Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Wie wil een vermogensbelasting?
wie stemt voor een vermogensbelasting van 1% voor > 1 miljoen euro 4 20,00%
- wie stemt tegen vermogensbelasting? 11 55,00%
- wie stemt voor een vermogensbelasting van 1% voor > 2 miljoen euro 0 0%
wie stemt voor een vermogensbelasting van 1% voor > 3 miljoen euro 0 0%
ander voorstel 4 20,00%
? 1 5,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2019, 13:46   #181
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
daarom moeten we die gebakken lucht waarde belasten,
dan gaan de prijzen omlaag
En waarom moeten die prijzen omlaag ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 14:29   #182
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik kan niet stemmen voor een vermogensWINSTbelasting ?

Geld waar al belastingen op betaald is, hoeft niet nog eens belast te worden, mij dunkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 14:33   #183
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik kan niet stemmen voor een vermogensWINSTbelasting ?

Geld waar al belastingen op betaald is, hoeft niet nog eens belast te worden, mij dunkt.
je bent dus tegen een vermogensbelasting, stemmen maar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 16:35   #184
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik kan niet stemmen voor een vermogensWINSTbelasting ?

Geld waar al belastingen op betaald is, hoeft niet nog eens belast te worden, mij dunkt.
Ook niet gemakkelijk hé.

Wanneer ga je de winst bepalen? Bij de verkoop? Van zowel roerend als onroerend goed? Mag men dan het vermogensverlies af trekken? enz...

Nu, het zou inderdaad billijk zijn want nu wordt winst op aandelen bijvoorbeeld niet belast. Maar die belasting is zeer conjunctuurgevoelig en de inkomsten zouden nogal fluctueren en de Belgische staat kennende, bij veel inkomsten wordt het opgesoupeerd, bij weinig inkomsten heeft men een serieus déficit. Een overschot bij ons, al was het maar om de schuldenberg af te bouwen, is een utopie vrees ik.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 16:49   #185
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gebeurt nooit. Een staat is een zwart gat. Je kan daar zoveel geld aan geven als je wil, die staat heeft toch altijd meer nodig. Dat is trouwens normaal. Als je macht hebt om onbeperkt uit te geven, zou je een idioot moeten zijn om dat niet te doen en minder voordelen te hebben.
omdat nu de staat geleid wordt door corrupte beunhazen

bij het N-Vb systeem heeft de bevolking meer inspraak bij de uitgaven, meer controle, eerlijker justitie, ...
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 16:52   #186
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
omdat nu de staat geleid wordt door corrupte beunhazen
Dat is inherent aan staatswezen. Daarvoor werd de staat uitgevonden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 16:56   #187
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ook niet gemakkelijk hé.

Wanneer ga je de winst bepalen? Bij de verkoop? Van zowel roerend als onroerend goed? Mag men dan het vermogensverlies af trekken? enz...
Inderdaad heeft iets enkel maar een monetaire waarde op het ogenblik van een transactie he. Het heeft zelfs geen mogelijke zin (zoals ik al een paar keer aangaf) om andere dingen een waarde te geven waarop je een belasting zou heffen. En dus ook niet op "virtuele veranderingen" van die waarde.

Als ik kennis heb, kan ik die verkopen. Op dat ogenblik is die kennis waard waar ze voor verkocht werd. Het "hebben" van die kennis is toch moeilijk in te schatten. En het TOENEMEN of AFNEMEN van die waarde is ook nogal eigenaardig. Als ik die kennis *uitvind*, heb ik dan een enorme toename van waarde ?

Als ik een boek schrijf op mijn computer, moet ik nu de waarde betalen die dat boek eventueel zou kunnen hebben mocht ik het uitgeven ? En als ik de informatie samenzoek om dat boek te schrijven, neemt mijn kenniswaarde dan toe en moet ik daar belastingen op betalen ?

Stel dat ik beslis van het boek te wissen. Mag ik nu verlies inbrengen ?

Stel dat het boek op een geencrypteerde schijf staat en ik ben het paswoord vergeten. Ben ik die waarde dan kwijt, en mag ik dat ingeven als verlies ? En als ik mij nu midden in de nacht het paswoord herinner ? Ben ik nu een fraudeur omdat ik in het bezit ben van veel waarde ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 november 2019 om 16:57.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 17:14   #188
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad heeft iets enkel maar een monetaire waarde op het ogenblik van een transactie he. Het heeft zelfs geen mogelijke zin (zoals ik al een paar keer aangaf) om andere dingen een waarde te geven waarop je een belasting zou heffen. En dus ook niet op "virtuele veranderingen" van die waarde.

Als ik kennis heb, kan ik die verkopen. Op dat ogenblik is die kennis waard waar ze voor verkocht werd. Het "hebben" van die kennis is toch moeilijk in te schatten. En het TOENEMEN of AFNEMEN van die waarde is ook nogal eigenaardig. Als ik die kennis *uitvind*, heb ik dan een enorme toename van waarde ?

Als ik een boek schrijf op mijn computer, moet ik nu de waarde betalen die dat boek eventueel zou kunnen hebben mocht ik het uitgeven ? En als ik de informatie samenzoek om dat boek te schrijven, neemt mijn kenniswaarde dan toe en moet ik daar belastingen op betalen ?

