Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2019, 13:56   #41
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kolonisatie is migratie met de bedoeling uw eigen cultuur daar te installeren he.
Zoals de Vlaamse emigranten doen?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 13:57   #42
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze hier al een paar generaties zijn, en nog moslim zijn, zijn ze wel degelijk met een koloniale bedoeling bezig he. Zo niet zouden ze de cultuur van hier overgenomen hebben na 1 generatie.
Ah nee, de islam strekt zich net uit over verschillende lands- en cultuurgrenzen heen. Da's de traditie enzow, kunnen we niet van afstappen
Oud 28 november 2019, 14:04   #43
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Doe maar niet alsof je te achterlijk bent om dat te weten... Jijzelf hebt al laten horen dat als jullie met meerderen zijn wij ons zullen moeten aanpassen aan jullie...
Je hoeft je helemaal niet aan te passen aan ons.

Maar wij willen ook de vrijheid om te geloven en doen wat we willen.
That's all & blijkbaar hét probleem...

Laatst gewijzigd door Guinevere : 28 november 2019 om 14:04.
Oud 28 november 2019, 14:07   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Doen ze meestal niet. Kijk naar mij: mijn kinderen spreken zelfs geen Nederlands. Nog een generatie verder en het "Belgisch avontuur" is totaal vergeten. Ook nergens nodig voor.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 14:07   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah nee, de islam strekt zich net uit over verschillende lands- en cultuurgrenzen heen. Da's de traditie enzow, kunnen we niet van afstappen
Dat is precies zijn koloniserende natuur.
Oud 28 november 2019, 14:08   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals niet naar het gemeentelijk zwembad mogen omdat het burkini namiddag is ?
Oud 28 november 2019, 14:16   #47
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
https://www.gva.be/cnt/dmf20160302_0...werpse-scholen

Dat jij moeite hebt met onweerlegbare feiten onder ogen te zien, is mij al eerder opgevallen.

LOL
Dat artikel wil niet meer zeggen dat moslims hun kinderen in de buurt school laten lopen ipv op de buiten. Het zegt niets over de samenstelling van de bevolking van Antwerpen, want als er werkelijk zo'n moslim meerderheid is, hoe kan de NVA hier dan zulke monsterscores halen ?

Citaat:

Helemaal niet. Dat zie je alleen al aan de partnerkeuze. Die gebeurt voor het overgrote deel nog steeds binnen tribale scheidslijnen.

https://margotrappenburg.nl/wp-conte...n-politiek.pdf

Binnen jouw clan gaat het er nog een pak achterlijker aan toe:

First cousin marriages in Pakistani communities leading to 'appalling' disabilities among children
Partnerkeuze heeft meestal te maken met wie u wil en kan krijgen.

Dat er nog steeds mensen uit hun herkomstland of die van de ouders huwen, heeft misschien te maken met dat ze hier daarvoor geen geschikte partner.

Citaat:
Je ziet het ook aan hoe hun loyaliteit ligt:

'Twice as Many' British Muslims Fighting for ISIS Than in UK Armed Forces

Turkse voetballertjes brengen militaire groet

Commotie over optocht ‘Turkse’ wolven in Heusden met sp.a-schepen Özdemir
“Kinderen in militaire uniformen? Kan niet”

Als jij dat allemaal een deel van de Europese bevolking vindt, dan heeft het begrip "Europees" geen enkele betekenis voor jou.
Mensen met meerdere nationaliteiten hebben ook in meerdere landen een loyaliteit. Daar is niks mis mee.

Citaat:
Natuurlijk kan dat wel. In Denemarken worden omvolking en islamisering nu al aangepakt en dat gaat hier ook gebeuren.

Wanneer hun aanwezigheid ons sociaal weefsel ontwricht dan zijn het kolonisten.
Da's een negativistische visie. De aanwezigheid van migranten verandert de samenleving misschien wat, da's alles. Maar samenlevingen veranderen voortdurend, zoals ook de geschiedenis leert.

Citaat:
Onze liberale democratie is niet gewapend tegen de hoge geweld- en criminaliteitsgraad van moslim allochtonen.
Wederom bron of cijfers? En natuurlijk is de democratie wel gewapend, nl. met de politie en het gerecht.

Kortom: weer een staaltje negativiteit om negatief te zijn.
Oud 28 november 2019, 14:22   #48
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Doen ze meestal niet. Kijk naar mij: mijn kinderen spreken zelfs geen Nederlands. Nog een generatie verder en het "Belgisch avontuur" is totaal vergeten. Ook nergens nodig voor.
Als je geen cultuur hebt, kun je er ook geen doorgeven, dat is het enige wat ge daarmee aantoont.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 14:26   #49
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Voorbeelden??? Ik ken ten andere geen enkele Vlaamse kolonie hoor...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 14:27   #50
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oké, liever achterlijk blijven dan... maar laat ons met rust met die achterlijkheid...
Oud 28 november 2019, 14:30   #51
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar wij willen ook de vrijheid om te geloven en doen wat we willen.
That's all & blijkbaar hét probleem...
Thuis geloven en doen jullie wat je willen; maar wij willen niet met jullie kopvodden, jullie halal en andere dwazigheden opgescheept zitten...

Indien jullie ons eten niet lusten dan brengen jullie gewoon jullie bobo'kes mee en in de school is het onze kultuur en onze wetenschap en wijsheid dat er onderricht wordt...

Moeilijk hé...
Oud 28 november 2019, 14:44   #52
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Als je geen cultuur hebt, kun je er ook geen doorgeven, dat is het enige wat ge daarmee aantoont.
De kultuur is een levenswijze en de beste levenswijze is die die het leven ter harte neemt en niet die levenswijze die, zogezegd kultureel bepaald, zich aan allerlei domme en niet ter zake doende regels moet houden...

Als Vlaming zit ik niet opgescheept met de grootheidswaanzin van een grote francofonie... Door van thuis uit katholiek maar vrij opgevoede Vlaming ligt de wereld voor mij open en kan ik mij overal aanpassen en dat is de kultuur die ik mijn kinderen wil meegeven... Zelfs nadenken, zelfs oordelen, zelfs beslissen en niet afgezaagd gezeik van de ene of andere betweter nalopen...

Wijze mannen hebben wijze woorden gezegd, maar ik betwijfel heel erg of Mohammed daar toe behoorde... Maar zelfs de wijze woorden van die wijze mannen werden later heel dikwijls, om niet te zeggen altijd verdraaid, ontdaan van hun grootheid... en, vooral als het om godsdiensten gaat, neergehaald tot dwaze geboden die elk goed doel voorbij schoten...
Het is even dwaas alles over boord te gooien, zoals het even dwaas is om zulke riten gewoon, uit gehoorzaamheid, uit plicht, uit onwetendheid, uit dwaasheid, uit luiheid... te blijven naleven en te blijven volgen...

Dus ik zou maar niet te vlug zeggen dat zich altijd en overal kunnen aanpassen betekent dat die mensen geen kultuur hebben...
Ten andere tussen la Belgique en Frankrijk zijn de kulturele verschillen echt niet om over naar huis te schrijven...
Oud 28 november 2019, 15:18   #53
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat artikel wil niet meer zeggen dat moslims hun kinderen in de buurt school laten lopen ipv op de buiten. Het zegt niets over de samenstelling van de bevolking van Antwerpen, want als er werkelijk zo'n moslim meerderheid is, hoe kan de NVA hier dan zulke monsterscores halen ?

Dat er nog steeds mensen uit hun herkomstland of die van de ouders huwen, heeft misschien te maken met dat ze hier daarvoor geen geschikte partner.

Mensen met meerdere nationaliteiten hebben ook in meerdere landen een loyaliteit. Daar is niks mis mee.

Da's een negativistische visie. De aanwezigheid van migranten verandert de samenleving misschien wat, da's alles. Maar samenlevingen veranderen voortdurend, zoals ook de geschiedenis leert.

Wederom bron of cijfers? En natuurlijk is de democratie wel gewapend, nl. met de politie en het gerecht.

Kortom: weer een staaltje negativiteit om negatief te zijn.
De geschiedenis leert ook dat u afstamt van primaten.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 15:44   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
De geschiedenis leert ook dat u afstamt van primaten.
Allah is een primaat?
Oud 28 november 2019, 15:45   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Thuis geloven en doen jullie wat je willen; maar wij willen niet met jullie kopvodden, jullie halal en andere dwazigheden opgescheept zitten...

Indien jullie ons eten niet lusten dan brengen jullie gewoon jullie bobo'kes mee en in de school is het onze kultuur en onze wetenschap en wijsheid dat er onderricht wordt...

Moeilijk hé...
Doe geen moeite marie, islam is pre-middeleeuwen.

Die houding krijg je daar nooit uit.
Oud 28 november 2019, 15:48   #56
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Doe geen moeite marie, islam is pre-middeleeuwen.

