Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2019, 08:10   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Gij doet geen enkele draad bloeien.
Integendeel, mij lijkt het eerder rotten.
Want degenen die zich bezig houden met uw onzin en kleuterpraat te weerleggen komen op dat moment niet toe aan deftig discussieren.
En uw zelfde onzin en kleuterpraat verjagen bovendien alle forummers die eens inhoudelijk over de zaak willen uitwijden.

Wat hebt u in deze draad al gedaan om hem te doen bloeien?
Janken over Nina.
Al iets over de grond van de zaak gezegd? Het artikel waar in Nina naar verwezen wordt? Al 1 letter van die studie gelezen? Al met 1 woord gerept over de inhoud van die studie?
Nope, totaal niks.
Bloeien noem jij dat?
Ik noem dat trollen.
poef!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 09:20   #62
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Complete bullshit.
Alsof de overheid er bij ons naar kijkt of iets wat ze willen verbieden ingeburgerd is of niet.
Jaren werd dieselrijden als hét vervoermiddel bij uitstek gepromoot. Binnen een paar jaar mag je met je diesel geen enkele stad meer binnen.
En dan ga jij vertellen dat de overheid iets wat ingeburgerd is niet kan of wil verbieden?
Dat is pas bullshit, dieserrijden is immers niet verboden.
Wel wordt het strenger gereglementeerd en ontraden, net als alcohol of roken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 10:16   #63
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wel ja nu ge het zegt. Start eens een draad over uw vriend.....
Waarom? Ik heb geen behoefte om mensen te bekeren.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 10:18   #64
geertvdb

Standaard

Citaat:
Complete bullshit.
Alsof de overheid er bij ons naar kijkt of iets wat ze willen verbieden ingeburgerd is of niet.
Toch wel.
Citaat:
Jaren werd dieselrijden als hét vervoermiddel bij uitstek gepromoot. Binnen een paar jaar mag je met je diesel geen enkele stad meer binnen.
En dan ga jij vertellen dat de overheid iets wat ingeburgerd is niet kan of wil verbieden?
Jawel, maar niet van het ene moment op het andere.
Oud 18 december 2019, 10:21   #65
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik ben geen dokter en al helemaal niet echt thuis in (engelstalig) medisch jargon maar ik lees toch dingen die mij doen vermoeden dat cannabis toch net iets meer doet dan enkel kankercellen verzwakken of vatbaarder maken voor behandelingen.

Ik lees (na snel even diagonaal door de studie gestruind te zijn) toch al minstens 4 of 5 keer "cell death", "killing effect" en zo van die dingen.

Hoe zit het nu dan?
Kan cannabis daadwerkelijk kankercellen doden of lees ik het allemaal verkeerd?
Is het nu een mirakel of is het nu geen mirakel?

maakt dat voor u uit? Gaat ge tegen legalisatie zijn moest onomstotelijk komen vast te staan dat cannabis (net zoals alle andere honderduizenden planten op deze aarde) kanker niet geneest? Nee, natuurlijk niet. Dit is allemaal een drogreden. Wees eerlijk en geef dat toe.

Net zoals een vlaams nationalist niet stopt met voor onafhankelijkheid te zijn mochten de transfers stoppen.

Jullie gelovigen gebruiken constant drog argumenten.
Oud 18 december 2019, 10:23   #66
geertvdb

Standaard

Citaat:
Niks hoor.
De studie kan je lezen bij het NCBI (National Center for Biotechnology Information) en wordt overgenomen door het Amerikaanse Ministerie van Volksgezondheid.

En of Nina, Dag Allemaal, de Joepie of het Parochieblad daar nu melding van maakt doet niks af van de resultaten in die studie.

Eerste poging, eerste faling...
Ik heb niet geschreven dat het in de Nina stond! Ga dus janken bij degene die geen bronvermelding gaf.
Oud 18 december 2019, 10:24   #67
geertvdb

Standaard

Citaat:
De resultaten van een Amerikaanse studie niet serieus nemen omdat een welbepaald vlaams blad met een niet al te hoog intellectueel niveau melding maakt van die studie... ja, dat is doordacht.

En dan denken dat het grappig is als je je eigen kortzichtigheid gaat gebruiken om dat in het belachelijke te trekken.