Stel dat ik beslis van het boek te wissen. Mag ik nu verlies inbrengen ?

Stel dat het boek op een geencrypteerde schijf staat en ik ben het paswoord vergeten. Ben ik die waarde dan kwijt, en mag ik dat ingeven als verlies ? En als ik mij nu midden in de nacht het paswoord herinner ? Ben ik nu een fraudeur omdat ik in het bezit ben van veel waarde ?
Juist, en wat belet er jouw om gans uw leven te werken aan het boek en dan een periode in het buitenland gaan wonen waar er geen vermogenwinstbelasting is en daar te gaan cashen?

Kleine garnalen gaan dit niet doen maar als je een bedrijf opbouwt en het op het einde van de carrièrre wilt verkopen is dit een goede optie. Dus is het opnieuw de middenklasse die verliest.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 17:36   #189
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is inherent aan staatswezen. Daarvoor werd de staat uitgevonden he.

waarom is geleid worden door onbekwame en corrupte politici inherent aan de staat?

de staat moet zorgvuldig besturen, met bekwame ambtenaren

nu zijn er veel politieke benoemingen, kijk maar naar de onbekwame directeurs in het onderwijs
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 17:40   #190
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Een jasje van Yves Saint Laurent ging onder de hamer voor 382.000 euro. Het is geïnspireerd op 'De zonnebloemen' van Vincent Van Gogh en er bestaan slechts vier exemplaren ter wereld. Het is meteen een recordbedrag voor een design van de wereldberoemde Franse modeontwerper.

als die zo 3 jasjes bezit mag hij vermogensbelasting betalen, hoera

leve de jasjes-verzamelaars,

dan zou je kunnen zeggen: als je uw jasje uitleent aan een museum moet je er geen belasting op betalen
dan staan de verzamelaars te dringen bij de musea om hun objecten aan te bieden
de musea kunnen dan opslagvergoeding vragen
en zo subsidiëren ze zichzelf en de kunstensector
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 19:55   #191
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
waarom is geleid worden door onbekwame en corrupte politici inherent aan de staat?
Omdat de staat anders geen nut heeft. Het enige nut van een staat is het onderdrukken en uitbuiten van zijn bevolking he. Als er geen uitbuiters meer mogen zijn, dan is er ook geen organisatie van dat uitbuiten nodig.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 november 2019 om 19:59.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 19:58   #192
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Een jasje van Yves Saint Laurent ging onder de hamer voor 382.000 euro. Het is geïnspireerd op 'De zonnebloemen' van Vincent Van Gogh en er bestaan slechts vier exemplaren ter wereld. Het is meteen een recordbedrag voor een design van de wereldberoemde Franse modeontwerper.

als die zo 3 jasjes bezit mag hij vermogensbelasting betalen, hoera
Ik begrijp niet waarom gij U daar druk over maakt, dat er onnozelaars fortuinen uitgeven om een versleten vest te mogen bezitten. Want vergis U niet: nog een chance dat er zo een speculatieve waarde containers zijn. Zoniet gaat men op levensnoodzakelijke zaken speculeren.

Hoe meer er "waarde" gegeven wordt aan rommel die niet veel resources heeft gevraagd, hoe minder er schaarse resources die noodzakelijk zijn moeten gebruikt worden als speculatie middel he.

Het zou bijzonder dom zijn om alle geld te ontwaarden (dat is eigenlijk wat gij wenst: dat geld en andere speculatieve waardedragers hun waarde verliezen) en dat we allemaal met echt belangrijke resources aan waarde opslag doen, en die dus aan het bruikbare circuit onttrekken.

Als alle versleten vesten en diamanten en weet ik veel hun waarde verliezen, dan gaat men rijkdom opslaan in voedsel en zo. En ga je dat niet meer kunnen opeten, want het is veel te duur.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 november 2019 om 20:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 23:19   #193
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom gij U daar druk over maakt, dat er onnozelaars fortuinen uitgeven om een versleten vest te mogen bezitten. Want vergis U niet: nog een chance dat er zo een speculatieve waarde containers zijn. Zoniet gaat men op levensnoodzakelijke zaken speculeren.

Hoe meer er "waarde" gegeven wordt aan rommel die niet veel resources heeft gevraagd, hoe minder er schaarse resources die noodzakelijk zijn moeten gebruikt worden als speculatie middel he.

Het zou bijzonder dom zijn om alle geld te ontwaarden (dat is eigenlijk wat gij wenst: dat geld en andere speculatieve waardedragers hun waarde verliezen) en dat we allemaal met echt belangrijke resources aan waarde opslag doen, en die dus aan het bruikbare circuit onttrekken.

Als alle versleten vesten en diamanten en weet ik veel hun waarde verliezen, dan gaat men rijkdom opslaan in voedsel en zo. En ga je dat niet meer kunnen opeten, want het is veel te duur.

