Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2019, 23:31   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarschijnlijk nooit Brusselmans gelezen. Samen met Tom Lanoye de beste Vlaamse schrijver van de laatste 30 jaar.
Ik heb het niet echt met Brusselmans, maar het mag gezegd worden dat hij het woordenspel in onze taal echt wel beheerst. Er zitten soms heel fijne pareltjes in de zinnen die hij schrijft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 23:31   #102
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als je de Islam verdedigt, moet je niet op Hoeybergs zitten te kappen, want dan verdedig je het geinstitutionaliseerd seksisme.
Ik heb de pest aan religies.
Oud 10 december 2019, 23:34   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Ik verdedig mensenrechten.
Wat betekent het zinnetje "islam valt daar ook onder" in dat verband?
Oud 10 december 2019, 23:35   #104
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
door het op te nemen voor de islam(ieten). Rare snijboon, gij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 23:37   #105
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik verdedig mensenrechten.
hier, allemaal mensenrechten :

http://www.exmoslim.org/belediging%2...e%20islam.html

Citaat:
Oud 10 december 2019, 23:38   #106
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb het niet over het KVHV hier. Noch over de RUG. Ik heb het over het feit dat u de denigrerende gezegdes van die lapzwans Hoeyberghs niet afkeurt, maar het afdoet als 'mannenpraat' en het vergoeilijkt.
Ik zie in die vereniging eerder het goede oude Vlaams Blok komen bovendrijven. Wie was daarin het verleden ook lid van?
Haast de hele huidige N-VA top.

Is nu N-VA Blok of Blok-Light?
Zeg jij het maar.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 10 december 2019 om 23:39.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 23:39   #107
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb het niet echt met Brusselmans, maar het mag gezegd worden dat hij het woordenspel in onze taal echt wel beheerst. Er zitten soms heel fijne pareltjes in de zinnen die hij schrijft.
Zijn "Guggenheimer cyclus" mag er best zijn.

Citaat:
Oud 10 december 2019, 23:45   #108
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk nooit Brusselmans gelezen. Samen met Tom Lanoye de beste Vlaamse schrijver van de laatste 30 jaar.
Dan is het nog slechter met de Vlaamse literatuur gesteld dan ik al dacht.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 23:50   #109
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat betekent het zinnetje "islam valt daar ook onder" in dat verband?
Dat zij ook de mensenrechten moeten respecteren of wat dacht je.
Oud 10 december 2019, 23:56   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zij ook de mensenrechten moeten respecteren of wat dacht je.
De islam, zij...

Wat moet daar nu weer onder begrepen worden?
Oud 10 december 2019, 23:57   #111
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik zie in die vereniging eerder het goede oude Vlaams Blok komen bovendrijven. Wie was daarin het verleden ook lid van?

Zeg jij het maar.
Daarom ook al dat Calimero gedoe.
Oud 11 december 2019, 00:06   #112
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De bekendste op tv mss.

En voor je t vraagt: Erwin Mortier, Elvis Peeters, Kris Van Steenberghe.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 00:09   #113
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Pfieuw, ik ruik alvast ’n doorgeschoten walm van cultuurmarxistisch odeur, zo om en bij ’n rottend ei, geruft uit de fartbrains van de zgn alles-moet-kunnen akolieten - in dit geval de UG-rector die destijds ook den Dries geschorst heeft -, hopende om daarmee elke vorm van vrije meningsuiting die niet het juiste moleculaire weefsel heeft, uit te drijven.

Bij elke afwijking van het ideologisch toegestane denken/spreken, dat minutieus bekeken wordt, vooral aan welke zijde van het spectrum die uitspraken worden gedaan, gaan alle toeters en bellen af bij de ‘bestuurselite’ die eindeloos blijft beweren ‘aan de goede kant van de geschiedenis te staan’.
Wel, fok ’m, die bende Judassen.
Snorremans en Stalin deden het hen voor, zij het weliswaar iets drastischer, maar de bedoeling in deze is dezelfde, monddood maken.
Uh ? Democratie ? Vrije meningsuiting ? Waar ergens ? CS ? Iemand ?

Ach, zo tragi-komisch eigenlijk, te zien hoe deze mentaal doorgeslagen cryptodemocraten stikken in hun eigen zuurstofarme atmosfeer, als ’n lijdende astmapatiënt in de zwaarste fase van z’n leven.
Face it, poco’s en alles wat zich hierboven in herkent, de linkse doctrine is einde verhaal, kwestie van ’n jaar of tien nog wat zeveren enzo en dan kan de grote maatschappelijke opkuis beginnen.
Natuurwet. Slinger. Andere kant. Normaal.

Aldus, van mij alvast geen toekomstige RIP-wens voor die bende intellectuele lafbekken.
En als er al ’n hel zou bestaan, mogen van mij deze fasco’s de goorste straffen ondergaan, die de bokpotige beul van dienst kan bedenken, het ga hem goed.
Hell yeah!
Oud 11 december 2019, 00:57   #114
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Zeg jij het maar.
Wilfried Martens was daar ook lid van.
Oud 11 december 2019, 09:31   #115
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Om enkele minder salonfähige uitspraken van iemand anders?
Hoeybergs toont zich hier (weer) als een degoutante idioot.
Ik snap alvast wel dat hij geen vrouw meer vindt die haar benen wil opendoen voor hem... dat kan ik die vrouwen ook niet kwalijk nemen.

Maar een vereniging schorsen omdat ze een controversiële spreker uitnodigen is er ver over.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 09:41   #116
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij Brusselmans is het overduidelijk sarcasme. Brusselmans heeft voor het overige echt wel respect voor vrouwen hoor. Hoeybergs van den andere kant meent dat echt. Die zijn ideeen zijn echt gewoon achterlijk.

Dit gezegd zijnde vind ik het vrij bizar dat het vooral links is die hier op de barricades staat. Ze hebben geen probleem met het geinstitutionaliseerde seksisme binnen de Islam, maar staan hier dan wel verontwaardigd te doen als er 1 idioot seksistische opmerkingen maakt tijdens een lezing. Dan zijn ze plots voorstander van het inperken van het recht op vrije meningsuiting terwijl ze aan de andere kant seksisme aan het institutionaliseren zijn. Die eeuwige spreidstand ga ik nooit begrijpen. Dat is trouwens dezelfde spreidstand waar sommige gasten van het VB ook mee kampen.
Waar doel je dan precies op? Kinderen op de wereld zetten en deze zogen is vooralsnog iets dat mannen niet kunnen. Steek het op biologie of God, weet ik veel, maar dat zijn gewoon feiten.

Het seksisme van Hoeyberghs is van een compleet andere soort. Hij beweert dat vrouwen voor 'mannelijke privileges' nl. toegang tot onderwijs en werk (dat hij ook mannelijk geld noemt), hun benen moeten spreiden. Wat rechtvaardigt deze discriminatie?! Dit is helemaal van de pot gerukt. Als een vrouw voor haar geld werkt is dit weldegelijk haar of vrouwelijk geld.

En als het een geruststelling mag zijn, bij veel moslims kijkt men weldegelijk naar het diploma en werk van de toekomstige huwelijkspartner. En van vrouwen wordt dan minstens verwacht dat ze ook hogere studies hebben gedaan, of ze krijgen niet eens aanzoeken van enig niveau. Het is niet zo, wat in veel Vlaams-nationalistische kringen wordt gedacht, dat men 'maar' met een legbatterij trouwt. Soms krijgen de vrouwen na een huwelijk meteen kinderen, opeenvolgend, waardoor ze hun carrière kunnen vergeten. Soms hebben ze nog wel een eigen carrière. Feit is wel dat steeds meer moslima's, die hogere studies hebben gedaan, werken. Maar het is niet de schuld van de islam of moslims dat een carrière van de vrouw in het gedrang komt door kinderen. Dat gebeurt ook bij Vlamingen, zie Bardogan. Gelukkig is er bij de islam nog duidelijke regelgeving rond.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 11 december 2019 om 09:44.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 09:42   #117
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Hoeybergs toont zich hier (weer) als een degoutante idioot.
Ik snap alvast wel dat hij geen vrouw meer vindt die haar benen wil opendoen voor hem... dat kan ik die vrouwen ook niet kwalijk nemen.

Maar een vereniging schorsen omdat ze een controversiële spreker uitnodigen is er ver over.
Dit. Het is net goed dat dergelijke idioten een publiek forum krijgen om zichzelf belachelijk te maken. Hopelijk zijn er nu een aantal vrouwen die 2 keer nadenken alvorens ze zich laten verbouwen door een freak als Hoeybergs.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 09:44   #118
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waar doel je dan precies op? Kinderen op de wereld zetten en deze zogen is vooralsnog iets dat mannen niet kunnen. Steek het op biologie of God, weet ik veel, maar dat zijn gewoon feiten.

Het seksisme van Hoeyberghs is van een compleet andere soort. Hij beweert dat vrouwen voor 'mannelijke privileges' nl. toegang tot onderwijs en werk (dat hij ook mannelijk geld noemt), hun benen moeten spreiden. Wat rechtvaardigt deze discriminatie?! Dit is helemaal van de pot gerukt.

En als het een geruststelling mag zijn, bij veel moslims kijkt men weldegelijk naar het diploma en werk van de toekomstige huwelijkspartner. En van vrouwen wordt dan minstens verwacht dat ze ook hogere studies hebben gedaan, of ze krijgen niet eens aanzoeken van enig niveau. Het is niet zo, wat in veel Vlaams-nationalistische kringen wordt gedacht, dat men 'maar' met een legbatterij trouwt. Soms krijgen de vrouwen na een huwelijk meteen kinderen, opeenvolgend, waardoor ze hun carrière kunnen vergeten. Soms hebben ze nog wel een eigen carrière. Feit is wel dat steeds meer moslima's, die hogere studies hebben gedaan, werken. Maar het is niet de schuld van de islam of moslims dat een carrière van de vrouw in het gedrang komt door kinderen. Dat gebeurt ook bij Vlamingen, zie Bardogan. Gelukkig is er bij de islam nog duidelijke regelgeving rond.
Ben jij na 8K+ berichten dat typetje nog niet beu? Je kan jezelf trouwens wat werk uitsparen door niet meer te reageren op mijn berichten want dit was het laatste antwoord dat je ooit gekregen hebt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 09:45   #119
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij na 8K+ berichten dat typetje nog niet beu? Je kan jezelf trouwens wat werk uitsparen door niet meer te reageren op mijn berichten want dit was het laatste antwoord dat je ooit gekregen hebt.
M.a.w. je staat zelf niet eens open voor vrije meningsuiting of debat met moslims.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 09:48   #120
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze vonden het allemaal heel plezant dat van die vrouwen die hun benen niet willen opendoen. Zeer katholiek nietwaar Jan.

Trouwens het is niet de eerste keer, ze dwepen ook met Driesje Kostuumschoen.
Kostuumschoen of basketsloef?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be