![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Wordt een afspiegeling-regering de eerste confederale regering? | |||
| ja ,een akkoord voor een route |
|
2 | 9,52% |
| nee ,die komt er niet |
|
5 | 23,81% |
| er komen verkiezingen |
|
5 | 23,81% |
| impasse blijf voortduren |
|
9 | 42,86% |
| Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Natuurlijk. Half Brussel is krot dat ze mogen verhuren. Gelukkig mogen ze er ook nog afbreken. Ik heb er wel in gebouwen geweest waar de MZ van Vlaamse bedrijven gevestigd was. En waar de ratten tussen mijn voeten liepen. En de beloning voor dat bidonville-gedoe? Al de onkundige nieuwelingen aan Financiën mochten/moesten in Brussel beginnen. Over de kwaliteit van het nazicht zal ik niet verder uitweiden. Ik vermoed dat sommigen zonder uitweiding hun bedenkingen zullen hebben. En als Vlaanderen zichzelf echt mag besturen zal het gedaan zijn met die comedie. Bedrijf in Vlaanderen? Wel belasting zal in Vlaanderen gebeuren. Reden? Meer geld nodig om onze vervuilde lucht te zuiveren. Iets op tegen soms? |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zet één stap buiten het Brussels gewest, en je zit in Vlaanderen. Gelijk waar.
|
|
|
|
#104 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik verkneukel mij al. He gaat hier nog plezant worden. Maar overwegende mijn leeftijd gaan ze er niet lang meer mee kunnen spelen. Gelukkig zijn er de "boomers" Al aan gedacht om te vertrekken uit Europa? Doen nu het nog kan! |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk maakt het er geen deel van uit, maar geografisch gezien ligt het volledig in Vlaanderen hé.
|
|
|
|
#107 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Banneling
|
Er was ooit een tijd dat Praag voornamelijk een Duitstalige stad was. Tsjechen werden net als Vlamingen beschouwd als volks en het Duits was net zoals het Frans in Belgie de lingua franca vd elite en de gegoede burgerij. Dit werd ook in de hand gewerkt door de centralisatiepolitiek vd Habsburgers.
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en heden ten dage is Praag volop een Slavische stad. De dagen van Franz Kafka zijn lang voorbij. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 februari 2020 om 23:26. |
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
? Mis geminderd ben of fles precies ik serieus de is al.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 5 februari 2020 om 23:29. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nogal wiedes dat den Duits daar niet meer veel te zeggen had en zelf op de loop is gegaan.... |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Banneling
|
Die ontduitsing vond eigenlijk al veel vroeger plaats. De tweede helft vd 19e eeuw stak het Tsjechisch nationalisme de kop op. Het uiteenvallen van Oostenrijk-Hongarije versnelde dat proces alleen maar. Helemaal gelijklopend zal de geschiedenis niet zijn. Ik wilde alleen maar aantonen dat zo'n 150 jaar geleden de inwoners van Praag nooit gedacht zouden hebben dat hun stad vnl Tsjechisch zou worden. Niets staat voor eeuwig vast.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 februari 2020 om 23:39. |
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En de ondergang van enkele rijken (Oostenrijk-Hongarij en het Duitse rijk). |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Banneling
|
Zoals ik zei; elk land en elke stad, zelfs elk dorp heeft haar eigen geschiedenis. Wat ze gemeenschappelijk hebben is dat de geschiedenis veranderlijk is. Ongeacht welke factoren en variabelen daar een rol in speelden.
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Banneling
|
Ik zie geen grote omwentelingen in onze nabije toekomst die 1 miljoen franstaligen zullen verjagen uit Brussel.
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie wil er 1 miljoen Franstaligen verjagen misschien?
|
|
|
|
|
#118 |
|
Banneling
|
Neen, maar we hebben dan ook geen glazen bol. Als je in 1986 op het Rode Plein in Moskou zou hebben uitgeschreeuwd dat de Berlijnse Muur zou afgebroken worden dan zou je wsl met een dwangbuis zijn afgevoerd.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 6 februari 2020 om 00:08. |
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
- De PS moet de SP.A lossen, maar de MR niet de VLD - De PS moet Zweeds depanneren - Ecolo moet Groen laten vallen - Het veto PS-NVA wordt uitgebreid met een veto NVA-Groen - NVA moet met de PS én Ecolo regeren - Wat is de ideologische coherentie van zo’n regering?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Waar werd het internationale recht gewijzigd na het conflict omtrent NK?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|