Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2020, 18:44   #2161
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer u weet heeft van cannabisplantages in de Kempen, al of niet grenzend aan villa's zal uw info bij politie vast welkom zijn, anders is het gewoon nog meer gelul.
Wietpassen zijn ENKEL VOOR NEDERLANDERS maar niet voor Fransen, Duitsers en Belgen en omdat dit voor overlast heeft gezorgd stappen veel steden er ook alweer vanaf, volgens Fred. Uw " kennis" lijkt wat beperkt....
Leest gij af en toe een krant??
https://nnieuws.be/artikel/cannabisp...d-villa-beerse

Is dat voor de legale nederlandse markt??
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 09:40   #2162
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

In deze staten kunnen de inwoners zich uitspreken over legalisatie tijdens de presidentsverkiezingen later dit jaar

South Dakota

South Dakota Marijuana and Hemp Initiative (2020)

Citaat:
An amendment to the South Dakota Constitution to Iegalize, regulate, and tax marijuana; and to require the Legislature to pass laws regarding hemp as well as laws ensuring access to marijuana for medical use
Arizona

Arkansas

Florida

Nebraska

Missouri

New Jersey

Oklahoma

North Dakota

New York, Rhode Island, Ohio, Montana

En medicinale cannabis voor Mississipi, Idaho

The times, they are a changin
Oud 7 januari 2020, 10:35   #2163
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
In deze staten kunnen de inwoners zich uitspreken over legalisatie tijdens de presidentsverkiezingen later dit jaar

South Dakota

South Dakota Marijuana and Hemp Initiative (2020)

Arizona

Arkansas

Florida

Nebraska

Missouri

New Jersey

Oklahoma

North Dakota

New York, Rhode Island, Ohio, Montana

En medicinale cannabis voor Mississipi, Idaho

The times, they are a changin
ga daar wonen hé! wat blijft gij hier nog doen!? ge kunt daar zelfs blowen tijdens uw zwangerschap! Vooral Montana en Idaho, dat is het centrum van de wereld!
Oud 7 januari 2020, 11:57   #2164
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
ga daar wonen hé! wat blijft gij hier nog doen!? ge kunt daar zelfs blowen tijdens uw zwangerschap! Vooral Montana en Idaho, dat is het centrum van de wereld!
Is Ohio bij de Amish anders niks voor U ? Die kunnen ook de toekomst voorspellen.En je kan er uw geloof beleven naar hartelust.Naar het schijnt ook geheelonthouders.....wat wil je nog meer dan dit paradijs op aarde

Naam: amish-family-horse-buggy.jpg
Bekeken: 73
Grootte: 62,6 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 januari 2020 om 12:05.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 13:44   #2165
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leest gij af en toe een krant??
https://nnieuws.be/artikel/cannabisp...d-villa-beerse

Is dat voor de legale nederlandse markt??
Dus uw hele bewering over villa's en plantages steunt op één toevallig ontdekte plantage... zegt wel iets over de inhoud van uw beweringen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 20:48   #2166
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het ging niet over de inhoud van de voorspelling, maar of het feit of ik ze gemaakt had. Gij hebt mij beschuldigd dat ik daarover loog!

Ik verwacht een verontschuldiging!
Ik verwacht er zo al meer dan een jaar eentje van u.

Weet u nog: destijds toen u stond te liegen dat het er vanaf droop over het feit dat ik verkrachting goedkeurde.

Ik wacht ook nog steeds.
Als ik van Alice was liet ik u ook gewoon rotten.
Dat doe je immers zelf ook met anderen die je van de meest gore dingen beschuldigt.

Hou dus maar op met verongelijkt janken.
Oud 7 januari 2020, 20:59   #2167
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
HAHAHAHA! hooo, hier gaan ik van genieten!

Kijk wat ik exact 5 jaar geleden al heb voorspeld!

