![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() Laat ons nog even verder historisch consequent blijven. De Republikeinen waren degenen die de slavernij effectief afschaften in de VS. De Democraten waren daar niet zo voor te vinden. Op basis van deze historische gronden hebben de Dems geen bestaansrecht meer als politieke partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() Daar zeg je het ... onder druk. De Vlaamsgezinden hebben zich sedert de oprichting van Belgie steeds moeten emanciperen. Dat gebeurde met horten en stoten want de Vlaamse beweging maakte nu eenmaal geen deel uit van het establishment. Maar zonder hun geijver zouden die zaken ook niet verwezenlijkt zijn geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit was geen Waals vs.Vlaams strijdpunt, maar eerder elite vs. boerkes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze moeten daar opnieuw de Whig partij oprichten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() En toevallig liep het taalkundige ook langs die breuklijn. De Vlaamse emancipatie was dus zeker niet 1-dimensioneel. Wat wellicht ook verklaart waarom verfransing heden ten dage nog zeer gevoelig ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Banneling
|
![]() Kijk eens. Nu geef je zelf aan hoe irrelevant het is om bestaansrecht van partijen te duiden adhv geschiedkundige gronden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Walen waren even grote sukkelaars, onderdanig aan de aristocratie en de bourgeoisie in Brussel, Luik en Antwerpen. Maar alweer:hetzelfde speelde zich ook af in onze buurlanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu is het puur revanchisme & racisme. Laatst gewijzigd door Tavek : 3 februari 2020 om 01:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kans was inderdaad reeel dat het Nederlands zou zijn verdwenen indien dat laatste niet het geval zou zijn geweest. Mijn grootvader heeft nog school gelopen in het Frans trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaams nationalisten waren vroeger progressiever. Maar in Vlaanderen zit het gros van de stemmen op xenofoob rechts. Een single issue partij (Vlaamse onafhankelijkheid) overleeft niet me dunkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga jij met je tweeloop (mocht je die hebben) Belgische kazernes aanvallen als Jambon het signaal geeft ? Want dat is er nodig voor onafhankelijkheid indien er geen legale en internationale gesteunde weg naartoe is. Mensen die niks meer te verliezen hebben doen dat, maar ik vermoed dat gij veel te verliezen hebt.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
u mag het altijd proberen... Wat de rest betreft,het kost wat,maar je kon destijds in Polen na de ineenstorting van de sovjet unie wel wat op de kop tikken... Een mens moet er dan maar zijn voordeel mee doen,en het was toen de reizen wel waard... ![]() Citaat:
Ik ben een fatalist,anders was ik destijds géén congolese rivier vol met krokodillen overgezwommen om de rest van de groep over te kunnen takelen... Ik geef om mijn eigen leven géén drol mijn beste... Destijds niet,en nu nog véél minder... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling