Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 december 2019, 22:11   #2441
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De e-crafter is specifiek ontwikkeld voor e-commerce delivery.

Veel stoppen, korte afstanden.
niet om vb van Aartselaar en dan kust of Limburg rond te toeren ...en kruissnelheid is dacht ik 90km/u en max snelheid 125 km/u ....met een hoop gereedschap in en vb 2 monstername toestellen van 80kg ....onderweg opladen zit er meestal niet in gewoon op straat bij de riooldeksels is geen spanning ( of we moeten iets met rioolwateraandrijving gebruiken om spanning op te wekken )
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 01:19   #2442
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
niet om vb van Aartselaar en dan kust of Limburg rond te toeren ...en kruissnelheid is dacht ik 90km/u en max snelheid 125 km/u ....met een hoop gereedschap in en vb 2 monstername toestellen van 80kg ....onderweg opladen zit er meestal niet in gewoon op straat bij de riooldeksels is geen spanning ( of we moeten iets met rioolwateraandrijving gebruiken om spanning op te wekken )
Maar wel om een hele dag pakjes af te leveren en op te halen in een bepaalde regio. Veel stop and go, lage gemiddelde snelheid....

Er rijden zo massa camionettekes rond.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2019, 17:30   #2443
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maar wel om een hele dag pakjes af te leveren en op te halen in een bepaalde regio. Veel stop and go, lage gemiddelde snelheid....

Er rijden zo massa camionettekes rond.
de range is te klein voor die toepassing
de post in frankrijk heeft bvb een test lopen met waterstof fuelcellen die de auto's gewoon opladen aan 5KW en hé wat blijkt ze kunnen dus mooi 500km rijden en met één keer te tanken en opladen per dag

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 december 2019 om 17:39.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 18:40   #2444
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.458
Standaard

wel kijk eens hier de dragracequeen versus de tesla model3, is een voertuig met 82KW motor...


https://ww.electrek.co/2019/12/26/ze...g-race-winner/

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 december 2019 om 18:41.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2019, 23:24   #2445
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.458
Standaard

eerste ev met solid state battery

https://insideevs.com/news/389511/en...n-ssb-vehicle/

en ibm komt ook met een 'nieuwe batterij' op de markt gemaakt uit "elementen uit de zee', wat dit ook mag zijn, het suggereert dat het goedkoop gaat zijn
https://insideevs.com/news/389659/me...-free-battery/

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 december 2019 om 23:26.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 11:35   #2446
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het is te hopen dat die ook duurzaam gaat zijn en concurrende Wh/kg heeft, anders zal het de zoveelste worden die niet doorbreekt.

Citaat:
en ibm komt ook met een 'nieuwe batterij' op de markt gemaakt uit "elementen uit de zee', wat dit ook mag zijn, het suggereert dat het goedkoop gaat zijn
https://insideevs.com/news/389659/me...-free-battery/
Lijkt me alles behalve op een deftig labo...

Tesla heeft alvast een patent genomen op hun volgende Li-ionen materialen- chemie, met extra electrolyt additieven:

Citaat:
https://ww.electrek.co/2019/12/26/te...istry-cheaper/

Tesla has made a lot of battery moves this year and it is closing the year by filing a patent on a new chemistry for better, longer-lasting and cheaper batteries.

Earlier this year, we reported on Tesla’s battery research partner, Jeff Dahn and his team at Dalhousie University, unveiling the impressive results of tests on a new battery cell that could last over 1 million miles in an electric vehicle.

The new battery tested is a Li-Ion battery cell with a next-generation “single crystal” NMC cathode and a new advanced electrolyte.

Since then, Tesla has been filing US and international patents on the new battery chemistry.


The automaker, through its ‘Tesla Motors Canada’ subsidiary, filed a new international patent called ‘Dioxazolones and nitrile sulfites as electrolyte additives for lithium-ion batteries’.

They wrote in the patent application:

“This disclosure covers novel battery systems with fewer operative, electrolyte additives that may be used in different energy storage applications, for example, in vehicle and grid-storage. More specifically, this disclosure includes additive electrolyte systems that enhance performance and lifetime of lithium-ion batteries, while reducing costs from other systems that rely on more or other additives.”


Tesla wrote in the conclusion of the patent application for the new battery chemistry:

“This work characterizes the high temperature storage and long-term cycling performance of lithium-ion NMC/graphite pouch cells prepared with a recently developed electrolyte additive, MDO, and two new additives, PDO and BS. Differential capacity versus voltage indicates that both MDO and PDO form passive SEI layers on the graphite electrode surface during cell formation, whereas BS does not. The reduction features are generally consistent with DFT-predicted values, although the presence of multiple reduction peaks requires additional study to rationalize. As individual additives, PDO-containing cells show the best performance although these are nonetheless out-performed by VC-containing cells. The additives were also tested in binary blends with VC, DTD, and LFO. In long-term cycling tests, cells prepared with 2%PDO/l%DTD and 2%PDO/l%LFO additive blends outperform VC-containing cells. However, the high temperature storage behavior of 2%PDO/l%LFO is superior than that of the 2%PDO/l%DTD blend. A person of skill in the art will understand that compositions described herein may be further optimized, for example, by adjusting the ratio of primary and secondary additives or through introducing ternary blends.”