Die houding krijg je daar nooit uit.
Die mag er niet uit, want Allah, enfin zijn zogezegde woordvoeders hier op aarde, willen het niet...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 28 november 2019 om 15:48.
Oud 28 november 2019, 17:00   #57
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat artikel wil niet meer zeggen dat moslims hun kinderen in de buurt school laten lopen ipv op de buiten. Het zegt niets over de samenstelling van de bevolking van Antwerpen
Het is een voorafspiegeling van de toekomstige samenstelling van Antwerpen: een moslim meerderheid. En - op basis van wat we aantreffen in moslim landen - weten we dat dit een teloorgang zal inhouden van democratie, mensenrechten, geweldloze conflictbeheersing, vrouwen- en holebi-emancipatie in Antwerpen.

Citaat:
want als er werkelijk zo'n moslim meerderheid is, hoe kan de NVA hier dan zulke monsterscores halen ?
Ook moslims kunnen N-VA stemmen. Daar bovenop zijn er nog steeds genoeg autochtone stemgerechtigden die de omvolking om zich heen zien, merken dat dit een taboe onderwerp is voor de poco partijen, en dus stemmen op VB en N-VA.

Is dat echt zo moelijk voor jou om te vatten, dat de samenstelling van de totale bevolking iets anders is dan de samenstelling van de scholieren-bevolking, maar dat de scholieren-samenstelling een voorafspiegeling is van die van de toekomstige totale bevolking?

Citaat:

Moslims meisjes worden aanzien - conform de aanbevelingen van de koran - als broedkippen voor de volgende generatie jihad strijders. Indien ze het wagen met een niet-moslim vriendje te verkeren riskeren ze het slachtoffer te worden van eerwraak.

Moslim jongens zouden hun kansen op de relatie-markt drastisch kunnen verhogen indien ze zouden ophouden met het aanbidden van de massamoordenaar, serieverkrachter en pedofiel de profeet Mohammed als hun groot lichtend voorbeeld. En niet langer op een barbaarse manier omgaan met vrouwen.

Citaat:
Citaat:
Er is voor jou niks mis met de duizenden "Europese" moslims die naar Syrië trokken om te moorden, te plunderen, te verkrachten en seksslavinnen te houden naar het voorbeeld van hun profeet? Genoteerd.

Citaat:
Da's een negativistische visie. De aanwezigheid van migranten verandert de samenleving misschien wat, da's alles.
De massale instroom van islamitische immigranten ontwricht onze liberale democratie.

Citaat:
Maar samenlevingen veranderen voortdurend, zoals ook de geschiedenis leert.
De geschiedenis leert ook dat samenlevingen niet altijd ten goede veranderen. En dat het soms nodig is om vijandige invasies terug te dringen en obscene ideologieën buiten de wet te stellen.

Citaat:
Ik weet dat je ermee aan het rammelen bent want ondertussen kan iedereen ten overvloede zien wat jij zogezegd niet ziet: het geweldmonopolie van de polite moet het vaak afleggen tegen gewelddadig islamitisch gespuis. Toch - voor de grammafoonplaat - enkele heel concrete voorbeelden:

Een simpele arrestatie van één persoon in een rustige wijk in een rustig dorp in Vlaanderen:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...r-op~a14f42a8/

Citaat:
Tijdens hevige opstootjes in de wijk Meulenberg in Houthalen-Helchteren zijn deze avond gewonden gevallen onder de politieagenten en werden politiecombi’s met stenen bekogeld. Een agent liep zelfs een schedelfractuur op na een crash met zijn auto. Aanleiding voor de rellen was een arrestatie eerder op de dag in de Houthalense wijk Meulenberg.
Een Afrikaans land wint een match tegen een ander Afrikaans land in Afrika. De gevolgen in Brussel:

https://www.bruzz.be/samenleving/han...len-2017-11-12

Citaat:
Dat beaamt een jongedame die boven de zaak woont. "Ik durfde niet naar beneden gaan, maar ik heb wel gezien hoe de jongeren met stenen naar de politie gooiden. Daarna heeft de politie zich teruggetrokken naar Anneessens en zijn de vandalen eerst begonnen met de nachtwinkel hier recht tegenover te plunderen, daarna begonnen ze hier beneden binnen te dringen."

"Ik heb toen naar de politie gebeld om te zeggen dat ze hier binnen zaten, ik had schrik dat ze het gebouw in brand zouden steken. Uiteindelijk heeft de politie wel gechargeerd en het waterkanon ingezet."

"Ja, de politie is veel te traag geweest, maar werd zelf ook wel constant bekogeld. Ze waren met veel te weinig", voegt De Kerf nog toe.
Of onlangs nog, episode honderdduizend-en-zoveel in de love story tussen de Franse natie en haar geïslamiseerde banlieues:

https://doorbraak.be/brandende-banlieues/

Citaat:
In Mantes-la-Jolie werden een paar dagen later pompiers in een val gelokt. Het gebeurt zo vaak dat die een valse oproep krijgen dat de brandweer altijd begeleid wordt door politie. Ook nu weer hadden jongeren vuilnisbakken doen branden. De brandweer werd bij aankomst met stenen bekogeld. Op een bepaald moment werd een politiepatrouille omsingeld door een honderdtal gewapende jongeren. Die konden niet veel anders dan vluchten voor hun leven.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 17:40   #58
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Voor velen is het genoeg geweest maar voor velen is het niet genoeg geweest. Ze zullen ons blijven kloten en hun wil opdringen tot het ontploft.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 18:24   #59
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Inderdaad Patrick. Als België avonturen toelaat dan is de Engelse taal het beste middel om zich van de opsluiting af te maken. Normaal kan ik heel goed mijn plan trekken in de Franse taal. Maar ik vertik het van mijn medeburgers; die mogelijk wel te laks zijn; vanuit de hoogte te benaderen met gezwollen kop
om hen te laten voelen dat ik meer zou zijn omdat ik Frans zou kunnen.
Ik heb het geluk gehad te mogen/moeten werken in een andere taal.
Dus voor mij is er geen probleem. Maar voor België is er wel een probleem.
In Walbanië studeert de jeugd als tweede taal het Engels.
Dus als ze dat in Vlaanderen ook mogen is het probleem binnen tien jaar opgelost. Iedereen spreekt Engels; de wereldtaal. En dus ook de PC-taal.
En Engels is bovendien veel gemakkelijker om te assimileren.
En merk bovendien hoe ver Nederland staat tegenover België wat betreft de Internet handel.
Natuurlijk gebruikt Shakespierre nog deze taal met zoveel meer woorden meer maar dat is absoluut geen hinderpaal om deze taal als omgangstaal te gebruiken. Op dit forum zijn er ook Franstaligen die Nederlandse omgangstaal kunnen gebruiken. Maar ik heb reeds dikwijls gemerkt dat ze ook niet meer mee kunnen als je iets diepgaander met gebruik van andere woorden iets uitlegt. Evenzeer is dus het gebruik van het Nederlands even ver weg als het gebruik van het Engels van Shakespierre voor alle Belgen.
En bovendien blijft het storend werken als zelfs ministers komen stamelen dat alles koet kaat. Of doen ze dat soms om de dubbele leugen te verbergen?
Ze moeten het hier serieuzer gaan aanpakken of de burgers van dit land behouden de indruk dat ze in een toren van Babel leven?
Maar Europa heeft zelfs geen eenheidstaal.
Dus we zullen nog ietwat moeten wachten voor ze ook daar hun verstand krijgen.

Laatst gewijzigd door werkman : 28 november 2019 om 18:30.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 18:33   #60
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Inderdaad Patrick. Als België avonturen toelaat dan is de Engelse taal het beste middel om zich van de opsluiting af te maken. Normaal kan ik heel goed mijn plan trekken in de Franse taal. Maar ik vertik het van mijn medeburgers; die mogelijk wel te laks zijn; vanuit de hoogte te benaderen met gezwollen kop
om hen te laten voelen dat ik meer zou zijn omdat ik Frans zou kunnen.
Ik heb het geluk gehad te mogen/moeten werken in een andere taal.
Dus voor mij is er geen probleem. Maar voor België is er wel een probleem.
In Walbanië studeert de jeugd als tweede taal het Engels.
Dus als ze dat in Vlaanderen ook mogen is het probleem binnen tien jaar opgelost. Iedereen spreekt Engels; de wereldtaal. En dus ook de PC-taal.
En Engels is bovendien veel gemakkelijker om te assimileren.
En merk bovendien hoe ver Nederland staat tegenover België wat betreft de Internet handel.
Natuurlijk gebruikt Shakespierre nog deze taal met zoveel meer woorden meer maar dat is absoluut geen hinderpaal om deze taal als omgangstaal te gebruiken. Op dit forum zijn er ook Franstaligen die Nederlandse omgangstaal kunnen gebruiken. Maar ik heb reeds dikwijls gemerkt dat ze ook niet meer mee kunnen als je iets diepgaander met gebruik van andere woorden iets uitlegt. Evenzeer is dus het gebruik van het Nederlands even ver weg als het gebruik van het Engels van Shakespierre voor alle Belgen.
En bovendien blijft het storend werken als zelfs ministers komen stamelen dat alles koet kaat. Of doen ze dat soms om de dubbele leugen te verbergen?
Ze moeten het hier serieuzer gaan aanpakken of de burgers van dit land behouden de indruk dat ze in een toren van Babel leven?
Shakespierre, een Franse neef van Shakespeare?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be