Bij legalisatie van cannabis zal er een zwart circuit ontstaan. En die zullen steeds onder de prijs gaan van de officiële cannabis. En al die blowers die nu pleiten voor legalisatie zullen die goedkopere cannabis kopen, en zo het systeem ondermijnen.
Legalisatie zal nooit werken omdat de blowers enkel de lusten van het systeem willen, en niet de lasten.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=173

En dit allemaal net nadat Colorado legaliseerde , en voor de legalisatie in Canada. En dus voor (ik herhaal : VOOR) de berichten over een exploderende zwarte markt!

geef toe: onwaarschijnlijk geniaal! geef toe! Mijn voorspelling is 100% uitgekomen!
Ik ben even een paar pagina's terug gescrold om te kijken over welke geniale voorspelling je nu al pagina's lang ligt te janken en ik moet zeggen: *proest*

Het ontstaan van een zwarte markt voorspellen op het moment dat er al een zwarte markt bestaat...
Inderdaad: werkelijk geniaal ja.

Dan voorspellen dat "al die blowers" zich na legalisatie tot de zwarte markt gaan richten...
Compleet ernaast dus. Als alle blowers zich tot de zwarte markt zouden gericht hebben stonden nu alle legale verkooppunten leeg. Het tegendeel is echter waar. Men staat er tot buiten aan te schuiven. Allemaal blowers die zich dus (dwars tegen uw geniale voorspelling in) tot de legale markt wenden.

Uw genialiteit bestaat dus uit:
1) iets voorspellen wat al bestaat
2) iets voorspellen wat niet uitgekomen is

Kan iemand me uitleggen waar ik de genialiteit over het hoofd zie?

Laatst gewijzigd door BigF : 7 januari 2020 om 21:00.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 22:53   #2168
geertvdb

Standaard

Citaat:
Dus uw hele bewering over villa's en plantages steunt op één toevallig ontdekte plantage... zegt wel iets over de inhoud van uw beweringen!
maar hoe komt dat gij dat niet weet?? Ik snap dat niet! leest gij geen kranten of kijkt gij niet naar het nieuws. De politie heeft speciale warmtecamera's om plantage op te speuren! Waarom denkt gij? voor zo eens 1 keer om de 5 jaar??

Uw collega's gelovigen hier trekken zich de haren uit hun hoofd om uw domme posten: 'zegt toch niet zo een domme dingen, denkt m weer dat hij gelijk heeft'

HAHAHAHAHA!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 7 januari 2020 om 23:21.
Oud 7 januari 2020, 22:54   #2169
geertvdb

Standaard

Citaat:
ik verwacht nog steeds een verontschuldiging!

NU!
Oud 7 januari 2020, 23:32   #2170
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Compleet ernaast dus. Als alle blowers zich tot de zwarte markt zouden gericht hebben stonden nu alle legale verkooppunten leeg. Het tegendeel is echter waar. Men staat er tot buiten aan te schuiven. Allemaal blowers die zich dus (dwars tegen uw geniale voorspelling in) tot de legale markt wenden.

Uw genialiteit bestaat dus uit:
1) iets voorspellen wat al bestaat
2) iets voorspellen wat niet uitgekomen is

Lees:
growing problem for Canada’s licensed cannabis producers. Since the drug was legalized in 2018, legal companies have had difficulty drawing in users who rely on the illicit market, largely due to how expensive legal prices are

ik heb dit letterlijk (ik herhaal: letterlijk) voorspeld 5 jaar geleden.

Zoals dit ook:

Some retailers, like the Ontario Cannabis Store (OCS), offer a small selection of products matching the prices of the black market, though additional tax and shipping costs often hike those prices substantially.

hoe komt dat toch, waarom aanvaarden de blowers niet de legale prijzen? Hoe komt dat nu toch??
Oud 7 januari 2020, 23:57   #2171
geertvdb

Standaard

Citaat:

Oei, in Californië heb ik nog meer gelijk dan normaal gezien.

According to research from New Frontier Data, as much as 80% of the cannabis sold in California comes from the illegal black market.

Kijk kijk: The black market is also a problem for the growing cannabis industry. ... But the legal industry can only thrive if more existing cannabis users choose the legal route and new cannabis users join the market.

het is creepy hoe gelijk ik had, 5 jaar geleden! De blowers saboteren zelf het systeem!
had ik het niet gezegd?

ja of ja?
Oud 8 januari 2020, 07:44   #2172
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik verwacht nog steeds een verontschuldiging!

NU!
IK OOK!

OOK NU!

Oud 8 januari 2020, 08:10   #2173
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, in Californië heb ik nog meer gelijk dan normaal gezien.

According to research from New Frontier Data, as much as 80% of the cannabis sold in California comes from the illegal black market.

Kijk kijk: The black market is also a problem for the growing cannabis industry. ... But the legal industry can only thrive if more existing cannabis users choose the legal route and new cannabis users join the market.

het is creepy hoe gelijk ik had, 5 jaar geleden! De blowers saboteren zelf het systeem!
had ik het niet gezegd?

ja of ja?
Ik vraag me af waarom iemand waarbij, zoals bij jou, de genialiteit uit alle lichaamsopeningen komt gedropen, zijn tijd zit te verdoen op één of ander politiek internetforum.

Biedt u aan op Wall Street!! Dan hoeft u zich niet meer bezig te houden met dat stelletje onbenullen op P.be

Uw voorspellingen zijn werkelijk geniaal in het kwadraat!!
Nostradamus kruipt van schaamte onder uw schoenzolen.

De feiten:
1) Een product is decennia lang uitsluitend via de zwarte markt, maar zeer simpel verkrijgbaar.
2) Op een bepaald moment wordt het product ook legaal verkrijgbaar.
3) Het legale product is mede door allerlei heffingen duurder (of in het beste geval even duur) dan het illegale.

De vraag:
Waar gaat de gebruiker van het product na legalisatie zijn product kopen?

Nu gaat de gemiddelde Vlaam op die vraag antwoorden in de stijl van: "Kan u de vraag nog eens herhalen?" of "Wat is het verschil tussen legaal en illegaal?" en "Gaat dat hier nog lang duren?"

Maar dan komt Geert"er draaien planeten rond mijn IQ"vdb op de proppen.

Heel de wereld valt op zijn knieën van bewondering want aanhoor het geniale antwoord van deze ziener:

"Er zullen nog steeds mensen dat product op de zwarte markt kopen!"

Het enkel en alleen nog maar neertypen van zulke hoogbegaafde uitspraken doet mijn vingers krullen van bewondering!
Het getuigt van een onvoorstelbaar onbegrensd heldere geest.
Niemand zag dit aankomen!!

Want laat ons niet rond de pot draaien: iedereen, ja werkelijk iedereen had gedacht dat die zwarte markt vanaf dag 1 compleet in elkaar zou stuiken. Het is toch het meest logische dat elke gebruiker zonder verpinken zich na legalisatie van zijn oorspronkelijke bevoorrader afwendt en zich voortaan nog uitsluitend tot het legale circuit zou wenden.

Om dan, in dit kluwen van economische spinnenwebben en psychologische valkuilen, de helderheid van geest te bezitten om te beseffen: "Neenee, er zullen er nog steeds zijn die zich tot de zwarte markt gaan wenden" is werkelijk onaards en verdient ons aller bewondering.

Als ik er bij zou kunnen likte ik Uw hielen, O Gij Verlichte Geest, maar zelfs Uw hielen zijn voor mij te hoog gegrepen.

Wilt Gij mij heden ten daage nog plezieren met een voorspelling van die aard? Het mag er eentje zijn naar vrije keuze, ik wil uw geest niet bezoedelen met mijn voorkeuren maar nogmaals zo'n voorspelling van U te mogen aanschouwen zou voor mij werkelijk Alles betekenen.

Hosanna In Den Hoge!!!
Laat Ons Bidden!!
Oh Geert onze God, behoed ons van het Kwade!!

Amen.
Oud 8 januari 2020, 11:03   #2174
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwacht er zo al meer dan een jaar eentje van u.

Weet u nog: destijds toen u stond te liegen dat het er vanaf droop over het feit dat ik verkrachting goedkeurde.

Ik wacht ook nog steeds.
Als ik van Alice was liet ik u ook gewoon rotten.
Dat doe je immers zelf ook met anderen die je van de meest gore dingen beschuldigt.

