![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard is die kwaliteitsvertaling niet rendabel, daarom is het een kerntaak van onze overheid om daarin te investeren. ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 18 januari 2020 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mij niet gelaten, hoor, maar ik zie het niet als een prioriteit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het koningshuis kiest nochtans voor een Engelstalige opvoeding voor de toekomstige koningin. Het plannen van iets is soms belangrijker dan studeren zelf. Als voorbeeld wil ik persoonlijke bevindingen voorop stellen. Wij liepen school waar het vak Geschiedenis gedomineerd werd door het liederlijke leven van Pepijn de Gezalfde. Ook het aantal ton vlas en steenkool dat aan het buitenland geleverd werd was Aardrijkskundige topprioriteit. En in die school waren twee maagden die van thuis uit Engelse boeken mochten/moesten lezen. Hun resultaten in de school waren niet schitterend. Maar van de hele school geraakten de meerderheid niet ver uitgezonderd eene die gebombardeerd werd tot gemeentesecretaris. Of hij de kennis had om de job naar behoren uit te voeren betwijfel ik maar hij had ze. Punt. En die twee maagden? Wel die werden regentes in de Engelse taal. Beter dus dan de rest van de sukkelaars die zelfs de Franse examenvragen kregen want anders viel het op dat zij feitelijk niks kenden. Conclusie? Slimme ouders hebben was soms belangrijker dan zelf slim zijn in het Middelbaar onderwijs. De ouders van die maagden wisten bij voorbaat dat die school niks voorstelde. Maar in die tijd mochten er nog geen vrouwen naar het college. Dus...… ze losten het anders op. Slimme ouders dus! ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 18 januari 2020 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter verengelsing dan verfransing, maar wat ging de Limburgse unief ook weer doen?
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Turken en Marokkanen die niet aan een diploma middelbaar onderwijs geraken, omdat ze van dag één achterop geraakten wegens onvoldoende kennis van het Nederlands, zullen het jou lonen. Mijn ex.buurman zal ook content zijn als hij als gepensioneerde niet één maar twee shifts per dag mag rijden wegens het oplopende tekort aan bekwame chauffeurs.
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De problematiek is dus niet altijd zo eenvoudig als sommigen laten uitschijnen. En hetgeen Maddens uit zijn tenen zuigt is zijn waarheid misschien maar absoluut niet de mijne. En heb ik een ander gedacht dan ben ik tevreden. Belangrijk is het van ook een mening te hebben gebaseerd op waarnemingen. Niet op fake nieuws in de kranten. Het onderwerp "Onderwijs" verdient beter dan op niets gebaseerde praat van journalisten of schrijvelaars die niet de moeite doen of mogen doen om alle facetten grondig uit te spitten. Maar we zullen er moeten mee leven. Dit wil ik prijs geven voor het plebs en het andere mag besproken worden in beperkte kring; niet om beterschap te brengen maar om bruikbaar te zijn voor de beoogde doelstellingen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 18 januari 2020 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Humor en een Vlondereir, een altijd terugkerend enigma, quoi? Daar staan ge nu in uw bloot pitche overtuigde gelijkwaardigheidsgevoelens te uiten ... HAHA! Kontni laten ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is belangrijk, ook sociaal. Dat mag iets kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarnemingen: in toeristische steden kan je dit waarnemen: op de gevels en ruiten van Chinese restaurants komen steeds meer Chinese tekens zonder énige Nederlandstalige aan duiding. Een teken aan de wand ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Make that the cat wise.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 18 januari 2020 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In vergelijking met andere talen vind ik het Engels sterk idiomatisch, wat het nog veel moeilijker maakt. Taal is zoveel meer dan alleen woordjes leren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een tussentaal als Esperanto niet. Het kan vertaald worden vanuit de eigen taalgroep en reikt dan naar alle andere taalgroepen. Er is geen filter zoals in het Engels. |
|
![]() |
![]() |