Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Tot wanneer zou je abortus toelaten?
Niet 2 7,41%
tot 2 weken na de conceptie 0 0%
tot 4 weken na de conceptie 0 0%
tot 6 weken na de conceptie 0 0%
tot 8 weken na de conceptie 2 7,41%
tot 10 weken na de conceptie 2 7,41%
tot 12 weken na de conceptie 7 25,93%
tot 14 weken na de conceptie 1 3,70%
tot 16 weken na de conceptie 0 0%
tot 20 weken na de conceptie 3 11,11%
tot 24 weken na de conceptie 2 7,41%
ander voorstel 8 29,63%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2019, 15:09   #961
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Post Natale abortus nastreven en of bespreekbaar willen maken een verzinsel?
Bekijk de bijlagen dan maar...
Lachaert is de politicus die niet alleen abortus als een recht wil laten inschrijven, maar ook de termijn liberaliseren en tegelijkertijd de wachttijd tot het 48 uur wil terugdringen. Hij schrikt daarbij niet terug voor een leugentje. Zo beweert hij dat de 12 weken van de huidige Belgische wet "vrij kort is in Europees opzicht". De landen waar abortus na 12 weken nog kan gebeuren (behoudens medische redenen) zijn evenwel dun gezaaid. De ethische agenda van de liberalen is evenwel duidelijk...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2019, 15:21   #962
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lachaert is de politicus die niet alleen abortus als een recht wil laten inschrijven, maar ook de termijn liberaliseren en tegelijkertijd de wachttijd tot het 48 uur wil terugdringen. Hij schrikt daarbij niet terug voor een leugentje. Zo beweert hij dat de 12 weken van de huidige Belgische wet "vrij kort is in Europees opzicht". De landen waar abortus na 12 weken nog kan gebeuren (behoudens medische redenen) zijn evenwel dun gezaaid. De ethische agenda van de liberalen is evenwel duidelijk...
Graag uw bron voor die bewering dat landen waar het na 12 weken kan, dun bezaaid zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2019, 18:47   #963
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
uiteraard , anders kan een psychopaat niet manipuleren.
Dat heb u dan wel begrepen nietwaar.
Oud 28 december 2019, 18:48   #964
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik reageerde op Jimmy’s twijfel aan het gezond verstand van Patrick en hem daarbij verwees naar het forumreglement, dat moet toezien of hier niks van de UVRM geschonden wordt… en of ‘m niet even de eer aan zichzelf wilde houden...
Met die (kortzichtige) verwijzing probeert Jimmy zich(zelf) te onderscheiden als zijnde ‘aan de goeie/tolerante kant’ van de geschiedenis - touche pas á mon pote -, terwijl overal ter wereld de geschiedenis én de evolutie zelf bulken van intolerantie tov ‘de anderen’.

Kortom, de meegegeven anti-witmans quotes van bekende figuren, politici en academici zijn echter van dien aard, dat ze zonder problemen de toets der vergelijking met ‘negers aflappen’ kunnen doorstaan, maar geen enkele daarvan wordt openlijk bekritiseerd/veroordeeld.
Vandaar dat ik met graagte de hypocrisie aanstip, die Jimmy ea hier zo pocogewijs etaleren en wsl vinden dat al die blankenhaters ‘aan de goeie kant van de geschiedenis’ staan.
Heeft er helemaal niets mee te maken. Ik zou gerust de discussie met Patrickve willen aangaan maar niet op dit forum en wel omdat er mensen op komen zoals vliegen op een taart.

Vliegen waarderen de taart niet in zijn geheel, ze eten hier en daar wat ze het best zint en negeren de rest. Ze bieden geen toegevoegde waarde maar maken de taart vooral wansmakelijk, dan hoef ik ze ook niet meer.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2019, 20:22   #965
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Graag uw bron voor die bewering dat landen waar het na 12 weken kan, dun bezaaid zijn.
Dit zijn de algemene regels voor "abortus op verzoek". Sommige landen hanteren daarnaast nog bijkomende limieten, maar stellen dan allerlei voorwaarden. In Finland is een latere abortus mogelijk, maar dan moeten de gronden eerst onderzocht worden door een commissie. Deze commissie moet haar goedkeuring geven. Hetzelfde geldt in Zweden en Hongarije.

England, Wales en Schotland 24
IJsland 16
Nederland 22
Roemenië 14
Zweden 18

België 12
Bosnië 10
Denemarken 12
Duitsland 12
Estland 11
Finland 12
Frankrijk 12
Griekenland 12
Hongarije 12
Ierland 12
Italië 12
Kroatië 10
Letland 12
Litouwen 12
Luxemburg 12
Noorwegen 12
Oostenrijk 12
Portugal 10
Servië 10
Slovakije 12
Slovenië 10
Spanje 12
Tsjechië 12

Bulgarije: enkel als er levensgevaar is bij de vrouw en om medische redenen
Noord-Ierland: enkel bij levensgevaar van de vrouw en om medische redenen
Malta: abortus is niet toegelaten
Polen: enkel na verkrachting en om medische redenen
Oud 29 december 2019, 10:52   #966
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Heeft er helemaal niets mee te maken. Ik zou gerust de discussie met Patrickve willen aangaan maar niet op dit forum en wel omdat er mensen op komen zoals vliegen op een taart.

Vliegen waarderen de taart niet in zijn geheel, ze eten hier en daar wat ze het best zint en negeren de rest. Ze bieden geen toegevoegde waarde maar maken de taart vooral wansmakelijk, dan hoef ik ze ook niet meer.
Jmmy, een discussie met wie denkt zoals een psychopaat is volkomen zinloos.
Oud 29 december 2019, 10:54   #967
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit zijn de algemene regels voor "abortus op verzoek". Sommige landen hanteren daarnaast nog bijkomende limieten, maar stellen dan allerlei voorwaarden. In Finland is een latere abortus mogelijk, maar dan moeten de gronden eerst onderzocht worden door een commissie. Deze commissie moet haar goedkeuring geven. Hetzelfde geldt in Zweden en Hongarije.

England, Wales en Schotland 24
IJsland 16
Nederland 22
Roemenië 14
Zweden 18

België 12
Bosnië 10
Denemarken 12
Duitsland 12
Estland 11
Finland 12
Frankrijk 12
Griekenland 12
Hongarije 12
Ierland 12
Italië 12
Kroatië 10
Letland 12
Litouwen 12
Luxemburg 12
Noorwegen 12
Oostenrijk 12
Portugal 10
Servië 10
Slovakije 12
Slovenië 10
Spanje 12
Tsjechië 12

Bulgarije: enkel als er levensgevaar is bij de vrouw en om medische redenen
Noord-Ierland: enkel bij levensgevaar van de vrouw en om medische redenen
Malta: abortus is niet toegelaten
Polen: enkel na verkrachting en om medische redenen
Ok en dank u wel, tijd dat dit land dan bijstuurt naar 18 weken, zodat het abortus toerisme naar Nederland overbodig wordt.
Oud 29 december 2019, 11:11   #968
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jmmy, een discussie met wie denkt zoals een psychopaat is volkomen zinloos.
Mss wel maar Patrickve is geen psychopaat, hij is een hypocriet.

Toen we hem vroegen waarom hij woord bij daad niet voegde en zich ging vestigen op een eiland waar niemand hem stoorde en hij kon doen en laten wat hij wou stelde hij dat hij dit niet kon vanwege zijn verantwoordelijkheid tov vrouw en kinderen.

Hij komt hier theoriën verkondigen waarvan hij hoegenaamd niet van plan is om ze in daden om te zetten maar dit maakt ze niet minder gevaarlijk.

Mensen die islam terroristen indoctrineren doen er zelden zelf aan mee, ze proberen zich veilig te verschuilen, dit maakt ze echter ook niet minder gevaarlijk.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 11:14   #969
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Mss wel maar Patrickve is geen psychopaat, hij is een hypocriet.

Toen we hem vroegen waarom hij woord bij daad niet voegde en zich ging vestigen op een eiland waar niemand hem stoorde en hij kon doen en laten wat hij wou stelde hij dat hij dit niet kon vanwege zijn verantwoordelijkheid tov vrouw en kinderen.

Hij komt hier theoriën verkondigen waarvan hij hoegenaamd niet van plan is om ze in daden om te zetten maar dit maakt ze niet minder gevaarlijk.

Mensen die islam terroristen indoctrineren doen er zelden zelf aan mee, ze proberen zich veilig te verschuilen, dit maakt ze echter ook niet minder gevaarlijk.
U moet dan toch eens de definitie van psychopaat opzoeken.
Oud 29 december 2019, 11:25   #970
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet dan toch eens de definitie van psychopaat opzoeken.
Aangezien Patrick VE de verantwoordelijkheid tot de zijnen wel opneemt binnen het door de zijnen gewenst kader, maakt van hem dus ?
Oud 29 december 2019, 11:47   #971
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Aangezien Patrick VE de verantwoordelijkheid tot de zijnen wel opneemt binnen het door de zijnen gewenst kader, maakt van hem dus ?
Even de definitie dan? Zie hieronder...
Psychopathie, psychopathische persoonlijkheidsstoornis en soms ook primaire en secundaire psychopathie is een zeldzame persoonlijkheidsstoornis waarbij de gewetensfunctie, die zich in de baby- en peuterfase ontwikkelt, achterblijft in de ontwikkeling of geheel niet tot stand komt. De stoornis komt voor bij minder dan of ongeveer 1% van de wereldbevolking.[1] Psychopathie maakt met machiavellisme en narcisme onderdeel uit van de duistere drie.
Psychopaten staan vooral bekend om hun veronachtzaming voor de sociale en morele normen, waarbij ze vaak relaties hebben die zich kenmerken door geweld, uitbuiting of verleiding. Ze zijn niet tot nauwelijks in staat om empathie en berouw te voelen en ze reageren vaak abnormaal op angst en pijn. Andere emoties worden vaak oppervlakkiger gevoeld dan door niet-psychopaten. Psychopaten hebben geen respect voor de sociale en morele normen, omdat zij niet beïnvloed worden door gevoelens als schuld, wroeging en soms ook angst.[2][3]

Ik merk enkel op dat de mening van Patrick hier perfect onder te plaatsen valt, meer niet. Ik baseer me dus voor alle duidelijkheid op zijn mening, en doe geen uitspraken over de persoon, ik ken de man immers niet persoonlijk.
Mogelijk heeft hij enkel die mening omwille van de aandacht die hij ermee wil bereiken. Maar discussie kun je met iemand die dergelijke meningen neer poot, niet voeren.

Laatst gewijzigd door alice : 29 december 2019 om 11:49.
Oud 29 december 2019, 12:27   #972
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
verantwoordelijkheid opnemen tot de zijnen?

Wat is dat voor een onbegrijpelijke woordenbrij? ok, het zijn Ndl woorden maar wat bedoel je hier?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 13:34   #973
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
verantwoordelijkheid opnemen tot de zijnen?

Wat is dat voor een onbegrijpelijke woordenbrij? ok, het zijn Ndl woorden maar wat bedoel je hier?
Ik zal het proberen te brengen in simpelere woorden.
Patrick heeft een groep mensen die hij als "wij" ziet. Daar neemt hij verantwoordelijkheid voor.
Al de rest zijn of nuttige idioten om gebruikt te worden, of figuren voor prenatale euthanasie.
Oud 29 december 2019, 13:48   #974
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Even de definitie dan? Zie hieronder...
Psychopathie, psychopathische persoonlijkheidsstoornis en soms ook primaire en secundaire psychopathie is een zeldzame persoonlijkheidsstoornis waarbij de gewetensfunctie, die zich in de baby- en peuterfase ontwikkelt, achterblijft in de ontwikkeling of geheel niet tot stand komt. De stoornis komt voor bij minder dan of ongeveer 1% van de wereldbevolking.[1] Psychopathie maakt met machiavellisme en narcisme onderdeel uit van de duistere drie.
Psychopaten staan vooral bekend om hun veronachtzaming voor de sociale en morele normen, waarbij ze vaak relaties hebben die zich kenmerken door geweld, uitbuiting of verleiding. Ze zijn niet tot nauwelijks in staat om empathie en berouw te voelen en ze reageren vaak abnormaal op angst en pijn. Andere emoties worden vaak oppervlakkiger gevoeld dan door niet-psychopaten. Psychopaten hebben geen respect voor de sociale en morele normen, omdat zij niet beïnvloed worden door gevoelens als schuld, wroeging en soms ook angst.[2][3]
Effe denken.
  • Morele en sociale normen. Ik volg die wel, omdat ik geleerd heb als ik dat niet doe, ik veel meer werk/gezeik/discomfort heb.
  • Empathie. Ik voel weinig tot geen empathie voor mensen die ik niet tot mijn "wij" groep heb genomen.
  • Ik laat me ook geen vals schuldgevoel aanpraten noch kan ik door goeie daden te stellen mezelf beter dan de rest voelen. (11-11-11 en soortgelijken die staan voor de schoof zijn kloten hier aan de deur. Ik ga wel uit principe zoveel mogelijk tijd van die mensen verspillen)
  • Berouw of spijt van eigen acties. Zelden. Op zijn best aanvaarding dat ik een fout gemaakt heb, en dus regel 2 van maddox heb overtreden.
Wat wel een punt is, geweld en verleiding vergen moeite, en dat vermijd ik. Uitbuiting gaat gemakkelijker als de tegenpartij denkt dat ze de betere deal maken, ergo, begrijp uw slaafje.
Citaat:
Ik merk enkel op dat de mening van Patrick hier perfect onder te plaatsen valt, meer niet. Ik baseer me dus voor alle duidelijkheid op zijn mening, en doe geen uitspraken over de persoon, ik ken de man immers niet persoonlijk.
Toch plakt u per direct het labeltje psychopaat aan zijn redening.
Citaat:
Mogelijk heeft hij enkel die mening omwille van de aandacht die hij ermee wil bereiken.
Mijn aandacht had ie alvast door zijn nuchtere kijk op een technisch gegeven.
Het menselijk wat hij poneert, daar vind ik mezelf in terug.
Citaat:
Maar discussie kun je met iemand die dergelijke meningen neer poot, niet voeren.
In het Engels is dat eerder een "battle of wits", maar zonder wapens naar een gevecht gaan is niet bepaald geniaal, dus het gevecht ontlopen is de gemakkelijke optie.
Oud 29 december 2019, 14:21   #975
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal het proberen te brengen in simpelere woorden.
Patrick heeft een groep mensen die hij als "wij" ziet. Daar neemt hij verantwoordelijkheid voor.
Al de rest zijn of nuttige idioten om gebruikt te worden, of figuren voor prenatale euthanasie.
Nou niet echt.. hij gaf al aan moeite te hebben gehad zijn kinderen niet te willen vermoorden, hij vond ze namelijk als peuters en baby nogal " lastig".
Oud 29 december 2019, 14:24   #976
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Effe denken.
  • Morele en sociale normen. Ik volg die wel, omdat ik geleerd heb als ik dat niet doe, ik veel meer werk/gezeik/discomfort heb.
  • Empathie. Ik voel weinig tot geen empathie voor mensen die ik niet tot mijn "wij" groep heb genomen.
  • Ik laat me ook geen vals schuldgevoel aanpraten noch kan ik door goeie daden te stellen mezelf beter dan de rest voelen. (11-11-11 en soortgelijken die staan voor de schoof zijn kloten hier aan de deur. Ik ga wel uit principe zoveel mogelijk tijd van die mensen verspillen)
  • Berouw of spijt van eigen acties. Zelden. Op zijn best aanvaarding dat ik een fout gemaakt heb, en dus regel 2 van maddox heb overtreden.
Wat wel een punt is, geweld en verleiding vergen moeite, en dat vermijd ik. Uitbuiting gaat gemakkelijker als de tegenpartij denkt dat ze de betere deal maken, ergo, begrijp uw slaafje.
Toch plakt u per direct het labeltje psychopaat aan zijn redening.

Mijn aandacht had ie alvast door zijn nuchtere kijk op een technisch gegeven.
Het menselijk wat hij poneert, daar vind ik mezelf in terug.

In het Engels is dat eerder een "battle of wits", maar zonder wapens naar een gevecht gaan is niet bepaald geniaal, dus het gevecht ontlopen is de gemakkelijke optie.
Inderdaad, uw mening gaat trouwens ook die richting op. maar ik heb het u al gezegd, ik stop geen tijd in discussie met mensen met een mening die op psychische problemen wijst.
Oud 29 december 2019, 14:33   #977
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou niet echt.. hij gaf al aan moeite te hebben gehad zijn kinderen niet te willen vermoorden, hij vond ze namelijk als peuters en baby nogal " lastig".
Door ze niet te vermoorden heeft ie zijn verantwoordelijkheid getoond.
Oud 29 december 2019, 14:34   #978
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, uw mening gaat trouwens ook die richting op. maar ik heb het u al gezegd, ik stop geen tijd in discussie met mensen met een mening die op psychische problemen wijst.
Ik heb even nagevraagd. Mijn naasten vinden niet dat ik een psychisch probleem heb. En neen, ze zeggen dat niet omdat ze bang zijn.
Oud 29 december 2019, 20:26   #979
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok en dank u wel, tijd dat dit land dan bijstuurt naar 18 weken, zodat het abortus toerisme naar Nederland overbodig wordt.
???

De limiet is 22 weken in Nederland. Als u pleit voor 18 weken betekent dit dat er nog steeds mensen naar Nederland zullen uitwijken. Uw argumentatie klopt niet.

En als die 22 weken voorbij zijn, weten mensen via via de weg te vinden naar "de" abortuskliniek in Spanje.
Oud 29 december 2019, 20:34   #980
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mogelijk heeft hij enkel die mening omwille van de aandacht die hij ermee wil bereiken. Maar discussie kun je met iemand die dergelijke meningen neer poot, niet voeren.
Alice, ik heb vroeger al opgemerkt dat u het woord "discussie" heel merkwaardig invult. Voor u betekent "een discussie met iemand voeren" dat die persoon u gelijk geeft. Wie niet met u instemt, zet u na verloop van tijd steevast in de hoek van "met u valt er niet te discussiëren"...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be