Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2003, 08:30   #21
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn bewijzen lopen rond zoals ik reeds zei, een moslim vriend van me een paar straten verder: een vroom moslim en langs de andere kant mijn schoonmoeder in spee die katholiek is (geeft les godsdienst op school).
Visjesman, je getuigt van een enorme naïviteit. Het fenomeen islam waarmee we te maken hebben overstijgt natuurlijk onze eigen beperkte kring. Je moet trachten het fenomeen breder te bekijken. Islam is in wezen fundamentalistisch, daar kan je over lullen wat je wil, dat evrandert niets aan de grond van de zaak : islam stoelt op koran en ahadith, de eerste de exacte woorden van god, de tweede de exact op te volgen en gehoorzamen voorbeelden van mohamed. Beiden zijn onveranderlijk en voor eeuwig. Wat ga jij daar een evolutie in zoeken? Als er in de koran staat dat god de sharia aan de mensen gaf en dat die sharia letterlijk dient toegepast, waar ga jij dat dan nuanceren of moderniseren? Als daar staat dat de man superieur is aan zijn vrouw(en), waar vind jij daar dan gelijkheid?
Denk je nou écht dat FFI over één nacht ijs ging?

Ikzelf heb in een moslimland gewoond, woon hier in België in een moslimmilieu, mijn naaste omgeving, de meesten van wie mij lief zijn, in mijn eigen familie zelfs bestaat uit moslims... Ik spreek en schrijf Arabisch, lees de koran in het Arabisch, verblijf een aantal maanden per jaar in mijn tweede (moslim)vaderland, ... Wat kom jij hier zingen van "ga eens ter plaatse kijken..."?
En trouwens, FFI is helemaal niet godsdienstig, de meeste leden ervan zijn vrijzinnig (geworden). Het is juist omdat de meesten onder ons aan den lijve de verschrikkelijke weldaden van de islam hebben ondervonden, dat wij ons kunnen veroorloven van een gegronde, klare kijk te hebben. Wij geloven niet in het (katholiek gestoelde) principe van "tout le monde il est beau, tout le monde il est gentil". Alle godsdiensten hebben wel een morele grond, alle godsdiensten hebben wel negatieve kanten, maar sommige godsdiensten zijn nefast en richten mensen ten gronde als persoon... islam is zo'n godsdienst!
Jouw houding is een kaakslag voor elk menselijk leed, door de islam bewerkstelligd.
Ga zélf eens in een moslimland kijken, kijk dan vooral voorbij de facade, diep je intuities uit en sta dan verstomd te kijken naar de afgrond die achter deze facade schuilt!
Jij kiest de gemakkelijkste oplossing, steekt je kop in het zand en blijft maar ronddraaien in je eigen begrensde wereldje. Jij denkt dat iedereen jouw principes aankleeft waarschijnlijk. Gebruik eens wat meer verbeelding en besef dat jouw benadering van de wereld niet per definitie de juiste is, open je ogen en kijk verder dan je neus lang is!

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 16:46   #22
visjesman
Burger

visjesman's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar visjesman
Standaard

Islam is in wezen fundamentalistisch, daar kan je over lullen wat je wil, dat evrandert niets aan de grond van de zaak : islam stoelt op koran en ahadith

Zo kan je over elke godsdienst spreken, er zijn hier toch ook getuigen van Jehova die pleiten voor de fundamentele opvolging van het Katholieke leer. Of vergis ik me? Hieruit kun je toch afleiden dat het Katholisisme is afgezwakt en dat de mensen zelf het katholiek geloof beleven zoals zij willen.
Net hetzelfde kan je over de Moslims en Joden zeggen, niet iedereen wil elke zin van de bijbel, koran, tora lettterlijk nemen. Mensen zoeken zelf hun weg doorheen het geloof. Ik ben zelf ook naar een islamitisch land geweest met name Syrië. Daar leven christenen en islamieten door elkaar. Daar lopen meisjes met hoofddoeken en zonder hoofddoeken ook door elkaar. Men is zeker nog niet zo ver gevorderd als in de westerse wereld. Geef het toch gewoon tijd, hoe kunnen wij nu eisen dat zij plots veranderen terwijl wij de vrouwen tot voor kort zelf nog maar laten meestemmen tijdens verkiezingen. Ga er toch gewoon vanuit dat de mens positief is ipv constant alles negatief te bekijken. Slecht voor je hart hoor. alles komt dik inorde sooner or later.
Oud 12 mei 2003, 17:39   #23
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visjesman
Islam is in wezen fundamentalistisch, daar kan je over lullen wat je wil, dat evrandert niets aan de grond van de zaak : islam stoelt op koran en ahadith

Zo kan je over elke godsdienst spreken, er zijn hier toch ook getuigen van Jehova die pleiten voor de fundamentele opvolging van het Katholieke leer. Of vergis ik me? Hieruit kun je toch afleiden dat het Katholisisme is afgezwakt en dat de mensen zelf het katholiek geloof beleven zoals zij willen.
Net hetzelfde kan je over de Moslims en Joden zeggen, niet iedereen wil elke zin van de bijbel, koran, tora lettterlijk nemen. Mensen zoeken zelf hun weg doorheen het geloof. Ik ben zelf ook naar een islamitisch land geweest met name Syrië. Daar leven christenen en islamieten door elkaar. Daar lopen meisjes met hoofddoeken en zonder hoofddoeken ook door elkaar. Men is zeker nog niet zo ver gevorderd als in de westerse wereld. Geef het toch gewoon tijd, hoe kunnen wij nu eisen dat zij plots veranderen terwijl wij de vrouwen tot voor kort zelf nog maar laten meestemmen tijdens verkiezingen. Ga er toch gewoon vanuit dat de mens positief is ipv constant alles negatief te bekijken. Slecht voor je hart hoor. alles komt dik inorde sooner or later.
Ik moet de eerste moslim nog meemaken die kritiek geeft op de islam.

Ook bij de migranten die hier al 40 jaar leven ben ik zo nog niemand tegengekomen. Vrienden worden, dat kan ondanks het verbod dat daarover in de Koran staat nog wel. Maar probeer niet ook maar even iets aan te raken dat enigszins neigt naar een zweem van commentaar, of plots duiken ze in hun loopgraven en brengen ze hun afweergeschut in stelling.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 08:35   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visjesman

Ook bij de migranten die hier al 40 jaar leven ben ik zo nog niemand tegengekomen. Vrienden worden, dat kan ondanks het verbod dat daarover in de Koran staat nog wel. Maar probeer niet ook maar even iets aan te raken dat enigszins neigt naar een zweem van commentaar, of plots duiken ze in hun loopgraven en brengen ze hun afweergeschut in stelling.
Dat is ook zo.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 20:52   #25
Kannadiga
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Er zijn best veel moslims die kritiek hebben op de Islam. Het probleem is echter dat ze er meestal niet voor uit durven te komen. Die kritiek wordt meestal verborgen gehouden. Ze zouden anders door de familie en gemeenschap verstoten worden, ook hier in Nederland en België.
Er zijn er veel die de Islam voor goed vaarwel willen zeggen, maar daar staat wel de doodstraf op.
Kannadiga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2003, 01:31   #26
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kannadiga
Citaat:
Er zijn best veel moslims die kritiek hebben op de Islam. Het probleem is echter dat ze er meestal niet voor uit durven te komen. Die kritiek wordt meestal verborgen gehouden. Ze zouden anders door de familie en gemeenschap verstoten worden, ook hier in Nederland en België.
Er zijn er veel die de Islam voor goed vaarwel willen zeggen, maar daar staat wel de doodstraf op.
Zoals eerder al aangehaald: geef die mensen tijd.
Of zijn ze hier vergeten dat alle westerse filosofen, Van Augustinus en Plato tot aan de Franse revolutie, hun ideeën moesten aanpassen aan het christelijke denken. 1700 jaar hebben we erover gedaan om ons te bevrijden vanonder het juk van het katholieke fundamentelisme.
Hoedanook, de moslims waar ik mee omga hebben kennis van Franse filosofen, zij drinken af en toe een pint, sommigen roken al eens een joint. Al die brol over 72 maagden, etc. hebben ze al lang overboord gegooid. Desondanks proberen ze te leven als een voorbeeldig burger, met respect voor de menselijke waarden. En ik ben de getuige dat ze daarin slagen. Uiteraard zijn ze een aantal moslimgewoontes trouw gebleven, net zoals de meesten onder ons een aantal christelijke gebruiken nog steeds trouw zijn, ongeacht ze het geloof op zich al lang hebben afgezworen.
Oud 16 mei 2003, 06:40   #27
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Citaat:
Of zijn ze hier vergeten dat alle westerse filosofen, Van Augustinus en Plato tot aan de Franse revolutie, hun ideeën moesten aanpassen aan het christelijke denken. 1700 jaar hebben we erover gedaan om ons te bevrijden vanonder het juk van het katholieke fundamentelisme.
Hoedanook, de moslims waar ik mee omga hebben kennis van Franse filosofen, zij drinken af en toe een pint, sommigen roken al eens een joint. Al die brol over 72 maagden, etc. hebben ze al lang overboord gegooid. Desondanks proberen ze te leven als een voorbeeldig burger, met respect voor de menselijke waarden. En ik ben de getuige dat ze daarin slagen. Uiteraard zijn ze een aantal moslimgewoontes trouw gebleven, net zoals de meesten onder ons een aantal christelijke gebruiken nog steeds trouw zijn, ongeacht ze het geloof op zich al lang hebben afgezworen.
Hier bij ons hebben ze al meer dan tijd genoeg gehad. Nog even en we moeten zelfs niet meer wachten. Maar er is verandering op komst. De kritische moslims moeten nu ook al onderduiken voor moslims die de ware leer van de islam aanhangen. Ze hebben nu zelfs de SP.a in het hart getroffen.

Na de feiten ivm Mimount Boussakla kan de SP.a in ieder geval niet meer spreken van een subjectief gevoel van onveiligheid. Want een vooraanstaande allochtone op hun lijst moet nu leven onder politiebescherming. En de rest van de alibi-ali's staat hetzelfde lot te wachten.

De komende jaren zal je hier nogal wat zien gebeuren.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2003, 08:06   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Citaat:
Hier bij ons hebben ze al meer dan tijd genoeg gehad. Nog even en we moeten zelfs niet meer wachten. Maar er is verandering op komst. De kritische moslims moeten nu ook al onderduiken voor moslims die de ware leer van de islam aanhangen. Ze hebben nu zelfs de SP.a in het hart getroffen.

Na de feiten ivm Mimount Boussakla kan de SP.a in ieder geval niet meer spreken van een subjectief gevoel van onveiligheid. Want een vooraanstaande allochtone op hun lijst moet nu leven onder politiebescherming. En de rest van de alibi-ali's staat hetzelfde lot te wachten.

De komende jaren zal je hier nogal wat zien gebeuren.
Ik vrees dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be