![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het argument "vrouwen gaan nu naar Nederland, dus moet de wet aangepast worden" snijdt geen hout. De termijn die nu voorligt, is 18 weken. Mocht dit wet worden, dan zullen vrouwen nog steeds naar Nederland trekken. Daar ligt de limiet immers bij 22 weken. Als het eerste argument valabel is, dan kunt u onmogelijk akkoord gaan met 18 weken. Ook hier weer eens een vat tegenstellingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kunt zich trouwens niet verschuilen achter de huidige wetgeving. U gaat immers akkoord met een mogelijke uitbreiding van de tijdslimiet. Waarom is "maximaal 22 weken" aanvaardbaar en niet 32 weken? Waarom meent u dat het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw bij 22 weken eindigt en een abortus vanaf dan onder de toepassing van het strafrecht valt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
trouwens, het gedrag van leeuwen is veel complexer dan gij denkt. Leeuwinnen doden ook welpjes, wat dan weer als abortus kan gezien worden. Laatst gewijzigd door geertvdb : 8 december 2019 om 22:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
|
![]() Citaat:
Wat heb ik mij vergist! ![]() Citaat:
![]() Alleen Tomm schrijft nog debielere dingen dan gij, maar die is dan ook extreem links, en les extremes se touchent. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat spreekt allemaal niet tegen dat er binnen een soort wel degelijk competitie bestaat voor overleven. Het is raar dat gij dat wilt tegenspreken. Dat komt waarschijnlijk omdat gij mij graag tegenspreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kunt vast rekenen, wanneer we hier van 12 naar 18 gaan is het verschil met Nederland veel minder groot, bijgevolg is de noodzaak om je daar te laten helpen veel kleiner. Waar ik wel of niet akkoord mee kan gaan bepaald u niet maar ik zelf. Evenmin is er " tegenstelling" of sprake van het geweer van schouder veranderen wanneer ik stel dat vrouwen burgers zijn en dus mogelijkheden kunnen gebruiken die wettelijk zijn vastgelegd, zoek eens een andere hobby dan discussie op basis van wat jij denkt maar ik nooit schreef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U denkt of als een trol of als een psychopaat, maar aandacht krijg je wel met deze uitspraken, is het daar om te doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, ik ga akkoord met de huidige wetgeving maar ben niet tegen een uitbreiding van de termijn, en zelfbeschikkingsrecht van vrouwen slaat op de keuze die wettelijk geboden wordt, in Nederland of hier. Ik voer geen discussie op basis van uw aanname, die zijn voor uw rekening. Volg de discussie eens wat beter, tot 22 weken is een foetus niet levensvatbaar buiten de baarmoeder, met die begrenzing kan ik prima leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 9 december 2019 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit betekent bijgevolg dat het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw niet absoluut is en dat recht sterk ingesnoerd kan worden. Bijgevolg is er geen grond meer voor enig verwijt richting christenen als ze het leven vanaf de bevruchting willen beschermen. Ook wij plaatsen het ongeboren leven hoger dan het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw. U legt slechts de grens ergens anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik weerleg UW argument op een 100% efficiente manier, en doet ge precies of mijn weerlegging een argument is voor mijn stelling! Ik heb geen stelling hé! GIJ zijt begonnen over leeuwen, hé! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik heb kleine kinderen altijd als uiterst irritant ervaren. En dingen die U irriteren, daar hebt ge toch goesting voor om ze te elimineren he. Dat was zelfs zo toen ik zelf een kind was: ik vond de meeste andere kinderen uiterst irritant. En ja, ik heb vaak zin gehad om mijn eigen kinderen te doden. Omdat het gedrag irritant was. Het gebleir en zo. Ge vraagt U af in welke mate dat gebleir uw eigen leven plezanter maakt he. Het geeft enorm goesting om zo een kleine bij een been te pakken, en tegen de muur te petsen. Maar dan gaat ge denken over alle ambras die daar gaat van komen, en dan houdt ge U maar in he.
Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2019 om 07:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bleit...schijt en pist waar het staat en roert voor de lol nog wat in hun eigen stront. Van zo gauw het mogelijk is willen ze er allemaal zo vlug mogelijk vanaf....en betalen zich blauw aan kinderkribben en oppassers die de ellende dan maar moeten dragen in hun plaats. De ouders gaan liever werken en zijn als de dood tegen dat het vakantie wordt en dood gelukkig als de schooltjes weer opengaan. Halve eeuw en meer geleden viel dat nog mee. Die koters liepen rond in de natuur en kregen af en toe een goede berisping van een wat oudere koter.....maar de laatste 20 jaar zijn het geen kinderen meer maar prinsen en prinsesjes.....die ganser dagen alleen op hun kamer zitten en als enig gezelschap volwassenen hebben. Vroeger werden kinderen opgevoed door andere kinderen. Maar nu mogen ze niet meer te veel contact hebben met andere kindjes want die heen een slechte invloed op hun prinsjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat doet gij niet. Ge verkeert misschien in die illusie maar dat is iets anders. Als het zo zou zijn dat levende wezens "zo veel mogelijk hun soort willen voortzetten", en dus "geen andere soortgenoten willen doden", dan is de leeuw wel degelijk in tegenspraak daarmee, want hij doodt perfect levensvatbare soortgenoten, de welpjes van de harem die hij net veroverd heeft. Uw enige argument was gewoon dat hij dat in principe nog meer zou kunnen dan hij dat al deed, en dus niet *maximaal* andere welpen gaat doden. Maar niet dat hij maximaal andere leeuwen wil laten overleven he, wat de bewering was, dat hij de soort maximaal wil doen overleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat neemt niet weg dat grotere kinderen plezanter zijn. Maar klein kinderen, niks plezants aan. |
|
![]() |
![]() |