Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2020, 15:37   #13101
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
....
Tenzij Boris inbindt zal eh No Deal worden vrees ik.
Mocht het een no-deal worden, zal het volk zich (weer) bedrogen voelen....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2020, 17:30   #13102
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Achterbakse leugenaar De Gucht is niet de meest geloofwaardige vent.
100 keer De Gucht en je komt in de buurt van De Boris.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2020, 23:18   #13103
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Mocht het een no-deal worden, zal het volk zich (weer) bedrogen voelen....
Dat is afwachten hé

De Brexiteers houden al van het begin rekening met een harde Brexit, wat kan hen die administratie voor bedrijven schelen uiteindelijk. De Pond zal zich aanpassen naar de situatie (duurder of goedkoper) en daarmee is de kous af. Het vrij verkeer van mensen gaan ze wel voelen, dat moet best zo simpel mogelijk.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2020, 00:06   #13104
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is afwachten hé

De Brexiteers houden al van het begin rekening met een harde Brexit, wat kan hen die administratie voor bedrijven schelen uiteindelijk. De Pond zal zich aanpassen naar de situatie (duurder of goedkoper) en daarmee is de kous af. Het vrij verkeer van mensen gaan ze wel voelen, dat moet best zo simpel mogelijk.
Je blijft proberen hé....
De Brexiteers, onder het volk, zijn er altijd van uitgegaan dat het een Brexit zou worden waar ze beter zouden van worden. Maw, een zachte Brexit. Geen harde.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2020, 02:43   #13105
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
100 keer De Gucht en je komt in de buurt van De Boris.
Heeft Boris ook met leugens iemand zijn job op het spel gezet omdat hij te laf was zélf zijn verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen daden?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2020, 09:02   #13106
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Je blijft proberen hé....
De Brexiteers, onder het volk, zijn er altijd van uitgegaan dat het een Brexit zou worden waar ze beter zouden van worden. Maw, een zachte Brexit. Geen harde.
Ze willen ook eigen deals en hun wetten zelf beheren, dat is met een zachte Brexit niet mogelijk. Jah, nu is het enkele jaren wachten welke deals kunnen gemaakt worden en hoe de economie zal reageren.

Hoe dan ook is internationale handel een 10% van het BNP dus het moet al erg lopen moest het BNP 1% dalen of stijgen vanwege de Brexit. Dat is wat die economen zeggen, zoiets ga je maar voelen na 10 jaar ofzo. Makkelijker kunnen reizen en werken in de VS is iets wat direct voelbaar zou zijn, idem met de EU natuurlijk.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2020, 10:56   #13107
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Heeft Boris ook met leugens iemand zijn job op het spel gezet omdat hij te laf was zélf zijn verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen daden?
Tuurlijk, Boris zijn eindeloze litantie van leugens zet de jobs van honderdduizenden Britten op het spel.

Maar zoals Boris zelf ooit zei : "Fuck business""
https://www.bbc.com/news/uk-politics-44618154
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2020, 11:46   #13108
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Brexit-dag : Juichen om een morsdode mus.

Artikel van Hendrik Vos :
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200203_04833430

Citaat:
Juichen om een morsdode mus

De Big Ben was nog kapot en luidde niet op het uur van de Brexit. Alcohol en vuurwerk waren verboden op het plein waar gefeest werd, en dat was niet de schuld van Europa. The Sun en andere prulkranten moeten nog op zoek naar een nieuwe zondebok voor alles wat de pret bederft.

...

Nu pas starten de onderhandelingen over wat de Brexit werkelijk zal betekenen. Ooit moeten de Britten eens zeggen wat ze nu feitelijk anders willen doen. Er is een vaag plan om wetten te maken die verschillen van de onze, en om eigen handelsakkoorden te sluiten. Dat moet nu concreet worden ingevuld. Europees president Charles Michel vatte vrijdag het Europese standpunt nog eens samen: ‘Meer afwijking van onze regels is minder toegang tot de markt.’ Zeventien lettergrepen, het kon een haiku zijn.

Het is ook logisch en simpel. Hier moeten bedrijven zich houden aan normen inzake milieu, staatssteun, voedselveiligheid, consumentenbescherming of dierenwelzijn. Als de Britten straks andere standaarden hanteren, ligt het speelveld scheef en moet de Unie zich beschermen. Misschien sluiten de Britten straks een handelsovereenkomst waarbij Amerikaans hormonenvlees bij hen verkocht mag worden. Prima, maar op het continent blijft dat verboden. Alle gerief dat vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Europa komt, moet dan onderzocht worden. Wat ginds wettig is, is dat niet noodzakelijk bij ons. Er zullen controles komen, vertragingen en barrières. Bij een werkelijke Brexit kunnen Britse bedrijven onmogelijk op dezelfde vlotte manier handel drijven met hun belangrijkste klanten als vandaag.

Er doet een dreigement de ronde: als de Unie zich niet mild en soepel opstelt, zullen de Britten hun standaarden zo drastisch verlagen dat ze bedrijven uit de hele wereld zullen aanzuigen (DS 25 januari). Singapore aan de Theems, maar dan kouder en mistiger. Architecten en geldschieters achter de Brexit dromen van zo’n model met weinig normen en amper belastingen. Sommigen in Europa worden daar zenuwachtig van. Dat is onnodig. De kans dat het zo uitdraait, blijft klein. De kiezers die Boris Johnson nodig had voor zijn meerderheid, willen geen afbouw van de bescherming. Grote belastingverlagingen slaan bovendien een gat in de begroting, terwijl er hoge nood is aan investeringen in onderwijs, huisvesting, gezondheidszorg en snel internet. Er blijkt in het Verenigd Koninkrijk dan wel een draagvlak te bestaan voor fabels en fantasietjes, maar niet voor het weggeven van de staatskas, met een grote strik errond, aan een handvol reusachtige ondernemingen.

Als de regering het in haar brutaliteit toch zo forceert, is het nog twijfelachtig of veel bedrijven er gebruik van zullen maken. Ze zullen dan immers nooit een makkelijke toegang krijgen tot de Europese markt. De Unie moet bij de kern van de zaak blijven, de essentie beschermen en haar markt verdedigen, zoals ze dat de voorbije drieënhalf jaar deed. Ze moet zich niet laten intimideren door Singapore-scenario’s en er al zeker niet op anticiperen door alvast de normen te verlagen. ‘Keep calm and carry on’, stond op posters tijdens de oorlog. De Britten zijn hun eigen devies vergeten door zonder plan, handleiding of draaiboek in dit avontuur te stappen. De Unie daarentegen kan die goede raad best ter harte blijven nemen: onderhandel rustig voort en schiet niet in een kramp of in paniek.

Laatst gewijzigd door parcifal : 4 februari 2020 om 11:49.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2020, 14:34   #13109
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

De Bus


De eerste drie zomervakanties na De Stemming, waarin de leden met nipte meerderheid beslist hadden de vaste overeenkomst met de reismaatschappij op te zeggen, zijn ondertussen voorbij.

Zoals verwacht is men gedurende die drie jaar toch gewoon naar Blankenberge blijven gaan, ondanks dat enkele hardliners niet goed begrijpen waarom men nu nóg altijd niet naar Rio is geweest zoals destijds beloofd. Ze merken echter dat ze in de minderheid zijn en de Voorzitter weet hen telkens te sussen met de belofte dat het wel in orde komt. Toch zolang ze hem onvoorwaardelijk blijven steunen.

De Voorzitter heeft in de loop van die drie jaar de verwachtingen al wat bijgeschroefd. Het voorstel om tijdens de opzegfase gewoon volgens dezelfde formule naar Blankenberge te blijven gaan (weliswaar zonder de 10% korting voor vaste contracten) dat reeds was uitgewerkt tussen de reismaatschappij en de Tweede Voorzitter heeft hij stilletjes aanvaard. Het alternatief om op een paar maanden tijd zelf én goedkoper die reis naar Rio te organiseren was nu eenmaal onhaalbaar, zo had zijn penningmeester hem met veel moeite uitgelegd aan de hand van een tekening in het zand en een emmertje schelpen. En hoewel hij de val van zijn voorgangster mee georchestreerd had door ditzelfde voorstel consequent compleet onaanvaardbaar te noemen, had hij er geen probleem mee gehad het nadien zelf aan zijn volgers te verkopen als een overwinning. Ten slotte: de eindmeet was nu écht in zicht! Wanneer de kopjes gingen hangen hielp hij de sfeer erin met het inzetten van enkele gezangen: "Rio! Rio! Get it done!"

De buschauffeur rolde ondertussen met zijn ogen wanneer ze dat weer begonnen te scanderen. Hoe groter de twijfel, hoe harder het gebrul, besloot hij, terwijl hij zijn gedachten op de baan probeerde de houden. De firma had een premie van €50 beloofd voor wie deze groep zou nemen. Het schoot hem te binnen dat hij volgend jaar met gemak het dubbele zou kunnen vragen, zeker als hij zoals gewoonlijk de verhalen nog wat aandikte tegen de collega's.


Ondertussen gingen op de achtergrond de onderhandelingen met de reismaatschappij gewoon door. Het leek er echter op dat de telefoongesprekken enkel maar stroever verliepen naarmate de deadline naderde, terwijl de Voorzitter er toch vanuit was gegaan dat het potentiëel verlies van een belangrijke klant hen juist tot grote toegevingen zouden dwingen.

"Geen vast contract, geen betere voorwaarden" had Michel gezegd. "Als dat zo was, waarom dacht hij dan dat ze gatverdamme hun opzeg gegeven hadden?" had hij hem daarop toegesnauwd, alvorens de hoorn in de haak te smijten. Maar tegen zijn voorspelling in had Michel daarna niet meer teruggebeld. Na tien spannende minuten waarin de hele bus, en zelfs zijn tegenstanders en de chauffeur, met ingehouden adem zat te wachten tot de gsm terug zou gaan rinkelen, was hij er maar nipt onderuit gekomen door te beweren dat ze juist in een gebied met slecht netwerk zaten. De meeste leden wisten gelukkig niet genoeg van gsm's om dat in vraag te stellen.

Nadat de penningmeester zich op een rustiger moment stilletjes doch uitgebreid verontschuldigd had bij de busmaatschappij en de Voorzitter terug een normaal gesprek had gehad, had hij de bus opnieuw toegesproken. Blijkbaar had de maatschappij al enkele jaren geleden een regeling uitgewerkt voor een paar Canadezen die elk jaar naar de Costa Del Sol gingen en daar blijkbaar bijzonder tevreden over waren. Enkele leden achteraan de bus herinnerden zich nog vaag dat de Tweede Voorzitter ook al eens iets over die Canadese deal had voorgesteld, maar dat de huidige Voorzitter haar daar toen meteen en tot groot jolijt van zijn volgelingen over was beginnen uitschelden. Dat nu ter sprake brengen, zo dachten ze, zou de verdeeldheid op de bus echter alleen nog maar doen toenemen, en de sfeer was al zo gespannen. Zeker nadat er iemand, zogenaamd per ongeluk, in het hotel die foldertjes met de veel hogere prijzen had laten rondslingeren van dat Amerikaanse reisagentschap die de Voorzitter steeds als alternatief bleef voorstellen.

Dus hielden ze wijselijk hun mond. Ze zouden al blij zijn als ze al gewoon terug ergens samen naartoe zouden kunnen gaan zonder al dat gemekker en geruzie, zoals vroeger. Was dat naar Rio, zoveel te beter dan. De Costa Del Sol was ook nog meegenomen. En in het slechtste geval: zoals altijd gewoon naar Blankenberge. Misschien zou de busmaatschappij zelfs hun 10% terug willen geven? Nu nog niet natuurlijk. maar als de storm wat was gaan liggen, konden ze dat misschien voorzichtig eens ter sprake brengen.