Er wordt op dat moment maar 1 ding in het belachelijke getrokken en ik veronderstel dat de meerderheid van de forummers wel beseffen wat ik bedoel.
Lees eerst het forumreglement. ga dan janken bij degene die het niet volgt. Véél succes!
Oud 18 december 2019, 10:26   #68
geertvdb

Standaard

Citaat:
Al drie pagina's en nog geen enkel nuttig woord over wat er nu in die studie staat en welke conclusies we hier uit kunnen trekken. Niks, noppes, nada,...

Blijven schieten op de boodschapper en de boodschap zelf compleet negeren.

Puik werk.
Ik weet nog altijd niet wat er in die studie staat. Wacht, degenen die ge wilt bekeren zelf de moeite doen om het op te zoeken?
Oud 18 december 2019, 10:28   #69
geertvdb

Standaard

Citaat:
Want degenen die zich bezig houden met uw onzin en kleuterpraat te weerleggen komen op dat moment niet toe aan deftig discussieren.
En uw zelfde onzin en kleuterpraat verjagen bovendien alle forummers die eens inhoudelijk over de zaak willen uitwijden.

Janken over Nina.
Al iets over de grond van de zaak gezegd? Het artikel waar in Nina naar verwezen wordt? Al 1 letter van die studie gelezen? Al met 1 woord gerept over de inhoud van die studie?
Nope, totaal niks.
Bloeien noem jij dat?
Ik noem dat trollen.
Gij noemt dat trollen, niemand in de rest van de wereld noemt dat trollen.

Hier mirakels proberen te verkopen via de vrouwen bijlage van het HLN, dat is normaal volgens u?

Als daar al niet moogt mee lachen, met dan wel?

Maar wacht, laat me eens raden, gij vindt niet dat er met uw godsdienst gelachen mag worden. Waar heb ik dat nog gehoord?
Oud 18 december 2019, 10:41   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik wel. Misschien kan ik uw vriend nog helpen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 10:45   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://nl.wikipedia.org/wiki/Politics.be

Het forum wordt de laatste jaren gemodereerd door slechts één moderator waardoor veel persoonlijke aanvallen en getrol blijven staan.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 10:59   #72
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik wel. Misschien kan ik uw vriend nog helpen.
Al veel succes gehad met uw bekeringen?

Zoals Witte Kaproen, of nog meer succes?
Oud 18 december 2019, 12:47   #73
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen dokter en al helemaal niet echt thuis in (engelstalig) medisch jargon maar ik lees toch dingen die mij doen vermoeden dat cannabis toch net iets meer doet dan enkel kankercellen verzwakken of vatbaarder maken voor behandelingen.

Ik lees (na snel even diagonaal door de studie gestruind te zijn) toch al minstens 4 of 5 keer "cell death", "killing effect" en zo van die dingen.

Hoe zit het nu dan?
als kankertherapie ondersteuning heeft cannabis zijn plaats: het helpt bij kankerpijnbehandeling, misselijkheid en overgeven

Het endocannabinoide systeem speelt een belangrijke rol in een groot aantal lichaamsprocessen die ook van belang zijn bij kanker. Het regelt de celcyclus, onderdrukt celproliferatie, stimuleert celdood en autofagie, komt tussen in angiogenese.

Studies hebben ook aangetoond dat het tumorprogressie onderdrukt, oa door inhibitie van angiogenese, het verhinderen van kankercelmigratie, en kankerceladhesie aan andere celtypes, en dus metastase-ontwikkeling verhinderd.
Plus, het systeem moduleert ook het immuunsysteem, en ondersteunt het eigen immuunsysteem tegen kankercellen.

Talrijke studies hebben aangetoond dat cannabis, of 1 van zijn afgeleiden, synergistisch werkt met bestaande kankertherapien, voor een groot aantal types kanker:
bortezomib (multipel myeloom): link
carfilzomib (multipel myeloom): link
carmustine (non-Hodgkinlymfoom): link
cisplatin link
cytarabine link
doxorubicin link
mitoxantrone link
temozolomide link
en vele anderen

Diermodellen hebben veelbelovende resultaten getoond bij kankertypes die op dit moment nog steeds een slechte prognose geven: oa voor prostaatkanker, Dikkedarmkanker, borstkanker, longkanker en een aantal hersentumoren.