- ik maak mij ook druk als er metro's aangelegd worden in Charleroi en Luik die er nu ongebruikt liggen en waarvoor ik belastingen heb betaald
- ik maak mij druk als de overheid belastinggeld versmost en dan de bevolking 2 jaar langer laar werken eer ze op pensioen kunnen gaan
- ik maak mij druk over het wanbeleid van onze overheid
- ik maak mij druk over de corrupte justitie,

- ik maak mij druk over de kloof tussen de rijken en de armen

en daarom pleit ik hier voor een vermogensbelasting van 1% > 1.000.000 euro
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 23:21   #194
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

ps: koop nog wat bitcoins, die gaan stijgen... tot ze verboden worden en een deel van de bevolking merkt dat ze weer opgelicht zijn
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 00:21   #195
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ook niet gemakkelijk hé.

Wanneer ga je de winst bepalen? Bij de verkoop? Van zowel roerend als onroerend goed? Mag men dan het vermogensverlies af trekken? enz...

Nu, het zou inderdaad billijk zijn want nu wordt winst op aandelen bijvoorbeeld niet belast. Maar die belasting is zeer conjunctuurgevoelig en de inkomsten zouden nogal fluctueren en de Belgische staat kennende, bij veel inkomsten wordt het opgesoupeerd, bij weinig inkomsten heeft men een serieus déficit. Een overschot bij ons, al was het maar om de schuldenberg af te bouwen, is een utopie vrees ik.
Fictieve rentes zoals in Nederland.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 06:09   #196
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
- ik maak mij ook druk als er metro's aangelegd worden in Charleroi en Luik die er nu ongebruikt liggen en waarvoor ik belastingen heb betaald
- ik maak mij druk als de overheid belastinggeld versmost en dan de bevolking 2 jaar langer laar werken eer ze op pensioen kunnen gaan
- ik maak mij druk over het wanbeleid van onze overheid
- ik maak mij druk over de corrupte justitie,
Ik kan dat eerste punt half begrijpen, als ge zo naief zijt van te denken dat ge zonder die metro minder belastingen zou betaald hebben.

Waarom maakt gij U druk over die nutteloze metro, terwijl men dat geld ook als smeergeld had kunnen geven aan een NGO die kinderen in Afrika gaat verkrachten ? Gij denkt toch niet dat men uw belastingen gaat verminderen als die metro niet gebouwd zou worden he ?

Ik bedoel maar: een staat versmost het maximum waar het mee kan wegkomen, daarom is het een staat he. Anders zou het via normaal zakendoen kunnen gedaan worden als het niet nutteloos was en niet ging versmossen he.
De staat moet geen brood bakken en verkopen, want dat kan via normaal zakendoen gedaan worden. Het is enkel als het versmost en nutteloos is dat ge staatsmacht nodig hebt.

Citaat:
- ik maak mij druk over de kloof tussen de rijken en de armen
Dat begrijp ik niet. Maakt gij U ook druk om de kloof tussen winnaars en verliezers bij de wereldbeker voetbal ?

Die kloof is toch goed ?

Citaat:
en daarom pleit ik hier voor een vermogensbelasting van 1% > 1.000.000 euro
Om de staat nog meer nutteloze metro's laten te bouwen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 november 2019 om 06:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 14:16   #197
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Fictieve rentes zoals in Nederland.
En zoals de fictieve huurinkomsten in België.

Belasting op fictieve inkomsten is diefstal. Belasting op effectieve inkomsten, zowel op arbeid als vermogensopbrengst zijn daarentegen wel correct.
Belasting op vermogen is misdaad.

Laatst gewijzigd door pajoske : 29 november 2019 om 14:18.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 15:32   #198
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En zoals de fictieve huurinkomsten in België.

Belasting op fictieve inkomsten is diefstal. Belasting op effectieve inkomsten, zowel op arbeid als vermogensopbrengst zijn daarentegen wel correct.
Belasting op vermogen is misdaad.

nee hoor,

de bevolking uitbuiten en laten werken voor hongerlonen,
dat is crimineel
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 16:18   #199
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
nee hoor,

de bevolking uitbuiten en laten werken voor hongerlonen,
dat is crimineel
Heb ik dat geschreven? Toon dat eens.

Trouwens: onze bevolking bestaat uit uitbuiters die anderen (in het buitenland) voor een echt hongerloon laten werken.
Ge moest eens weten hoeveel mensen hier een uitkering krijgen om redenen dat ik mij afvraag of ik zot ben omdat ik ben blijven werken alhoewel ik ook al eens pijn aan mijn rug had of aan mijn goesting. En ik heb het over echte Belgen als ge dat wilde weten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 19:57   #200
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Heb ik dat geschreven? Toon dat eens.

Trouwens: onze bevolking bestaat uit uitbuiters die anderen (in het buitenland) voor een echt hongerloon laten werken.
Ge moest eens weten hoeveel mensen hier een uitkering krijgen om redenen dat ik mij afvraag of ik zot ben omdat ik ben blijven werken alhoewel ik ook al eens pijn aan mijn rug had of aan mijn goesting. En ik heb het over echte Belgen als ge dat wilde weten.

Het zijn de rijken die de armen uitbuiten,
vooral in het buitenland,

in België zijn er ook veel werkende armen
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be