![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie als administratief persoon aangeworven, zal minder verdienen dan in de private sector. Naast het loon komt er immers niets. In de privé kan je nog rekenen op ecocheques, verzekering...
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 30 november 2019 om 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als jijzelf in het onderwijs staat dan moet je dat beter weten dan ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan zit er toch iets niet snor he ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet over het pedagogisch aspect, maar over de inzet van de leraren. Tavek komt met een pak mythes af. School zou al eindigen om drie uur en dan zou het allemaal stoppen... Waar zitten die kinderen dan tussen drie en vier?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Bij mijn ouders of in de naschoolse opvang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om u te parafraseren: u hebt het onderwijs overduidelijk nog niet van dichtbij gezien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Die 5-10 min verschil is een geste naar de ouders die kinderen hebben op de twee lokaties (lager en kleuter) en dus zich moeten "haasten" op ze op te halen en te brengen.
Wij dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom kwamen jullie niet werken aan de BBI? Ferme job. Mensen den duivel aandoen. Tot dat je ergens op een eksteroog trapt en dan komt een gewetenloze politieker je gronden waardeloos maken. En dan maar zagen over het pensioen. Ik heb wegens niks doen een trombose gekregen wegens maanden te hoge bloeddruk (22!) te wijten aan pesterijen van de politiek. Dat mag dus wel. En nu ben ik gehandicapt. Waarom? Dat is jullie fout. Als een rotpolitieker een schaamteloos misdrijf pleegt dan reageren jullie zelfs niet. En het loopt hier grondig fout. Jullie geblaat zal niks helpen. Je merkt alleen maar dat jullie blaten als jezelf iets overkomt. De anderen mogen wel de bonen vreten. Daarbij; je mag mijn pensioen hebben. Als je een luiaard levenslang laat genieten van de dop en die trekt dan meer pensioen dan deze die wel moeilijk en hoger gekwalificeerd werk deed dan, snap ik het ook niet meer. Natuurlijk zijn er de vrienden die aan de staat leefden en leven als God in Frankrijk. Ik ben niet blind hoor. En ik ben niet beschaamd om mijn pensioen naar buiten te brengen. 1600 Euro per maand. Het minimum dus dat jullie vragen voor iedereen. Gelukkig heb ik een eigen huis. Waar ik verdomd hard voor gespaard heb. En dat spaargeld heb ik verzameld in franken. Gelukkig heb ik stenen gekocht want momenteel zou dat spaargeld niks meer waard zijn. 3500 tot meer dan 4000 euro per maand en een firmawagen is nu te weinig. Wij moesten destijds boekhoudingen ter plaatse gaan uitpluizen en dan trokken we 7 tot 10 Franken per afgelegde kilometer voor gebruik eigen wagen. Risico en mogelijke averij was voor eigen rekening. Niet vanaf woonplaats hoor. Wel vanaf plaats tewerkstelling. En dat was meestal toch in de periferie van 20 km. We konden dat bezoek ook proberen af te leggen met het openbaar vervoer hoor. Wat betekende vertrekken en terug vertrekken om bij avond nog thuis te geraken. Als de vakboungd niet staakte natuurlijk. Mijn vrouw geraakte dan wel met een collega tot in Zaventem. En dan mocht ik met mijn eigen wagen de baan verslijten tot in Zaventem. Kosteloos weeral. En ondanks betaald abonnement bovenop. Mijn conclusie? Dat jullie wel zagers zijn ondanks de weelde. Niet allemaal natuurlijk want er zijn er die het moeilijk hebben. Maar dat is natuurlijk niet mijn schuld. We weten dat het geld op is. Maar mij moet je niet komen vertellen dat ik een profiteur ben geweest. Of dat ik teveel pensioen trek voor de aard van het werk dat ik gedaan heb. En voor de rest kunnen jullie de pot op ofwel erkennen dat het niet zo eenvoudig is om profiteurs uit echte werkers te herkennen. En indien ik een luiaard zou geweest zijn dan kon ik momenteel fier zijn op mezelf. Er lopen er hier nog zo rond. Nooit genoeg krijgen! ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 30 november 2019 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier, een andere, in de buurt (waar ik vroeger naar school ben gegaan, en toen was dat tot 4h) https://www.mozaiekmm.be/lesrooster Hier nog ene, in de buurt: http://www.gemschoolmaasmechelen.be/...e-3/lesrooster Enz enz... Overal is het 3h geworden hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() En er wordt, slechts toezicht voorzien van 8u15 (tot 8u30 wanneer de school begint) en tot 15h25.
In mijnen tijd was ik op school tot half 5, tot mijn pa mij kwam ophalen. De directeur of een leerkracht hield altijd toezicht tot iedereen weg was. Maargoed, u hebt een school die een uitzondering is op de regel, waarvoor hulde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() West Vlaanderen boven, daar hebben ze nog "echte" leerkrachten. Ik heb u de links gegeven he, ik kan er nog zo een hele hoop Limburgse scholen opsnorren indien nodig.
|
![]() |
![]() |