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 4 februari 2020 om 14:41.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2020, 15:10   #13110
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Als tussendoortje de Brexit kwis:

https://www.demorgen.be/nieuws/quiz-...hier~b1eff083/

Ik heb 19/20. Enkel de derdelaatste had ik mis.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2020, 17:20   #13111
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Ze zijn nog lang niet in Rio.

Ondertussen blijken zelfs britse ex EU-parlementsleden niet te begrijpen wat een transitieperiode is.

De Toestand is ernstig en ergens ook wel hopeloos voor dat soort mensen.



Dit zal nog van pas komen vermoedelijk :

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2020, 17:28   #13112
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ze zijn nog lang niet in Rio.

Ondertussen blijken zelfs britse ex EU-parlementsleden niet te begrijpen wat een transitieperiode is.

De Toestand is ernstig en ergens ook wel hopeloos voor dat soort mensen.



Dit zal nog van pas komen vermoedelijk :

Het verbaast mij niet. Ik herinner nog dat er tijdens de May periode iemand ingehuurd werd om aan het UK parlement uit te leggen wat een douane unie is.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2020, 19:35   #13113
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Boris gaat groen

https://www.current-news.co.uk/news/...industry-warns

PM confirms 2035 ICE ban, but must be followed with ‘real action’ industry warns
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2020, 20:02   #13114
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Boris gaat groen

https://www.current-news.co.uk/news/...industry-warns

PM confirms 2035 ICE ban, but must be followed with ‘real action’ industry warns
Dat is nog maar het begin. Wees gerust.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2020, 20:04   #13115
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Boris gaat groen

https://www.current-news.co.uk/news/...industry-warns

PM confirms 2035 ICE ban, but must be followed with ‘real action’ industry warns
Wantrouw politici die beloftes doen voor binnen 15 jaar.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2020, 10:07   #13116
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wantrouw politici die beloftes doen voor binnen 15 jaar.
Zeg dat wel, er is niet eens genoeg lithium, cobalt en magneten op de aardbol om dat mogelijk te maken. Lithium is dan nog niet eens recycleerbaar voor gebruik in nieuwe auto's.

Complete BS dus tenzij de wetenschap en techniek enkele revoluties doorgaat in die 15 jaar.

https://batteryuniversity.com/learn/...ity_of_lithium

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 5 februari 2020 om 10:09.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2020, 10:38   #13117
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

lol

Er is lithium zat.

Cobalt kan je tot een totaal minimum herleiden en zelfs er uit halen.

Of denk je dat we louter en alleen met 1 chemistry werken ?

Grondstoffen zijn geen probleem, louter een technische uitdaging.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2020, 11:12   #13118
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
lol

Er is lithium zat.

Cobalt kan je tot een totaal minimum herleiden en zelfs er uit halen.

Of denk je dat we louter en alleen met 1 chemistry werken ?

Grondstoffen zijn geen probleem, louter een technische uitdaging.
Het moet een hoge densiteit hebben, niet elke batterij is bruikbaar voor auto's.

Met de huidige bekende voorraad lithium kunnen we 17 jaar verder als de wereld overschakelt naar elektrische voertuigen, we gaan dus nieuwe bronnen moeten zoeken en jaarlijks 50 keer meer opgraven en verwerken. Eigenlijk is het niet mogelijk.

https://www.greentechmedia.com/artic...y-m#gs.f4oN198
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2020, 11:25   #13119
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het moet een hoge densiteit hebben, niet elke batterij is bruikbaar voor auto's.

Met de huidige bekende voorraad lithium kunnen we 17 jaar verder als de wereld overschakelt naar elektrische voertuigen, we gaan dus nieuwe bronnen moeten zoeken en jaarlijks 50 keer meer opgraven en verwerken. Eigenlijk is het niet mogelijk.

https://www.greentechmedia.com/artic...y-m#gs.f4oN198
Lithium is een wijdverspreid element.

Het is louter een technische uitdaging.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2020, 12:46   #13120
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Lithium is een wijdverspreid element.

Het is louter een technische uitdaging.
Voor batterijen alleen al zal dat Telsa x 100 moeten groeien, nu begrijp ik die stock prijs wel beter.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be