Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 21 januari 2020, 16:05   #19401
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is het nu net. Banpunten mogen wat mij betreft evenzeer toegekend worden voor onnodig arrogant optreden.
Maar wat is onnodig? Ik heb ook gehoord dat ik arrogant debatteer en daar zit een kern van waarheid in. Ik pak System uit Het Oosten bijvoorbeeld hard aan wanneer hij hypocriet doet. Ook zijn gedraai en het ontkennen van zijn permanent gebande dubbelnick was zielig.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline  
Oud 21 januari 2020, 16:07   #19402
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja hij had soms een irritante manier van discussieren en (gewild?) controversiële standpunten, maar hij bleef bij het onderwerp.
Precies dat dus. Vooral in de Israël/Palestina draden stonden we recht tegenover elkaar.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline  
Oud 21 januari 2020, 16:12   #19403
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is geen kritiek op de staatsstructuur, het is pure ongefundeerde haat.

Ge leeft in het tweede of derde rijkste land ter wereld. Ge zijt malcontente,verwende kinderen die door papa Belgie op zijn plaats gezet moeten worden
Citaat:
Wie grenzen voorzichtig, beleefd en met twee woorden in vraag durft te stellen, wordt gestraft als was hij de dader van roofmoord, zware mishandeling of brandstichting bij nacht.
Voor wie gans het artikel graag zou lezen:

titel van de column: Grenzen zijn niet in steen gehouwen
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200120_04814563



Citaat:
In mijn kantoor hangt een kaart van niet zo lang geleden. Er staan twee Duitslanden op, één Tsjecho-Slowakije en geen Kroatië. Met regelmaat moeten ontwerpers van kaarten lijntjes gommen, verschuiven of tussenvoegen. Veldslagen, veroveringen, trouwpar?*tijen, ingewikkelde verbintenissen en stom toeval verklaren de staatkundige schikkingen van vandaag.

In vergelijking met andere lieden die in de loop van de geschiedenis aan grenzen friemelden, zijn Carles Puigdemont en zijn makkers een slappe bende snotneuzen. De uitroeping van de Catalaanse onafhankelijkheid, ruim twee jaar geleden, moest qua fiascogehalte niet onderdoen voor de Pak-de-poenshow van de broers Verreth. De affaire liep in het honderd, was niet doordacht en slecht geregeld. Geen enkel land ter wereld erkende de nieuwe mogendheid. Separatisten stonden een paar uur met de vlag op een plein in Barcelona, en dat was het dan met hun onafhankelijkheid.

De leiders van de beweging deden wel hun best om een beschaafd verloop te garanderen. Er werd gezongen, gehuild, gebeden en gelachen, maar niet gevochten. Catalaanse actievoerders gooiden geen granaten, schoten niet met scherp en lagen minder stug op de grond dan hun collega’s van Extinction Rebellion. Toch blijven de Spaanse ordediensten en justitie altijd weer korte metten maken met de beweging. Dat is buiten alle proportie, heb ik meermaals gezegd en geschreven. Het is grotesk om brutaal in te hakken op een experiment dat zonder geweld verloopt, en des te meer als het toch mislukken zal.

Dat Catalaanse separatisten bij ons bescherming zoeken, hoeft niet te verbazen. Als er ergens in Europa een plek is waar ze relaxed met grenzen omgaan, is het hier

Vakgenoten uit Madrid hebben me daarop aangesproken, ik kreeg brieven van Spanje-supporters en ik werd uitgenodigd door de Spaanse ambassadeur voor een lunch. Minzaam blijft iedereen mij uitleggen dat Puigdemont en zijn kompanen de grondwet overtraden en dat het bijgevolg gepast is om hen voor jaren op te sluiten, politieke rechten af te pakken en zware boetes op te leggen. Ik heb vriendelijke mensen ontmoet, flink geluisterd, heftig gediscussieerd en lekker gegeten. Maar ik veranderde niet van standpunt.

Wel snap ik nu beter waarom de Catalaanse separatisten op nul sympathie kunnen rekenen in de rest van Europa. Geen enkele lidstaat veroordeelde immers het Spaanse optreden. Puigdemont ging, na tussenkomst van het Europese Hof van Justitie, aan de slag in het Europees Parlement, maar de Spaanse overheid heeft vorige week de opheffing van zijn onschendbaarheid op de planning gezet. De kans is groot dat Madrid het haalt. Er wordt geprotesteerd door een verbond van erg linkse, groene en Vlaamse Europarlementsleden. Het lijkt er echter op dat de meeste andere Europese gekozenen vinden dat Spanje Puigdemont maar eens moet berechten.

Zelfbeschikkingsrecht van volkeren, zo klinkt het, is iets voor onderdrukten zoals Tibetanen, Rohingya of Oeigoeren. Catalanen passen inderdaad niet in dat rijtje: ze worden niet in getto’s gedreven, als slaven neergeknuppeld of naar het werkkamp gestuurd. Ze mogen hun taal spreken en cava drinken zoveel ze willen. Hun onafhankelijkheids?*verlangen botst evenwel met de wens van de rest van Spanje om het grond?*gebied ongeschonden te bewaren. Die Spaanse bekommernis kan rekenen op klakkeloos begrip. Overal hebben landen de ondeelbaarheid van hun territorium zelf immers diep in de grondwet verankerd. Dat is raar, want een blik op oude kaarten leert net dat grenzen nooit in steen gehouwen zijn. Precies omdat territoria zo broos zijn, gaan staten koppig en verbeten en tegen beter weten in hun best doen om te vermijden dat er beweging in komt, in wat voor richting dan ook.

Wie grenzen voorzichtig, beleefd en met twee woorden in vraag durft te stellen, wordt gestraft als was hij de dader van roofmoord, zware mishandeling of brandstichting bij nacht. Landen schieten in een kramp als het over hun grondgebied gaat. Er wordt zelfs geen ruimte gecreëerd om te debatteren over essen?*tiële kwesties, zoals de vraag hoe onafhankelijke regio’s zouden kunnen bijdragen aan oplossingen voor de vele uitdagingen die alle lijntjes op de kaarten overstijgen.

Dat Catalaanse separatisten bij ons bescherming zoeken, hoeft niet te verbazen. Als er ergens in Europa een plek is waar ze relaxed met grenzen omgaan, is het hier. Vlaamse onafhankelijkheid hoeft niet per se, maar van het behoud van België, federaal, confederaal of nog wat anders, ligt ook niemand echt wakker. Dit land werd de voorbije periode bestuurd door volk van overal, met in?*begrip van Spanjaarden, Oostenrijkers, Duitsers en Nederlanders. Door historische toevalligheden werden we Belg. Of we daar veel mee opschoten, is niet zo duidelijk, maar het helpt een en ander te relativeren. En plaatst ons in de positie om er andere landen op te wijzen dat het idioot is om overspannen vast te houden aan regelingen over het grondgebied die nooit de eeuwigheid zullen trotseren.

Hendrik Vos doceert Europese studies aan de UGent. Zijn column verschijnt tweewekelijks op dinsdag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 21 januari 2020, 16:19   #19404
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Torfs heeft ooit gezegd dat een beetje vuilgebektheid gerust wel mag.

Ik noem dat "volkse taal".
Allez gvd, als ge ne sos nog gene sos meer moogt noemen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 21 januari 2020, 16:25   #19405
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Tweetal weken geleden kreeg ik nog 4 punten tegen mijn kloten, dankzij een Vlaams Blok rotzak met lange tenen.
Terwijl dat uitschot goed weet dat de meeste niet-Blokkers quasi geen gebruik maken van de RD.
Citaat:
Ik heb ook 4 bp aangesmeerd gekregen van een NVA madataris op dit forum.
Citaat:
Bij mij was het een gepensioneerd antwerps loodgieterke die aan de kust woont.

Dat onze nva mandataris ook een RD klikker is, wist ik niet.
Citaat:
Ik zie dat de RD-brigade forumlid geertvdb ook bij zijn sjokkedijzen heeft, met een ban.

Die heeft teveel de vloer aangeveegd met een paar conspirationisten en een paar Blokkers in subforum internationaal (impeachment Trump) of in subforum maatschappij (draadje over jurylid wraken wegens religieuze redenen).
Nummer twee en drie waren dus geen blokkers.

Nummer een en vier komen van conspirationisten die er niet in slagen om enig bewijs te leveren voor hun van de pot gerukte beschuldigingen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 januari 2020, 16:27   #19406
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Belziek wordt toch gebruikt als algemeen aangenomen, net als Walbanezen bijv.
Algemeen ? In kringen van bejaarde leden van de vendeliersclub is dat zo, ja...

Citaat:
"Vlaams uitschot" is me minder bekend, maar je kan altijd proberen hé
Het gaat hier natuurlijk om Vlaams Blok uitschot. (eigenlijk een synoniem)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 21 januari 2020, 16:29   #19407
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Algemeen ? In kringen van bejaarde leden van de vendeliersclub is dat zo, ja...



Het gaat hier natuurlijk om Vlaams Blok uitschot. (eigenlijk een synoniem)
PA=>RD
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 21 januari 2020, 16:30   #19408
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het is wel degelijk kritiek op de staatsstructuur.

Het feit dat de federale regeringsonderhandelingen tegenwoordig telkens lang duren, is geen toeval.

Dat we zo rijk zijn is niet dankzij maar ondanks de staatsstructuur.

Nu, ik vind termen als "Belziek" wel een beetje zwakjes. Men kan op zo veel manieren het volstrekt disfunctioneren van ons land aantonen. Zulke kinderachtige benamingen zijn niet nodig.


Eenmaal je de leeftijdscategorie van diegenen die dat courant gebruiken zult bereikt hebben, ga je dat ook heeel lollig vinden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 21 januari 2020, 16:34   #19409
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Tsjah, dan ligt 't toch aan hem èh, want hij is tenslotte degene die de regels overtreedt.

Pas op, van mij hoeft hier niemand weg en mag alles gezegd & geschreven worden, maar dit forum heeft nu eenmaal regels waar je je als deelnemer aan te houden hebt.
Als ik die regels overtreed en puntjes krijg of geband wordt, ligt 't toch aan mij, niet aan de RD'er, dan kom je toch niet janken dat 't de schuld is van 'n ander.


Komaan Panda & C°, wees 'n man en draag je verantwoordelijkheid.

Buurjongen soyboy heeft je account toch niet gekaapt zeker?

Trouwens, ons Greetje heeft mij ook lopen driehoeken, maar is niet in zijn opzet geslaagd.
Als hij dat idd gedaan heeft, dan is hij een grote klootzak geweest.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 21 januari 2020, 16:37   #19410
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is het nu net. Banpunten mogen wat mij betreft evenzeer toegekend worden voor onnodig arrogant optreden.
Slippery slope...
Dan is er hier binnen de korste keren niemand meer en gaat de moderatie quasi iedereen buiten pieren. Arbitraire en diffuse begrippen als "onnodig arrogant" gebruiken in een sanctioneringsmodel is pleiten voor willekeur.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 21 januari 2020, 16:39   #19411
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Slippery slope...
Dan is er hier binnen de korste keren niemand meer en gaat de moderatie quasi iedereen buiten pieren. Arbitraire en diffuse begrippen als "onnodig arrogant" gebruiken in een sanctioneringsmodel is pleiten voor willekeur.
dan eindig ik hier nog alleen ...
Anna List is offline  
Oud 21 januari 2020, 16:40   #19412
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan eindig ik hier nog alleen ...
Doe me dat niet aan hé !

__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 21 januari 2020, 16:41   #19413
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als hij dat idd gedaan heeft, dan is hij een grote klootzak geweest.
Ik lig daar niet wakker van, ook niet van wat strafpuntekes of zelfs van 'n ban.
Dat heb ik dan aan mezelf te danken èh.

Er zijn ergere dingen in 't leven.

Verman je Panda, je bent toch geen huilbaby aan 't worden, ik moet mijn idee over jou toch niet gaan bijstellen hopelijk?
SDX is offline  
Oud 21 januari 2020, 16:45   #19414
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan eindig ik hier nog alleen ...
Jij omdat je onaantastbaar bent blijkbaar als chouchou van de moderatie. En vergeet Eduard Khil niet hee, die is al dood dus die kunnen ze toch niks meer doen.

Toch begin ik mij af te vragen of jij geen dubbelnick van pontifex bent.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 21 januari 2020, 16:48   #19415
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik lig daar niet wakker van, ook niet van wat strafpuntekes of zelfs van 'n ban.
Dat heb ik dan aan mezelf te danken èh.

Er zijn ergere dingen in 't leven.

Verman je Panda, je bent toch geen huilbaby aan 't worden, ik moet mijn idee over jou toch niet gaan bijstellen hopelijk?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 21 januari 2020, 17:05   #19416
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Pleiten voor een forumghetto voor Vlaams Belangers omdat hun mening ongewenst is berust ook op willekeur. Apartheid wensen voor mensen wiens mening je onwelgevallig is, DAT is pas een slippery slope.
Mensen wiens mening je niet deelt dagelijks uitschelden, demoniseren, en hen zelfs in een forumghetto willen afzonderen, is veel onbeschofter en zelfs gevaarlijker dan een land dat doodziek is belziek noemen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 januari 2020, 17:11   #19417
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Anna List is niet de enige die hier heel lang zijn gang mag gaan vooraleer met de gevolgen geconfronteerd te worden. Guinevere en DucDEngien hebben zich ook heel lang kunnen uitleven voor ze de rekening gepresenteerd kregen. Waren dat misschien ook dubbelnicks van Pontifex?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 januari 2020, 17:25   #19418
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Doe me dat niet aan hé !

druk dan hé, druk dan!
Anna List is offline  
Oud 21 januari 2020, 17:27   #19419
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Eenmaal je de leeftijdscategorie van diegenen die dat courant gebruiken zult bereikt hebben, ga je dat ook heeel lollig vinden.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 21 januari 2020, 17:28   #19420
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij omdat je onaantastbaar bent blijkbaar als chouchou van de moderatie. En vergeet Eduard Khil niet hee, die is al dood dus die kunnen ze toch niks meer doen.
onaantastbaar, maar wel om mij t kloten, niet om mij een plezier te doen hé!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Toch begin ik mij af te vragen of jij geen dubbelnick van pontifex bent.

zou jij dan al niet al lang buiten gelegen hebben mss?
Anna List is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be