![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Tot wanneer zou je abortus toelaten? | |||
Niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 2 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 4 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 6 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 8 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 10 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
tot 12 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,93% |
tot 14 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
tot 16 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
tot 20 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
tot 24 weken na de conceptie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
ander voorstel |
![]() ![]() ![]() |
8 | 29,63% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt mij toch ook niet verplichten om 1 van mijn nieren af te staan als dat de enige manier is om uw leven te redden. In dat geval primeert mijn lichamelijke integriteit, en mijn keuzevrijheid boven uw "recht van leven". Een foetus krijgt dus meer rechten dan een volwassen persoon, want eens het een bepaalde leeftijd passeert verlies ik het recht om te beslissen wat ik met mijn lichaam doe, vervalt mijn keuzevrijheid en word ik verplicht om iets te doen met mijn lichaam tegen mijn wil in.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw nieren afstaan is een verkeerde analogie om verschillende redenen. Is het leven vd moeder in gevaar is abortus ook op maand 8 geen enkel probleem. Ook wordt er niets vd moeder afgenomen Maar beslist ze pas op maand 7 of 8 om af te breken is ze te laat. dan moet ze de laatste 3 ?* 4 weken nog eventjes met rugklachten en een te kleine blaas rondlopen. Daar zie ik het probleem niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat mensen dat arbitrair beslist hebben, omdat het een overblijfsel is van religieuze toestanden, is geen argument he. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2019 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() en zoal ik al zei een foetus reikt van maand 2 tot maand 9 en ik heb al aangegeven dat een foetus van 8 maand uiteraard meer rechten heeft als eentje van 8 weken. aks gij het dus over foetus hebt, gelieve aan te geven welke leeftijd (2-9 maand). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat ik geen enkel criterium hoor dat een pasgeboren baby (en dus zeker een foetus - gelijk dewelke) kan onderscheiden in positieve zin van een varken, behalve natuurlijk dat het een kind is van zijn ouders, en dat die ouders willen dat dat kind rechten heeft. Maw, dat die ouders, als rechthebbend lid van de club, kunnen eisen dat hun troetelkind ook rechten heeft. Maar als zelfs die ouders dat niet willen dan is er geen enkele reden dat anderen dat zouden willen he. In geen enkel opzicht is een pasgeborene "intrinsiek superieur" aan een volwassen varken, en kan dus enkel maar zijn rechten krijgen door delegatie van zij die er "voordeel" aan hebben, ttz, zijn ouders. Als die dat niet de moeite vinden, dan blijft er niks over he. Want qua "autonome superioriteit" kan men niet spreken he. Het is pas als zo een kleine cognitief "interessant" begint te worden, met anderen begint te communiceren op een niveau dat dat van een leuke zeug voorbij streeft, en dergelijke meer, dat het "als mens" begint te bestaan. Een pasgeborene doet dat niet, en ZEKER geen foetus. Pas vanaf 1 - 1.5 - 2 jaar begint zich dat af te tekenen. Pas dan begint het een beetje "mens" te worden. Maw, als men mensenrechten gaat toekennen aan een "pasgeborene" is men eigenlijk al veel en veel te vroeg, maar soit, dat zij die daar rechten aan willen toekennen, er dan ook voor zorgen he. Eens diene kleine "mobiel" kan men die bij de gasten zetten die daar absoluut willen voor zorgen. Maar van een foetus zijn we helemaal over de schreef, he, en om daar zelfs maar een kleine pink van de rechten van een vrouw voor laten te wijken is er voor mij over. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2019 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Speelt geen rol, die rechten zijn objectief gezien honderd keer kleiner dan die van een volwassen varken, zelfs na geboorte.
Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2019 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat wilt ge meer horen/lezen? daarom moogt ge een baby niet de kop inslaan en een varken wel. dat ge het hiermee oneens zijt is eigenlijk irrelevant. het criterium is de soort waar ge toe behoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let op, ge gaat bij Jan uitkomen. Want als je "menselijk DNA" geeft, dan is die bevruchte eicel al "een mens". Je zou zelfs kunnen argumenteren dat een niet-bevruchte eicel dat ook bijna is. En als je NIET voor "menselijk DNA" gaat, en dus ergens abortus wil toelaten na dag 1 van conceptie, dan moet je mij eens zeggen wat nu zo typisch "menselijk" is aan die foetus, dat niet "menselijk" is aan een volwassen varken. En dan kan je enkel maar bij de hogere cognitieve functies uitkomen van abstracter denken, zoals taalgebruik en dergelijke. Want alle andere dingen heeft dat varken ook, en op een hoger niveau. Wat een "mens" mens maakt en significant verschillend van dieren, begint pas tevoorschijn te komen rond 1 a 2 jaar. En al de rest heeft dat wezen al sinds conceptie. Er is dus geen enkele reden om abortus na conceptie toe te laten, en die lijn niet direct door te trekken tot ergens anderhalf jaar of zo (na geboorte). Maar het is wel zo dat er na de geboorte een argument wegvalt om het te doden: namelijk het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw. Dat wordt nadien niet meer geschonden door dat dinges toch maar laten te leven. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2019 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U legt nog steeds niet uit waarom levensvatbaarheid in de afweging wordt gebracht en waarom dat element het overwicht krijgt op het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
de mens is een homo sapiens Citaat:
Laatst gewijzigd door 1207 : 21 december 2019 om 08:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom wordt de levensvatbaarheid in afweging gebracht? Omdat er meerdere factoren zijn die even belangrijk zijn, de mogelijkheid om voor abortus te kiezen versus recht op leven van een foetus. Waarom krijgt dat element ( van recht op leven )overwicht op het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw? Omdat het zelfbeschikkingsrecht slaat op de mogelijkheid tot keuze voor abortus, waar je voor een termijn moet kiezen om tot compromis te komen met de andere factor, recht op leven van een foetus. Een compromis dus tussen beide factoren. Het gaat dus niet om " overwicht" maar om afwegen, wat en wanneer voorrang krijgt. Waarom dan vanaf het moment dat een foetus buiten de baarmoeder kan bestaan? ( ongetwijfeld weer uw volgende vraag) Omdat je nu eenmaal een keuze moet maken, en dit moment, het kunnen bestaan van een foetus buiten de baarmoeder een argument is om dat recht op leven toe te kennen, naast het recht op keuze tot abortus, waar een vrouw dan voldoende tijd voor krijgt. Het is dus geen of/of maar en/ en verhaal. Ik ben me er van bewust dat dit in druist tegen uw christelijke standpunten, voortkomend uit uw aanname in vertrouwen, maar dat betekent niet dat anderen vanuit dezelfde dogma's moeten vertrekken, daar zult u toch op een discussieforum mee om moeten leren gaan. Steeds hetzelfde vragen hindert dan een discussie, u legt ze er lam mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |