![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() lol
en die belgische krater wordt steeds groter en groter en groter
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
OVLD zou er goed aan doen nu ook heel duidelijk te maken wie de macht heeft. Bvb door Somers tot b minister te benoemen en hem in de Vlaamse regering te laten vervangen door Hilde Vautmans of JJ Degucht of zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Yep, en wat deden de stadsfinanciën daar intussen?
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 25 november 2019 om 07:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bijvoorbeeld, heb ik voor VB gestemd, met de expliciete wens dat die NIET aan de macht komen. Ik heb er enkel maar voor gestemd omdat de meeste partijen heilig gezworen hebben op het cordon, en ik de kans dat VB meer dan 50% haalde, klein inschatte. Maw, het was zo goed als gegarandeerd dat het VB niet aan de macht zou komen, en het VB is de enige partij met die garantie. Zelfs van PVDA is dat zo zeker niet. Dat was zelfs de nodige en voldoende voorwaarde: ik wilde een partij die NIET aan de macht kon komen. Het programma zelf van het VB heeft hierbij geen belang, hoewel hun niet-machtsdeelname wel degelijk helpt bij het uitvoeren ervan, veel meer dan wanneer ze aan de macht zouden komen. Hun programma komt maar heel gedeeltelijk overeen met wat ik wens, en het is zeker niet door ze aan de macht laten deel te nemen, dat het stuk dat mij interesseert, uitgevoerd kan worden. Waarom ? Ik wil dat de Belgische staat structureel ineenstuikt. Dat is ook een deel van het programma van VB. (in tegenstelling tot het VB wil ik ook dat de Vlaamse staat ineenstuikt). Maar je denkt toch niet dat het VB dat kan uitvoeren terwijl het een coalitie zou vormen, he. Als het VB een coalitie zou vormen, zou het eerste dat ze moeten opzij zetten, dat programmapunt zijn. Dus gaat hun machtsdeelname NIKS NIEMENDALLE dat programma punt verwezenlijken. Daarentegen, door zoveel mogelijk stemmen in het VB te "bevriezen", wordt de pot om een machtshebbende meerderheid te vormen kleiner, en dus de tegenstrijdigheden tussen de machtsdeelnemers groter. Hierdoor wordt de machtsuitoefening des te meer bepaald door dwaze compromissen die nergens heen gaan, veel geld kosten, destructurerend zijn en een slecht beeld geven. En hierdoor wordt het geloof in de legitimiteit van het Belgische staatswezen VEEL MEER aangetast dan indien het VB deel zou uitmaken van die macht, en zijn volle pot meedragen aan een of ander coherent beleid. Dat is trouwens exact de fout die de N-VA gemaakt heeft vorige keer. Ze heeft de Belgische staat bestendigd, en pas te laat beseft dat haar rol was om die te saboteren. Maar ondertussen is de machtshonger bij de N-VA te groot geworden, is de invloed van de mandatarissen die nog een rondje vetpot willen, groter geworden, en is haar capaciteit om destructief op te treden van binnen uit, zwaar aangetast. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 november 2019 om 07:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() t enige wat de kost van de vergrijzing kan opvangen is pensioenleeftijd naar 69 jaar en een minimum en maximumpensioen van 1500 € (voor de bejaarden zonder eigen bezittingen)
Laatst gewijzigd door Anna List : 25 november 2019 om 07:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat de Vlaamse kiezer niet zo wakker ligt van abortuswetgeving hoor. Ze gaan zwaar verliezen in die zeer linkse regering.
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.” Laatst gewijzigd door Sneaky : 25 november 2019 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Haal ondertussen nog enkele honderdduizenden staatsuierhangers naar hier, dan kan je gaan werken tot uw 75. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() https://www.demorgen.be/politiek/som...roen~bfbf917c/
Citaat:
5/12 CD&V voorzittersverkiezing 10/12 nieuwe verkiezingen aankondigen. verkiezingen eind januari/begin februari Laatst gewijzigd door Anna List : 25 november 2019 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Europees Commissaris
|
![]() Een welvaartstaat in geldnood met (vrij) open deuren...
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() |