te veel kapot gemaakt...
Oud 18 november 2019, 11:15   #58
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hetzelfde speelt zich eveneens af in hospitalen... Kamers waar voor de autochtonen zelfs geen tweede persoon bij de patient mag blijven, zitten overvol als het moslims betreft... Zeggen dat dat niet mag raakt hun koude kleren niet en ze blijven zitten en het personeel doet in zijn broek van angst voor hen...
Een patient op een tweepersoonskamer; en de familie neemt zo maar het tweede bed in beslag, ze komen met veldbedden en meer af en zijn dan nog zo onbeschoft om het personeel erop te wijzen dat ze hun vuile boel moeten opruimen...
Van die kamers kan ik niet over meespreken, maar net zoals bij de flikken, worden er meer en meer baliemedewerkers racisten na een tijd.
Bizar hé? Misschien als dat genoeg naar je kop is geslingerd, word je dat ook echt.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 18 november 2019 om 11:31.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2019, 11:16   #59
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Denkt u dat?
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn.
Ze hebben alvast enkele overtredingen begaan.
? Als je weet dat onder de drie jaar gevangenisstraf, die niet meer gezeten wordt... want de gevangenissen zitten al meer dan overvol... en elke gevangene, heb ik gisteren gehoord, kost de staat iets van 8.000 oude franken per dag...
Oud 18 november 2019, 11:18   #60
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als ik fysiek bewijs hebt dat iemand mij dreigt te vermoorden mag de politie niets doen tot ik vermoord ben ?
Inderdaad, daarom dat zoveel vrouwen, tot ter dood, het slachtoffer zijn van een gewelddadige partner...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be