Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Tot wanneer zou je abortus toelaten?
Niet 2 7,41%
tot 2 weken na de conceptie 0 0%
tot 4 weken na de conceptie 0 0%
tot 6 weken na de conceptie 0 0%
tot 8 weken na de conceptie 2 7,41%
tot 10 weken na de conceptie 2 7,41%
tot 12 weken na de conceptie 7 25,93%
tot 14 weken na de conceptie 1 3,70%
tot 16 weken na de conceptie 0 0%
tot 20 weken na de conceptie 3 11,11%
tot 24 weken na de conceptie 2 7,41%
ander voorstel 8 29,63%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 december 2019, 22:19   #481
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is dus een regelrechte leugen. Iemand uit mijn zeer dichte nabijheid is als psychiater naar Rwanda geweest in verband met die problematiek en sprak met daders en slachtoffers.
Het ontbrak volgens hem daders aan schuldinzicht , vrouwen waren zwaar getraumatiseerd en hadden problemen om dat kind te aanvaarden. Ook hun echtgenoot en familie ; wanneer ze nog leven, aanvaarden die kinderen niet. Het is het bloed van de vijand. Het ontwricht hele dorpen dat leed.
Schandalig hoe u hier liegt.
Dit is geen leugen. Het kost tijd, maar in heel veel gevallen komt de liefde:

Citaat:
I love my first daughter more because I gave birth to her as a result of love. The second girl is a result of unwanted circumstance. I never loved her father. My love is divided, but slowly, I am beginning to appreciate that the younger daughter is innocent. Before, when she was a baby, I left her crying. I fed the older one more than the younger one, until people in the neighborhood reminded me that was not the proper thing to do. I love her only now that I am beginning to appreciate that she is my daughter, too. We have not revealed everything to the girl—she thinks she is like her sister.
Citaat:
When I found out I was pregnant, I thought that I would kill the child as soon as it was born. But when she arrived, she looked like my family, and I realized she was part of me. Now, I love my daughter so much; actually our relationship is more like sisters. I got married to a man and told him the whole truth about my daughter. I thought he would protect me, but four years down the road, he seemed to change his opinion about her. We are separated now. I think I would rather be alone and have my daughter with me. If I had the means, I would send her to secondary school because that is the only inheritance she will have.
https://www.motherjones.com/media/20...han-torgovnik/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 14:27   #482
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is geen leugen. Het kost tijd, maar in heel veel gevallen komt de liefde:





https://www.motherjones.com/media/20...han-torgovnik/
Nee. Denk dat een psychiater die de problematiek ter plaatse kent en er gewerkt heeft rond dat thema meer weet dan u.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2019, 20:03   #483
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee. Denk dat een psychiater die de problematiek ter plaatse kent en er gewerkt heeft rond dat thema meer weet dan u.
Ik hecht een groter geloof aan deze getuigenissen dan aan uw vage verwijzing naar een of andere psychiater.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 12:48   #484
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik hecht een groter geloof aan deze getuigenissen dan aan uw vage verwijzing naar een of andere psychiater.
Wat is er vaag aan een psychiater die ter plekke is geweest en met daders en slachtoffers heeft gewerkt? Niets, maar u mag uiteraard geloven wat u wilt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 21:30   #485
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat is er vaag aan een psychiater die ter plekke is geweest en met daders en slachtoffers heeft gewerkt? Niets, maar u mag uiteraard geloven wat u wilt.
Hier nog twee getuigenissen uit een andere bron. Ook uit Rwanda:

Citaat:
I told him that during the genocide I was raped and that I don’t know who his father is. I still feel good as a mother because I did what I was supposed to do. I love him but I think I might have spoilt him growing up.
Citaat:
work at the health centre as a cleaner and sometimes the work requires more strength than I have, so it is challenging. But my daughter checks up on me often, and I feel more love for her. She was able to complete secondary school and is now in her second year of university, and I know that whatever I need in life, she will try to provide for me.
https://pulitzercenter.org/reporting...n-rape-victims
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 10:17   #486
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hier nog twee getuigenissen uit een andere bron. Ook uit Rwanda:





https://pulitzercenter.org/reporting...n-rape-victims
Ja en? Denkt u nu echt dat de meeste vrouwen die verkracht worden als vorm van oorlogsgeweld, daar op psychisch en sociaal vlak geen problemen mee hebben? Of is er weer een Katholieke organisatie die sussend roept dat " moederliefde overwint?"
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2019, 09:18   #487
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

https://www.human.nl/medialogica/kij...ign=12-12-2019
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2019, 09:20   #488
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/12/09...enbos-a3983152
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2019, 09:57   #489
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja en? Denkt u nu echt dat de meeste vrouwen die verkracht worden als vorm van oorlogsgeweld, daar op psychisch en sociaal vlak geen problemen mee hebben? Of is er weer een Katholieke organisatie die sussend roept dat " moederliefde overwint?"
het anecdotisch "bewijs" van Jan staat in schril contrast met de talrijke publicaties in de vakbladen.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2019, 12:06   #490
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
het anecdotisch "bewijs" van Jan staat in schril contrast met de talrijke publicaties in de vakbladen.
Natuurlijk is dit zo maar het past in zijn levensvisie, moederliefde overwint alles! Niet dus, de gevolgen zijn schrijnend, wat daar is gebeurd is ronduit verschrikkelijk en heeft grote gevolgen. Verkrachting werd ingezet als oorlogswapen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2019, 23:00   #491
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
het anecdotisch "bewijs" van Jan staat in schril contrast met de talrijke publicaties in de vakbladen.
Graag een verwijzing naar deze "talrijke publicaties in de vakbladen".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2019, 23:03   #492
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk is dit zo maar het past in zijn levensvisie, moederliefde overwint alles! Niet dus, de gevolgen zijn schrijnend, wat daar is gebeurd is ronduit verschrikkelijk en heeft grote gevolgen. Verkrachting werd ingezet als oorlogswapen.
Mij is het al meermaals opgevallen dat u niet in detail leest wat mensen schrijven:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ervaringen in Rwanda hebben geleerd dat vrouwen die een kind door een verkrachting hebben het meestal wel graag zien en er een diepgaande liefde voor koesteren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 06:59   #493
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja en? Denkt u nu echt dat de meeste vrouwen die verkracht worden als vorm van oorlogsgeweld, daar op psychisch en sociaal vlak geen problemen mee hebben?
Dat is niet echt wat Jan zegt he. De vraag is in hoeverre de vruchten van zulke verkrachting nadien door hun moeder gehaat en verworpen worden.
Men kan zich afvragen in welke mate dat verschillend is van de verwerping en haat van moeders jegens de kinderen van mannen die ze nadien zijn gaan haten en verwerpen (gescheiden vrouwen en zo).