The patent application says that the new two-additive mixtures in an electrolyte solvent can be used with lithium nickel manganese cobalt compounds, also known as an NMC battery chemistry.

It is commonly used in electric vehicles by many automakers, but not by Tesla. The company used the technology in its stationary energy storage systems, but it uses NCA for its vehicle battery cells.

The patent filed by Tesla’s battery research group mentions that the technology would be useful for both electric vehicles and grid-storage.

Interestingly, Tesla has been rumored to be switching to NCM battery cells for Chinese Model 3 vehicles.

Tesla has been filing new battery patents as it has also been making moves toward building its own battery cells.

Earlier this year, Tesla CEO Elon Musk said that they built Model 3 to last as long as a commercial truck, a million miles, and the battery modules should last between 300,000 miles and 500,000 miles.

However, the CEO claimed that Tesla has a new battery coming up next year that will last a million miles.

Here’s Tesla’s full patent application:
En dat is om direct naar massaproductie te kunnen gaan (en ook geschikt voor allerhande opslag van hernieuwbare energie)

Ik denk dat we in de loop van 2020 al meer gaan weten, ik vermoed toch een nieuw batterijpack voor het topmodel S/X en zelfs voor topmodel 3/Y

Bestaande Tesla rijders kunnen eventueel xx-jaren later hun batterijmodules omwisselen tegen de betere recente modules voor 5 tot 7k , zegt Elon Musk:

Citaat:
https://ww.electrek.co/2019/04/13/te...ims-elon-musk/

Now CEO Elon Musk says that they built Model 3 to last as long as a commercial truck, a million miles, and the battery modules should last between 300,000 miles and 500,000 miles:

Model 3 drive unit & body is designed like a commercial truck for a million mile life. Current battery modules should last 300k to 500k miles (1500 cycles). Replacing modules (not pack) will only cost $5k to $7k.

— Elon Musk (@elonmusk) April 13, 2019

Musk made the claim in the context of the value of the Model 3 being used in an autonomous ride-hailing fleet.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2019 om 11:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2019, 00:54   #2447
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.458
Standaard

DE TURKSE TESLA KILLER
https://insideevs.com/news/390040/tu...ric-car-debut/
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2019, 09:25   #2448
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Hoe meer killers hoe plezanter.

Eindelijk gaan de Turken eens met EVs rijden. lol.
Citaat:
https://www.stefanpopa.nl/turkenbak

Turkenbak

13 april 2015

Afgelopen zaterdagavond werd ik van Ermelo tot Nijkerk achtergevolgd door een politiewagen. Dat zijn twintig lange minuten – ik heb het nagezocht. Het was donker. Ik reed netjes. Niet te snel, eerder te traag. Ik was Nijkerk bijna voorbij. Bij het stoplicht rechtsaf. De snelweg naderde. Dat wisten de agenten eveneens. Vermoedelijk hadden ze mijn kenteken nagetrokken. Dat ik via de A28 naar Amersfoort terug naar huis zou rijden was welzeker. Nog even en ik zou de grenzen van hun district oversteken. Als ze iets wilden, dan moest het nu gebeuren.

Stop, politie.
– Een kleine alcoholcontrole. Heeft u gedronken?
Ruim twintig minuten zag ik uw koplampen in mijn spiegels. Ik reed vijfenzeventig waar ik tachtig mocht. Wat is uw beschouwing? Ben ik over de streep gegaan?
Ik bleef natuurlijk dociel en toch eerlijk. Daar houden ze van, agenten:
– Niet recentelijk. Twee rode wijntjes bij de lunch.

Ik moest blazen, de agent slikken. Ik blies een P. Een P. van plagerij.
De tweede agent stapte ook uit. Klaar om in te grijpen, voor als ik opstandig werd. Hij bleek niet nodig. Het was allemaal snel voorbij. Zijn collega liep terug, ze stapten beiden weer in. Ik kan mij voorstellen dat ze een beetje gedesillusioneerd terugreden naar hun standplaats, een tocht van twintig minuten.

Al die tijd zat mijn vriendin naast mij. Het moet de agenten vanwege de donkerte niet zijn opgevallen, maar zij is hoogblond. Nog voordat ik er iets van vond, wist zij het zeker: dit was pure discriminatie. Wij rijden namelijk een Turkenbak. Niet ik word gediscrimineerd, maar de auto en zijn ‘reguliere’ bestuurders. De Nederlanders met Turkse en Marokkaanse roots die hun voorspoed omlijnd hebben door een tweedehands Mercedes te kopen. Alleen daarom zochten de agenten twintig minuten lang naar een overtredinkje. Niet gelukt. Dus hoopten ze op een te hoog promillage. Ook al niet. Het was niet hun dag. Het zijn de plagerijen zoals die van deze heren waardoor zogeheten allochtonen zich anders gaan voelen, en dus anders gaan gedragen.

Mijn vriendin meende dat ik er best wat van had mogen zeggen. Ik schrijf er wel over, antwoordde ik.

Ik heb niet de discriminatieantenne als veel jongeren van Marokkaanse, Turkse of andersoortige niet-westerse origine. De discriminatiekaart is mij vreemd. Als half-Roemeen oog ik weliswaar niet als Jan Janssen, maar mijn huidskleur is schappelijk en ik heb mijn naam mee. Ik ben nauwelijks gediscrimineerd in mijn leven. Denk ik.
Misschien één keer. De basisschool wilde mij naar het vmbo sturen. Dat ik op dinsdag klaar was met mijn weektaak maakte voor hen niets uit. De zoon van mijn collega-schrijver Pascal Vanenburg kreeg niet lang geleden hetzelfde traject voorgeschreven. ‘Kind met een kleurtje? Check. Doe maar vmbo, lekker bij de rest van hunnie’, twittert papa.
Nu zit zijn zoon alsnog op het vwo. Triomf.

Zijn zoon is slim, maar heeft een kleurtje. Ik rijd onberispelijk, maar in een Turkenbak. Hoewel ik iedereen maan om woorden als discriminatie en racisme niet te vlug te gebruiken, moeten we onderschrijven dat er nog veel moet gebeuren voordat iedereen in Nederland gelijkwaardig wordt behandeld. Tolereren kun je leren.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 december 2019 om 09:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2019, 14:37   #2449
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Alle Turken moeten terug naar Turkije om auto's te gaan maken ....afkopen zoals de legerdienst is niet toegelaten ....Erdodingens wil de (auto)wereld verroveren. Met kwaliteitsvolle Saab onderdelen .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 09:51   #2450
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Wat komt in 2020 nog van Tesla?

https://ww.electrek.co/2019/12/28/5-...g-market-2020/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 10:46   #2451
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.458
Standaard

2020 het jaar vd EV

https://www.brusselstimes.com/all-ne...tric-vehicles/

VW Group: After dieselgate, the VW Group has completely changed strategy. Il will now launch tens of EVs fairly rapidly, mostly based on the already famous MEB platform. At Audi, the already existing E-Tron will be joined by a Sportback version, while the smaller Q4 E-Tron will share its tech with VW’s ID Crozz.

Of the same compact electric SUV, there will also be versions at Seat and Skoda. Both brands already have their versions of the VW e-Up. The biggest seller will undoubtedly be the VW ID 3, of which VW is hoping to make the same impact as the Golf. Porsche will expand its Taycan versions, and later on, there will be an electric Macan.

BMW Group: the German car manufacturer was a little bit scared by the relative lack of success of its first i-models (i3 and i8), but after years of hesitation it will now launch a new offensive, with a fully
electric version of the X3, the iX3, in 2020, and the i4 sedan beginning of 2021. At Mini, the first electric Mini is now also on the market, sharing a large part of the i3 technology.

Daimler: Mercedes is developing electric EQ versions of its entire portfolio. After the big EQC SUV and the EQV van, the next is the EQA (Golf-size), and a little bit later, there is the EQS, an electric car of S limousine size. Smart has been moved to China and will now concentrate solely on electric propulsion.

PSA/FCA: The PSA Group is pushing very hard toward electrification. Apart from all the plug-in hybrids it is launching, the group will also be selling an electric Peugeot 208 and 2008, an electric Opel Corsa, an electric DS Crossback E-Tense, all in 2020.

The new electric Citroën C4 will probably come at the beginning of 2021. The New partner FCA wasn’t far in electrification; now it will benefit from its partner for the years to come. This year we will see the appearance of a full-electric Fiat 500.

Renault/Nissan/Mitsubishi Alliance: Renault has rejuvenated its Zoë and is working hard on a small EV (a real car, not a Twizzy successor), costing around 10.000 euros. Nissan’s Leaf will soon be accompanied by an electric SUV, based on the Ariya concept we saw in Tokyo. The first new Mitsubishi to come in 2020 will be the new plug-in hybrid Outlander, but a small full-electric SUV is in the pipeline.

Toyota/Lexus: The pioneer of the hybrid propulsion is coming with its first full-electric cars in 2020, one at Toyota, and one at Lexus. The hybrid portfolio will still be further developed, with also an increasing number of plug-in hybrids. Toyota is also launching the second generation of its Mirai hydrogen car.

Volvo/Polestar/Geely: The first full-electric Volvo will be an SUV, the XC40 Recharge. From all other Volvo models, one will be able to order plug-in hybrid versions. The new, exclusive brand Polestar will offer a very costly coupe plug-in hybrid (Polestar 1), and a much more affordable full-electric Polestar 2 (technically the same as the XC40). Mother company Geely will finally launch its Lynk & Co electric models on the European market.

Hyundai Group: Hyundai and Kia already have a lot of electrified vehicles in their portfolio. Real electric ones are the Ioniq and the Kona at Hyundai, and the e-Soul and the e-Niro at Kia. Hyundai also has the hydrogen Nexo.

There will of course still be a lot of other EVs to be launched next year. For example the Ford Mustang Mach-E, the Honda e, the Jaguar XJ-E, the Mazda MX-30, the MG ZS, the Tesla Model Y, and others.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 16:31   #2452
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Tesla nu reeds best verkochte merk in Nederland, laatste kwartaal:


https://twitter.com/EgbertDijkstra/s...64438519930880

opgelopen naar 15.264:
Citaat:
https://eu-evs.com/pivot.html
MAAND oktober november december totaal
MODEL 3 291 3,979 10,439 14,709
MODEL S 10 69 225 304
MODEL X 13 67 171 251
Totals 314 4,115 10,835 15,264

Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2019 om 16:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 13:41   #2453
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Tesla "verkocht" zelfs gisteren op een zondag auto's:

672 model 3 in NL
https://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-3/

4 in Noorwegen: https://teslastats.no/

Als ze dat overal doen komt er nog wat extra bij dit laatste kwartaal, blijkbaar is er genoeg productie en vlotte logistiek. Delivery hell is vergeten.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 18:57   #2454
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.458
Standaard

bentley is goed bezig
https://ww.electrek.co/2019/12/30/be...ehicle-design/
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 19:41   #2455
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Bentley is VW Groep.
Citaat:
Adrian Hallmark, Bentley CEO, told Automotive News:

I’m not saying that we are guaranteed to go solid state, but that is already on the radar within that mid-2020s period.
Goe bezig...

Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2019 om 19:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 19:52   #2456
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.458
Standaard

54GWh batterij capaciteit

https://ww.electrek.co/2019/12/30/te...ll-production/
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 20:18   #2457
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Goe bezig is ... 1011 EV inschrijven op 1 zaterdag, op 1 parking, en enkele tenten:
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-mode...-2019-targets/

https://twitter.com/mortenlund89/sta...786432/photo/1

Need I say that's a record?
28th Dec

Total: 1011
M3: 989 (SR+/RWD/AWD/P: 25/1/834/129)
MS: 11
MX: 11
Wie weet wordt dat record nog dit jaar verbroken? Zullen we 2 januari 2020 weten.

Het record van de snelst gebouwde autofabriek, op braakliggende grond tot en met de uiteindelijke uitlevering aan klanten, zal China wel hebben:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20191230_04786867

Citaat:
https://www.hln.be/geld/economie/aut...riek~a67bb13e/

Tesla start met bouw van Chinese ‘gigafabriek’
ttr 07 januari 2019 08u23 Bron: belga

Musk maakte op Twitter bekend dat vandaag wordt gestart met de aanleg van de ‘Tesla Shanghai Gigafactory’. Deze zomer moet de bouw al rond zijn en tegen eind dit jaar moeten de eerste wagens er al van de band rollen, aldus nog Musk. Het wordt de eerste Tesla-fabriek buiten de VS.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2019 om 20:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 20:27   #2458
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Duidelijk uitverkoop.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 20:29   #2459
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Duidelijk uitverkoop.
Zijn ze ook, wat wil men meer.

Maar er zijn nog 2 dagen te gaan.

In USA hebben ze zelfs de showroomwagens verkocht, helaas zullen de laatkomers moeten wachten op volgend jaar (en verliezen $ 1875 federale premie en deze keer gaat Tesla dat niet compenseren)

https://ww.electrek.co/2019/12/30/te...-of-year-rush/

Laatst gewijzigd door Micele : 30 december 2019 om 20:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2019, 20:32   #2460
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Voor elektrische auto’s gelden vanaf 2020 andere bijtellingsregels. Zou u de Tesla Model 3 nieuw bestellen, dan betaalt u 8% bijtelling over de eerste 45.000 euro van de auto en 22% bijtelling over het resterende bedrag. Dat komt neer op een netto bijtelling van 212 euro per maand. Met onze voorraadmodellen bespaart u dus minimaal 86 euro per maand!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be