Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2019, 21:21   #861
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Nu blijkt dat het 'telefoontje' van Trump naar Sonderland waar hij erop staat dat hij geen 'quid pro quo' wil van Zelenski op 9 september, niet bestaat in de telefoonlogs van het Witte Huis....

Als Sonderland hierover gelogen heeft (en hij heeft al 2x zijn getuigenis 'aangepast') , dan gaat hij Cohen vervoegen in de gevangenis.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 06:42   #862
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Da's waar maar mensen als McCain, Bush Sr. en John Kerry deden tenminste hun legerdienst en met onderscheiding.
Dat is dus een dienst aan hun land, hoe twijfelachtig ook die oorlogen waren.
Dat is wel maar zwak als redenering he. Professioneel moordenaar zijn is goed, maar bajesklant zijn is dan weer niet goed ?

Wat is het nu, moet ge moordenaar geweest zijn of niet om een goeie president te zijn ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 16:35   #863
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is wel maar zwak als redenering he. Professioneel moordenaar zijn is goed, maar bajesklant zijn is dan weer niet goed ?

Wat is het nu, moet ge moordenaar geweest zijn of niet om een goeie president te zijn ?
Neen, het gaat erom dat je aantoont dat je niet 100% egoistisch en egocentrisch bent maar minstens 1% altruistisch en dus daden stelt die 'goed zijn voor het geheel' maar potentieel slecht voor jezelf.

Ik weet het, je gelooft niet dat het mogelijk is, altruisme is scifi in uw concepttheorie.

Laatst gewijzigd door parcifal : 29 november 2019 om 16:35.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2019, 09:20   #864
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Neen, het gaat erom dat je aantoont dat je niet 100% egoistisch en egocentrisch bent maar minstens 1% altruistisch en dus daden stelt die 'goed zijn voor het geheel' maar potentieel slecht voor jezelf.

Ik weet het, je gelooft niet dat het mogelijk is, altruisme is scifi in uw concepttheorie.


Juist.

Jij vindt soldaten altruisten ? Ik zou denken dat het mensen zijn die graag moorden, maar niet graag in 't gevang gaan. They love the smell of napalm in the morning, maar ze willen daar niet voor gestraft worden. Natuurlijk is dat niet opbiechtbaar, en dus gaan ze maar mee met het kant en klaar verhaaltje dat ze hun land dienen en zo... en wie weet, ze geloven dat misschien zelf. Maar de echte fun is toch van de trekker over te halen en die andere zien neer te vallen he.

Zoals Patton het zo voortreffelijk zegde: een goed soldaat is niet ene die gaat sterven voor zijn vaderland. Het is ene die die andere doet sterven voor zijn vaderland

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 december 2019 om 09:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2019, 11:35   #865
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Juist.

Jij vindt soldaten altruisten ? Ik zou denken dat het mensen zijn die graag moorden, maar niet graag in 't gevang gaan. They love the smell of napalm in the morning, maar ze willen daar niet voor gestraft worden. Natuurlijk is dat niet opbiechtbaar, en dus gaan ze maar mee met het kant en klaar verhaaltje dat ze hun land dienen en zo... en wie weet, ze geloven dat misschien zelf. Maar de echte fun is toch van de trekker over te halen en die andere zien neer te vallen he.

Zoals Patton het zo voortreffelijk zegde: een goed soldaat is niet ene die gaat sterven voor zijn vaderland. Het is ene die die andere doet sterven voor zijn vaderland
Een soldaat moet bevelen opvolgen en riskeert zijn lijf en zijn leden met minimaal persoonlijk voordeel, het wilde plunderen en verkrachten van vroeger zit er nu niet echt meer in en ook wie zomaar in het wilde weg mensen afknalt riskeert nu de krijgsraad.

Veel fun is er dus niet aan, tenzij voor een psychopaat hier en daar.

Daarom kan je het zien als een daad van zelfopoffering en moed en altruisme om als soldaat naar een actief conflict te gaan : "to put yourself in harms way" zeggen de amerikanen ook wel.

En een draft dodger als Trump is dus per definitie het tegendeel daarvan, wat is het tegendeel van moed, zelfopoffering en altruisme?
Trump is daarvan een perfect voorbeeld.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 06:56   #866
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Impeachment: Witte Huis stuurt kat naar zitting juridische commissie.

Citaat:
In een brief aan commissievoorzitter en Democraat Jerry Nadler schrijft juridisch adviseur van het Witte Huis Pat Cipollone dat er 'redelijkerwijs niet kan worden verwacht dat (het Witte Huis) deelneemt aan een hoorzitting terwijl de getuigen nog niet bij naam zijn genoemd en het onduidelijk blijft of de juridische commissie de president een eerlijk proces zal bieden'.
Begrijpelijk.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 22:25   #867
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard



__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 06:34   #868
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een soldaat moet bevelen opvolgen en riskeert zijn lijf en zijn leden met minimaal persoonlijk voordeel, het wilde plunderen en verkrachten van vroeger zit er nu niet echt meer in en ook wie zomaar in het wilde weg mensen afknalt riskeert nu de krijgsraad.
Ja, wat ik bedoelde is dat als men graag volk vermoordt, maar niet het risico wil lopen van daarvoor naar de gevangenis te moeten, men wel een toegeving moet doen: men mag niet meer gaan moorden zoals men wil, maar enkel maar die waarvan de overste gezegd heeft dat het mocht. Dat is inderdaad een beperking, maar de prijs die te betalen is om ongestraft mogen te moorden: enkel maar die gaan vermoorden waarvan men het U zegt. Maar de fun van de moord blijft wel, als je niet te kieskeurig bent he.

Het is een beetje alsof je niet zomaar gelijk welke taartjes in de bakkerij mag eten, maar enkel die die men U beveelt. Maar als je graag taartjes eet, is dat toch altijd nog meegenomen, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 10:27   #869
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is een beetje alsof je niet zomaar gelijk welke taartjes in de bakkerij mag eten, maar enkel die die men U beveelt. Maar als je graag taartjes eet, is dat toch altijd nog meegenomen, nee ?
Ja maar, deze taartjes bijten terug en er is best wel een kans dat die taarten een stuk van jou opeten.

Dan moet je wel de ballen hebben om ervoor te gaan.
Dat had Trump dus niet, hoewel hij vast ook erg veel van taartjes houdt.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 10:31   #870
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ja maar, deze taartjes bijten terug en er is best wel een kans dat die taarten een stuk van jou opeten.
Zoals ik zeg, het is een kwestie van goesting he. Voor wat hoort wat.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 december 2019 om 10:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 10:38   #871
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.362
Standaard

Rob Reiner accuses 'many White Evangelicals' of signing 'pact with Putin'

Wel, er zit wat waarheid in, of je het er nu mee eens bent of niet. Door de geschiedenis heen hebben politici religieuze taal gebruikt om verkiezingen te winnen, net zoals Poetin nu de orthodoxe kerk gebruikt om zijn macht te vergroten. Eén wereldleider was er bijzonder goed in:

"In this hour I would ask of the Lord God only this: that He would give His blessing to our work, and that He may ever give us the courage to do the right. I am convinced that men who are created by God should live in accordance with the will of the Almighty. No man can fashion world history unless upon his purpose and his powers there rests the blessings of this Providence."

Dat klinkt misschien als een ideale leider, maar die toespraak werd in 1937 gehouden door de kanselier van Duitsland, Adolf Hitler
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.

Laatst gewijzigd door Indomitable : 4 december 2019 om 10:40.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 11:26   #872
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Zoveelste blatante leugen van Trump:

https://www.theguardian.com/uk-news/...-prince-andrew

Hij beweert dat hij prins Andrew niet kent en nu staan de kranten vol met fotos van Trump en Andrew van jong tot oud.

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2019, 06:27   #873
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Het levende lijk gaat er vol voor.

NANCY PELOSI GEEFT GROEN LICHT VOOR OPSTELLEN VAN INBESCHULDIGINGSTELLING.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2019, 09:44   #874
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Eerste tegenstandster van Trump geeft op.

Kamala Harris kapt ermee

Er zullen er nog volgen of zie ik dat verkeerd?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 december 2019 om 09:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2019, 12:04   #875
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.490
Standaard

Hillary 2020 is nog steeds mogelijk

https://nypost.com/2019/12/04/hillar...sidential-run/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2019, 12:16   #876
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Eerste tegenstandster van Trump geeft op.

Kamala Harris kapt ermee

Er zullen er nog volgen of zie ik dat verkeerd?
Beto was 1 van de eersten
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2019, 20:21   #877
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hillary 2020 is nog steeds mogelijk

https://nypost.com/2019/12/04/hillar...sidential-run/
Zit die niet in een gewatteerde kamer of is ze kunnen ontsnappen?

Maar het is inderdaad mogelijk zoals u schreef: “Hillary Clinton sluit niet uit dat ze in 2020 opnieuw mee doet aan de presidentsverkiezingen”

Laat die maar weg want als ze die laten doen zit men met een oorlog.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2019, 20:29   #878
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hilarisch
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 06:09   #879
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

It's alive!!!!!!

Nancy Pelosi bijt fel van zich af: 'Beschuldig me niet van Trump te haten'

Mag ik twijfelen of dat Pelosi ze nog wel alle 5 op een rij heeft?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 14:22   #880
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

ik heb het hier al eens geschreven, en ik schrijf het opnieuw, ik geniet echt van de hypocrisie van de REP!

Newt Gingrich verwijt de DEM dat ze de impeachment starten 'on the eve of Christmas'! Wat een schande!

maar wacht eens even.

In 1998, toen Newt Gingrich zelve de impeachment startte tegen Bill Clinton, weet ge op welke moment dat was? exact op het moment dat Bill Clinton officieel de lichtjes van de Witte Huis kerstboom aanstak...

Newt Gingrich, de vleesgeworden hypocrisie!
Hij veroordeelde bovendien Clinton voor zijn affaire met Lewinski, en dat 'tegen de Amerikaanse zeden' was, ... later bleek dat hij op dat moment zelf een geheime affaire met zijn secretaresse...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be