![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook de SPa liet net bij monde van haar voorzitter weten geen interesse hebben in institutionele avonturen. Magnette was ook vrij duidelijk: van de 10 partijen rond de tafel was er slechts 1tje die dat wel wilde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Vergeet het mannen, er komt geen confederalisme. Er zijn te veel partijen (nl 9 van de tien rond tafel ) die dat absoluut niet zien zitten. De grondwet staat er ook niet voor open.
Dus accepteer dat, of verban uzelf naar de oppositie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als hij denkt dat hij in de rug wordt geschoten dan kan ik hem alleen twee oplossingen aanbevelen. Ofwel neemt hij ontslag en denkt "kust ze allemaal en los het zelf maar op". Zoals ikzelf destijds deed. Maar ik had wel de handen vrij. Het vervolg kan ik gissen maar het is niet mooi voor niemand. Ofwel zijn er andere redenen om het toch niet te doen. En daar kan ik hem geen advies bij geven. Wordt trouwens niet gevraagd. Maar dat hij zal moeten oppassen voor elementen in eigen partij vooral dan Die zullen eerst het mes komen omdraaien en daarna volgen de anderen pas. Wat had hij trouwens verwacht? Politiek is niks voor dotjes. Ik weet bovendien niet welke de beste oplossing zou zijn. Zolang hij de touwtjes in handen houdt in eigen partij kan hij zich nog tijdelijk afschermen in die hoek. Maar wat de anderen zullen doen weet ik zo al. Afmaken!!! Misschien leert hij zo wel de werkelijke wereld kennen. Hopelijk komt hij er heelhuids van af. ![]() Nu zal hij pas zijn echte vrienden leren kennen. En misschien ook vaststellen dat die er bijna niet zijn. Laatst gewijzigd door werkman : 25 november 2019 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt zijn moeder nog niet bezig gehoord zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Confederalisme zal er in inderdaad nooit komen, eerder een chaotische breuk de dag dat een Vlaams nationalistische meerderheid de onafhankelijkheid uitroept in het vlaams parlement.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herken de woorden als Nederlands, maar verder, zeker als antwoord op mijn post, ontgaat me de gezamenlijke samenhang.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 november 2019 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De geschiedenis leert dat de PS eerst heftig tegenspartelt, maar uiteindelijk toch instemt met een hervorming. Niet echt verwonderlijk: de PS en N-VA zijn objectieve bondgenoten als het gaat om het verzilveren van hun regionale machtsbasis.
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 25 november 2019 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het evolueert inderdaad steeds meer in die richting. De belgicisten zien dat ook wel hoor maar blijkbaar hopen ze ergens dat ze t.a.v. N-VA en VB een soort slijtage-effect kunnen teweegbrengen. Ze laten zich nog steeds inspireren door wat gebeurd is bij de vorming van de vorige fedreg toen Bart De Wever de verdere overheveling van beleidsbevoegdheden op halt zette. Dergelijke stommiteit is niet meer voor herhaling vatbaar, zoniet wordt N-VA geconfronteerd met een zelfde of nog ergere verkiezingsklap dan die van 26 mei 2019.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Vlaamse liberalen volgen haar hier in. Dus tis simpel, de NVA gaat voor 9 december een nota voor haar neus geschoven krijgen, zonder communautair luik, en zal moeten kiezen: meedoen of paars-groen ondergaan. Men zal de NVA dwingen keuzes te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() Waarom niet ?
De liberalen hebben al heel duidelijk aangegeven dat ze geen blokkering wensen. Paars-Groen kan er voor gaan, zeker indien ze backup van cDH en Defi krijgen. Dat CD&V de hielen likt van de NVA, is haar probleem. Die partij is een natuurlijke dood aan het sterven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Magnette is heel duidelijk naar een final offer aan het werken.
Open VLD heeft aangegeven dat te zien zitten. |
![]() |
![]() |