![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het vooral niet kunnen dat die CEO zoveel meer zou gaan verdienen terwijl de NMBS zo verlieslatend is en de treinen nog altijd de stiptheid hebben van een Afrikaans land, als ze al rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik hoor en lees wel genoeg van andere leden, die wel bestuursfuncties opnemen. Nu, die "van de andere mening in deze" hebben ook wel argumenten. En sommige daarvan zijn strategisch. Bijvoorbeeld de stelling dat een overheidsbedrijf maar recht heeft van bestaan, als het een zeer specifiek voordeel kan opbrengen, dan anders niet bereikt kan worden. Speerpunttechnologie vb.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Loonmatiging voor de werkmens, Loonsverdubbeling en meer voor de CEO.
Degoutant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen HO beweert dat, hoor. Bijna ALLE Belgische nationalisten beweren dat. Vooral de uitkeringstrekkers.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Dat heb ik trouwens ook al aangehaald.
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn punt is dat de N-VA geen goede zaak doet door zich in deze materie te laten vertegenwoordigen door een ex.blauwe zakkenvuller en steunpilaar van de MR. Als een blindelingse partijgetrouwe zoals jij al inziet dat dit niet kan, hoe denk je dan dat een pak kiezers daarover denken? En ja, OOK N-VA-kiezers?
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder twijfel! Ook Walen?
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Opgepast Panda. Het zijn uw eigen inzichten. Natuurlijk ga je akkoord met uw eigen originele en interessante inzichten. Ik schreef er trouwens bij dat het niet mijn inzichten waren. Ik schreef dat ze van een analist waren. Mochten ze niet duidelijk geweest zijn dan is dat wel uw fout en niet de mijne. Ik probeer steeds zoveel mogelijk minder begaafden ook te laten begrijpen wat oorspronkelijk jij en nadien ik bedoelen. Maar soms is dat soms verloren moeite natuurlijk. Maar dat is dan ons fout niet. Als je op teveel topics een bijdrage wil leveren wordt soms een weinig uitleg wenselijk geacht. Daarom voegde ik ditmaal uitzonderlijk er een paar namen aan toe die meer verduidelijken wat jij zegde. Maar jij zult er wel andere namen bijvoegen zeker? Je hebt toch keuze genoeg. Overloop de lijst van de collaborateurs even. En als ze dood zijn lijken ze bovendien zonder verder gevaar. Je hoeft er desnoods niet bij te zeggen waarom je graag opgravingen blijft doen op het kerkhof. De Vlamingen denken dat de oorlog voorbij is maar dat is niet zo. Hij is nog altijd bruikbaar. En dus wordt hij gebruikt. En overwegende dat jijzelf er toch nooit bij zegt waarom U hem gebruikt is het niet altijd klaar en duidelijk voor alle lezers. Ik hoop dat je het zelf weet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In het geval van de NMBS en De Lijn heeft die speerpunttechnologie geen enkel nut. Je zijn nu juist toch twee activiteiten waarin een hogere of kleinere winstmarge niet het belangrijkste is. En zeker de uitgekeerde vergoedingen aan politiekers zijn er niet op zijn plaats. Er werken andere mensen aan de overheid die kunnen waken over inkomsten en uitgaven en echte rentabiliteit van dit instituut. Hoeveel mensen houden zich nu bezig met die speerpuntdinges en wat is desondanks het uiteindelijk verlies? Zou het groter of kleiner zijn als er bovenaan aan de top ene staat met een blauwe vest of een rode das? En hen dan een gage betalen van zovele nullen achter de komma levert alleen maar meer verlies. Geen meerwinst! En bovendien als men het behaalde resultaat van al die nullen voor de komma's overweegt dan zijn dat ook allemaal nullen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem van de nmbs is de verwevenheid met de politiek.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het basisprincipe blijft: marktconformiteit. Mijn probleem is dat die marktconformiteit in overheidsinstellingen niet nageleefd wordt. Ik heb daar een paar van die instellingen opgesomd, die geleid worden door een "echte ambtenaar". Worden die dan "slechter" geleid dan die andere, die geleid worden door de managers-aan-360.000 euro ? Zoals het kieken van de nationale loterij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verwevenheid met de politiek geldt niet alleen voor de NMBS, maar daar gaat het mij niet over. Wat er bij mij niet ingaat is dat een kopstuk van de N-VA ervoor pleit om de politiek benoemde CEO van de NMBS dubbel zoveel te betalen als de premier. En dat de N-VA dit toestaat. Hiermee bevestigt jouw partij dat ze er NIET is voor Jan met de pet die het met onbetrouwbaar openbaar vervoer moet stellen, maar wél voor een "klasse" die mijlenver van de gewone burger af staat.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De NMBS is er niet voor de CEO's maar voor de bevolking en haar werknemers. Werknemers die moeten staken voor 1 opslag op hetzelfde moment dat een ex.topman van de NMBS ervoor pleit om de CEO geen 10, maar 20 maal meer te betalen dan de werkbijen.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |