![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#801 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Tulsi heeft het bij het rechte eind:
https://m.facebook.com/story.php?sto...74866249236469 De bedoeling van de aanslag op Soleimani was escalatie en oorlog met Iran. De vraag is wie Trump zo ver gekregen heeft. Wie de VS militairen wil gebruiken voor iets wat niet de VS national security ten goede komt. |
|
|
|
|
|
#802 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#803 | |
|
|
Citaat:
Raar toch dat een daad die zogezegd de rust zou doen terug keren direct gevolgd wordt met het zenden van 3000 extra troepen. Je ziet zo dat er iets niet klopt in de oficiële uitleg. De VS zijn niet zo dom om niet te weten dat deze moord tot escalatie zou leiden. Laatst gewijzigd door Bach : 4 januari 2020 om 20:51. |
|
|
|
|
|
|
#804 |
|
|
Er zijn nog andere geïnteresseerden in escalatie. Israël en Islamitische staat in de eerste plaats. Van islamitische staat kan ik dat begrijpen. Soleimani was hun grootste kwelduivel. Van Israël is het moeilijker te begrijpen waarom ze perse de Obama nucleaire deal wouden opblazen en liever een oorlog met Iran zien (gevoerd door de VS wel te begrijpen) . De nucleaire deal was de beste garantie voor hun veiligheid.
Laatst gewijzigd door Bach : 4 januari 2020 om 20:39. |
|
|
|
|
|
#805 | |
|
|
Citaat:
Maar geld komt eerst niet waar? Laatst gewijzigd door Bach : 4 januari 2020 om 20:45. |
|
|
|
|
|
|
#806 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze hebben er zelfs een (goeie) patriottische film over gemaakt.
Annick De Ridder: - “Lang gedacht dat hij zijn pillekes niet pakte, maar dit lijkt mij stilaan een teveel aan een bepaalde substantie.” Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 januari 2020 om 20:46. |
|
|
|
|
|
|
#807 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#808 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar goed, het kan ook gewoon een charmeoffensief zijn van Trump. |
|
|
|
|
|
|
#809 | |
|
|
Citaat:
Nu, het zou me niet verwonderen dat ze nu echt "fuck the deal" zeggen. Men heeft het diep geraakt met de moord op Soleimani. En dat was de bedoeling. Laatst gewijzigd door Bach : 4 januari 2020 om 21:04. |
|
|
|
|
|
|
#810 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo is dat, een bedrijf levert aan iedereen die hen betaald. Tenzij er een verbod is en zelfs dat is in het Midden Oosten gemakkelijk te omzeilen.
|
|
|
|
|
|
#811 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je bent echt lachwekkend. |
|
|
|
|
|
|
#812 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#813 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De russen zijn daar een klein stukje in meegestapt, en hebben hun akkoord gegeven dat iraanse milities minimum 100 km van de israelische grens moeten wegblijven. Enig idee hoeveel tijd een grond-grond raket nodig heeft op 100 km afstand ? Denk nu aan een paar honderd van die raketten, en aan een simultaan afvuren daarvan. Dat is het horror scenario voor israel, en daar gaan ze alles aan doen om dat onmogelijk te maken. |
|
|
|
|
|
|
#814 |
|
|
Ik aprecieer uw eerlijkheid terzake. Moest u zaken doen met Iran u zou anders praten over dat land, kan men zo ook voorspellen.
|
|
|
|
|
|
#815 | |
|
|
Citaat:
Anderzijds heeft Israël atoomwapens en de steun van veruit het machtigste leger op aarde. Iran is niet suicidal. Maar Israël is wel de boundaries aan het testen met de VS ertoe aan te zetten dit soort van moorden te begaan. Want ik schat dat jij ook niet zo naïef bent niet te weten wie de VS heeft ingefluisterd Soleimani om te brengen. Mogelijkerwijs actief meegewerkt met de coördinaten las ik ergens. Gewapende vrede. Het is een betere optie dan een regime change poging in Iran. Zolang Israel zich onaantastbaar voelt zal het echte voor die laatste optie gaan. Met veel bloedvergieten tot gevolg. Wil de VS wel die bodybags leveren? Wat doet dat denk je met de relatie VS Israel op den lange duur? Laatst gewijzigd door Bach : 4 januari 2020 om 21:24. |
|
|
|
|
|
|
#816 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat het absoluut nooit betekende is dat Rusland zich de veiligheid van Iraanse proxy troepen gaat aantrekken. Dat is hun eigen probleem. Het enige dat Rusland niet wil toelaten, is dat Israël de syrische luchtverdediging zou decimeren. Dat laatste kunnen ze niet toelaten. Maar bombardementen van de wapenopslagplaatsen van Iran net naast de luchthaven van Damascus ? No problemo... Valt het echt niet op dat de russen, die met hun ss 400 en 500 systemen het hele luchtruim van Syrië en Irak kunnen bestrijken de israëlische en VS luchtmacht geen haarbreedte in de weg legt ? |
|
|
|
|
|
|
#817 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het Kumbaya gehalte van zijn laatste posting is echt van een tenenkrullend niveau...
|
|
|
|
|
|
#818 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie zegt dat ik dat niet doe? Iran net zoals Irak zit als potentieel exportland in de files in de FIT (Flanders Investment and Trade) die officieel bijstand en hulp verleent aan Vlaamse exporteurs. Maar ik gebruik hen niet omdat ik betere tussenpersonen ter plaatse heb in een ander MO land. Iets veiliger dan in Iran of Irak rond te lopen.
|
|
|
|
|
|
#819 | |
|
|
Citaat:
Maar ondertussen beïndigden Rusland, China en Iran vorige vrijdag wel de grootste gezamenlijke maritieme militaire oefeningen ooit. Dat was een boodschap aan de VS. Laatst gewijzigd door Bach : 4 januari 2020 om 21:31. |
|
|
|
|
|
|
#820 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar niemand gaat Israel of Iran direct aanvallen. Dan wordt het nucleair.
|
|