Hou dus maar op met verongelijkt janken.
Zeg, mijn speeltje niet afpakken se!
Oud 8 januari 2020, 11:05   #2175
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af waarom iemand waarbij, zoals bij jou, de genialiteit uit alle lichaamsopeningen komt gedropen, zijn tijd zit te verdoen op één of ander politiek internetforum.
Gelieve de correct term, namelijk "strijden", te gebruiken aub.

Dank.
Oud 8 januari 2020, 11:10   #2176
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij merkt dat zelf niet!

waarom zijn het criminelen: omdat ze illegale dingen doen!
Waarom is het illegaal? omdat het criminelen zijn!
er is geen zwarte markt in nederland??

het ging over LEGALISATIE , en dat is in canada, Colorado en Californië! Dus stop uw gejank over nederland! Daar is géén LEGALISATIE! en dat willen ze ook niet. Weet ge waarom? Kijkt nog eens goed naar uw vingers!
Of hoe je de ene domme opmerking na de andere los laat!
Wat illegaal is maar wel een markt voor bestaat, is in handen van criminelen. Dat geldt voor mensenhandel, prostitutie, maar evengoed voor middelen. Dat omdraaien is zinloos, want het gaat over producten en handelingen die strafbaar zijn volgens een bepaalde wetgeving in een specifiek land.

Dan, lol, is er een zwarte markt in Nederland? Uiteraard, wie even nadenkt weet dat het gedoogbeleid op de gebruikers slaat en niet op productie.
Dat is ook relevant in de discussie, want legalisering betekent toegang voor gebruikers met als gevolg productie die geregistreerd kan worden waardoor de zwarte markt zal afnemen.
Een gedoogbeleid kan als voorbode van dat proces dus de meeste vergelijkingspunten geven, maar zo slim bent u niet dat u daar zelf op kunt komen?
Oud 8 januari 2020, 11:24   #2177
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wietpassen zijn ENKEL VOOR NEDERLANDERS maar niet voor Fransen, Duitsers en Belgen en omdat dit voor overlast heeft gezorgd stappen veel steden er ook alweer vanaf, volgens Fred. Uw " kennis" lijkt wat beperkt....
De wietpas bestaat al zo'n 8 jaar niet meer...
Oud 8 januari 2020, 11:53   #2178
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan, lol, is er een zwarte markt in Nederland? Uiteraard, wie even nadenkt weet dat het gedoogbeleid op de gebruikers slaat en niet op productie.
Dat is ook relevant in de discussie, want legalisering betekent toegang voor gebruikers met als gevolg productie die geregistreerd kan worden waardoor de zwarte markt zal afnemen.
Een gedoogbeleid kan als voorbode van dat proces dus de meeste vergelijkingspunten geven, maar zo slim bent u niet dat u daar zelf op kunt komen?
Ze zijn ermee bezig: https://www.eerstekamer.nl/wetsvoors...iment_gesloten
Geduld.
Ondanks al het geblaat hier over gelijk hebben, breidt de decriminalisatie- en legalisatiebeweging uit, stapje voor stapje.
Wanneer ik op pensioen ben, ga ik me waarschijnlijk legaal een paar planten kunnen houden.
En anders is het maar illegaal.
Meer moet dat niet zijn.
Oud 8 januari 2020, 12:27   #2179
geertvdb

Standaard

Citaat:
Zeg, mijn speeltje niet afpakken se!

niemand houdt van mouwenvegers

Laatst gewijzigd door geertvdb : 8 januari 2020 om 12:28.
Oud 8 januari 2020, 12:31   #2180
geertvdb

Standaard

Citaat:
Of hoe je de ene domme opmerking na de andere los laat!
Wat illegaal is maar wel een markt voor bestaat, is in handen van criminelen. Dat geldt voor mensenhandel, prostitutie, maar evengoed voor middelen. Dat omdraaien is zinloos, want het gaat over producten en handelingen die strafbaar zijn volgens een bepaalde wetgeving in een specifiek land.

Net zoals in andere draden andere forummers u erop wijzen (oa abortus met JvdB), vervalt u weer in hetzelfde euvel:

WTF wat is dit voor wartaal?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be