![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
PS wij hebben de kinderen vanaf kleuter naar Franse en Duitse kinderprogramma's op TV laten kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Talen opent vele deuren en ik ben dankbaar dat ik dit geschenk heb om met mensen te communiceren! Het heeft vooral op het werk, zo zijn voordelen om 5 talen te spreken.
Life is a game of Chess, changing with each move. Laatst gewijzigd door Indomitable : 11 december 2019 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En toen werd het stil.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Idd op de werkvloer. Als je de taal van de werknemer in de buitenlandse vestiging beheerst kunnen ze u niet rap in doekskes doen. Laatst gewijzigd door pajoske : 11 december 2019 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
door de Franstaligen bij het groot vuil kunnen gezet zijn? Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 11 december 2019 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We moeten geen Frans leren vanwege of om de Walen en Brusselaars te plezieren! Het is en blijft een taal waar we heel wat kunnen mee aanvangen gezien ons buurland Frankrijk. Engels is natuurlijk ook nuttig. En wat de talenkennis van de Walen betreft, is hun Engels dan zo goed? Dacht het niet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat leren zij dan wel ? In Frankrijk daarentegen leren ze wel Engels. De laatste twee keren dat ik op hotel ging in Parijs werd ik elke keer direct in het Engels aangesproken aan de balie. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 11 december 2019 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Mij nog minder wat U hier dagelijks komt zeuren. Het beste middel om van uw soort af te geraken is veinzen dat je geen Frans verstaat. Ik heb nochtans twintig jaar in Brussel gewerkt en 90 % in de taal van Voltaire en dit ondanks ik tewerkgesteld was aan een zogezegde Nederlandstalige Directie van Financiën. De pot op! Met een gewone Waal spreek ik nog Frans in Wallonië. Maar als hij in mijn streek komt zal hij Engels moeten gebruiken als teken van goodwill. En anders kan hij het op een ander gaan uitleggen. Ik heb zo mijn manier om dit land mee naar de kloten te helpen. Alhoewel; als ik Waalse vrienden van de camping ontvang in Vlaanderen durf ik wel toegeven dat ik Frans spreek met hen uit gewoonte. Zij hebben mij goed ontvangen in Robertville. Ik doe dus geen moeite om beginnen met dwars te doen. Maar er moet geen stijve kol in mijn streek komen vragen achter Montaigu want die geraakt voor hij het weet terug in Ottignies of verder. Ze zullen hem daar wel vertellen dat hij voor Montaigu zijn kont moet draaien en opnieuw moet beginnen met zoeken. Als ze hem er bij vertellen dat hij moet achter Scherpenheuvel zoeken wordt hij misschien ooit nog tweetalig. Heeft hij bottines aan dan ben ik misschien wel inschikkelijker. Maar voor de rest......geen genade! ![]() Ik spreek nog liever Engels met haar op dan dat er mij nog een seigneur vanuit de hoogte probeert te benaderen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 11 december 2019 om 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() + de pret-pedagogie vanaf de jaren '90.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De pret-pedagogie is reeds merkelijk vroeger begonnen hoor. In feite is het gestart met de invoering van het VSO op 1 september 1970 in het toenmalige Rijksonderwijs. Een paar jaren later werd ook in het Katholiek net een eigen versie van het VSO aangenomen. Het VSO was vooral links geïnspireerd en fel verdedigd door de sossen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slagzin van Sossen en Groenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Engels is evenwel in alle geledingen van onze samenleving doorgedrongen. Vooral dan de Amerikaanse versie. Een stevige kennis van het Engels is doodeenvoudig onontbeerlijk voor iedereen. Om die reden mag er gerust meer tijd aan het Engels dan aan het Frans besteed worden in ons onderwijs. |
|
![]() |
![]() |