Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2019, 10:23   #461
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
mmm pas op hé
Uitgerekend nét bij mensen kan het anders liggen omdat mensen vanuit hun ratio weten hoe het spel in elkaar steekt
Zo heb je bv iets als gezinsplanning wat toch duidelijk aantoont dat ge op een bepaald moment actief de stap zet om van 'recreatieve seks' over te gaan naar 'seks ter voorplanting'
Maar zoals ge aankaart wij staan zodanig boven die natuurlijke ingebouwd 'strategie' ( om patrickve te parafraseren) dat het ook perfect op een andere manier kan : geen seks
En binnenkort misschien geen mannelijk stukje en over langere tijd zelfs geen vrouwelijk stukje
Of gewoon wel seks, maar alternatieven voor je kinderwens. Dat kan prima, seks is een normale en natuurlijke behoefte van mensen en beweren dat er iets mis is met homoseksualiteit vanuit het gegeven kinderen verwekken is een moreel standpunt, vanuit je persoonlijke overtuiging.
Als argument betekent het niets en al zeker niet dat homoseksualiteit anders bekeken zou moeten worden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 10:26   #462
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat kan prima, seks is een normale en natuurlijke behoefte van mensen en beweren dat er iets mis is met homoseksualiteit
Het punt is dat "normaal" of "niet normaal" begrippen zijn die hier niet van toepassing zijn. Het heeft totaal geen belang of homoseksualiteit "normaal" is of niet. Waar het om gaat is dat het geen nadelen berokkent. Niet dat het "normaal" is.

Immers, het is niet omdat iets "normaal" is dat het moet aanvaard worden. Pedofilie is ook "normaal". Maar het veroorzaakt nadelen. Dit, in tegenstelling tot homoseksualiteit.

De "normaliteit" speelt geen rol. De schadelijkheid wel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2019, 11:41   #463
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is dat "normaal" of "niet normaal" begrippen zijn die hier niet van toepassing zijn. Het heeft totaal geen belang of homoseksualiteit "normaal" is of niet. Waar het om gaat is dat het geen nadelen berokkent. Niet dat het "normaal" is.

Immers, het is niet omdat iets "normaal" is dat het moet aanvaard worden. Pedofilie is ook "normaal". Maar het veroorzaakt nadelen. Dit, in tegenstelling tot homoseksualiteit.

De "normaliteit" speelt geen rol. De schadelijkheid wel.
Zeggen dat seks normaal is, betekent dat het tot de norm behoort voor mensen om een seksueel bestaan te hebben. Meer staat er niet.
Maar ik begrijp je punt, daar niet van...
Oud 23 november 2019, 00:48   #464
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of gewoon wel seks, maar alternatieven voor je kinderwens. Dat kan prima, seks is een normale en natuurlijke behoefte van mensen en beweren dat er iets mis is met homoseksualiteit vanuit het gegeven kinderen verwekken is een moreel standpunt, vanuit je persoonlijke overtuiging.
Als argument betekent het niets en al zeker niet dat homoseksualiteit anders bekeken zou moeten worden.
Vanuit die redenering kan er niets opgeworpen tegen pedoseksualiteit. "Seks is een normale en natuurlijke behoefte".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 08:18   #465
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vanuit die redenering kan er niets opgeworpen tegen pedoseksualiteit. "Seks is een normale en natuurlijke behoefte".
Dat is ook het punt dat ik aangaf: het probleem met pedoseksualiteit is niet dat het "abnormaal" of zo zou zijn. Het probleem is dat het nadelen berokkent voor kinderen.

Zoals ik al eerder stelde, als we voldoende realistische kinder-robotjes kunnen maken die pedofielen perfect kunnen bevredigen, en als pedofielen zich daaraan houden, en geen gewone kinderen meer aanranden, is er niks meer mis met pedofilie.

