![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is immers perfect logisch om ( wat ook de basis is voor de wetgeving) vrouwen zelfbeschikkingsrecht te geven inzake abortus, maar dit te begrenzen wanneer een foetus levensvatbaar is buiten de baarmoeder, omdat er dan nog alternatieven zijn zoals anoniem bevallen. Dat dit voor u " onhandig" is wil ik best geloven, ik deel immers uw levensovertuiging niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus ben je tegelijkertijd voor en tegen een termijn van 18 weken, naargelang er een wet is van 12 weken, 18 weken of 22 weken. En ben je tegelijkertijd voor de wet van 12 weken, 18 weken, en 22 weken. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 december 2019 om 14:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets is aanvaardbaar, of het is niet aanvaardbaar. Het kan niet tegelijkertijd aanvaardbaar, en onaanvaardbaar zijn. Het kan niet tegelijkertijd toegelaten en verboden zijn. Je kan er niet tegelijkertijd voorstander en tegenstander van zijn. Citaat:
Het is toch niet zo dat men rode auto's verbiedt, omdat er blauwe mogelijk zijn ? Of begrijp ik je verkeerd, en zijn we akkoord, dat eens de termijn van de levensvatbaarheid voorbij is (bvb 25 weken), de vrouw nu mag vragen van een kunstmatige bevalling op 27 weken te bekomen (wat ik een abortus noem) ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De logica geldt altijd. De elementen in de logische redenering kunnen wel gevoelens meenemen natuurlijk, maar dat verandert de redenering niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop eens met je gedram over wat ik moet denken of vinden, alle logica is langzamerhand zoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Man toch , waar gaat de discussie nog over en met wie wordt ze gevoerd! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En ja, daar is dus uiteraard alle logica uit zoek. Nu is het zo dat "argumenten" die geen logische banden hebben, totaal geen overtuigingskracht hebben en waardeloos zijn als redeneringsvorm. Je bent vrij om statements achtereen te schrijven ; de lezer is vrij om daarin een incoherente brei te zien die niet samenhangt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een lijstje van niet-samenhangende opinies, meer niet. Vooral als sommige opinies logisch tegenstrijdig zijn met andere opinies in hetzelfde lijstje, zoals: - ik ben voor een wet die 18 weken verbiedt - ik ben voorstander van een wet die 18 weken toelaat. - ik ben voorstander van 18 weken - ik ben tegenstander van dingen die tegen de wet zijn Laatst gewijzigd door patrickve : 11 december 2019 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U ziet niet dat een statement en/ en kan zijn in plaats van of/of waarom zou dit mijn probleem moeten zijn? Je kunt prima van mening zijn dat de huidige abortuswet ok is maar een uitbreiding tegemoet komt aan het probleem wat zich nu stelt, naar Nederland moeten omdat je 12 weken voorbij zijn. Dus wanneer de termijn zo blijft, prima dan ga je naar Nederland indien nodig. Wordt het aangepast; dan kun je hier geholpen worden, maar blijkbaar is redeneren niet uw ding. Beide vind ik dus goed ( opletten nu OMDAT JE HOE DAN OOK TERECHT KUNT BINNEN EEN AANVAARBARE TERMIJN) En nu ben ik klaar met het gezanik, en al zeker met uw " argumentatie". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U blijft de kern uit de weg gaan: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 11 december 2019 om 17:36. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Banneling
|
![]() De logica geldt altijd zo je wil als je van A via B naar C gaat... maar wat als je niet van A uit vertrekt, maar van een ander beginpunt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is nu een duidelijk voorbeeld van hoe logica misbruikt wordt... Als men jou niet onbegrensd de toelating geeft op abortus, liefst begeleid in Vlaamse instellingen... hewel dan blijf je een leghen... Meer uitleg over het absurde van wat velen zuivere logica zullen noemen, is echt niet nodig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |