Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2020, 10:54   #1
josebi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 april 2010
Berichten: 52
Standaard patiënten met een verhoogde tegemoetkoming

In alle stilte is het bedrag dat aan de dokter moet betaald worden bij consultatie van 1€ naar 1,5€ gegaan op 1-1-2020. Een verhoging van eventjes 50%. Voor sociaal zwakkeren heeft men blijkbaar geen enkele gène als het gaat om een al welstellende doelgroep nog rijker te maken.
josebi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 11:09   #2
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josebi Bekijk bericht
In alle stilte is het bedrag dat aan de dokter moet betaald worden bij consultatie van 1€ naar 1,5€ gegaan op 1-1-2020. Een verhoging van eventjes 50%. Voor sociaal zwakkeren heeft men blijkbaar geen enkele gène als het gaat om een al welstellende doelgroep nog rijker te maken.
Kom zeg, 1.50 is gewoon spotgoedkoop, daar over klagen lijkt me onzin.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:21   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josebi Bekijk bericht
In alle stilte is het bedrag dat aan de dokter moet betaald worden bij consultatie van 1€ naar 1,5€ gegaan op 1-1-2020. Een verhoging van eventjes 50%. Voor sociaal zwakkeren heeft men blijkbaar geen enkele gène als het gaat om een al welstellende doelgroep nog rijker te maken.
1,50 euro voor een doktersbezoek, is veel te goedkoop, dat mag gerust opgetrokken worden naar 2 of 3 euro
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:31   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josebi Bekijk bericht
In alle stilte is het bedrag dat aan de dokter moet betaald worden bij consultatie van 1€ naar 1,5€ gegaan op 1-1-2020. Een verhoging van eventjes 50%. Voor sociaal zwakkeren heeft men blijkbaar geen enkele gène als het gaat om een al welstellende doelgroep nog rijker te maken.
Wie mag die welstellende groep dan wel zijn?
De andere zieken noem ik zo niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:35   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wie mag die welstellende groep dan wel zijn?
De andere zieken noem ik zo niet.
Ik zou het ook niet weten.
De sukkelaars, die gaan werken, blijven evenveel betalen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 12:53   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zou het ook niet weten.
De sukkelaars, die gaan werken, blijven evenveel betalen.
Zij betalen in elk geval de RSZ bijdrage.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 15:48   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josebi Bekijk bericht
In alle stilte is het bedrag dat aan de dokter moet betaald worden bij consultatie van 1€ naar 1,5€ gegaan op 1-1-2020. Een verhoging van eventjes 50%. Voor sociaal zwakkeren heeft men blijkbaar geen enkele gène als het gaat om een al welstellende doelgroep nog rijker te maken.
Je doet wel zelf leuk mee met die stilte.
Hoeveel moeten we betalen voor een ernstige link misschien?

Daarbij, iedereen kan zich toch inschrijven in die pvda-artsen-groepspraktijken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 15:40   #8
zwart op wit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 260
Standaard

Er zijn veel "zieken" die profiteren!! Ze laten zich invalide verklaren om levenslang uitkeringen te krijgen en niet te moeten gaan werken. Ik heb het over personen die o.a: Naar sterrenrestaurants gaan, in tuinen gaan werken, kinderoppas doen, dure reizen maken, personen die niet in een rolstoel zitten, noch een wandelstok... neen dit is pure fraude bij de ziekenkas! Ik begrijp niet waarom hier geen controles op gebeuren??
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 15:52   #9
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Er zijn veel "zieken" die profiteren!! Ze laten zich invalide verklaren om levenslang uitkeringen te krijgen en niet te moeten gaan werken. Ik heb het over personen die o.a: Naar sterrenrestaurants gaan, in tuinen gaan werken, kinderoppas doen, dure reizen maken, personen die niet in een rolstoel zitten, noch een wandelstok... neen dit is pure fraude bij de ziekenkas! Ik begrijp niet waarom hier geen controles op gebeuren??
Ga ergens anders liegen, om hier invalide verklaard te worden moet je een bepaald aantal punten hebben, beperkingen kunnen aantonen met medische verslagen en voor een commissie verschijnen.

Schandelijk uw uitspraken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 16:00   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Er zijn veel "zieken" die profiteren!! Ze laten zich invalide verklaren om levenslang uitkeringen te krijgen en niet te moeten gaan werken. Ik heb het over personen die o.a: Naar sterrenrestaurants gaan, in tuinen gaan werken, kinderoppas doen, dure reizen maken, personen die niet in een rolstoel zitten, noch een wandelstok... neen dit is pure fraude bij de ziekenkas! Ik begrijp niet waarom hier geen controles op gebeuren??
Of zichzelf volgens eigen zeggen 'gek' laten verklaren om niet te hoeven werken!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 20:05   #11
zwart op wit
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 260
Standaard

Ik heb BEWIJZEN dat het om een gezonde persoon gaat, jonger dan 60. Geen lichamelijke beperkingen maar te lui om te gaan werken aan een loon. Kreeg geen werkloosheidsuitkering meer dus: "dan ga ik maar op de ziekenkas staan". Goed bevriende dokters hebben deze persoon een "invaliditeit" formulier opgemaakt voor de ziekenkas en klaar is kees! Tot aan je pensioen maandelijks een pak geld van de ziekenkas. En dan maar op reis gaan, sterrenrestaurants...op kosten van de ziekenkas. Ik zeg niet dat dit voor iedereen zo is maar van deze persoon heb ik bewijzen.
zwart op wit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 21:20   #12
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Ik heb BEWIJZEN dat het om een gezonde persoon gaat, jonger dan 60. Geen lichamelijke beperkingen maar te lui om te gaan werken aan een loon. Kreeg geen werkloosheidsuitkering meer dus: "dan ga ik maar op de ziekenkas staan". Goed bevriende dokters hebben deze persoon een "invaliditeit" formulier opgemaakt voor de ziekenkas en klaar is kees! Tot aan je pensioen maandelijks een pak geld van de ziekenkas. En dan maar op reis gaan, sterrenrestaurants...op kosten van de ziekenkas. Ik zeg niet dat dit voor iedereen zo is maar van deze persoon heb ik bewijzen.
Zeer goed dat je bewijzen hebt. Dan heb je alles wat nodig is om hier op dit adres melding te maken van de feiten : https://www.meldpuntsocialefraude.be.../nl/index.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 21:23   #13
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Ik heb BEWIJZEN dat het om een gezonde persoon gaat.
ken je zijn medisch dossier?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2020, 21:27   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Of zichzelf volgens eigen zeggen 'gek' laten verklaren om niet te hoeven werken!
Dat is een van de mysteries van het leven: echte zotten doen alle moeite om zich voor te doen als niet zot, en vele niet-zotten doen zich voor als wel zot.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 12:38   #15
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Ik heb BEWIJZEN dat het om een gezonde persoon gaat, jonger dan 60. Geen lichamelijke beperkingen maar te lui om te gaan werken aan een loon. Kreeg geen werkloosheidsuitkering meer dus: "dan ga ik maar op de ziekenkas staan". Goed bevriende dokters hebben deze persoon een "invaliditeit" formulier opgemaakt voor de ziekenkas en klaar is kees! Tot aan je pensioen maandelijks een pak geld van de ziekenkas. En dan maar op reis gaan, sterrenrestaurants...op kosten van de ziekenkas. Ik zeg niet dat dit voor iedereen zo is maar van deze persoon heb ik bewijzen.
U snapt dus niet wat u zegt? Natuurlijk kan een arts van de RVA beslissen dat iemand niet plaatsbaar is op de arbeidsmarkt. Dan kom je op de mutualiteit terecht...daar krijg je AUTOMATISCH NA EEN JAAR ZIEKTE HET STATUUT VAN INVALIDITEIT maar dat zegt niets, je kunt nog steeds opgeroepen worden en geschorst worden.
PERMANENTE invaliditeit is een aanvraag FOD met eigen medische dienst die oordeelt, doei met uw verhalen...

Laatst gewijzigd door alice : 15 januari 2020 om 12:39.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 12:53   #16
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ga ergens anders liegen, om hier invalide verklaard te worden moet je een bepaald aantal punten hebben, beperkingen kunnen aantonen met medische verslagen en voor een commissie verschijnen.

Schandelijk uw uitspraken!
Omg, well said () Alice.
Voor een keer kraam je geen onzin uit
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 12:54   #17
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U snapt dus niet wat u zegt? Natuurlijk kan een arts van de RVA beslissen dat iemand niet plaatsbaar is op de arbeidsmarkt. Dan kom je op de mutualiteit terecht...daar krijg je AUTOMATISCH NA EEN JAAR ZIEKTE HET STATUUT VAN INVALIDITEIT maar dat zegt niets, je kunt nog steeds opgeroepen worden en geschorst worden.
PERMANENTE invaliditeit is een aanvraag FOD met eigen medische dienst die oordeelt, doei met uw verhalen...
You could not have said it better.
Re-ty Alice
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 13:00   #18
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Nog veel last van uw handicap bembem ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 13:04   #19
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nog veel last van uw handicap bembem ?
Ca va.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2020, 13:04   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ca va.
Nog suicidaal geweest onlangs ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be