![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat beperkt zich wat mij betreft niet tot 'grammatica'. Ik leef me van tijd tot tijd - en zo goed als altijd tot groot jolijt van m'n leerlingen - uit met pakweg 'etymologie' en 'semiotiek'. Ik geef toe: mocht de inspection en/of de conseil pédagogique op zo'n momenten m'n klaslokaal binnenvallen, dan zou er wat zwaaien (maar niet noodzakelijk voor mij ![]() Voor het overige dien ik verschillende forumgenoten gelijk te geven: 'politiekers' verknoeien uiteindelijk ALLES wat ze in handen krijgen. Mijn vraag is nu: wannéér gaan we die met z'n allen vogelvrij verklaren? Als het definitief écht voorgoed te laat is? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat, en in de weiden 'rugby' spelen, of in de bossen 'kampen' en ondergrondse schuilplaatsen bouwen, of 'colle' (en stinkbommen) uitvinden met om het even wat we te pakken kregen, en sluikstorters het leven zuur maken ![]() Zolang die f***ing 'volwassenen' maar uit de buurt bleven was de hele wereld één gigantische speeldoos, helemaal gratis. Nu ik er even bij stilsta: de hele wereld is nog steeds die gigantische speeldoos, maar ondertussen iets minder gratis. Wiens schuld zou dat zijn?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe heerlijk was dat niet, zeg, zo'n leerkracht met zijn/haar mond vol tanden te zien staan ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Vlaamse onderwijs heeft het lang volgehouden, maar uiteindelijk is men er in geslaagd het met de rest van de golf in de wereld laten mee te doen, om kinderen terug dom te maken, zoals het hoort. Enfin, dom, nee. Het zullen sociale, creatieve, vindingrijke, originele denkers worden, eens men de huidige tendens voortzet van geen wiskunde, geen wetenschap, en niet meer lezen en schrijven als doelstellingen gehaald te hebben. Onze maatschappelijke structuur is minder en minder geschikt voor mensen die logisch kunnen nadenken en die ideeen ook op papier / tinternet formuleren. Voor onze emotioneel getinte propaganda wereld met religieuze ondertoon die eraan komt, zijn dat negatieve capaciteiten, en ons onderwijs past er zich, zoals in de rest van de wereld, perfect aan aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het effect dat je meet bij onderwijs is een integraal van de laatste 10-15 jaar he. Dat is er trouwens het politieke probleem van. De resultaten van een goed idee (zeldzaam) of van een ramp worden pas zichtbaar 10-15 jaar later.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want uiteraard is "video spelletjes spelen" plezanter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. De ouders moeten meer en meer de "vervelende maar noodzakelijke" dingen doen die men vroeger op school deed. Wat men nu op school doet is hoe langer hoe meer vakantiekamp (vaak zelfs even vervelend voor een leerling die al dat geneuzel maar flauw vindt), en de tijd om dat allemaal bij te werken 's avonds en des weekends wordt groter en groter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het moet en zal een door linkse idioten gedirigeerde eenheidsworst worden in onze maatschappij, eerst mog men geen ranglijsten meer maken of je kind nu de eerste of de laatste van de klas is, je had er het raden naar, nu een paar jaar geleden doen ze het nog straffer, klasgemiddelde vermelden is ook uit den boze, je nu zelfs niet meer of je kind boven het gemiddelde of onder het gemiddelde presteert, de kinderen lachen zich een bult, zo kwam men dochtertje eens thuis met 5 op 10, "ja maar papa al de rest was gebuisd", wat kan je daar op zeggen? Je kind beschuldigen van leugens of zo, nee hoor geen controle meer mogelijk door de ouders.
Gelukkig kan je op ouderavond die vraag aan de leraar in het geniep stellen en die antwoord dan zoals een samenzweerder wetende dat hij op die vraag niet mag antwoorden,"wees gerust jullie Lisa zit er ver boven" maar geen antwoord op de beste of zoiets. Ook drukt men op die manier de competitiegeest de grond in, de volgende stap is nog de percenten en puntentelling afschaffen en dan kan de directeur op het einde van het schooljaar komen melden: "Er zijn dit jaar geen domme kinderen geweest". Leuk toch.
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slimme autisten is iets wat we echt niet ten volle benutten, bij hen komt het er op aan een interesse te vinden waar ze zich volledig kunnen achter zetten en dan gaat het bijna vanzelf. Bij die kinderen moet je feitenlijk vanaf het eerste lagere inzetten op computer programmeren of andere wiskundige zaken, zo kweek je genieën. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Conclussie:
Het onderwijs in Vlaanderen gaat dus achteruit naargelang er meer Franstaligen inschrijven. Gelukkig trekken deze die opnieuw naar het Franstalig onderwijs gaan omdat ze niet meekunnen in het Vlaams onderwijs het Belgisch gemiddelde naar omhoog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb in mijn jeugd heel veel vakken moeten verwerken die ik op dat moment bepaald niet “plezant” vond, maar waarvoor ik later wel dankbaar was. Het is natuurlijk wel handig wanneer je kunt beweren dat het “de fout van de lesgever” is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat is dat, 'hun eigen literatuur' ? of was de journalist ook al een VSO productje mss? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
DAT is de ware reden dat het peil achteruit gaat, maar daar heb ik nog geen woord over gehoord. Wat mij eveneens opviel is dat ik nauwelijks kinderen van allochtone afkomst heb gezien in de scholen die in beeld werden gebracht, terwijl het geen geheim is dat, zeker in de grote steden, méér dan de helft van de kinderen van allochtone origine zijn. Het is bekend dat er duizenden leerkrachten te kort zijn. De toestand is zo erg dat er gepensioneerde leerkrachten wordt gevraagd om in te springen. De leerkrachten met de schuld van het verloederend onderwijs op te zadelen ipv de waarheid onder ogen te zien lost het probleem niet op, integendeel. Dat 80% van de journalisten groen of links stemt is te merken aan datgene wat ze de mensen voorschotelen in de media. De manipulators van dienst hadden beter hun ding gedaan door in een "bruine" school met de leerkrachten te gaan praten. DAT zou tenminste verklaard hebben waarom steeds meer leerkrachten afhaken, en dat er nog nauwelijks gegadigden gevonden worden die zich deze ondankbare taak ter harte willen nemen.
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer gaan de echte verantwoordelijken eindelijk eens hun verantwoordelijkheid opnemen en toegeven dat ze totaal verkeerd bezig zijn en dat al nog voordat de NVa maar was opgericht... Maar ja, bij alles wat er verkeerd gaat in dit land op de NVa schieten... Hoe typisch koloniaal ant-Vlaams Belgisch... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |