![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vertel ons dan toch eens waarom u schijnbaar wel instemt met "maximaal 22 weken" (geen wettelijk kader in België)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom moet dat? Een vrouw mag volgens jullie toch beslissen om de vrucht niet te houden en het door een dodelijke ingreep definitief te verwijderen?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad! Alice geeft trouwens in de andere draad toe dat ze volledig akkoord is met het wetsvoorstel om de termijn aan te passen. Hoe kan ze dan verwijzen naar de oude wetgeving om een discussie over de termijn af te blokken? Ze is immers zelf voorstander van een termijnwijziging!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Samu Social... Gentse kinderhulp met bijstand van de stad waar meer dan de helft van alle ingezameld geld wordt uitgegeven om de societeit zelf te laten groeien en bloeien... Echte sociale hulp is sociale hulp die zich op termijn zelf uitschakeld want de geholpenen staan zelfstandig op eigen benen... Dat en niets anders moet het doel zijn en niet alleen de hele bussiness die rond dat sociaal zijn is opgebouwd om eigen zakken te spekken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Banneling
|
![]() Het is en blijft altijd een moeilijke materie om objectief te bepalen wat juist is en wat niet juist is en dikwijls hangt het af van de invalshoek... de wil van de vrouw, of het heil van de foetus...
Ik ben in principe niet tegen abortus maar vind wel dat hoe langer men wacht hoe onredelijker het wordt... Oké, men kan dan praten van uitzonderingen... vb. vrouwen die niet doorhadden dat ze in verwachting waren en anderen... Dan is nog maar de vraag of die uitzonderingen de regel moeten bepalen... Ook blijft de vraag dat wanneer een arts in overeenstemming met een vrouw bij haar abortus pleegt of daar dan een strafrechtelijke affaire van moet gemaakt worden... Alles hangt zowat aan een zijden draadje en ik vind niet dat daar een parlement vol volksvertegenwoordigers, waarvan de kwestie de meeste totaal koud laat, daar over moet beslissen... Van de andere kant kun je ook stellen dat het niet aan een paar, zogezegde geleerden is om te bepalen wat mag en wat niet mag... Het blijft in eerste intantie een affaire van de vrouw zelf die wel of niet een positieve daad stelt door het leven toe te laten geboren te worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus; wanneer het op 12 weken blijft, kan ik daar mee leven? Ja. De mogelijkheid in Nederland blijft immers bestaan. Wanneer het 18 weken wordt, kan ik daar ook mee leven? Ja, dan is Nederland niet meer nodig. Mee jongens? prima ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We moeten toch niet bezig blijven zeker? Op vier weken weet je meestal nog niet of je zwanger bent trouwens, en op 35 weken is een foetus levensvatbaar, doe grens ligt op 22 weken en daarom gaan landen daar meestal niet over, tenzij om medische redenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitzonderingen boven die termijn hangen af van medische redenen , prima geregeld toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken mensen die, enkel uit zelfbelang, abortus hebben gepleegd... Bekijk ik die daarom viezer??? Inderdaad de vrouw is baas in eigen buik... Het ongeboren leven is er... Beiden moeten beschermd worden en alleen op dat gebied zou ik toegeven dat het parlement tussenkomt... maar anders is heel die affaire veel te persoonlijk en heeft de openbaarheid daar niets mee te maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook al komt de Belgische limiet op 18 weken te liggen, de Nederlandse wetgeving is nog steeds liberaler. Hierdoor kunnen er nog steeds redenen zijn om naar onze noorderburen te trekken. Een wetswijziging van die aard lost dat "abortustoerisme" dus niet op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers, uw argument is: " dat wezen heeft nu levensrecht, want het kan onafhankelijk van zijn gastheer leven". Wel, dan is het logische gevolg "vermits men de gastheer niet meer nodig heeft, en dat precies de reden was om onafhankelijk levensrecht toe te kennen, mag de gastheer dan ook ophouden met gastheer te zijn". Als het argument is: "gij hebt niks meer over mij te zeggen want ik kan op eigen benen staan", dan is het logische antwoord toch: "wel, ga dan op eigen benen staan", he. Want abortus is niet zozeer een "recht op leven en dood", maar wel een recht op zelfbeschikking van uw lichaam, en het dus mogen ontzeggen van toegang tot dat lichaam aan andere levende wezens. Als dat "ontzeggen van toegang" de dood betekent voor de parasiet, is dat een "spijtig gevolg" zo je wil. Als uw argument is: "ge moogt nu, als gastheer, die parasiet niet meer doden, want die kan nu voort zonder U", dan is het toch logisch om te zeggen "wel ga dan voort zonder mij". Dus, ja, "abortus" wordt dan het recht op een vroegtijdige bevalling, om ervan af te zijn, he, zoals abortus voor dat punt ook een ingreep was om ervan af te zijn. Het fundamentele punt is immers "het recht om ervan af te zijn". Niet speciaal "om te doden". Dat is maar een neven effect. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2019 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw bizarre redeneringen zijn de mijne niet, evenmin moet ik daar antwoord op bieden. |
|
![]() |
![]() |