Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2019, 15:05   #181
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar wel als ge uw vaper vulde.
Dan wel ja. Misschien niet slecht, van bewust te blijven van uw druggebruik.
Als ik een advocaatje bij mijn koffie uitlepel ben ik mij ook bewust dat ik alcohol aan het gebruiken ben.
Oud 23 december 2019, 15:15   #182
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dit is uw bewering:

Marijuana has both short-and long-term effects on the brain.

alice
Andere studies beweren dan weer van niet

ik wacht op uw bron. 1 studie is genoeg. Zelfs al beweert ge dat er minstens 2 studies zijn.
Klein bier tegen de effecten dat voetballen heeft op het brein. Honderden studies daarover.
Voel jij daar als voetballer al iets van ?

welingelichtekringen.nl/sport/1184379/ex-voetballers-lopen-drie-en-een-half-keer-meer-kans-om-te-sterven-aan-dementie.html

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2019 om 15:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2019, 15:16   #183
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dan wel ja. Misschien niet slecht, van bewust te blijven van uw druggebruik.
Als ik een advocaatje bij mijn koffie uitlepel ben ik mij ook bewust dat ik alcohol aan het gebruiken ben.
Ik ook als ik een Mon Cheri eet.
Oud 23 december 2019, 15:17   #184
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Prediken over geloof doet hij in iedere draad. Zelfs al gaat het over Vlaamse geldtransfers.

Uw geloof is gebaseerd op een Belgische wet uit 1973. lachwekkend!
ge hebt eigenlijk niet goed begrepen wat ik schrijf, maar soit ... dat ge overal in draden gaat opzoeken wat ik schrijf is prima. er zijn er nog andere die systematisch inventariseren wat ik schrijf. dat streelt mijn ego, ik geef dat toe. Ik ben trouwens al blij dat gij in meer dan 1 onderwerp geinteresseerd zijt. De meeste blowers komen hier enkel op cannabisdraden.

Wat betreft de belgische wet uit 1973 , dat klopt nochtans: Vlaanderen is een entiteit sinds de 1e staatshervorming van 1973. het vlaams nationalisme gebaseerd op de territoriale grenzen die daar bepaald werden. bvb Frans Vlaanderen wordt genegeerd. Nochtans wordt daar meer Vlaams gesproken dan in veel 'Vlaamse ' gemeenten rond Brussel.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2019, 15:21   #185
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge hebt eigenlijk niet goed begrepen wat ik schrijf, maar soit ... dat ge overal in draden gaat opzoeken wat ik schrijf is prima. er zijn er nog andere die systematisch inventariseren wat ik schrijf. dat streelt mijn ego, ik geef dat toe. Ik ben trouwens al blij dat gij in meer dan 1 onderwerp geinteresseerd zijt. De meeste blowers komen hier enkel op cannabisdraden.

Wat betreft de belgische wet uit 1973 , dat klopt nochtans: Vlaanderen is een entiteit sinds de 1e staatshervorming van 1973. het vlaams nationalisme gebaseerd op de territoriale grenzen die daar bepaald werden. bvb Frans Vlaanderen wordt genegeerd. Nochtans wordt daar meer Vlaams gesproken dan in veel 'Vlaamse ' gemeenten rond Brussel.
Dank U Geert. Ik heb nu éénmaal een ruime interesse.
En als je goed leest geef ik U ook al eens gelijk.....als je ,althans in mijn ogen, gelijk hebt.
Oud 23 december 2019, 15:39   #186
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet als ik op een terras in goed gezelschap een trappist drink. En hoe meer ik er drink hoe minder ik begin na te denken .
Op zich is dat niet altijd negatief want te veel nadenken is misschien nog slechter als niet nadenken.
Niets zo leuk als af en toe wat afstand nemen van de realiteit.....
Voor wie daar behoefte aan heeft kan dat ook met legale drugs dus.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2019, 16:28   #187
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms. Sommige mensen kunnen niet tegen legale drugs en verkiezen de illegale. Niet zelden zijn die milder.

Stoned zijn is meestal minder aangrijpend dan dronken zijn. De dag erna kan je gerust deelnemen aan een marathon.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2019 om 16:30.
Oud 23 december 2019, 16:29   #188
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Soms. Sommige mensen kunnen niet tegen legale drugs en verkiezen de illegale. Niet zelden zijn die milder.
of anders...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2019, 16:34   #189
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
of anders...
Wie op zoek is naar de roes is alleszins een pak beter af met cannabis dan met Alcohol.
Cannabis voel je s'anderdaags niks meer van...en een kater is zo goed als onbestaande. Overgeven nooit. Slapen doe je ook al veel beter.
Wie 3 joints rookt op een avond kan in de ochtend zonder problemen gaan joggen......wie stomdronken is geweest zal daar wat meer moeite mee hebben.
Oud 23 december 2019, 16:38   #190
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Stoned zijn is meestal minder aangrijpend dan dronken zijn. De dag erna kan je gerust deelnemen aan een marathon.
Het zou mij verwonderen dat niets in het assortiment bij de apotheek geschikt zou zijn.
Oud 23 december 2019, 16:46   #191
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou mij verwonderen dat niets in het assortiment bij de apotheek geschikt zou zijn.
Natuurlijk. De beste drugs vindt je bij de apotheek. Vraag uw arts om uitleg. Hij helpt U graag verder.

Drugs om u plezant te voelen.....drugs om rustig te slapen.....drugs om extra alert te zijn.....drugs om je angsten te overwinnen......zelfs drugs om goed te kunnen neuken. Al wat je maar kan dromen.

Maar toch mee opletten want veel neveneffecten....depressies...overdosissen....zelf moordneigingen..agressie..

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2019 om 16:47.
Oud 23 december 2019, 17:09   #192
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. De beste drugs vindt je bij de apotheek. Vraag uw arts om uitleg. Hij helpt U graag verder.

Drugs om u plezant te voelen.....drugs om rustig te slapen.....drugs om extra alert te zijn.....drugs om je angsten te overwinnen......zelfs drugs om goed te kunnen neuken. Al wat je maar kan dromen.

Maar toch mee opletten want veel neveneffecten....depressies...overdosissen....zelf moordneigingen..agressie..
Gelukkig is er een bijsluiter.
Daar staat te lezen welke de bijwerkingen kunnen zijn.
Oud 24 december 2019, 07:45   #193
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Serieus? geef eens een wetenschappelijke studie waaruit blijkt dat cannabis géén effect heeft op het brein.
U vraagt, wij draaien (een flinke toeter)

Citaat:
Question Is frequent or heavy cannabis use associated with cognitive dysfunction in adolescents and young adults?

Findings This systematic review and meta-analysis of 69 cross-sectional studies of 2152 cannabis users and 6575 comparison participants showed a small but significant overall effect size for reduced cognitive functioning in adolescents and young adults who reported frequent cannabis use. However, studies requiring abstinence from cannabis for longer than 72 hours had a very small, nonsignificant effect size.

Meaning Although continued cannabis use may be associated with small reductions in cognitive functioning, results suggest that cognitive deficits are substantially diminished with abstinence.
Bron

Citaat:
Objective To test associations between cannabis use over 20 years and a variety of physical health indexes at early midlife.

Conclusions and Relevance Cannabis use for up to 20 years is associated with periodontal disease but is not associated with other physical health problems in early midlife.
Bron

Citaat:
Analyses were performed on brain MRI scans from individuals who were frequent cannabis users (N = 10; 9 males, 1 female, mean age 21.1 ± 2.9, range: 18–27) in adolescence and similar age and sex matched young adults who never used cannabis (N = 10; 9 males, 1 female, mean age of 23.0 ± 4.4, range: 17–30). Cerebral atrophy and white matter integrity were determined using diffusion tensor imaging (DTI) to quantify the apparent diffusion coefficient (ADC) and the fractional anisotropy (FA). Whole brain volumes, lateral ventricular volumes, and gray matter volumes of the amygdala-hippocampal complex, superior temporal gyrus, and entire temporal lobes (excluding the amygdala-hippocampal complex) were also measured. While differences existed between groups, no pattern consistent with evidence of cerebral atrophy or loss of white matter integrity was detected. It is concluded that frequent cannabis use is unlikely to be neurotoxic to the normal developing adolescent brain.
Bron

Citaat:
These findings suggest that adolescent cannabis use is not associated with IQ or educational performance once adjustment is made for potential confounds, in particular adolescent cigarette use. Modest cannabis use in teenagers may have less cognitive impact than epidemiological surveys of older cohorts have previously suggested.
Bron

Citaat:
BACKGROUND AND AIMS
Chronic alcohol use is associated with lower gray matter volume, and we reported recently that alcohol use showed negative associations with widespread gray matter (GM) volume even among young adults. The current study aimed to test the strength of association between (1) alcohol use and GM volume; (2) alcohol use and white matter (WM) integrity; (3) cannabis use and GM volume; and (4) cannabis use and WM integrity among adults and adolescents.
FINDINGS:
Alcohol use showed large clusters of negative associations (?p2 = 0.028-0.145, P < 0.001) with GM volume among adults and to a lesser extent (one cluster; ?p2 = 0.070, P < 0.05) among adolescents. Large clusters showed significant associations (?p2 = 0.050-0.124, P < 0.001) of higher alcohol use with poorer WM integrity, whereas adolescents showed no significant associations between alcohol use and WM. No associations were observed between structural measures and past 30-day cannabis use in adults or adolescents.
Bron

Citaat:
Frequent cannabis use during adolescence has been associated with alterations in brain structure. However, studies have featured relatively inconsistent results, predominantly from small samples, and few studies have examined less frequent users to shed light on potential brain structure differences across levels of cannabis use. In this study, high-resolution T1-weighted MRIs were obtained from 781 youth aged 14-22 years who were studied as part of the Philadelphia Neurodevelopmental Cohort. This sample included 147 cannabis users (109 occasional [?1-2 times per week] and 38 frequent [?3 times per week] users) and 634 cannabis non-users. Several structural neuroimaging measures were examined in whole brain analyses, including gray and white matter volumes, cortical thickness, and gray matter density. Established procedures for stringent quality control were conducted, and two automated neuroimaging software processing packages were used to ensure robustness of results. There were no significant differences by cannabis group in global or regional brain volumes, cortical thickness, or gray matter density, and no significant group by age interactions were found. Follow-up analyses indicated that values of structural neuroimaging measures by cannabis group were similar across regions, and any differences among groups were likely of a small magnitude. In sum, structural brain metrics were largely similar among adolescent and young adult cannabis users and non-users. Our data converge with prior large-scale studies suggesting small or limited associations between cannabis use and structural brain measures in youth. Detailed studies of vulnerability to structural brain alterations and longitudinal studies examining long-term risk are clearly indicated.
Bron

Citaat:
CONCLUSIONS AND RECOMMENDATIONS
1. Cannabis smoking, even of a crude, low-grade product, provides effective symptomatic relief of pain, muscle spasms, and intra- ocular pressure elevations in selected patients failing other modes of treatment.
2. These clinical cannabis patients are able to reduce or eliminate other prescription medicines and their accompanying side effects.
3. Clinicalcannabisprovidesanimprovedqualityoflifeint hesepa-
tients.
4. The side effect profile of NIDA cannabis in chronic usage sug-
gests some mild pulmonary risk.
5. No malignant deterioration has been observed.
6. No consistent or attributable neuropsychological or neurological
deterioration has been observed.

7. No endocrine, hematological or immunological sequelae have
been observed.
Bron

En nu is't uw beurt weer...
Oud 24 december 2019, 07:48   #194
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ahja?
Welke dan?

Noem mij eens een legale drug die dezelfde effecten opwekt als cannabis en net als cannabis nagenoeg geen neveneffecten of nawerkingen heeft?

Mij benieuwen.
Oud 24 december 2019, 07:51   #195
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En kan ik dat daar zo maar gaan halen?
Zonder voorschrift?
Een medicijn dat aan cannabis (of voor mijn part alcohol) verwante effecten teweegbrengt?

Ik denk het niet eh?
Ik moet dus een voorschrift hebben.
Ga ik dat van de dokter krijgen als ik daar, blakend van gezondheid, ga vragen achter zo'n voorschrift omdat ik 'legaal stoned wil worden'?

Wederom niet eh?

Uw uitleg dat er legale alternatieven zijn voor cannabis gaat dus totaal niet op.
Oud 24 december 2019, 08:14   #196
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig is er een bijsluiter.
Daar staat te lezen welke de bijwerkingen kunnen zijn.
Op die bijsluiters staat dan ook overal hetzelfde. Dat is zowat letterlijk maar dan ook letterlijk alles wat een mens kan overkomen. Van slaperigheid tot slapeloosheid. Van hevige diarree tot verstopping van ....tot.....

Reken op een honderdtal bijwerkingen per medicijn. Zo nemen ze geen enkel risico

Ja zeg die farma industrie zijn ook geen dommeriken .....het zijn nu éénmaal gewiekste dealers.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 december 2019 om 08:17.
Oud 24 december 2019, 08:53   #197
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ahja?
Welke dan?

Noem mij eens een legale drug die dezelfde effecten opwekt als cannabis en net als cannabis nagenoeg geen neveneffecten of nawerkingen heeft?

Mij benieuwen.
Dat cannabis geen neveneffecten heeft laat ik voor uw rekening.
Ik wil de alcoholisten niet te eten geven die hetzelfde beweren van alcohol.
Oud 24 december 2019, 09:02   #198
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En kan ik dat daar zo maar gaan halen?
Zonder voorschrift?
Een medicijn dat aan cannabis (of voor mijn part alcohol) verwante effecten teweegbrengt?

Ik denk het niet eh?
Ik moet dus een voorschrift hebben.
Ga ik dat van de dokter krijgen als ik daar, blakend van gezondheid, ga vragen achter zo'n voorschrift omdat ik 'legaal stoned wil worden'?

Wederom niet eh?

Uw uitleg dat er legale alternatieven zijn voor cannabis gaat dus totaal niet op.
Het is maar de vraag of ge, blakend van gezondheid, een drug nodig hebt.
En ja, alcohol en sigaretten zijn nog altijd legaal.
Oud 24 december 2019, 11:02   #199
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat cannabis geen neveneffecten heeft laat ik voor uw rekening.
Ik wil de alcoholisten niet te eten geven die hetzelfde beweren van alcohol.
Komt ook omdat velen niet beseffen dat ze wel degelijk met drugs bezig zijn, zoals een advocaatje bij de koffie, of 's avonds een glas wijn voor den tv.
Oud 24 december 2019, 12:12   #200
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is maar de vraag of ge, blakend van gezondheid, een drug nodig hebt.
En ja, alcohol en sigaretten zijn nog altijd legaal.

Natuurlijk niet. Er zijn zoveel dingen die men niet nodig heeft maar waar men graag van geniet.
Wie wil leven als een asceet moet dat maar doen.
Je leeft maar één keer....
Sterven moet iedereen......ook de asceet sterft ( en niet zelden nog sneller dan de zatlap )
Van drugs op zich ga je niet dood.

In Memoriam Jules Deelder: 'De drugs hebben me jong gehouden'

https://revu.nl/artikel/62682/in-mem...-jong-gehouden

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 december 2019 om 12:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be