Het enige probleem met pedofilie is dat ze kinderen aanranden die daar nadeel van ondervinden. Als dat probleem van de baan is, is pedofilie best OK.
Oud 23 november 2019, 08:39   #466
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is ook het punt dat ik aangaf: het probleem met pedoseksualiteit is niet dat het "abnormaal" of zo zou zijn. Het probleem is dat het nadelen berokkent voor kinderen.
Ongetwijfeld, maar gaat overduidelijk uit van het theoretisch fundament dat eenieder zijn of haar seksualiteit mag beleven, daar het onlosmakelijk verbonden is met het wezen van eenieder. Geen restricties dus, anders ontneem je bepaalde personen de ontplooiing van hun diepste eigenheid. Aldus alice.
Oud 23 november 2019, 13:15   #467
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zoals ik al eerder stelde, als we voldoende realistische kinder-robotjes kunnen maken die pedofielen perfect kunnen bevredigen, en als pedofielen zich daaraan houden, en geen gewone kinderen meer aanranden, is er niks meer mis met pedofilie.

Het enige probleem met pedofilie is dat ze kinderen aanranden die daar nadeel van ondervinden. Als dat probleem van de baan is, is pedofilie best OK.
Bizar idee, met uw robotjes..bovendien is het iets ingewikkelder, want de machtsverhouding tegenover kinderen is juist een onderdeel van wat voor pedofielen aantrekkelijk is. Ongelijke relatie dus, en daarom is er ook onderscheid, homoseksualiteit gaat over volwassenen die bewust die keuze maken, niets mis mee dus en geen enkel raakvlak met pedofilie. Daarom is dat laatste wel en homoseksualiteit niet strafbaar.
Oud 23 november 2019, 13:18   #468
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een non-argument. Dan kan men ook zeggen dat er niets tegen kannibalisme kan worden ingeroepen omdat eten een natuurlijke en normale behoefte is.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 13:24   #469
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is een non-argument. Dan kan men ook zeggen dat er niets tegen kannibalisme kan worden ingeroepen omdat eten een natuurlijke en normale behoefte is.
Natuurlijk is dit geen argument. Het ging over seks onder volwassenen, en uiteraard niet over volwassen met kinderen, of vormen van seksuele delicten. Dat begrijpt iedereen, maar trollen blijven proberen om de discussie te misleiden.
Oud 23 november 2019, 13:31   #470
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Natuurlijk, dat is een wezenlijk element. Uiteindelijk komt in die hele redenering een ander element, iets wat alice juist verwerp: het morele denken.
Oud 23 november 2019, 13:33   #471
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dit geen argument. Het ging over seks onder volwassenen, en uiteraard niet over volwassen met kinderen, of vormen van seksuele delicten. Dat begrijpt iedereen, maar trollen blijven proberen om de discussie te misleiden.
Neen, u had het gewoon over "seks is een natuurlijke behoefte". Duikt die behoefte pas op als mensen 18 jaar zijn?

Alhoewel u het verwerpt, brengt u heel duidelijk een morele dimensie aan in wat u eerst omschrijft als slechts een natuurlijke gegevenheid. Of anders gezegd: u neemt toch een culturele element als richtgevend snoer voor een natuurlijke gegevenheid.
Oud 23 november 2019, 13:34   #472
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bizar idee, met uw robotjes..bovendien is het iets ingewikkelder, want de machtsverhouding tegenover kinderen is juist een onderdeel van wat voor pedofielen aantrekkelijk is. Ongelijke relatie dus, en daarom is er ook onderscheid, homoseksualiteit gaat over volwassenen die bewust die keuze maken, niets mis mee dus en geen enkel raakvlak met pedofilie. Daarom is dat laatste wel en homoseksualiteit niet strafbaar.
Alice, ik ben het volkomen met u eens: homoseksualiteit is inderdaad een keuze. 'n Bewuste keuze om uw eigen woorden te gebruiken.
Oud 23 november 2019, 14:28   #473
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alice, ik ben het volkomen met u eens: homoseksualiteit is inderdaad een keuze. 'n Bewuste keuze om uw eigen woorden te gebruiken.
Oud 23 november 2019, 14:56   #474
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Dat is zo leuk! Nu, enkel een trol ziet niet dat het onderwerp ongelijkheid was en niet homoseksualiteit met een volwassen en gelijke partner. Uw reactie op die uitspraak van onze trol is heerlijk!
Oud 23 november 2019, 14:59   #475
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld, maar gaat overduidelijk uit van het theoretisch fundament dat eenieder zijn of haar seksualiteit mag beleven, daar het onlosmakelijk verbonden is met het wezen van eenieder. Geen restricties dus, anders ontneem je bepaalde personen de ontplooiing van hun diepste eigenheid. Aldus alice.
Dat is dan ook zo. Uiteraard. Je mag neuken zoals je wil, zoals je mag zingen zoals je wil he, ook al klinkt het ongelofelijk vals in de oren van een andere.

De enige begrenzing is wanneer het nadeel aan anderen veroorzaakt, ttz, wanneer je anderman's lichaam gaat misbruiken voor uw eigen pretjes, zonder zijn toelating.
Oud 23 november 2019, 15:04   #476
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bizar idee, met uw robotjes..bovendien is het iets ingewikkelder, want de machtsverhouding tegenover kinderen is juist een onderdeel van wat voor pedofielen aantrekkelijk is.
Maar elk machtsmisbruik in een seksuele relatie is dan problematisch, he, niet alleen met kinderen. Dat heet namelijk "verkrachting" als je je macht gebruikt om seks op te dringen en te genieten van dat opdringen. Dat heeft dan niks vandoen met de aard van de partner die het ondergaat, of dat nu een kind is, iemand van hetzelfde geslacht, of iemand van een ander geslacht.

Pedofilie is hier niet anders. Het is niet omdat je een volwassen vrouw verkracht voor uw machtsplezier dat dat beter is dan een kind, he.

Ik ken de precieze drijfveren niet van pedofielen, maar die zijn misschien niet allemaal op verkrachting belust. En voor die laatsten is er niet meer een oplossing dan voor een heteroseksueel die joggende vrouwen wil verkrachten ook niet he.

Maw, ik maak een onderscheid tussen de seksuele voorkeur enerzijds (zelfde geslacht, ander geslacht, kind,....) en de "machtswellust" (verkrachting dus) anderzijds.

Ik kan mij best indenken dat het leuk is om 9-jarige meisjes te neuken, zonder dat je die eigenlijk wil "verkrachten", maar ik weet dat niet. Die "zachte pedofilie" kan met robotjes opgelost worden he.
Oud 23 november 2019, 16:58   #477
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook zo. Uiteraard. Je mag neuken zoals je wil, zoals je mag zingen zoals je wil he, ook al klinkt het ongelofelijk vals in de oren van een andere.

De enige begrenzing is wanneer het nadeel aan anderen veroorzaakt, ttz, wanneer je anderman's lichaam gaat misbruiken voor uw eigen pretjes, zonder zijn toelating.
In de jaren zestig-zeventig pleitte men vanuit linkse hoek voor een aanvaarding van pedoseksualiteit. Juist vanuit de gedachte dat kinderen van een bepaalde leeftijd wel de morele beslissing zouden kunnen maken.
Oud 23 november 2019, 17:03   #478
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zo leuk! Nu, enkel een trol ziet niet dat het onderwerp ongelijkheid was en niet homoseksualiteit met een volwassen en gelijke partner. Uw reactie op die uitspraak van onze trol is heerlijk!
Alice, u gaf zelf aan dat de beleving van de seksualiteit een recht is dat niet ingeperkt mag worden. U sprak enkel over een "natuurlijke en normale behoefte van mensen". U vermeldde in dat bericht niets over leeftijd.

Als u ervan uitgaat dat seksualiteit binnen de leeftijdsgrenzen van de wet hoort te gebeuren, wat denkt u dan van een vijftigjarige die seksuele betrekkingen heeft met een zestienjarige? En hoe ziet u seks tussen een veertienjarige en iemand die vijf jaar ouder is? Allemaal binnen de grenzen van de wet, toch?! Vallen daar dan geen morele kantlijnen bij te trekken?
Oud 24 november 2019, 12:35   #479
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar elk machtsmisbruik in een seksuele relatie is dan problematisch, he, niet alleen met kinderen. Dat heet namelijk "verkrachting" als je je macht gebruikt om seks op te dringen en te genieten van dat opdringen. Dat heeft dan niks vandoen met de aard van de partner die het ondergaat, of dat nu een kind is, iemand van hetzelfde geslacht, of iemand van een ander geslacht.

