Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2019, 16:39   #21
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een belleke rond de hals van zo een kat hangen is de oplossing die nauwelijks iets kost, de kat niet in haar vrijheid berooft (die beesten moeten buiten kunnen), de katten eigenaar niet op stang jaagt en er voor zorgt dat de slachting onder vogels en kleine zoogdieren wordt beperkt.
En steliseren van vooral de wilde of verlaten katten kan ook geen kwaad... Op vele plaatsen wordt dat zelfs door de gemeente gratis aangeboden...

Maar dat er minder vogels zijn, kan men echt de kat niet aanrekenen maar wel alle chemische produkten die men overal overdadig rondstrooit...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 16:42   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Hoop dat men dan meteen ook de jagers uit bos en veld haalt.

Mijn katten hebben op 15 jaar zo goed als geen enkele vogel gevangen. Ze hebben een miniatuur koeienbel aan als ze buiten mogen.
De zogenaamde buitenkatten zijn waarlijke killingmachines.
De jouwe waarschijnlijk niet.
Ik ben een hondenmens, en geen kattenmens.
De jouwe mogen blijven leven. De andere niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 16:56   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Denk ik wel.
Ik kan niet buiten komen of ik zie wel een of meer katten in mijn straat.
Maar ik zie ook meer mensen. Ik heb altijd katten van de buren in de tuin gezien toen ik kind was.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 16:58   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En steliseren van vooral de wilde of verlaten katten kan ook geen kwaad... Op vele plaatsen wordt dat zelfs door de gemeente gratis aangeboden...

Maar dat er minder vogels zijn, kan men echt de kat niet aanrekenen maar wel alle chemische produkten die men overal overdadig rondstrooit...
Steriliseren heeft echt geen invloed op hun eetlust.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 17:03   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar dat er minder vogels zijn, kan men echt de kat niet aanrekenen maar wel alle chemische produkten die men overal overdadig rondstrooit...
Inderdaad, waarschijnlijk zelfs vrij evenredig met de afname van het insektenbestand.

Want mocht het zo zijn dat katten "teveel vogels afmaken", dan zouden we bedolven worden onder de tonnen insekten die onbeperkt kweken, he.

Kijk, ik wil best aannemen dat katten veel vogels afmaken. Dat wil niet eens zeggen dat de vogelpopulatie zwaar afneemt, want geelimineerde vogels maken niches vrij voor andere vogels. Het gaat er bij mij niet in dat katten die al eeuwen bij ons rondlopen, en vroeger MEER gebruikt werden als natuurlijke predatoren dan nu, plots voor een "ecologisch probleem" zorgen. Dat laatste is pas mogelijk als katten NIEUW zouden ingevoerd worden.

Maar als katten zo moorddadig zijn dat ze op een paar tientallen jaren de vogelbestanden leegvreten, dan had dat al veel langer geleden alle vogels bij ons uitgeroeid.

Trouwens, het is goed dat vogels afgemaakt worden, niewaar, want we maken ons zorgen over de insekten die aan het verdwijnen zijn. Al eens gedacht van de slachtpartij die vogels houden onder de insekten ? (zelfde soort van dwaze redenering).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 17:24   #26
Thomas-
Parlementslid
 
Geregistreerd: 10 juni 2006
Berichten: 1.787
Standaard

Een belletje aandoen is gevaarlijk, als de kat ergens blijft hangen kan hij/zij zichzelf ophangen.

Hier houden we de katten gewoon binnen, dat is het veiligste voor de kat en voor alle dieren die in de omgeving lopen en vliegen.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 17:28   #27
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Steriliseren heeft echt geen invloed op hun eetlust.
Neen, maar dat voorkomt wel dat ze zich vermenigvuldigen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 17:44   #28
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Een belletje aandoen is gevaarlijk, als de kat ergens blijft hangen kan hij/zij zichzelf ophangen.
Ik zou het ook ni riskeren. Ze kruipt nogal graag en veel in bomen en struiken.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 18:14   #29
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat grappig, dat men zijn katten niet mag buiten laten, maar wel zijn vrouw en kinderen De veroorzaken veel meer schade gedurende hun leven dan die katten...

Wij hebben 5000 jaar katten "buiten gelaten". Nu plots doden ze de vogeltjes...
Ik vind het ook grappig. En nog meer dan vrouwen en kinderen veroorzaken mannen schade buiten. Mss moet er een ochtend- middag- en avondklok voor hen komen?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 19:28   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, waarschijnlijk zelfs vrij evenredig met de afname van het insektenbestand.

Want mocht het zo zijn dat katten "teveel vogels afmaken", dan zouden we bedolven worden onder de tonnen insekten die onbeperkt kweken, he.

Kijk, ik wil best aannemen dat katten veel vogels afmaken. Dat wil niet eens zeggen dat de vogelpopulatie zwaar afneemt, want geelimineerde vogels maken niches vrij voor andere vogels. Het gaat er bij mij niet in dat katten die al eeuwen bij ons rondlopen, en vroeger MEER gebruikt werden als natuurlijke predatoren dan nu, plots voor een "ecologisch probleem" zorgen. Dat laatste is pas mogelijk als katten NIEUW zouden ingevoerd worden.

Maar als katten zo moorddadig zijn dat ze op een paar tientallen jaren de vogelbestanden leegvreten, dan had dat al veel langer geleden alle vogels bij ons uitgeroeid.

Trouwens, het is goed dat vogels afgemaakt worden, niewaar, want we maken ons zorgen over de insekten die aan het verdwijnen zijn. Al eens gedacht van de slachtpartij die vogels houden onder de insekten ? (zelfde soort van dwaze redenering).
Dat lijkt mij een foute redenering.
Normaal houden predatoren en prooidieren elkaar in evenwicht.
Maar dat evenwicht is verstoort omdat de mens de katten bijvoedert.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 19:31   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik vind het ook grappig. En nog meer dan vrouwen en kinderen veroorzaken mannen schade buiten. Mss moet er een ochtend- middag- en avondklok voor hen komen?
Goed idee, vooral voor jongeren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 19:39   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Hoop dat men dan meteen ook de jagers uit bos en veld haalt.

Mijn katten hebben op 15 jaar zo goed als geen enkele vogel gevangen. Ze hebben een miniatuur koeienbel aan als ze buiten mogen.
Die van ons is al eens met je koi van 20cm en met een dwergkonijn afgekomen...daar gaat die bel niet veel aan doen hé.

Ooit zo'n belletje geprobeerd trouwens...kwam ze nog steeds met vogels af, wel iets minder...

Nadien kwam ze eens thuis op drie poten met één poot vast in haar halsbandje, vanaf dan heb ik dat maar weggegooid. Beestje had dood kunnen zijn, ocharme.

Laatst gewijzigd door Anna List : 27 november 2019 om 19:47.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 19:40   #33
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat wilt ge, de cijfers van de katten vereniging?
Ik hoef geen cijfers, ik zie hoe het aantal vogels elk jaar afneemt.
Zeg nu zelf, hoelang is het geleden dat ge nog eens een veldleeuwerik gezien hebt in België?
En hoeveel veldleeuwerikken worden er van katten gepakt mss? Laat ons serieus blijven he.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 19:41   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dit is de zoveelste bevestiging van iets wat ik eigenlijk allang wist, ik leef tussen miljoenen idioten die zulke onzin allemaal voor lief nemen.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 19:44   #35
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En steliseren van vooral de wilde of verlaten katten kan ook geen kwaad... Op vele plaatsen wordt dat zelfs door de gemeente gratis aangeboden...

Maar dat er minder vogels zijn, kan men echt de kat niet aanrekenen maar wel alle chemische produkten die men overal overdadig rondstrooit...
Dat die gemeente ook eens doorpakt in godsnaam he.
Ik ben een dierenliefhebber, maar wilde katten of zwerfkatten die moet je niet steriliseren maar euthanaseren.
Watjes.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 19:46   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik vind het ook grappig. En nog meer dan vrouwen en kinderen veroorzaken mannen schade buiten. Mss moet er een ochtend- middag- en avondklok voor hen komen?
Een spreekverbod voor vrouwen kan ook.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 19:48   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
En hoeveel veldleeuwerikken worden er van katten gepakt mss? Laat ons serieus blijven he.
Dat is net het punt, elke veldleeuwerik is er een te veel.
Toen er veel waren stak het op geen leeuwerikje.

Laatst gewijzigd door Bobke : 27 november 2019 om 19:51.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 20:51   #38
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een belleke rond de hals van zo een kat hangen is de oplossing die nauwelijks iets kost, de kat niet in haar vrijheid berooft (die beesten moeten buiten kunnen), de katten eigenaar niet op stang jaagt en er voor zorgt dat de slachting onder vogels en kleine zoogdieren wordt beperkt.
Probleem is:

a) volgens de katteneigenaar dat zijn kat nooit iets doet en die nooit geen vogeltjes of andere dieren doodt.

b) een bel levensgevaarlijk is, er is immers een kans van 1/10000000 dat de kat zich zou ophangen wanneer deze blijft hangen aan een tak of zo.

c) de katteneigenaars 0.0 kennis hebben van de feiten, de zaken liever ontkennen en vooral niet met de realiteit willen geconfronteerd worden. Liever snel de andere kant op kijken alsof er niets aan de hand is. De reactie van Hoomer is tekenend.

Gelet op bovenstaande dringen zich dus andere, dwingende maatregelen op;

=> verplichte sterilisatie ( check ) en opvolging
=> verplichte bel
=> verplicht binnen houden tijdens bepaalde uren
=> verplicht op eigen terrein houden

Allemaal maatregelen die perfect haalbaar zijn.

Het grote probleem is dat veel katteneigenaars, vooral vrouwen, intellectueel niet verder geraken dan "wat heeft mijn kat zo een mooie zachte pels en zo'n mooie ogen". Zeg niets negatiefs over hun kat, want dan krijg je een hysterisch, onsamenhangend antwoord dat naast de kwestie is.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 20:53   #39
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, waarschijnlijk zelfs vrij evenredig met de afname van het insektenbestand.

Want mocht het zo zijn dat katten "teveel vogels afmaken", dan zouden we bedolven worden onder de tonnen insekten die onbeperkt kweken, he.

Kijk, ik wil best aannemen dat katten veel vogels afmaken. Dat wil niet eens zeggen dat de vogelpopulatie zwaar afneemt, want geelimineerde vogels maken niches vrij voor andere vogels. Het gaat er bij mij niet in dat katten die al eeuwen bij ons rondlopen, en vroeger MEER gebruikt werden als natuurlijke predatoren dan nu, plots voor een "ecologisch probleem" zorgen. Dat laatste is pas mogelijk als katten NIEUW zouden ingevoerd worden.

Maar als katten zo moorddadig zijn dat ze op een paar tientallen jaren de vogelbestanden leegvreten, dan had dat al veel langer geleden alle vogels bij ons uitgeroeid.

Trouwens, het is goed dat vogels afgemaakt worden, niewaar, want we maken ons zorgen over de insekten die aan het verdwijnen zijn. Al eens gedacht van de slachtpartij die vogels houden onder de insekten ? (zelfde soort van dwaze redenering).
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 20:54   #40
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Een spreekverbod voor vrouwen kan ook.
Lol z, wacht maar tot ge weer thuis zijt dan
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be