Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2019, 10:19   #461
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht


Wat dacht u?


Ik ben radicaal voorstander van het onmiddellijk en zonder pardon kapot stampen van eenieder die begint te foefelen aan iemand anders die daar niet zélf uitdrukkelijk om gevraagd heeft.

Het doet er niet eens toe of die iemand anders minderjarig is.


Is dat voldoende duidelijk, of dien ik er nog een tekeninkske bij te maken?

Waarom zegt ge dat dan niet van in het begin?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 13:40   #462
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Scheve vergelijking? Hoe kan een mannen besnijdenis ooit kindermishandeling zijn?? Zelfs veel ongelovigen ondergaan het uit medische redenen, en het is idd geen drama. De voorhuid heeft toch geen noemenswaardige functie.
Dus een fout(je) van God?
Dus is besnijdenis zuiver blasfemie!
Bij meisjes snijden ze daar ook wel eens wat zaken weg om hetzelfde opperwezen ter wille te zijn.
Ook een fout(je) van God?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 14:02   #463
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben radicaal voorstander van het onmiddellijk en zonder pardon kapot stampen van eenieder die begint te foefelen aan iemand anders die daar niet zélf uitdrukkelijk om gevraagd heeft.

Het doet er niet eens toe of die iemand anders minderjarig is.
Ik ga zelfs verder en wil het afsnijden van stukken van een minderjarige verbieden, ook al is die daar zelf zogezegd mee akkoord of 'vraagt erom'. Je gaat mij niet zeggen dat een 12-jarige perfect beseft wat hij wil als hij een stuk van zijn piemel wil laten kappen he. Je kan helemaal niet nagaan of dat niet onder druk van religieuze of andere zottigheden is.

Stel dat er een meme onder 12-jarigen is om uw linker oor af te snijden. En dat alle 12-jarigen komen vragen van hun linker oor af te snijden. Moet men ook die "vrijheid" respecteren ?

Nee, het zijn minderjarigen, wat bij definitie wil zeggen dat ze zich geen volle rekenschap kunnen geven, en de volle verantwoordelijkheid dragen, van beslissingen, zoals "ik ga niet meer naar school" of zo. Irreversiebel stukken van hun lichaam snijden is zo een daad waar ze geen rekenschap kunnen van geven.

Als ze dat wel willen, moeten ze maar wachten tot ze meerderjarig zijn. Een meerderjarige die een stuk van zijn lijf wil laten kappen heeft daar het volste recht toe als hij een arts kan vinden die daarmee akkoord gaat.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2019, 16:33   #464
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Ik ken volwassen mannen die zich lieten besnijden omdat ze verliefd werden op een Guineveerke dat eiste dat ze zich tot de islam bekeerden en zich lieten besnijden om hun molimlieveke aan de haak te kunnen slaan.
Dat noem ik niet bepaald uit vrije wil.
Neen, radicaal verbieden die handel, en al wie betrapt wordt op het overtreden van de wet als straf terug naar zijn eigen zandbak. Mét zijn hele gevolg.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 22:37   #465
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Johan Sanctorum krijgt steun van barones Mia Doornaert.
Universiteiten horen plaatsen te zijn voor fel debat, geen serres voor kasplantjes en kwezels.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20191215_04768544
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 22:49   #466
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waarom zegt ge dat dan niet van in het begin?
Ik dacht blijkbaar ten onrechte dat het voldoende duidelijk was. Sorry daarvoor.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 22:54   #467
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ga zelfs verder en wil het afsnijden van stukken van een minderjarige verbieden, ook al is die daar zelf zogezegd mee akkoord of 'vraagt erom'. Je gaat mij niet zeggen dat een 12-jarige perfect beseft wat hij wil als hij een stuk van zijn piemel wil laten kappen he. Je kan helemaal niet nagaan of dat niet onder druk van religieuze of andere zottigheden is.

Stel dat er een meme onder 12-jarigen is om uw linker oor af te snijden. En dat alle 12-jarigen komen vragen van hun linker oor af te snijden. Moet men ook die "vrijheid" respecteren ?

Nee, het zijn minderjarigen, wat bij definitie wil zeggen dat ze zich geen volle rekenschap kunnen geven, en de volle verantwoordelijkheid dragen, van beslissingen, zoals "ik ga niet meer naar school" of zo. Irreversiebel stukken van hun lichaam snijden is zo een daad waar ze geen rekenschap kunnen van geven.

Als ze dat wel willen, moeten ze maar wachten tot ze meerderjarig zijn. Een meerderjarige die een stuk van zijn lijf wil laten kappen heeft daar het volste recht toe als hij een arts kan vinden die daarmee akkoord gaat.
Ook hier was ik blijkbaar te slordig.

Minderjarigen moeten inderdaad ook tegen zichzelf beschermd worden, al zijn er de twijfelgevallen van 'vroegrijpe hoogbegaafden'.

Nu zijn die - gelukkig? helaas? - zeldzaam genoeg om er toch maar een algemene regel van te maken, en als ze écht 'vroegrijp hoogbegaafd' genoeg zijn, zullen die uitzonderingen er - hopelijk - wel mee kunnen (leren) leven dat ook voor hen die regel geldt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 00:29   #468
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Omdat ik niet de enige ben op dit forum die niet opgezet is met religieuze shit.
Et alors?

In een democratische rechtstaat heb ik het volle recht mijn opinie te uiten ook al is de verhouding één tegenover honderdduizend.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 09:30   #469
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aanmatigend om jezelf te beschouwen als "Gods plaatsvervanger". Niet christelijk.
Je weet maar al te goed dat ik mezelf alles behalve een plaatsvervanger van welke god dan ook voel.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 09:32   #470
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je weet maar al te goed dat ik mezelf alles behalve een plaatsvervanger van welke god dan ook voel.
tiens, ik niet
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 09:33   #471
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Et alors?

In een democratische rechtstaat heb ik het volle recht mijn opinie te uiten ook al is de verhouding één tegenover honderdduizend.
Niemand houdt jou tegen om de religieuze toer op te gaan op een politiek forum. Maar net zoals jij het recht hebt om voor je mening ter zake uit te komen heb ik het recht om te zeggen dat ik het liever anders zou zien.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 19:31   #472
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niemand houdt jou tegen om de religieuze toer op te gaan op een politiek forum. Maar net zoals jij het recht hebt om voor je mening ter zake uit te komen heb ik het recht om te zeggen dat ik het liever anders zou zien.
U blijft het dus moeilijk hebben met vrije meningsuiting. Blijkbaar wilt u alleen maar geconfronteerd worden met meningen die u liggen. Dat rest verdwijnt best. Toont dat trouwens niet de armoede in uw denken aan? Als een idee u niet ligt, kunt u het met een idee bestrijden. U wil blijkbaar die confrontatie niet aangaan. U wil slechts dat dat idee niet meer geuit wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be