De eerste stappen om na te gaan of die resultaten herhaald kunnen worden bij mensen zijn gaande.
En de eerste klinische resultaten zijn veelbelovend:
Citaat:
We analysed the data routinely collected, as part of our treatment program, in 119 cancer patients over a four-year period. Results: Clinical responses were seen in 92% of the 119 cases with solid tumours including a reduction in circulating tumour cells in many cases and in other cases, a reduction in tumour size, as shown by repeat scans.
Citaat:
We were unable to define a maximum tolerated dose for CBD, as there was a complete absence of side effects.
http://ar.iiarjournals.org/content/38/10/5831.long

Citaat:
Grade IV glioblastoma multiforme is a deadly disease, with a median survival of around 14 to 16 months. Maximal resection followed by adjuvant radiochemotherapy has been the mainstay of treatment since many years, although survival is only extended by a few months. In recent years, an increasing number of data from in vitro and in vivo research with cannabinoids, particularly with the non-intoxicating cannabidiol (CBD), point to their potential role as tumour-inhibiting agents. Herein, a total of nine consecutive patients with brain tumours are described as case series; all patients received CBD in a daily dose of 400 mg concomitantly to the standard therapeutic procedure of maximal resection followed by radiochemotherapy. By the time of the submission of this article, all but one patient are still alive with a mean survival time of 22.3 months (range=7-47 months). This is longer than what would have been expected
http://ar.iiarjournals.org/content/39/10/5797.short

bijkomende litteratuur:
The therapeutic effects of Cannabis and cannabinoids: An update from theNational Academies of Sciences, Engineering and Medicine report
Targeting the endocannabinoid system as a potential anticancer approach
The endocannabinoid signaling system in cancer
Modulation of the Endocannabinoid System as a Potential Anticancer Strategy
Insights into the effects of theendocannabinoid system in cancer: a review
Antitumorigenic targets of cannabinoids – current status and implications
Oud 18 december 2019, 13:31   #74
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoe zit het nu dan?
ik denk eerder verzwakken dan doden
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 13:37   #75
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Janken over Nina.
Nope, totaal niks.
Bloeien noem jij dat?
Ik noem dat trollen.
3...mee eens dus.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2019, 14:41   #76
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat is pas bullshit, dieserrijden is immers niet verboden.
Dat zeg ik ook nergens.
Oud 18 december 2019, 14:43   #77
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel.

Je doet hier niets anders dan uw "cannabis-is-slecht"-geloof prediken.
Tenminste, als je niet aan't trollen bent.
Oud 18 december 2019, 14:46   #78
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het nu een mirakel of is het nu geen mirakel?
Nee mijnheer pastoor. Het is geen mirakel. Het zijn gewoon de resultaten uit een studie.

Citaat:
maakt dat voor u uit? Gaat ge tegen legalisatie zijn moest onomstotelijk komen vast te staan dat cannabis (net zoals alle andere honderduizenden planten op deze aarde) kanker niet geneest? Nee, natuurlijk niet. Dit is allemaal een drogreden. Wees eerlijk en geef dat toe.
Legalisatie van cannabis voor recreatief gebruik heeft totaal niks met deze draad van doen. Het is niet mijn schuld dat uw kortzichtigheid niet anders kan dan de koppeling maken tussen recreatief en medisch gebruik.

Citaat:
Net zoals een vlaams nationalist niet stopt met voor onafhankelijkheid te zijn mochten de transfers stoppen.
Hier hebben we de nationalisten weer!! En waar blijven de creationisten?

Citaat:
Jullie gelovigen gebruiken constant drog argumenten.
Moeten wij dan misschien bij u te biecht, Mijnheer Pastoor?
Oud 18 december 2019, 14:48   #79
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet geschreven dat het in de Nina stond! Ga dus janken bij degene die geen bronvermelding gaf.
Nee, maar jij kan er sindsdien wel niet meer over zwijgen.
Oud 18 december 2019, 14:49   #80
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees eerst het forumreglement. ga dan janken bij degene die het niet volgt. Véél succes!
Uw vijfde post vandaag en nog steeds wachten we gezamelijk op uw eerste on-topic bijdrage....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be