Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2019, 23:47   #281
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat klopt, maar die lagere school meerderheid wordt evengoed aan de stemplicht onderworpen als ze het middelbaar hebben doorworsteld. Zie je de gevolgen al?
Groen links zit gretig te wachten op hun stemmen .. die ze niet gaan krijgen
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 00:23   #282
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is waar.

Maar het is nu niet dat Vlaanderen moeite doet om slimmer te blijven...met haar eigen bevoegdheid, onderwijs. En NVA/CD&V ministers van onderwijs.
DAT valt af te wachten. De euro is alleszins gevallen. EINDELIJK!
Het Vlaamse onderwijs ging er op achteruit omdat niemand het lef had om te erkennen dat dit aan de taalachterstand ligt van kinderen van allochtone origine. En dat zijn er een héél pak.
Ik heb dat al laten horen kort nadat dit forum ontstond, maar ik was een racist omdat ik dat hardop durfde te zeggen.

Als het je een troost kan wezen: Het Franstalige onderwijs is nog veel slechter. Zo slecht zelfs dat de Vlaamse scholen populair zijn in Brussel. Dit ondanks het feit dat Verhofstadt zijn premierschap kocht met extra geld voor het noodlijdende Franstalige onderwijs.
Oud 7 december 2019, 00:30   #283
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Groen links zit gretig te wachten op hun stemmen .. die ze niet gaan krijgen
Waarom denk je dat de groenen (zowel Ecolo ls Groen) geleid worden door kopstukken van allochtone origine?

Nog even en de moslims hebben hun eigen partijen om op te stemmen.

Redouane Ahrouch: "België zal over 12 jaar een moslimmeerderheid hebben".
Oud 7 december 2019, 07:37   #284
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat de groenen (zowel Ecolo ls Groen) geleid worden door kopstukken van allochtone origine?

Nog even en de moslims hebben hun eigen partijen om op te stemmen.

Redouane Ahrouch: "België zal over 12 jaar een moslimmeerderheid hebben".
30 jaar lijkt me realistischer maar inderdaad, en als we iets leren uit landen met een moslim meerderheid is dat ze geen boodschap hebben aan liberaal links of het milieu.
Oud 7 december 2019, 07:49   #285
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het je een troost kan wezen: Het Franstalige onderwijs is nog veel slechter. Zo slecht zelfs dat de Vlaamse scholen populair zijn in Brussel. Dit ondanks het feit dat Verhofstadt zijn premierschap kocht met extra geld voor het noodlijdende Franstalige onderwijs.
Dat was al het geval in mijn tijd. De juiste titel van de draad moet dus zijn: "Vlaamse kinderen worden minder rap dommer en dommer dan Waalse kinderen".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 07:58   #286
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat was al het geval in mijn tijd. De juiste titel van de draad moet dus zijn: "Vlaamse kinderen worden minder rap dommer en dommer dan Waalse kinderen".

Misschien is een 'Waals' kind gewoon iets sneller dan een 'Vlaams' geneigd te denken: "de boom in en de pot op met jullie testen, ik heb wel wat béter te doen met de mij toegemeten levensduur!"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2019, 13:19   #287
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Misschien is een 'Waals' kind gewoon iets sneller dan een 'Vlaams' geneigd te denken: "de boom in en de pot op met jullie testen, ik heb wel wat béter te doen met de mij toegemeten levensduur!"

In Wallonië hebben ze de keuze, Nederlands als tweede taal of Engels.

In Vlaanderen hebben wij die keuze niet.

Nu weet iedereen dat tweetaligheid in dit land betere kansen bied op de arbeidsmarkt.

Wie expliciet er zelf voor kiest om de tweede landstaal niet te leren moet dan ook niet evenveel rechten hebben op werkloosheidsvergoeding
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 22:53   #288
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In Wallonië hebben ze de keuze, Nederlands als tweede taal of Engels.

In Vlaanderen hebben wij die keuze niet.

Nu weet iedereen dat tweetaligheid in dit land betere kansen bied op de arbeidsmarkt.

Wie expliciet er zelf voor kiest om de tweede landstaal niet te leren moet dan ook niet evenveel rechten hebben op werkloosheidsvergoeding
In Vlaanderen beslist in elke school het oudercomité wat de 2de taal moet zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 09:34   #289
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Vlaanderen beslist in elke school het oudercomité wat de 2de taal moet zijn.
Dat is nog niet zo lang geleden veranderd, de stap naar Engels zou moeten starten in de kleuterklas en zo opwerken naar het lagere, dat is voor iedere school een hele organisatie. Het moet er gewoon komen maar het is wachten op de eerste succesverhalen voordat de rest dan ook instapt, dan kan het opeens snel gaan.
Oud 9 december 2019, 10:04   #290
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge kunt het ook vergelijken met een voetbalclub die hoog in het klassement staat. Die kan gemakkelijker dalen dan stijgen. Een die onderaan bengelt kan allen maar ter plaatse blijven trappelen of stijgen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 14:17   #291
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge kunt het ook vergelijken met een voetbalclub die hoog in het klassement staat. Die kan gemakkelijker dalen dan stijgen. Een die onderaan bengelt kan allen maar ter plaatse blijven trappelen of stijgen.
Maar een voetbalclub die twintig jaar aan een stuk daalt, die heeft toch ook haar beste tijd achter de rug.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 14:45   #292
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Waalse politieke leiders veel slimmer , sluwer, geslepener dan Vlaamse politici.....je moet het maar doen, een economisch kerkhof zijn(Wallonië) en toch de eerste en grootste viool spelen in dit land.......chapeau.......hadden wij Vlamingen maar zulke leiders. In onze buurlanden , die ook betere en minder goede regio's hebben zijn het de economisch sterkste regio's die het meest in de pap te brokken hebben, en zo hoort het ook, maar hier zijn het de onbekwamen die de lakens uitdelen
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 17:18   #293
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Waalse politieke leiders veel slimmer , sluwer, geslepener dan Vlaamse politici.....je moet het maar doen, een economisch kerkhof zijn(Wallonië) en toch de eerste en grootste viool spelen in dit land.......chapeau.......hadden wij Vlamingen maar zulke leiders. In onze buurlanden , die ook betere en minder goede regio's hebben zijn het de economisch sterkste regio's die het meest in de pap te brokken hebben, en zo hoort het ook, maar hier zijn het de onbekwamen die de lakens uitdelen

Juiste conclusie!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 18:20   #294
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Walen zijn helemaal niet dommer dan de Vlamingen. Ik weet dat er hier op dit forum een anti-Franstalig gevoel heerst maar dit is geen reden om onzin te zeggen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 18:51   #295
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
De Waalse politiekers en media zijn openlijk erg racistisch tegenover de Vlamingen maar vanwege den oorlog trekken ze de Nazi en racisme kaart vanaf dat er hier maar iets scheef gezegd zou worden.

Ik hoop dat er geen echte Federale regering meer komt en het land eindelijk eens splitsen via een echte federatie, of samenvoegen in 1 land, beiden zijn goed.
Oud 10 december 2019, 05:52   #296
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De Walen zijn helemaal niet dommer dan de Vlamingen. Ik weet dat er hier op dit forum een anti-Franstalig gevoel heerst maar dit is geen reden om onzin te zeggen.
Het Franstalige onderwijs (evenals het Franse) is van slechtere en slechtere kwaliteit. Het Vlaamse ook, maar het gaat gewoon wat trager. De leerlingen die eruit komen, zijn minder en minder goed opgeleid, wat ik verkortte tot "dommer". De jeugd wordt (schools) dommer en dommer ten aanzien van hun vorige generaties, en die verdomming gaat sneller in het Franstalige landsgedeelte dan in het Vlaamse. Maar ik wilde er gewoon maar op wijzen dat het in Vlaanderen ook achteruit gaat, gewoon een beetje minder snel dan bij de Franstaligen.

Het is een algemeen gegeven dat het soort van vragen en problemen die vroeger in het 6de leerjaar werden gesteld, nu ergens in het derde of vierde jaar humaniora gesteld worden, behalve de moeilijker vragen, die worden niet meer gesteld. Omdat de leerlingen er niet meer kunnen op antwoorden. Omdat het niet meer onderwezen wordt, oftewel officieel oftewel in de praktijk. Omdat men geen manier gevonden heeft om het al spelende aan te leren, en het moeite kost.

Ik overdrijf maar een heel heel klein beetje. Ik ken het natuurlijk veel beter aan Franse kant, en ik weet dat het Belgische Franstalige onderwijs redelijk georienteerd is op het Franse, zij het dat het minder snel verloedert in Wallonie dan in Frankrijk (op dezelfde wijze dat het minder snel verloedert in Vlaanderen dan in Wallonie).

Wat mijn vrouw 10 - 15 jaar geleden gaf in het 2de of 3de jaar van de humaniora, heeft ze nu moeite mee om te geven in het voorlaatste jaar.
(zij geeft Frans en Latijn, en de grammatica is ondertussen dus totaal afwezig. Ga maar eens een les Latijn geven als uw leerlingen van 16 jaar amper weten wat een werkwoord is en het verschil niet kennen tussen een tijd en een modus). Maw, zij moet beginnen in het voorlaatste jaar humaniora, waar zij begon in het 2de jaar destijds. Maar dat is maar 1 illustratie hoor. Het is vrij coherent over alle vakgebieden.

Laatste mop: in het voorlaatste jaar algemene humaniora, probeerde zij de conditionnel uit te leggen. "Si les poules avaient des dents, elles chasseraient le renard." Opmerking: maar mevrouw, kippen hebben toch tanden ?
Maar nu moet je dus een les geven over de conditionnel in het voorlaatste jaar humaniora he, en het was geen herhaling.

Wij zien het ook aan onze kinderen door te vergelijken wat de oudste in de lagere school kreeg, en de jongste. Dat is al 2 of 3 jaar "niveau verschil". Het komt misschien ook omdat we in een omgeving wonen waar meer "verrijkers" aanwezig zijn, maar eerlijk gezegd het is die mensen hun schuld niet in dit geval. De school anticipeert dat ze niks zullen kunnen leren, en biedt hen dus ook niks aan. Om U een gedacht te geven, mijn kleinste die in het 4de jaar lager zit moest vorige week.... de tafel van 3 leren. Ja, hij heeft die vorig jaar al eens moeten zien. Mijn vrouw moet hem uitleggen wat een "onderwerp" is, en hij leert op school enkel maar 2 tijden: de tegenwoordige tijd en de toekomstige tijd (futur simple). De verleden tijd heeft hij nooit officieel gezien op school - tenzij een heel klein beetje de imparfait. Nooit de passé composé. Kunt ge U dat voorstellen, in het vierde leerjaar ?
Thuis leren we hem dat allemaal wel, maar je ziet toch het verschil met 10 of 20 jaar terug he.

Met slechts een beetje overdrijven kan men zeggen dat men nu uit de humaniora komt op het niveau waar men uit kwam in het 2de of derde jaar middelbaar destijds (niet helemaal - sommige dingen zijn gebleven). En dat men nu uit de lagere school komt waar men vroeger uit het 2de leerjaar kwam.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2019 om 06:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2019, 15:33   #297
Guinevere
Banneling

Standaard

M'n vroegere lerares Frans van de humaniora staat in de krant. Alleen kan ik het artikel niet volledig lezen.

https://m.gva.be/cnt/dmf20191222_047...1cr_subgjrz_vo

De titel klinkt alvast veelbelovend...

“Bingen, gamen, gsm’en, en dan slapen in de klas: wij moeten constant alert zijn”
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2019, 15:58   #298
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
M'n vroegere lerares Frans van de humaniora staat in de krant. Alleen kan ik het artikel niet volledig lezen.

“Bingen, gamen, gsm’en, en dan slapen in de klas: wij moeten constant alert zijn”
Er zijn geen leerlingen meer. Er zijn enkel nog belangrijke prinsen en prinsessen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2019, 16:02   #299
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er zijn geen leerlingen meer. Er zijn enkel nog belangrijke prinsen en prinsessen.
Dan moet de onderwijs methode ook worden aangepast...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2019, 16:47   #300
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht

In Italie is er een belangrijk politicus die zegt tegen x aantal jongeren: "In plaats van de ganse dag op facebook te zitten, zouden jullie beter een goeie job zoeken & gaan werken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be