![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als transfer-negationisme bij wet verboden zou zijn, had je ’n proces aan je tricolore kloten:
Prof. Juul Hannes over de transfers van Vlaanderen naar Wallonië en het ontbreken van vice versa “Hannes: "Ik zoek al 40 jaar naar voorbeelden van de solidariteit van het zuiden met het noorden. Ik heb er nooit gevonden. [...] Noch in de negentiende, noch in de twintigste eeuw stroomde er een Waals belastingoverschot naar Vlaanderen. [...] De kostprijs van het bestuur in Wallonië is bijna 50% hoger dan in Vlaanderen. Dat is nog hoger dan in Brussel, waar de meerkosten 35% bedragen. [...] Laat de transfers passeren via de Europese Unie en na enkele jaren zal men daar vaststellen dat het de spuigaten uitloopt. De EU zal eisen dat Wallonië zijn bestedingen normaliseert. Vanaf 1830 hebben de Vlamingen de Belgische rekeningen buitenmatig betaald, onder meer voor de bruggen, spoorwegen en kanalen van Wallonië. Dat deden ze zelfs in de dramatische jaren 1840-1860, toen arm Vlaanderen op zijn dieptepunt zat en er op het Vlaamse platteland hongerdoden vielen." https://lvb.net/item/442 Maar Belgo-fascisten zijn de schaamte al lang voorbij, eh, voor zover ze die ooit gekend hebben.
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zouden we massaal aan Somers moeten vragen waar de publicatie van dat onderzoek blijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() Niet de Walen, maar de francofonie want de Walen, in tegenstelling tot de Vlamingen, weten zij het niet... Vandaag komt zogezegd het manna uit Vlaanderen hen in de schoot geworpen... en als dat op is??? Vlaanderen is een werkzaam volk en zal er zich wel terug bovenop werken; maar de Walen met hun totaal verpeste politieke verloedering???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik wou je woorden hier nog gebruiken maar ik vreesde dat ze me gingen vragen naar een bron. Wel ziehier. Zoals Patrick zei eerst Vlaanderen mee om zeep en dan kan Vlaanderen opnieuw opgebouwd worden. Dat is niet mijn mening erover maar ik vrees ook dat er niet veel anders mogelijk is. Ik probeer er mij in ieder geval op voor te bereiden. Eigenlijk zou ik er moeten aan meewerken door mijn werk op te zeggen om opnieuw te gaan studeren. (Een uitkering is mogelijk dan)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als Vlaanderen haar op haar tanden toont, dan kan la Belgique geen kant meer uit... Dat moet gebeuren... want die afbouw van Vlaanderen zou wel eens heel ver kunnen gaan, de inhaligheid van de francofonie kennende, hun steun in Europa kennende en hun onbeschoftheid... (de grote Napoleon tegenover die verderfelijke Hitler, waarvoor de enige objectieve reden is dat Napoleon voor Frankrijk en Hitler tegen Frankrijk was)... Er is geen enkele reden dat Vlaanderen zijn nog zijn laatste rijkdom op het altaar van la Belgique moeten leggen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Patrick; straks komen er hier geveinsde Flaminganten vertellen dat je U best aan de inhoud van de topic houdt. Je hebt er in diverse soorten. Dezen die alles weten en er in slagen om op korte tijd 103.000 of meer frappante opmerkingen te maken over alles en nog wat. Hoe doen ze het? Ik kan dat niet hoor. 103.000 keer kennis nemen van hetgeen anderen schrijven en dan nog hun opmerkingen baseren op hetgeen anderen verkeerd schreven! En die anderen? Die komen hier bewust een drol deponeren. Inhoud zero! En dan zijn ze vooral niet tevreden als je via een uit de context getrokken mop de gang van zaken poogt belachelijk te maken. Dan laten ze dat wel merken. Je mag geen beenderen in de kom van de hond deponeren want die worden bij voorkeur opgevreten. Dat volkje vooral mag je niet storen. Zij zijn op oorlogspad. Op hun manier dan. Wat zij vertellen is de waarheid en alleen de waarheid. Zo helpe hen God. Zever je niet mee in hun context dan ben jij direct de zeveraar. Nooit zij dus. Altijd de anderen. En het moeten niet de volgelingen van Allah zijn hoor. Sommige Vlamingen kennen er ook iets van om Calimero te spelen. En uit die hutsekluts wordt dan een forum geboren. Iedereen voert oorlog en wordt één voor één onder de voet gelopen door een compact legioen dat ten strijde trekt om de Vlaamse centen te roven. En achteraan staan de vendelzwaaiers met hun diverse kleurtjes te zwaaien tot ook zij kunnen gaan lopen of hun kazak te draaien. Zij noemen zichzelf de dappere Galliërs. Cesar heeft daar vroeger al mee gelachen en ze op een hoop gekeerd. En het zal niet vlug veranderen. De vissen in de kom moeten zonder zuurstof geraken en worden dan pas opgegeten. Ondertussen spartelen ze nog wat. Zo was het vroeger en zo zal het blijven. Hoe lang nog? Goede vraag! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Vanuit het oogpunt van de gever/bestolene is dat diep beschamend te noemen, om u als (Vlaamse) politieke entiteit blijvend zo te laten afzuipen en chanteren. In geen enkel land ter wereld zijn de geldstromen van – relatief – rijkere landsgedeelten naar – relatief – armere gebieden, zo groot als hier (al quasi 2 eeuwen), net als het evenredige (politieke) misprijzen van de ontvanger naar de gever toe. Idd, ge moet het maar kunnen, eh, al zou dat zonder de collaboratie van Vlaamse volksverraders politici wel 'n pak moeilijker geweest zijn, vermoed ik.
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch zijn de Belgische nationalistjes apetrots omdat ze Belg zijn. Hoe zou DAT komen?
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen heeft Wallonië allang niet meer nodig, maar Wallonië kan niet zonder Vlaanderen. De jaarlijkse miljardentransfers van Vlaanderen naar Wallonië én Brussel zijn het enige cement dat Wallonië aan België bindt. En neen. Zich schamen omdat ze ondanks het vele geld van hun Vlaamse weldoeners nog altijd armoezaaiers zijn, daar zijn de Walenkup te schaamteloos voor.
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Grazie, juffrouw Knuppel en wat voor weer het ook zal worden, mijn weekend is nu al geslaagd.
![]() Citaat:
Daarvoor lijkt dit landje veel te veel op een uiterst geslaagd scenario van Kafka of Monty Python of zo. De Muppetshow is ook een goede indicator. Nee, belgofascist zijn en dat uitdragen, daar haalt men nergens ter wereld eer mee, ongeloof en hoongelach is dan het logische gevolg, dus zal het eerder in deze richting moeten gezocht worden: De melkoe Vlaanderen en het eeuwige Waalse kalf, dat maar niet volwassen wilde worden.
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij dat ik mij doodschaamde toen ik bij de Spaanse guardia civil een formulier liet ondertekenen dat mij moest excuseren voor het feit dat ik niet kon beantwoorden aan de stemplicht.De politieagent lachte mij in mijn gezicht uit omdat er in België stemplicht was. (Dat was in het Dutroux tijdperk, en ook daar zinspeelde de Spanjaard op) Toen ik het afleverde in het gemeentehuis nadat ik terug thuis was werd ik opnieuw uitgelachen. "Wat zij moesten doen met mijn bewijs van brave Belgische burger?" Ik heb mijn bewijs van goed gedrag en zeden terug mee naar huis genomen en nog jaren bewaard. Niemand heeft er mij ooit naar gevraagd. Dus neen, ik ben NIET trots op de nationaliteit van een door en door corrupt apenland. Als ik nog jong was vertrok ik naar Zwitserland. De Zwitsers kunnen zich, in tegenstelling tot de Belgen, een democratie die naam waard noemen.
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men heeft toch maar weinig respect voor zijn slaven of zijn vee, nee ? Terwijl slaven, dienaren en vee meestal gedwongen worden om veel respect te tonen voor hun meesters. In primitieve gevallen gebeurt dat afdwingen van respect door schrik van geweldpleging. Maar in gesofistikeerder gevallen kan men de slaaf of onderdrukte "van binnenuit" overtuigen van respect te tonen. De slaafse dienaar die het uit eigen beweging doet, omdat hij zo is geindoctrineerd, is het hoogtepunt van geslaagde machtsuitoefening. Dat heet domesticatie. In 't frans heet een huisdienaar: un domestique. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2019 om 05:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kansen slinken voor Bart De Wever als informateur.
Citaat:
Volgens De Wever is voorkeur Magnette duidelijk: ‘Er waart een paars-groen spook door de Wetstraat’ Hoog tijd om een 'ghosthunter' aan te stellen?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |