Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2020, 20:11   #41
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Gemakkelijk gezegd voor wie een tuin heeft. Iemand op een appartementje zoals ik die hooguit nog een klad kraaien ziet voorbij komen heeft daar meer moeite mee.
De tientallen auto's die op dit ogenblik door de straat razen om hun kroost op te pikken aan de school een beetje verder, dragen niet bij tot positivisme. A propos, al die auto-ouders zijn toch jonge mensen die voortdurend zeveren over het milieu? Kunnen ze geen bakfiets of bolderkar kopen?
Laat dit misschien een magere troost naar u toe zijn maar het is mijn tuin niet. (ouders)

Ik woon op een 'appartementje' dat voor mij meer dan voldoende is als alleenstaande.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2020, 21:03   #42
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Positief denken bestaat en is mogelijk.

Maar daarvoor moeten de religieuze fundamenten wel goed zitten. Je moet weten wie je bent, wat je wil en doet in het leven. Niet enkel voorspoed maar ook tegenslagen daarbij moet je kunnen plaatsen om positief te blijven (of zelfs maar vooruit te kunnen).
Ik ben alvast blij met de richting die m'n ouders me mee gaven, en later ook ik heb ontdekt en gevolgd in m'n leven.

En vooral niet teveel denken is de oplossing eigenlijk
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 11:13   #43
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Laat dit misschien een magere troost naar u toe zijn maar het is mijn tuin niet. (ouders)

Ik woon op een 'appartementje' dat voor mij meer dan voldoende is als alleenstaande.
Allee, we zijn een beetje lotgenoten
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 12:14   #44
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Allee, we zijn een beetje lotgenoten
Nu nog winnen met dat lotje en das dan ook mooi meegenomen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 12:17   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De vraag die we ons moeten stellen is waarom Japan dan geen economisch kerkhof is ?

De vraag die we ons ook moeten stellen is, staren we ons niet blind of publieke schuld terwijl private schuld minstens even belangrijk is. En die ligt in heel veel landen veel hoger dan bij ons.
De private schuld is inderdaad ook zeer belangrijk.
Maar in onze staatsschuld zit een belangrijk deel private schuld: de pensioenlast, op de wijze waarop ons pensioenstelsel georganiseerd is.

Maar over die staatsschuld ga ik je een voorbeeldje geven uit een gezinssituatie, dat perfect overdraaglijk is:

met wie heb je liefst dat je dochter gaat trouwen: de zoon van familie "a" die 5 mio schuld heeft, of de zoon van familie "b" die geen schuld heeft?
O, ik vergat er bij te zeggen:
familie a bezit tien huizen en tien appartementsblokken die ze verhuren. De opbrengst van die huur gaat naar het afbetalen van de laatste twee aangekochte appartementsblokken;
familie b bezit haar eigen huisje, net afbetaald.

Vraag is dan: welke trouwen hebben Vlaanderen en Francofonië om tot de clan van familie a te behoren?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 15:49   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De private schuld is inderdaad ook zeer belangrijk.
Maar in onze staatsschuld zit een belangrijk deel private schuld: de pensioenlast, op de wijze waarop ons pensioenstelsel georganiseerd is.

Maar over die staatsschuld ga ik je een voorbeeldje geven uit een gezinssituatie, dat perfect overdraaglijk is:

met wie heb je liefst dat je dochter gaat trouwen: de zoon van familie "a" die 5 mio schuld heeft, of de zoon van familie "b" die geen schuld heeft?
O, ik vergat er bij te zeggen:
familie a bezit tien huizen en tien appartementsblokken die ze verhuren. De opbrengst van die huur gaat naar het afbetalen van de laatste twee aangekochte appartementsblokken;
familie b bezit haar eigen huisje, net afbetaald.

Vraag is dan: welke trouwen hebben Vlaanderen en Francofonië om tot de clan van familie a te behoren?
Je beschrijft de gemiddelde ondernemer (a) & de gemiddelde arbeider (b) zeer goed.

Ik heb een neef met een (zeer) groot bedrijf, maar hij zit tot over zijn oren in de schulden en zijn winst gaat integraal naar herinvesteringen en afbouwen schuld.

Maar over 15 jaar is hij wel "verlost" van de schuld en steenrijk en heeft hij een goed draaiend bedrijf.

Moraal van het verhaal: wil je wat, moet je risicos nemen. Wilt ons land wat, zal het moeten investeren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 15:53   #47
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je beschrijft de gemiddelde ondernemer (a) & de gemiddelde arbeider (b) zeer goed.

Ik heb een neef met een (zeer) groot bedrijf, maar hij zit tot over zijn oren in de schulden en zijn winst gaat integraal naar herinvesteringen en afbouwen schuld.

Maar over 15 jaar is hij wel "verlost" van de schuld en steenrijk en heeft hij een goed draaiend bedrijf.

Moraal van het verhaal: wil je wat, moet je risicos nemen. Wilt ons land wat, zal het moeten investeren.
Met investeren is idd niks mis, het zijn de recurrente kosten aan sterfhuis België die veel te hoog liggen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be