Pedofilie is hier niet anders. Het is niet omdat je een volwassen vrouw verkracht voor uw machtsplezier dat dat beter is dan een kind, he.

Ik ken de precieze drijfveren niet van pedofielen, maar die zijn misschien niet allemaal op verkrachting belust. En voor die laatsten is er niet meer een oplossing dan voor een heteroseksueel die joggende vrouwen wil verkrachten ook niet he.

Maw, ik maak een onderscheid tussen de seksuele voorkeur enerzijds (zelfde geslacht, ander geslacht, kind,....) en de "machtswellust" (verkrachting dus) anderzijds.

Ik kan mij best indenken dat het leuk is om 9-jarige meisjes te neuken, zonder dat je die eigenlijk wil "verkrachten", maar ik weet dat niet. Die "zachte pedofilie" kan met robotjes opgelost worden he.
Natuurlijk is iedere vorm van machtsmisbruik in een seksuele relatie problematisch.
Maar onder volwassenen zijn daar degradaties is, bij kinderen is iedere vorm van seks met volwassenen per definitie een delict.
Dat onderscheid mag je niet vergeten.
Daarom maakt ook de wet dit onderscheid , en biedt ze bescherming aan wie onder een vorm van misbruik lijdt. Niet enkel u maakt dus dat onderscheid, ook de samenleving doet dit, via de wet.
Prima geregeld dus

Ik kan me totaal niet indenken dat iemand een meisje van 9 wil neuken, en evenmin doet het er toe hoe een dader dit aanpakt, het is en blijft per definitie verkrachting. Of een robot de oplossing biedt? Ik denk van niet...
Pedofilie is complex, en kent ook grijs gebied wat leeftijden betreft.
Denk maar aan een man van 60 met een meisje van 21...
Oud 24 november 2019, 12:49   #480
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is iedere vorm van machtsmisbruik in een seksuele relatie problematisch.
Maar onder volwassenen zijn daar degradaties is, bij kinderen is iedere vorm van seks met volwassenen per definitie een delict.
Dat hoeft niet, he. In de meeste gevallen zal het wel zo zijn, maar wij hebben een Frans presidentieel koppel dat met een pedofiele relatie is gestart. Dus bon.

Citaat:
Ik kan me totaal niet indenken dat iemand een meisje van 9 wil neuken, en evenmin doet het er toe hoe een dader dit aanpakt, het is en blijft per definitie verkrachting.
Ik wil maar zeggen, het is best mogelijk dat iemand meisjes van 9 wil neuken, voor de pret ervan, en niet noodzakelijk om een machtsrelatie. En dan kunnen robotjes helpen he.

Ik moet zeggen dat ik het verschil niet heel goed zie waarom "zin hebben in een meisje van 9" systematisch een vorm van machtswellust zou zijn, en "zin hebben in een volwassen vrouw" dat niet zou zijn.

Voor die die uit is op machtswellust is er altijd verkrachting nodig om die te bevredigen, of hij nu een volwassen vrouw of een kind verkracht. En voor die die gewoon "speciale smaken" heeft, kan dat oftewel bevredigd worden door een partner die mee instemt - maar dat willen we meestal beperken tot een andere volwassene - oftewel een voldoende goed gemaakt surrogaat dadt de illusie kan in stand houden.

Trouwens, men kan misschien zelfs kinder robotjes maken die doen alsof ze zich verweren, en afzien onder de "verkrachting", dat is misschien plezant genoeg voor de machtswellusteling, he.

Ik zie geen *fundamenteel* verschil tussen pedofilie en andere "speciale smaken" behalve dat het zo goed als onmogelijk is om "instemmende partners" te hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be