Maw, in welke mate is de liefde of haat van een moeder ten aanzien van haar kinderen gecorreleerd met de liefde of haat die ze heeft ten aanzien van de man die ze verwekt heeft ? Die haat jegens die man moet niet alleen komen van een verkrachting. Dat kan ook de haat zijn van rivaliserende vrouwen bijvoorbeeld.

Men kan dat dan extrapoleren, en zich afvragen in hoeverre men kinderen die een moeder hebben die hen haat (om gelijk welke reden), moeten afgemaakt worden of niet zodat ze geen verdere ongelukkige jeugd hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 december 2019 om 07:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 12:52   #494
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mij is het al meermaals opgevallen dat u niet in detail leest wat mensen schrijven:
En u negeert wat anderen bijdragen, louter omwille van uw eigen grote gelijk.
Meestal loopt het dus niet goed, en soms wel. De uitzonderingen zijn dus omgedraaid, maar vanuit het zalvend christelijk geloof wordt uiteraard anders beweerd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 13:06   #495
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En u negeert wat anderen bijdragen, louter omwille van uw eigen grote gelijk.
U bracht "levensvatbaarheid" aan. Tenzij u me het kunt aanwijzen, heb ik niets van uw hand gelezen waarmee uitgelegd werd waarom dit principe de overhand krijgt op de zelfbeschikking van de vrouw.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 13:08   #496
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is niet echt wat Jan zegt he. De vraag is in hoeverre de vruchten van zulke verkrachting nadien door hun moeder gehaat en verworpen worden.
Men kan zich afvragen in welke mate dat verschillend is van de verwerping en haat van moeders jegens de kinderen van mannen die ze nadien zijn gaan haten en verwerpen (gescheiden vrouwen en zo).
Interessante vraag waar ongetwijfeld heel uiteenlopende antwoorden op komen. Alice gaat er echter van uit dat vrouwen het kind van de verkrachting sowieso zullen haten. De getuigenissen die ik aanhaalde, wijzen toch op een werkelijkheid die veel genuanceerder en verscheiden is dan alice wil laten uitschijnen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 13:11   #497
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bracht "levensvatbaarheid" aan. Tenzij u me het kunt aanwijzen, heb ik niets van uw hand gelezen waarmee uitgelegd werd waarom dit principe de overhand krijgt op de zelfbeschikking van de vrouw.
omdat, maar blijkbaar is dit onverenigbaar met uw bevattingsvermogen want het werd al herhaaldelijk gezegd, het geen of/ of verhaal is!
Bijgevolg kan ik niets uitleggen omdat het niet over mijn maar uw denken gaat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 13:15   #498
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
omdat, maar blijkbaar is dit onverenigbaar met uw bevattingsvermogen want het werd al herhaaldelijk gezegd, het geen of/ of verhaal is!
Bijgevolg kan ik niets uitleggen omdat het niet over mijn maar uw denken gaat.
U hebt inderdaad al herhaaldelijk persoonlijk uitgehaald. Dat klopt. U kon of wou tot op heden niet uitleggen waarom het element "levensvatbaarheid" het andere overklast. U kwam er alleen mee aanzetten, maar gaf geen enkele uitleg naar het waarom. Geen duiding.

Het gaat dus over "uw" denken. Niet het mijne.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 13:15   #499
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Interessante vraag waar ongetwijfeld heel uiteenlopende antwoorden op komen. Alice gaat er echter van uit dat vrouwen het kind van de verkrachting sowieso zullen haten. De getuigenissen die ik aanhaalde, wijzen toch op een werkelijkheid die veel genuanceerder en verscheiden is dan alice wil laten uitschijnen.
En daar gaat u weer, uw aanname is niet wat ik schreef. Het is niet sowieso, maar meestal zo, evenmin gaat het louter over verkrachting maar over verkrachting ingezet als oorlogswapen door een vijand. En pak genuanceerder dus dan wat u ervan probeert te maken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 13:18   #500
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U hebt inderdaad al herhaaldelijk persoonlijk uitgehaald. Dat klopt. U kon of wou tot op heden niet uitleggen waarom het element "levensvatbaarheid" het andere overklast. U kwam er alleen mee aanzetten, maar gaf geen enkele uitleg naar het waarom. Geen duiding.

Het gaat dus over "uw" denken. Niet het mijne.
Omdat wanneer iets en/en is er geen sprake is van overklassen. Wel van naast mekaar bestaan, het gaat dus wel over uw denken, niet het mijne.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be