![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#661 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...gang~a7277012/ |
|
|
|
|
|
|
#662 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hopelijk dat de VS doorpakt. Een regime change in Iran is noodzakelijk.
|
|
|
|
|
|
#663 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#664 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De waarheid is nu het eerste dat vergaat. |
|
|
|
|
|
|
#665 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#666 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#667 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#668 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#669 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#670 | |
|
|
Citaat:
Ik wil een vreedzame wereld met gelijke rechten voor iedereen. Geen werelddictatuur geregeerd door een gemene bully. |
|
|
|
|
|
|
#671 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#672 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zo werkt het niet (uitzonderingen daargelaten).. |
|
|
|
|
|
|
#673 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#674 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#675 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als Syrië en Iran in handen vallen van radicale religieuze milities, wat jij zo graag wil, dan hebben we er gegarandeerd een extra 10 miljoen bij. Is het dat wat het VB en de NVA willen? Meer asielzoekers?
|
|
|
|
#676 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vuilbak rommelaars van het internet gaan natuurlijk iets totaal anders zeggen maar dat is HUN reden van bestaan, rommel brengen. |
|
|
|
|
|
|
#677 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heb jij al last gehad van Iranezen?
|
|
|
|
#678 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze hebben enkele oorlogen gewonnen, 400.000 Palestijnen buiten gezet wegens te gevaarlijk en ze zijn daar om te blijven, dat is gewoon hoe het is. Ze worden echter omringd door landen die hun huid willen, nog steeds. In plaats van de normaliseren blijven die decennia na decennia de boel opstoken en overbevolken. Die 400.000 Palestijnen zijn er ondertussen bijna 4 miljoen geworden, slecht onderwijs maar wel bewapend door landen zoals Iran. Die Arabieren overkweken enorm, sinds de oprichting van Israel is de bevolking in het Midden Oosten vervijfvoudigd van 90 miljoen naar 450 miljoen dus numeriek staat Israel erg zwak. Ze moeten dus iets doen en ze hebben gekozen om de interne conflicten aan te wakkeren (met behulp van de US) zodat ze geen middelen meer hebben om Israel aan te vallen, dat lijkt tot nu toe goed te werken. Hebben ze gelijk om dat zo te doen? Tja, ze moeten iets doen en als die moslims elkaar zo makkelijk uitmoorden is dat eerder een moslim probleem die Israel in z'n voordeel gebruikt. |
|
|
|
|
|
|
#679 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik probeer naar de realiteit te kijken zoals het is. Zonder idealisme of utopisch denken. Iran heeft er voor gezorgd dat de VS op bepaalde fronten in het Midden-Oosten irrelevant is geworden, de VS wil die macht weer overnemen.
Ik verkies dan de VS, boven Iran. |
|
|
|
|
|
#680 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|